UNIMOG ROBAL

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#136

Post autor: redin »

Sławek pisze:Silnik też ma dłużej i z tego co pamiętam to kupił używany ;)
dobra dobra juz tak nie brońcie novaka :p

GMa założy Pablo i zobaczymy co bedzie jak posmiga dłużej ;)

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#137

Post autor: Sławek »

Nie bronimy ;) my po prostu lubimy kupować chiński gównolit za duże pieniądze :p

Pozdr

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#138

Post autor: redin »

a tak serio to ciekawe zjawisko :> jeszcze sie z takim nie spotkalem :p

moim zdaniem lepiej kupic wysokoobrotowca i go zredukowac niż męczyc wolnoobrotowca ;)

wtedy nie beda dzialaly takie duze siły na niego ;)

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#139

Post autor: Sławek »

13.5T 3300 kV to raczej nie wolnoobrotowy jest :)

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#140

Post autor: Eras »

Sławek pisze:13.5T 3300 kV to raczej nie wolnoobrotowy jest :)
To zależy - 3000kv to raczej dolna półka obrotów dla torówkowych silników.
Oczywiście dla nas to już powoli się rajdówka robi ;)

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#141

Post autor: redin »

Eras pisze:
Sławek pisze:13.5T 3300 kV to raczej nie wolnoobrotowy jest :)
To zależy - 3000kv to raczej dolna półka obrotów dla torówkowych silników.
Oczywiście dla nas to już powoli się rajdówka robi ;)
dokładnie ;) ja mam 4000kv i zebatke 9 na ataku i jest w sam raz ;) nie za szybko i duzo mocy od dołu

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#142

Post autor: Sławek »

Eras pisze:
Sławek pisze:13.5T 3300 kV to raczej nie wolnoobrotowy jest :)
To zależy - 3000kv to raczej dolna półka obrotów dla torówkowych silników.
Oczywiście dla nas to już powoli się rajdówka robi ;)
Dla mnie w trialu wolnoobrotowy silnik to < 1000 kV ;)

A torówki to zupełnie co innego ;)

Teraz mam 3300 kV w trucku i uważam, że to jest kiepski pomysł bo im więcej trybów w przekładni tym większe opory ;)

Pozdr

Awatar użytkownika
Krizi
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 3182
Rejestracja: 2009-01-23, 19:24
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Złotniki Kujawskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

#143

Post autor: Krizi »

Po tych wszystkich przypadkach można by wysnuć hipotezę że te wszystkie kłopoty to nie jest wina silnika samego w sobie :> tylko jego rozmiaru. Jakoś wszystkim umyka fakt że wszyscy jak do tej pory pakują w autka warzące ponad 6 kg silniki co prawda w skali 1/10, ale to właśnie waga pojazdu w pewnym sensie używanie tych silników jak widać sama wyklucza a porównując skalować wagową modeli to w moim odczuciu skalą 1/10 już dawno przestały być, odnosząc się do ich ciężaru.
Reasumując, to w ślad używania przekładni z off roadowych monsterów np.Traxxas :OK powinno iść również używanie silników 1/8

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#144

Post autor: Sławek »

Krizi pisze:Po tych wszystkich przypadkach można by wysnuć hipotezę że te wszystkie kłopoty to nie jest wina silnika samego w sobie :> tylko jego rozmiaru. Jakoś wszystkim umyka fakt że wszyscy jak do tej pory pakują w autka warzące ponad 6 kg silniki co prawda w skali 1/10, ale to właśnie waga pojazdu w pewnym sensie używanie tych silników jak widać sama wyklucza a porównując skalować wagową modeli to w moim odczuciu skalą 1/10 już dawno przestały być, odnosząc się do ich ciężaru.
Reasumując, to w ślad używania przekładni z off roadowych monsterów np.Traxxas :OK powinno iść również używanie silników 1/8
Ale przecież w e-maxx są silniki klasy 540 ;)

Pozdr

Awatar użytkownika
Krizi
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 3182
Rejestracja: 2009-01-23, 19:24
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Złotniki Kujawskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

#145

Post autor: Krizi »

tak............ ale dwa :)

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#146

Post autor: Sławek »

Krizi pisze:tak............ ale dwa :)
Jeden też ;) mam taka przekładnię właśnie ;)

Problem nie leży w rozmiarze silnika lecz w parametrach regli - na "normalnych" ustawieniach do trialu silnik nawet się lekko nie zagrzeje a i tak da radę więc timing jest zdecydowanie do torówek - pisałem to od początku - poczekamy na następne pady silników :p

Pozdr

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#147

Post autor: Eras »

Sławek pisze:
Krizi pisze:tak............ ale dwa :)
Jeden też ;) mam taka przekładnię właśnie ;)

Problem nie leży w rozmiarze silnika lecz w parametrach regli - na "normalnych" ustawieniach do trialu silnik nawet się lekko nie zagrzeje a i tak da radę więc timing jest zdecydowanie do torówek - pisałem to od początku - poczekamy na następne pady silników :p

Pozdr
Ta na jeden nie jest na zwykłą 540 tylko dużą mambę.

