DESERT MAN AFGAN 1/10
DESERT MAN AFGAN 1/10
Startuje nowy projekt.Paskudny i obleśny więc wszystko się zgadza :mrgreen: .To nie jakiś tam dopieszczony SX z wodotryskiem czy naszpikowany elektroniką HX jeno stara ciężarówka z lat 80-tych.
,,...Samochód MAN KAT 1 rocznik 1980. Chłodzony powietrzem silnik V8 Deutz F8 L413F 188 KW / 256 PS. Półautomatyczna skrzynia biegów: ZF S 6-65 6, 2 mosty ze zwolnicami z możliwością blokady. Trzy osobowa kabina. Długość pojazdu : 80200, szerokość: 2500, wysokość kabiny kierowcy: 2860. Waga pustego pojazdu: 9590 kg. Techniczny ciężar całkowity: 14300 kg. Dozwolony załadunek w 100% terenie 5000 kg. Cechy: pojazd przystosowany do jazdy temperaturach bardzo niskich i wysokich, prosta, przemyślana do najmniejszych szczegółów konstrukcja, najwyższej klasy materiały, bezawaryjność, a także wysoka dzielność w terenie"
To mi wystarczy :mrgreen:
Zachęcony wyrobami Teda postanowiłem ,że budę wykonam sam z polistyrenu.Jest wystarczająco kanciasta więc nie przewiduję problemów.W zasadzie pracę nad budą już rozpocząłem.
Podwozie jest bardzo podobne do rozwiązań stosowanych w Mogach.
Mam już doświadczenie z tego typu sprężynowym zawieszeniem dlatego też pewnie sobie poradzę.Po ostatnim Unimogu zostały mi zwolnice i sprężyny.Zastosuję mosty DINO 40 w połączeniu ze zwolnicami i kołami 2.2 otrzymam odpowiednią szerokość.Nie mam jeszcze pomysłu na przekładnię i silnik ale na pewno użyję najdłuższych wałów z rc4wd :mrgreen: (jeżeli będzie kasa nie wykluczone że dokupię jeszcze 2 mosty i zrobię z nich jeden przelotowy,a wtedy powstanie wersja 6x6)
http://www.vermont-unimog.com/sitebuild ... 19x389.jpg
,,...Samochód MAN KAT 1 rocznik 1980. Chłodzony powietrzem silnik V8 Deutz F8 L413F 188 KW / 256 PS. Półautomatyczna skrzynia biegów: ZF S 6-65 6, 2 mosty ze zwolnicami z możliwością blokady. Trzy osobowa kabina. Długość pojazdu : 80200, szerokość: 2500, wysokość kabiny kierowcy: 2860. Waga pustego pojazdu: 9590 kg. Techniczny ciężar całkowity: 14300 kg. Dozwolony załadunek w 100% terenie 5000 kg. Cechy: pojazd przystosowany do jazdy temperaturach bardzo niskich i wysokich, prosta, przemyślana do najmniejszych szczegółów konstrukcja, najwyższej klasy materiały, bezawaryjność, a także wysoka dzielność w terenie"
To mi wystarczy :mrgreen:
Zachęcony wyrobami Teda postanowiłem ,że budę wykonam sam z polistyrenu.Jest wystarczająco kanciasta więc nie przewiduję problemów.W zasadzie pracę nad budą już rozpocząłem.
Podwozie jest bardzo podobne do rozwiązań stosowanych w Mogach.
Mam już doświadczenie z tego typu sprężynowym zawieszeniem dlatego też pewnie sobie poradzę.Po ostatnim Unimogu zostały mi zwolnice i sprężyny.Zastosuję mosty DINO 40 w połączeniu ze zwolnicami i kołami 2.2 otrzymam odpowiednią szerokość.Nie mam jeszcze pomysłu na przekładnię i silnik ale na pewno użyję najdłuższych wałów z rc4wd :mrgreen: (jeżeli będzie kasa nie wykluczone że dokupię jeszcze 2 mosty i zrobię z nich jeden przelotowy,a wtedy powstanie wersja 6x6)
http://www.vermont-unimog.com/sitebuild ... 19x389.jpg
Ostatnio zmieniony 2011-01-30, 09:35 przez Pablo, łącznie zmieniany 4 razy.
http://www.rccarparts.biz/product_info. ... 2dc2ddb9f5
polecam takie mosty, a MAN jest śliczny tylko prawdziwa ciężarówka musi mieć minimum 6x6 , życzę powodzenia i czekam na szybką realizacje na wiosnę będzie wysyp ciężarówek :W
http://www.scale4x4rc.org/forums/showth ... 76&page=19
polecam takie mosty, a MAN jest śliczny tylko prawdziwa ciężarówka musi mieć minimum 6x6 , życzę powodzenia i czekam na szybką realizacje na wiosnę będzie wysyp ciężarówek :W
http://www.scale4x4rc.org/forums/showth ... 76&page=19
tak jak w stopce będzie 1/10.Miałem już taką wielką ciężarówkę.Unimog też był taki szeroki i wysoki tylko zdecydowanie krótszy.I dzielnie walczył ogrywając 8 kołowca w Mirowie. .Tak naprawdę to pewnie chciałbym 8x8 lub 6x6 ale ostatnio mam długoterminowy brak gotówki.Dlatego sądzę że początkowo będzie to 4x4 a z czasem dorobię 6x6barman_pl pisze:Rzeczywiście będzie paskudny ... Ale do Twoich paskud już sie chyba wszyscy przyzwyczaili ... Rozumiem, że będzie dokładnie 1:10 czyli długość około 80cm ?? Jeśli tak to będzie wielkie wysokie i szerokie jak diabli.
Pozdr.
Co do mostów proponowanych przez Zawiszę to odpada,fajne są ale jak pisałem chciałem założyć zwolnice a te mosty mi to utrudniają.
Ostatnio zmieniony 2008-10-29, 20:24 przez Pablo, łącznie zmieniany 2 razy.
Teraz już nie nie będzie różnicy w długości pomiędzy Tatrą a Manem(nawet 4x4 a 6x6 jest sporo dłuższy)MC-Maxim pisze:No bo 8 kołowiec jest 2 razy dłuższy, więc nic w tym dziwnego Trabant też lepiej pokona slalom niz limuzynaPablo pisze:I dzielnie walczył ogrywając 8 kołowca w Mirowie.
Ostatnio zmieniony 2008-10-27, 09:57 przez Pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest taka budka gotowa " krótka" http://truckmodellsport.de/shop/images/Kat550_1.jpg
( tylko troche kosztuje.
( tylko troche kosztuje.
Ostatnio zmieniony 2008-10-29, 09:49 przez Ładaś, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje garaże mają to do siebie,że niewiele w nich postów i czas od wystartowania do zakończenia projektu jest dość krótki. Tym razem czas prac będzie wolniejszy.Mam go sporo,do pierwszych zawodów w nowym sezonie kilka miesięcy.Obiecałem sobie,że nie będę się spieszył,aktualny brak kasy jest moim sprzymierzeńcem.Pierwsze zdjęcia pojawią się jak powstanie coś warte foto.A kto śledzi moje projekty to wie,że nie rzucam słów na wiatr.