ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 507
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
Dobra namówiłeś mnie ... będzie zielony czyli taki jaki był ... w sumie co tu mieszać ... pomogłeś
Praca silnika to błoga cisza
Praca silnika to błoga cisza
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 507
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
Przy niedzieli ... pomontowałem elementy które drukowały się całą sobotę więc mocowanie serwa i zderzaka i mocowanie skrzyni. Dzisiaj z rana "druknąłem" jeszcze zderzak powiększony na długość o 10%. Jak się nałoży kabinę to już jakoś wygląda choć muszę się pochylić nad błotnikami i je przeszpachlować i w końcu przykleić żeby to przypominało starego trucka a nie jaką zmote. Kolejny element to rozdzielacz i reduktor w jednej postaci ...
wstępne szlify jak widać po odstępach między zębatkami ... no i trochę kreślenia i w teorii powstawało coś takiego Czeka na druk i dalsze poprawki ... łożyska mam, wały są więc tylko wstrzelić w trafione poprawki i montuje w ramę a wtedy podwozie powinno już się zacząć przemieszczać choć braknie mi jednego wału oraz orczyka serwa bo się wyrobiło .... zamówiłem stalowe od traxxasa bo wyglądało na solidne i mam nadzieję, że takie właśnie jest
Tradycyjnie CDN ...
EDIT ...
a bo jeszcze zapomniałem ... kolor będzie nadal zielony ale zmiana się wkradnie z RAL 6011 na RAL 6025 ... taki mam kaprys
CDN ...
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
Fajna metamorfoza jaką redukcję zaplanowałeś. 1:2,6? Można brać przykład z Twojej staranności i dbałości o detale
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 507
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
Dzięki
Skrzynia 2 biegi, przełożenia na biegach 1:8 i 1:4.8. Rozdzielacz 1:2.6 i mosty 1:2.92 czy coś koło tego zasilanie 3S.
Skrzynia 2 biegi, przełożenia na biegach 1:8 i 1:4.8. Rozdzielacz 1:2.6 i mosty 1:2.92 czy coś koło tego zasilanie 3S.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
6025 to będzie nieco żywsza, choć ciemniejsza zieleń?
Patrzę jeszcze raz na te koła zębate w przekładni-rozdzielaczu. I do póki się nie zazębiają, nie będzie problemu
Jednak zastanawiam się, czy aby dobre przełożenie sobie tam wykalkulowałeś I jeżeli to co miałeś nie było podobne, to czy ono nie było przyczyną "męczenia" się napędu i grzania silnika - bo przy złym przełożeniu i ten nowy możesz zagotować
Chodzi o to, że masz dużą różnicę pomiędzy zębatką nadającą (tą małą, bo zakładam, ze ona dostaje napęd z silnika), a pozostałymi dwoma. Mała musi strasznie napierniczać, żeby coś tam dalej się ruszyło ....
Krzyśka lub czayo musiałbyś przepytać, jakie oni tam mają układy przeniesienia napędu.
W małych modelach używałem i używam rozdzielacza z małą redukcją tzw. T1 i tak z perspektywy zębatek w niej pracujących oceniam twoje rozwiązanie.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 507
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
Zieleń ciu żywsza ale nie za wiele ale po kontakcie z waszem jej przejdzie
Co do przełożenia to na tym forum się dowiedziałem że dla 6x6 przełożenie na rozdzielaczu musi być minimum 1:2 u mnie 1:2.6 wyszło ... wyszło bo to jedyne dla mnie sensowne zębatki znalezione i kupione, w zasadzie są to zębatki ze skrzyni od injory.
Wcześniej miałem przełożenie 1:1.2 (mówiłem że jest 1:1 ale oczywiście się myliłem) a nowe ma być 1:2.6 więc powinno być lepiej
Z Krzyśkiem jestem cały czas w kontakcie w zasadzie to co zrobię to Krzysiek widzi wcześniej jak na forum wleci ... bombarduje go spamem zdjęć na whats up'ie
Ale co do tworzenia przekładni jest kompletnym laikiem ... przyznaję Choć żeby utrzymać obecne przełożenie żeby zwiększyć atak musiał być dać większy odbiór a to już gabarytowo delikatnie mi komplikuje obudowę rozdzielacza i robi się kłopot żeby to schować w ramie ... takie moje przemyślenia
Co do przełożenia to na tym forum się dowiedziałem że dla 6x6 przełożenie na rozdzielaczu musi być minimum 1:2 u mnie 1:2.6 wyszło ... wyszło bo to jedyne dla mnie sensowne zębatki znalezione i kupione, w zasadzie są to zębatki ze skrzyni od injory.