Problem z większymi silnikami jest jeden - są bezsensorowe niestety.

Awatar użytkownika
Krizi
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 3182
Rejestracja: 2009-01-23, 19:24
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Złotniki Kujawskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

#148

Post autor: Krizi »

nie oszukujmy się :D

http://stampedeproject.com/RC-CAR-M/02-08-HACKER-A.jpg
http://rcpartsfactory.com/CARTZEN/image ... 0%20kv.jpg

to się montuje żeby żyło i jeździło w off
a 540 przy przekładniach traxxasowskich to są tylko w dzień wyciągnięcia modelu z kartonu. Dalej tytany z reglami lądują na allegro :LOL

Więc chyba coś w tym jest........... to tak jak u nas, bo kto jeździ na oryginalnym silniku :p

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#149

Post autor: wyspiarz »

Eras pisze:
wyspiarz pisze:wiesz no napewno więcej niż 1h bo generalnie chyba tyle Pablo przejechał na moim GMie na zawodach...., chyba nie powiesz, że to dużo :)


pzdr. Łukasz
Ale Pablo ma własnego gm-a i śmiga trochę dłużej niż 1h ;)
Eras zanim ten Gm trafił do Pabla to przeszedł prze zemnie :), i wiem ile na nim śmigał ;)

Generalnie 3000KV to znowu nie jest jakis super hiper extra wysokoobrotowy silnik, ja jeżdżę na 1900KV, i dla mnie to oki. Nie chce robić tu znowu dyskusji GM vs Novak, ale to juz wczesniej stwierdzili kumatsi od nas, ze wirniki w novaku są z jakiegoś nazywając to po imieniu "gówna", i nie ma tu nic do rzeczy czy ktoś go lubi czy nie lubi, to poprostu FAKT. Ludki pisali też, że jedyne silniki jakie ciężko obsłużyć bezsensorowo to właśnie novaki, i problem nie tyle leżał w silniku co w wirniku, a dokładnej w tym z czego je wystrugali.

I nie przesadzajcie, że juz model 6-8kg dla tekiego silnika to kosmos nie do udźwignięcia, bo sporo osób robiło filmiki jak modele ciagneły bóg wie jaki ciężar, czy pchały jakies przeszkody, albo jechały z obciążeniem, i silnikom nic nie było. Generalnie silniki bezszczotkowe w brew pozorom są praktycznie nie do zepsucia bo tam w sumie nie ma co się zepsuć, nie ma szczotek jest tylko uzwojenie wirnik i sensory, przy dobrym podlaczeniu, sprawnym reglu itp itd, to czy to popsucie czy zużycie takiego silnika praktycznie nie istnieje ( jedyne co to łożyska ale to raczej logiczne ).

Problem jest wtedy jak dzieje się coś tkaiego jak u pabla, bo skoro wirnik jest w stanie pracować przy 200* to raczej nie TEMPERATURA go zabiła, bo przy 200* luty się topić zaczynają, i wątpię, żeby silnik tyle stopni miał. Idąc dalej skoro uzwojenie też się nie spaliło, oporów mechanicznych w środku w sumie nie ma nic nie trze nie haczy no nic, i rozpada się wirnik to tu jest problem.



pzdr. Łukasz

Awatar użytkownika
Tomek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2380
Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#150

Post autor: Tomek »

redin pisze:
Eras pisze:
Sławek pisze:13.5T 3300 kV to raczej nie wolnoobrotowy jest :)
To zależy - 3000kv to raczej dolna półka obrotów dla torówkowych silników.
Oczywiście dla nas to już powoli się rajdówka robi ;)
dokładnie ;) ja mam 4000kv i zebatke 9 na ataku i jest w sam raz ;) nie za szybko i duzo mocy od dołu
Redin proszę Cię nie porównuj obciążenia silnika w modelu 4x4 i wadze 3-4 kg!
Jak wrzucimy 8T i 5000kv do Xray'a Eryka, który warzy 1kg to też mu nic nie będzie.

Pojeździj trochętruckiem a potem się wypowiadaj.

A wracając do sedna to jak truckiem się chce zapier... jak torówką, to wybacz ale prędzej czy później coś padnie. Zwłaszcza silnik, który nie jest stworzony do takich obciążeń. Pewnie GM czy każdy inny silnik przy nienaturalnym podkręceniu go też padnie, prędzej czy później.

Ps.. Dla ścisłości Pablo na zawodach na GM'ie nie jeździł na 100%, bo bał się że mu coś padnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 6x6...”