Kamaz 6350 8x8 by bida1992

ODPOWIEDZ
cuki3r
Teoretyk
Posty: 2
Rejestracja: 2019-12-08, 11:08
Imię: Szymon

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#61

Post autor: cuki3r »

Wał mostu nie ułożony równolegle do podłoża będzie źródłem większych wibracji podczas pracy? Dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#62

Post autor: czayo »

Bida1992 pisze:Cześć wszystkim. Wczoraj i dziś po pracy pobawiłem się trochę tylnym zawiasem. Trzecia oś wymaga delikatnej korekty w postaci skrócenia linków o 2-3 obroty max. Zawieszenie w tej chwili wykracza poza zakres i będzie ograniczony skok, ale nawet przy takim ruchu wały pracują, mosty się nie podwijają i wykrzyż delikatnie się poprawił.
Oto efekty :OK
Ja cie... ale pająk :00 :OK

Da sie to ogarnąć wykorzystując tylko ten jeden otwór na środku mocowania. Ja tak robię linki, aby mosty zawsze chodziły w "poziomie", z lekkim wskazaniem na atak do góry. Nic nie haczy, nic nie wadzi, nic nie kleszczy, wały pracują idealnie. Sprawdzone :D Co oczywiście nie jest jedynym słusznym podejściem, i każdy ma odrobinę inaczej :D :OK Jednym wychodzi lepiej, a innym coś się przycina. Na tym polega cała zabawa :ok
A ze skokiem zawieszenia nie przesadzaj, bo to wcale nie jest takie wskazane żeby np trzeci most opadał zbyt bardzo, bo częściej to przeszkadza, niż pomaga.

Bida1992 pisze: Napęd pierwszego i ostatniego mostu chciałem zrobić podobnie jak niektórzy koledzy czyli rozdzielacz z podporami chciałem połączyć za pomocą jednego pręta (wydaję mi się, że Czayo zrobił to w jednej osi :) )

Niestety podpora, a nawet sam pręt koliduje z przedostatnim mostem i bedę zmuszony przerobić podporę i dać jednak dwa wały na ostatni most. Wszystko było mierzone z elementami paki aby z zawiasu uzyskać max bez przycierania.
Jeśli chodzi o podporę, to jak się przyjrzysz, to most jest asymetryczny, i z jednej strony jest więcej miejsca. Z tego co widzę, dałeś podporę nie z tej strony, jest tam gdzie jest "ciaśniej". Jeśli przełożysz ją na drugą stronę, będzie wystarczająco miejsca na wał, a przynajmniej w mojej ocenie. Dodatkowo, żeby dać bardziej komfortowe warunki ostatniemu wałowi, rozważ podporę przed 3 mostem, tak, aby nad mostem był yokes wału 4tego mostu. W ten sposób ostatni wał może być dłuższy o kilka mm, i ma łagodniejszy kąt. Jak nie jest jasne o co mi chodzi, to poszukam jakiejś fotki.

Jeśli chodzi o pręt, to pare modeli tak miało (do 2-3 pamiętam że robiłem taki patent), i jak dasz pręt, to dodatkowo kilka mm luzu nad trzecim mostem uzyskasz.
Podpory i rozdzielacz są tak zaprojektowane że można tam włożyć pręt na przelot, wszystko jest w osi.

Ale tak jak napisałem wyżej, rób jak Ci pasuje :OK Na tym polega cała zabawa żeby zrobić po swojemu :D . Mimo że wielu ma takie same komponenty, każdy model jest inny :OK

A model wychodzi Ci świetnie :OK

I jeszcze jedna uwaga, choć to powinien Ci ktoś inny podpowiedzieć, kto to przetestował :p . Jeśli zabudowa, a zwłaszcza kabina będzie ciężka, przechowuj model nie na kołach obciążając resory, a podparty na ramie. Przednie resory nie lubią był cały czas mocno obciążone, więc jak będą się uginały pod ciężarem modelu, to po prostu tak im zostanie :D Problem dotyczy zwłaszcza ciężkiego przodu, a skoro planujesz pancerną zabudowę, zwróć na to uwagę.

Awatar użytkownika
Bida1992
Teoretyk
Posty: 52
Rejestracja: 2010-11-30, 21:01
Imię: Dawid
Lokalizacja: Mrzezino/3city

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#63

Post autor: Bida1992 »

Czayo, nie mogłem dojść do ładu z linkami z centralnym mocowaniem, niby wszystko grało więcej lub mniej, ale to nie było to. Jak nie lekkie podwijanie ostatniego mostu to "przycinanie się wału". Trochę liczyłem, kombinowałem i wybrałem taki sposób mocowania.
Główki obu mostów będę miał zadarte w górę bo wały mniej do dupie dostają. Ostatni most ma charakterystykę pracy mocno zbliżoną do zawieszenia LA, gdzie główka względem wahaczy czy kołyski nie wykonuje praktycznie żadnych ruchów.
Oczywiście rozważę wiele uwag :OK , a ostateczne strojenie zrobię po założeniu paki kiedy (niestety :>> ) ograniczę zawieszenie.

