Dzisiaj w garażu kilka zdań na temat przyczepy, z którą będzie współpracował Case. Przyczepa jest dwuosiowa, posiada aluminiową ramę (podłużnice z ceownika, poprzeczki z płaskownika połączone śrubami M2), zawieszenie na resorach piórowych. Skrzynia ładunkowa będzie aluminiowa z możliwością wywrotu na boki i do tyłu. Docelowo zainstalowany będzie system podnoszenia skrzyni ładunkowej oraz oświetlenie. Nie jest to model rzeczywistej przyczepy konkretnej marki (jakakolwiek zbieżność z istniejącymi w rzeczywistości przyczepami jest przypadkowa). Do budowy wykorzystałem opony i resory piórowe firmy Tamiya (od jakiegoś ciągnika siodłowego) i felgi Carsona. Elementy bardziej obciążone wykonane są ze stali (osie, łożysko umożliwiające skręt przedniej osi). Drobne elementy będą wykonywane z mosiądzu (zawiasy, wsporniki, zaczepy).
Dane techniczne:
Długość/szerokość/wysokość [mm]: 680/200/180
Długość skrzyni ładunkowej [mm]: 500
Pojemność skrzyni [dm3]: 7
Masa własna [g]: około 2500
Masa dopuszczalna [g]: 12500
Na dzień dzisiejszy mam prawie skończoną ramę z zawieszeniem (muszę zrobić jeszcze ograniczniki ugięcia resorów). Teraz zabrałem się za wsporniki utrzymujące skrzynię ładunkową (kilka małych elementów, których prawie nie będzie widać). Niebawem trzeba będzie zmierzyć się z samą skrzynią.
A teraz zdjęcia (jak ktoś jest cierpliwy to może policzyć ile jest kulek w tym "dużym" łożysku)...
Pozdrawiam,
Janusz