Wcześniej miałem przełożenie 1:1.2 (mówiłem że jest 1:1 ale oczywiście się myliłem) a nowe ma być 1:2.6 więc powinno być lepiej
Z Krzyśkiem jestem cały czas w kontakcie w zasadzie to co zrobię to Krzysiek widzi wcześniej jak na forum wleci ... bombarduje go spamem zdjęć na whats up'ie
Ale co do tworzenia przekładni jest kompletnym laikiem ... przyznaję Choć żeby utrzymać obecne przełożenie żeby zwiększyć atak musiał być dać większy odbiór a to już gabarytowo delikatnie mi komplikuje obudowę rozdzielacza i robi się kłopot żeby to schować w ramie ... takie moje przemyślenia
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
OK, jak jest i działa nadzór "rodzicielski" to jestem spokojny
p.s.
To zapytam jeszcze - miałeś w rękach lub rozważałeś użycie rozdzielacza z redukcją tzw. T1 ? Przełożenie 2.18:1, wykonanie trwałe, a obudowę z alu da się w razie potrzeby nieco zmodyfikować (choć kwestia "zmieszczenia" może być czasami kluczowa).
Ten rozdzielacz jest dość tani, trwały dzięki w miarę szerokim zębatkom i ma pożądaną redukcję. Nie żeby wątpił w twoje umiejętności - miałem okazję podziwiać je na własne oczy - ale czasem warto skorzystać z gotowych rozwiązań jeżeli są sprawdzone i dadzą się zastosować.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 507
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
Wojtku nie znam takiego rozdzielacza z racji że jak wspomniałem jestem "świeżak", więc jak byś mógł wspomóc jakimś linkiem bo wpisując w google "rozdzielacz z reducją T1" mogę co najwyżej zabrać się za remont centralnego ogrzewania Gotowe rozwiązania z częściami mechanicznymi są dla mnie dużym uproszczeniem i cenie gotowe elementy bo jednak odpada kwestia kombinowania jak je wykonać. Przyznam, że szukałem gotowego rozdzielacza po sieci ale nie mogłem nic znaleźć na 3 wałki z przełożeniem minimum 1:2, więc padła decyzja o budowie własnego.zotornik pisze: ↑2021-08-30, 09:09OK, jak jest i działa nadzór "rodzicielski" to jestem spokojny
p.s.
To zapytam jeszcze - miałeś w rękach lub rozważałeś użycie rozdzielacza z redukcją tzw. T1 ? Przełożenie 2.18:1, wykonanie trwałe, a obudowę z alu da się w razie potrzeby nieco zmodyfikować (choć kwestia "zmieszczenia" może być czasami kluczowa).
Ten rozdzielacz jest dość tani, trwały dzięki w miarę szerokim zębatkom i ma pożądaną redukcję. Nie żeby wątpił w twoje umiejętności - miałem okazję podziwiać je na własne oczy - ale czasem warto skorzystać z gotowych rozwiązań jeżeli są sprawdzone i dadzą się zastosować.
Wracając jeszcze do wielkości małego tryba w rozdzielaczu to w mostach wielkość zębatki jest porównywalna, więc wydaję mi się że nie powinno być źle zważywszy że zębatki w moim rozdzielaczu mają grubość 9 mm. Takie moje luźne gadanie oczywiście z racji braku większego doświadczenia mogę się mylić
A wracając do mojego rozdzielacza
Prototypowa obudowa wydrukowana z PLA i prócz delikatnych przeróbek rzędu 0.6 mm gdzie niegdzie na grubości właśnie powstaję chyba ostateczna obuwa z PTE G. Nie lubię drukować z PET'a ale jest odporny na wodę i działanie smarów więc na obudowę nadaje się idealnie.
Prototyp, Tryba kręcą się bez oporów, wałki chodzą bardzo leciutko, oczywiście długa ośka wystająca jest do skrócenia No i mam przygotowane pod ramę ale czeka mnie kwestia delikatnego rzeźbienia w ramię ale to uważam za formalność
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
Uwierzyć nie mogę, że nie wiesz o czym pisałem
To bardzo popularna część, pewnie obecna w co drugim modelu
Oryginalny rozdzielacz T1 był produktem amerykańskiej firmy RC4WD, obecnie ma status „discontinued”. Owszem produkują coś podobnego – o nieco innym kształcie – ale o przełożeniu, które nas nie interesuje 0,75:1
poniżej beczułkowaty kształt charakterystyczny dla tej nowej (be) wersji
Na szczęście „chińczyk” gdzie i tak było produkowane oryginalne T1, nadal je wytwarza i można je dostać np. na Ali. Miałem oryginał, mam wersje obecne, nie ma różnicy – wg mnie to nie podróbka, tylko ten sam produkt jedynie bez sygnatury.