Jerry, z tymi wibracjami to tak nie do końca bo postawiłem kilka aut gdzie ogólne założenie osiowości wejścia i wyjścia było złamane (LA) i wibracji nie było ani przy 80km/h ani 120km/h gdzie to zawsze kluczowe prędkości dające wibracje na wałach. to w skali 1:1

Mosty 1:10 mają luzy jak sto ch... więc lekka różnica w kątach i ślimacza prędkośc na pewno nic im nie zrobi. Poza tym wczoraj miałem podpięte wkrętarkę i mosty aż furczały :biglol a wibracji nie zauważyłem

W razie czego w najgorszym wypadku pochylę głowę i wrócę do wolnych centralnych otworów.

Bolek, dla ciebie też zrobiłem fotkę :OK auto nadal ma fabryczne rozstawy osi z uwzględnieniem +10% ustalonym z Czayo przy produkcji.

Wczoraj pobawiłem się skokiem póki nie ma zabudowy i jestem zaskoczony. Nic nie haczy, nic się nie klinuje Postawiony na krążkach 50 i 65mm
Załączniki
84894213_2796272723933010_1711430792556576768_n_Easy-Resize.com.jpg
84890508_1548185898638378_2341371219204374528_n_Easy-Resize.com.jpg
84880873_1543059039189968_1426772347431419904_n_Easy-Resize.com.jpg
84698499_243500966643571_1658853276092727296_n_Easy-Resize.com.jpg
84725516_209368093529928_6118255911870922752_n_Easy-Resize.com.jpg
85078474_174886720470393_7411260669644767232_n_Easy-Resize.com.jpg
85183438_186795012428392_7498419596328697856_n_Easy-Resize.com.jpg

Awatar użytkownika
Bida1992
Teoretyk
Posty: 52
Rejestracja: 2010-11-30, 21:01
Imię: Dawid
Lokalizacja: Mrzezino/3city

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#64

Post autor: Bida1992 »

Jerry_Cornelius pisze:Powiem tak, rób jak uważasz, swoje zdanie wyraziłem, buduje modele od 11lat, tylko potem żeby nie było płaczu :)

Pozdr.
Absolutnie nie neguję Twojej, ani nikogo innego wiedzy na temat budowania takich czy innych modeli, wręcz odwrotnie- jestem tu po to aby czerpać wiedzę do zbudowania tej ciężarówki.
Kilka osób z Tego forum uważam nawet za pewnego rodzaju autorytet, ale od tego jest PW :party . Sam modelarzem jestem od 10 roku życia, RC zajmuję się od 13 roku życia, a na takiego trucka porwałem się dopiero teraz, gdzie ciężarówkami interesuję i miałem z nimi styczność od kurdupla.

Próbuję połączyć zdobytą już wiedzę na temat RC z ponad 10 letnim doświadczeniem w przebudowywaniu terenówek i pewne rzeczy robię na swój sposób bo wiem jak to działa w 1:1.
Trochę smuci mnie, że przeróbka mojego zawieszenia została spisana na straty na podstawie kilku fotek i tylko dla tego, że jest inne jak u wszystkich :( ale cóż, taki urok forum.

Ja tym czasem z tego powodu się nie załamuję i powoli będę brnął do przodu, na pewno w najbliższym czasie wały tylnych osi zmienią strony aby poprawić jeszcze deczko kąty i powoli będzie wlatywać podłoga zabudowy:OK

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#65

Post autor: czayo »

Co do linków, tak jak pisałem. Każdy może zrobić jak chce, i jaką ma wizję :ok Nie ma jednej, jedynej słusznej drogi, jest wiele prowadzących w jedno miejsce, czyli działające zawieszenie :D

Co do wałów, i kątów, nie mam 11 lat doświadczenia, ale krótko napiszę że moim skromnym zdaniem jest ok :OK

Co do podpory wału, to ja to miejsce gdzie jest u Ciebie podpora staram się wykorzystywać na elektronikę, i aby zapewnić jej dogodne miejsce zamieszkania (płaska podłoga bez nacięć, kręcących się wałów itp) upycham podpory w głównej ramie, poziom wyżej wychodzę gdy absolutnie nie mam już wyjścia (tak musiałem zrobić w Zile, i mam dużo mniej miejsca na elektronikę). W Twoim przypadku, dużej zabudowy to nie ma wielkiego znaczenia, więc masz większe pole manewru :OK

Awatar użytkownika
Bida1992
Teoretyk
Posty: 52
Rejestracja: 2010-11-30, 21:01
Imię: Dawid
Lokalizacja: Mrzezino/3city

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#66

Post autor: Bida1992 »

Kamaz jest w końcu pełnoprawnym 8x8 :OK
Rozdzielacz rozebrany, przerobiony, skręcony na nowym smarze i wstawiony.

