MAN KAT 1 6x6
- Osa
- Teoretyk
- Posty: 279
- Rejestracja: 2016-11-05, 18:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: MAN KAT 1 6x6
Mosty na miejscu. Docelowe większe felgi lada dzień dotrą. Sprzedawca zamiast 2.2 przysłał 1.9 i musiałem się poratować wkładkami powiększającymi.
Opony założone i wstępna przymiarka mogła się odbyć. I że szczątkową kabiną
Opony założone i wstępna przymiarka mogła się odbyć. I że szczątkową kabiną
- Osa
- Teoretyk
- Posty: 279
- Rejestracja: 2016-11-05, 18:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: MAN KAT 1 6x6
Zamontowałem serwo skrętu
Z pomocą i radą przyszedł Przemo i zaproponował przechwyt wału na moście poprzedzającym.
Wyszło dużo lepiej kąty sa fajne i akceptowalne.
Następnie zająłem się ostatnim wałem
Niestety ta próba nie przyniosła dobrych efektów. Kąty wału są masakryczne. Z pomocą i radą przyszedł Przemo i zaproponował przechwyt wału na moście poprzedzającym.
Wyszło dużo lepiej kąty sa fajne i akceptowalne.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: MAN KAT 1 6x6
Jestem bardzo ciekaw, jak to się sprawdzi lub raczej, czy tym razem to się sprawdzi
Niezaprzeczalną zaletą przekładni na pasek jest ich kultura pracy - jak chodzi o głośność oraz płynność obrotów.
Natomiast gdzie widzę potencjalną słabość vel kłopoty:
- możliwość przeskakiwania paska na rolce
- rozciąganie się paska
- zerwanie pod obciążeniem
- zsuwanie paska z rolki (nie ważne, że jest tam kołnierz)
- wyrabianie się rolki i ... możliwość przeskakiwania paska na rolce
- zapas zapasowych pasków
Napęd paskowy wymaga bardzo dużej precyzji w "wyosiowaniu" - wszelkie odchyłki, to początek kłopotów z spadającym paskiem.
Nie spróbujesz, to się nie dowiesz, do odważnych świat kłopotów i sukcesów należy
Kolejny raz szacunek za pomysłowość
p.s.
Jest jak widzę rolka napinająca, to na plus.
Ale taka przekładnia ... błąd każda przekładnia powinna pracować jak najswobodniej, bez dodatkowych obciążeń, które tu mogą się odbić na zwiększonym zapotrzebowaniu na energię, jeżeli przesadzisz z naciągiem.
p.s.2
Pisząc o możliwych kłopotach z tego typu rozwiązaniem, bazuję na kilkunastu latach obserwacji tego typu napędów, przekładni, linii transportujących i tym podobnych systemów., które miałem u siebie w drukarni. Było tego w każdej maszynie - szczególnie introligatorskiej - naprawdę sporo.
Ale co w 1:1 sprawiało kłopoty, tu nie musi się w pełni objawić - dlatego napisałem o "potencjalnych" kłopotach.
- Osa
- Teoretyk
- Posty: 279
- Rejestracja: 2016-11-05, 18:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: MAN KAT 1 6x6
Dziękuję za dobre słowo testy już w krótce. W drodze jest przekładnia do silnika więc będe mógł przetestować napęd, w końcu. Na razie chwilę pojeżdziłem przód tył na wkrętarce ale to ma sie nijak do prawdziwej jazdy.
- Osa
- Teoretyk
- Posty: 279
- Rejestracja: 2016-11-05, 18:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: MAN KAT 1 6x6
Niewiele dalej zrobiłem.
Uruchomiłem podwozie na testowym napędzie. Test nic nie wykazał bo na panelach w pokoju to by na pasku ze sznurka jeżdził. Objeżdzanie skrzynki z wkrętarką na każdy możliwy sposób nie wykazało by pasek przeskakiwał, w sumie to podwozie samo jest jeszcze lekkie.
Czekam na testowy napęd do Przemka i będe wiedział co dokupić.
Póki co rysuję jakieś elementy skrzyni ładunkowej i jakieś próbne wydruki na przykład burt.
Uruchomiłem podwozie na testowym napędzie. Test nic nie wykazał bo na panelach w pokoju to by na pasku ze sznurka jeżdził. Objeżdzanie skrzynki z wkrętarką na każdy możliwy sposób nie wykazało by pasek przeskakiwał, w sumie to podwozie samo jest jeszcze lekkie.
Czekam na testowy napęd do Przemka i będe wiedział co dokupić.
Póki co rysuję jakieś elementy skrzyni ładunkowej i jakieś próbne wydruki na przykład burt.