To co nas interesuje ma przełożenie 2.18:1 i wygląda tak (bardziej stożkowy kształt)
Przykładowy link - czy cena dobra, poszukaj (brandowane jest to na 100 wersji - ale wytwórca i tak jest pewnie jeden)
https://pl.aliexpress.com/item/10050027 ... :"3339"%7D
Tu widać schematycznie co prawda, ale jednak trochę środka
http://ysscrawlers.rccrawler.jp/index.p ... anguage=en
To bardzo popularna część, pewnie obecna w co drugim modelu
Oryginalny rozdzielacz T1 był produktem amerykańskiej firmy RC4WD, obecnie ma status „discontinued”. Owszem produkują coś podobnego – o nieco innym kształcie – ale o przełożeniu, które nas nie interesuje 0,75:1
poniżej beczułkowaty kształt charakterystyczny dla tej nowej (be) wersji
Na szczęście „chińczyk” gdzie i tak było produkowane oryginalne T1, nadal je wytwarza i można je dostać np. na Ali. Miałem oryginał, mam wersje obecne, nie ma różnicy – wg mnie to nie podróbka, tylko ten sam produkt jedynie bez sygnatury.
To co nas interesuje ma przełożenie 2.18:1 i wygląda tak (bardziej stożkowy kształt)
Przykładowy link - czy cena dobra, poszukaj (brandowane jest to na 100 wersji - ale wytwórca i tak jest pewnie jeden)
https://pl.aliexpress.com/item/10050027 ... :"3339"%7D
Tu widać schematycznie co prawda, ale jednak trochę środka
http://ysscrawlers.rccrawler.jp/index.p ... anguage=en
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 507
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
A to już kojarzę ale niestety ten rozdzielacz mnie nie urządza bo jest dla 4x4 czyli ma 2 wałki odbioru a ja potrzebuje 3 wałki odbioru Drugi most nie jest mostem przelotowym a trzeci most jest zasilany wałem biegnącym od rozdzielacza. Przechwyt wału dla trzeciego mostu znajduje się na drugim moście.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 507
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
Aktualizacja ...
Dziku już może się przemieszczać o własnych siłach Mechanika ukończona, ze skrzynią była zabawa, czyli pierwsze padło serwo, a druga opcja to popychacz oryginalny można od razu wywalić albo odesłać chińczykom żeby sobie nim ryż z zębów wydłubywali bo chyba do tego się nadaje. Wsadziłem nowe serwo, popychacz zrobiony z drutu 1.5 mm a na serwo i ramię dźwigni w skrzyni wylądowały baryłki do popychaczy i skrzynia działa Dzik teraz jest Dzik ... na wysokim biegu pomyka jak szalony a na wolnym biegu też jest fajnie Jeździłem tylko po warsztacie bo leje od kilku dni i nie ma jak wyciągnąć na zewnątrz, żeby potem nie zaświnić pół warsztatu.
Idziemy dalej
Szoferka już po pierwszym szlifowaniu i z drugą warstwą szpachli Między czasie ogarniam nakładkę na silnik, żeby zakryć pod maską bez szczotkę.
W nakładce nauczony doświadczeniem z grzaniem się motoru postanowiłem dać 2 wentylatory 20 mm do chłodzenia. Wentylatory zostały mi z innej chłodzącej nakładki na silnik więc postanowiłem je wykorzystać. Wentylatory z możliwością włączenia i wyłączenia, na obudowie będzie znajdował się włącznik. Zasilnie będzie prosto z pakietu albo z BEC.
Wersja prototypowa taki wstępny druk, oczywiście sama podstawa bo do niej będzie doklejony akumulator, filtr powietrza itp ... i wersja finalna jeszcze nie zrealizowana czeka na swoją kolej ... oczywiście wentylatory będą od strony nie otwieranej maski
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 507
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: ZIŁ 157 "DZIK" 6x6 (injora) by przemo
mały up date ...
Zabrałem się za nakładkę na silnik ... Wentylatory będzie można włączyć za pomoc włącznika, na bloku.
i powoli biorę się za zamykanie szoferki w środku Obecnie pracuje nad obudowami do skrzyni biegów, wałem oraz obudową rozdzielacza. Pojeździłem Ziłem po podwórku i muszę przyznać że dwubiegowa skrzynia daje ogrom frajdy z jazdy