Popatrz Czayo, udało się podporę w ramie zmieścić :VV swoją droga konkret klej użyłeś w rozdzielaczu, trza było grzać co by nie objechać imbusów :OK
Załączniki
84912337_276883506693079_1442513123398385664_n_Easy-Resize.com.jpg
84346323_535383297333471_7491933194984357888_n_Easy-Resize.com.jpg
84952132_214108573061558_753295383492296704_n_Easy-Resize.com.jpg
84235112_168606447909496_1925575834710573056_n_Easy-Resize.com.jpg
84953350_1257898914405516_2520330029548699648_n_Easy-Resize.com.jpg

Awatar użytkownika
sherman77
Teoretyk
Posty: 574
Rejestracja: 2018-03-15, 20:52
Imię: Jacek
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#67

Post autor: sherman77 »

Ależ to jest stonoga! Piękny, nie ma co gadać. No i oponki - choć podobno "nie robią" ciągle mam na nie ochotę...

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#68

Post autor: czayo »

:OK

I jak praca zawieszenia? Nie ograniczona zbytnio?
A co do kleju, to w końcu ma trzymać :D

A oponki są piękne, a z tym ich nierobieniem to nie ma tragedii :OK
Ich największa wada to to że są twarde, wąskie, łatwo się zagrzebują, kiepsko trzymają się śliskiego....no dobra, może jednak nie robią jak inne porządne opony, ale za to jak wyglądają! :ok

Awatar użytkownika
Bida1992
Teoretyk
Posty: 52
Rejestracja: 2010-11-30, 21:01
Imię: Dawid
Lokalizacja: Mrzezino/3city

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#69

Post autor: Bida1992 »

Gdybym robił typową trialówkę to podpora byłaby wyżej i zostałby obecny skok :>>
Po zmianie strony podpory zrobiło się ciut więcej miejsca i po sprawdzeniu skoku wraz ze stelażem paki wychodzi, że gdy most spotyka się z podpora, a właściwie yokesem to opony prawie dotykają podłogi paki- to przy osiach w jednej lini. Do tego trzeba będzie odliczyć trochę mm wliczając w to wykrzyż wiec wszystko będzie swobodnie pracowało :OK

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#70

Post autor: Radek »

sherman77 pisze:Ależ to jest stonoga! Piękny, nie ma co gadać. No i oponki - choć podobno "nie robią" ciągle mam na nie ochotę...
Opony są piękne, też przez ten garaż chodzą mi po głowie, a Marcin tak to skwitował jak chcesz już sobie tak pogorszyć trakcję w kamazie to taniej będzie jak odkręcisz jedno koło i efekt będzie ten sam :jezor

Ale prawda jest taka że na tych oponach będzie wyglądał jak 1:1 :OK
Bida1992 pisze:Gdybym robił typową trialówkę to podpora byłaby wyżej i zostałby obecny skok :>>
Po zmianie strony podpory zrobiło się ciut więcej miejsca i po sprawdzeniu skoku wraz ze stelażem paki wychodzi, że gdy most spotyka się z podpora, a właściwie yokesem to opony prawie dotykają podłogi paki- to przy osiach w jednej lini. Do tego trzeba będzie odliczyć trochę mm wliczając w to wykrzyż wiec wszystko będzie swobodnie pracowało :OK
Dawid zawiecha Marcina ma bardzo duży skok, wręcz nieograniczony, mój kamaz to typowa trialówka, a zobacz jak jest ograniczony skok, a i tak pozostaje bardzo duży.

Awatar użytkownika
Bida1992
Teoretyk
Posty: 52
Rejestracja: 2010-11-30, 21:01
Imię: Dawid
Lokalizacja: Mrzezino/3city

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#71

Post autor: Bida1992 »

Docelowo ma być jak 1:1 mniej lub wiecej :OK

Radek, nie chcę kolejny raz wałkować tematu zawiasu bo dla mnie jest już zamknięty :decha . Jak napisał Czayo- niby każdy składał na tych samych podzespołach, a jednak co model to inne ustawienie. Tak już mam, że jak czegoś nie zrobię po swojemu to jestem chory :ok skok na obecnych linkach jest tak duży, że mosty dotykają ramy i nic się nie blokuje, ani przewija, ale się nie znam. Na szczęscie zabudowa rozwiązuje wszystkie bolączki skoku ;)
Nie wracajmy do tego :)

Oponki są mega, nie ważne czy robią czy nie. Zawsze można je w nitro zamoczyć przed startem to trochę zmiękną :biglol

Awatar użytkownika
Bida1992
Teoretyk
Posty: 52
Rejestracja: 2010-11-30, 21:01
Imię: Dawid
Lokalizacja: Mrzezino/3city

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#72

Post autor: Bida1992 »

Cześć wszystkim. Przez ilość pracy, którą ostatnio mam prace przy Kamazie jeszcze bardziej zwolniły. Wczoraj wygospodarowałem dosłownie godzinkę, aby móc coś porobić przy trucku. Rama pomocnicza paki w końcu na swoim miejscu. Śruby trzymające poprzeczki ramy są skręcone na przestrzał z ramą główną, a w ceownik zostały wkomponowane tulejki aby wszystko zachowało sztywność.
Znajomy zajmujący się produkcją reklam wyciął mi kilka gadżetów do "masziny" :D I tak oto niedługo wlecą pałąki paki z poliwęglanu, które w późniejszym etapie będą pomalowane, a także dostałem puzzle z plexi, z których będą podstawki pod Kamaza, niestety dwa elementy podczas przenoszenia danych z AutoCada do Corela umkneły i są źle wyskalowane. Nie chcę mu już zawracać gitary więc pyknę je sobie na swojej frezarce. Z racji, że będę kleił plexi samemu znajomy oczywiście zaopatrzył mnie w cały arsenał specyfików do posklejania tego w całość oraz dał mi pół kartonu zrzynek do robienia prób :D
Kilka dni temu przyszły też zwrotnice z Wuchan :00 niedługo będę je przerabiał
Załączniki
88224525_134604927896352_8226320040790589440_n_Easy-Resize.com.jpg
88080835_2812460208821398_822021281204404224_n_Easy-Resize.com.jpg
88301451_488703045140877_7328670707695484928_n_Easy-Resize.com.jpg
88160372_626409114820281_6209956616146518016_n_Easy-Resize.com.jpg
88024597_522676285323139_7432330507888623616_n_Easy-Resize.com.jpg
88336012_243115750019664_2904173760758153216_n_Easy-Resize.com.jpg
88210274_234597037579298_4892497246597152768_n_Easy-Resize.com.jpg
88321471_641928816620230_1683966100196294656_n_Easy-Resize.com.jpg

Awatar użytkownika
Pixel
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2687
Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
Imię: Bartek
Lokalizacja: okolice Łodzi
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#73

Post autor: Pixel »

Bida1992 pisze:
2020-03-01, 17:22
Kilka dni temu przyszły też zwrotnice z Wuchan
:00 :00

Co do modelu - Robi się coraz większy ale i fajnieszy :OK

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#74

Post autor: zotornik »

Grubość tworzywkowych elementów "konkret".
Tworzywo, tworzywu nie równe, więc moja dalsza opinia może być nietrafiona. Swego czasu miałem trochę styczności - po za modelarstwem - z plexi i kruchość nie była jej mocną stroną, a właściwie tą słabszą. Stąd moja obawa, że przy rolce mogą pęknąć te pałąki. W sumie to przy ciężkim trucku, każde mogą strzelić :)
Z drugiej strony odtworzenie takich na maszynie to szybka robota. Jak będziesz miał 2-3 w zapasie, to i w terenie w razie "W" podmienisz.
:OK

Awatar użytkownika
Bida1992
Teoretyk
Posty: 52
Rejestracja: 2010-11-30, 21:01
Imię: Dawid
Lokalizacja: Mrzezino/3city

Re: Kamaz 6350 8x8 by bida1992

#75

Post autor: Bida1992 »

Zotornik, stąd też napisałem, że z plexi są elementy na podstawki pod model aby odciążyć zawieszenie, a pałąki paki są z poliwęglanu :OK
Jako ciekawostkę dodam, że dostałem próbny element i faktycznie jest moc ;)

Szczerze to mogły one być ciut delikatniejsze, ale pierwotnie miało to być z alu 5mm i tak też zostało narysowane a Cadzie. Z drugiej strony to waga tych elementów jest znikoma,a całość będzie pod "szmatą"
Założenie było takie żeby na pakę zmieściła się Finlandia 1L :biglol

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 8x8...”