Na frezarceXAX pisze:Tak teraz robię ale w necie gdzieś widziałem że można też jakoś wykonywać przetłoczenia. Myślałem o wykorzysta dremela z diamentowym frezem z kulką. Jednak nie da się wtedy zrobić dokładnej linii prostej
Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Przetłoczenie do wewnątrz , wycinasz w miejscu przetłoczenia otwór , podklejasz hipsem od wewnątrz i obrabiasz papierkiem ściernym ranty tak aby były półokrągłe , ostatecznie wykańczasz szpachlą , analogicznie przetłoczenia na zewnątrz naklejasz kawałek hipsu wycięty w formie przetłoczenia i wykańczasz ranty , ot cała filozofiaXAX pisze: Dlatego się pytam o jakieś prymitywne inne metody
Powodzenia w budowie :W
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Ufff.... siedem godzin wycinania.
Czy ja jestem taki wolny czy to tak się długo robi??? :hammer
Jak na pierwszy raz to trochę zeszło ale pod koniec załapałem jak z tym materiałem pracować i powiem jestem bardzo mile zaskoczony.
Prawy bok wycięty i czeka na sklejenie
Jutro może powalczę z lewym bokiem
Czy ja jestem taki wolny czy to tak się długo robi??? :hammer
Jak na pierwszy raz to trochę zeszło ale pod koniec załapałem jak z tym materiałem pracować i powiem jestem bardzo mile zaskoczony.
Prawy bok wycięty i czeka na sklejenie
Jutro może powalczę z lewym bokiem
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Witam
Prawy bok po sklejaniu.
Dopiero teraz widać gdzie zawaliłem sprawę a gdzie wyszło ok.
W paru miejscach klej lekko wypłyną ale to przed malowaniem wyczyszczę jakoś.
Na razie nie robiłem jeszcze błotników. Planuje je wykonać po przymiarkach sklejonej budy i pomiarach jak będą się koła mieścić w niej.
Od środka będzie przyklejona cienka ramka (0,5mm) udająca otwór na drzwi.
Użyłem 2 rodzajów klejów na próbę: Acrifix 116 (cianoakryl) i Tamiya cement pomarańczowy (chyba na acetonie).
Jeden i drugi łapie hipsa mocno aczkolwiek Tamiya lepiej nadtapia tworzywo podczas klejenia.
Największym problemem był dla mnie czas zasychania. Przy dużych elementach trudno było wszystko skleić zanim kleje zaczną zasychać.
Zabieram się za drugą stronę i przód.
Prawy bok po sklejaniu.
Dopiero teraz widać gdzie zawaliłem sprawę a gdzie wyszło ok.
W paru miejscach klej lekko wypłyną ale to przed malowaniem wyczyszczę jakoś.
Na razie nie robiłem jeszcze błotników. Planuje je wykonać po przymiarkach sklejonej budy i pomiarach jak będą się koła mieścić w niej.
Od środka będzie przyklejona cienka ramka (0,5mm) udająca otwór na drzwi.
Użyłem 2 rodzajów klejów na próbę: Acrifix 116 (cianoakryl) i Tamiya cement pomarańczowy (chyba na acetonie).
Jeden i drugi łapie hipsa mocno aczkolwiek Tamiya lepiej nadtapia tworzywo podczas klejenia.
Największym problemem był dla mnie czas zasychania. Przy dużych elementach trudno było wszystko skleić zanim kleje zaczną zasychać.
Zabieram się za drugą stronę i przód.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Minęło trochę czasu i zaczął się długi weekend.
Działka, cisza i spokój więc MANik wrócił do łask.
Efekt dzisiejszej pracy.
Jedynie zastanawiam się ile i jakiej szpachli mi wejdzie bo trochę rzeczy będzie do poprawek.
Ponieważ będzie to Trial Truck to zamiast koła zapasowego będą kanistry na paliwo, gaśnica i jakieś narzędzia a koło pójdzie na pakę.
Co do koloru to chciałem niebieski jednak już taki man jest więc się waham między żółtym lub czerwonym (córa mi podpowiada że różowy jest ładny).
Działka, cisza i spokój więc MANik wrócił do łask.
Efekt dzisiejszej pracy.
Jedynie zastanawiam się ile i jakiej szpachli mi wejdzie bo trochę rzeczy będzie do poprawek.
Ponieważ będzie to Trial Truck to zamiast koła zapasowego będą kanistry na paliwo, gaśnica i jakieś narzędzia a koło pójdzie na pakę.
Co do koloru to chciałem niebieski jednak już taki man jest więc się waham między żółtym lub czerwonym (córa mi podpowiada że różowy jest ładny).
- Fioras
- Teoretyk
- Posty: 627
- Rejestracja: 2014-02-02, 15:08
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Wojnicz
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
jest ona w pewnym stopniu elastyczna , lepsza niż te uniwersalne szpachlówki, bo sam sprawdziłem na hipsie która lepiej się poddaje ugięciom i ta do plastiku wygrała , ale wiadomo że nie należy oczekiwać cudów .
(dobrze jest też drobnym papierkiem zmatowić hips i doooookładnie go odtłućić aby szpachlówka się dobrze trzymała , wtedy będzie nie zapomnij o tym bo będzie kicha i szpachla ci odejdzie płatami) miałem tak w kamazie na dachu i musiałem robić wszystko od początku
a co to twojego sposobu wyczytanego na forum to tak z ciekawości mieszasz rozpuszczalnik z "wiórkami hipsu" tak? a co jest takim składnikiem wiążącym aby po odparowaniu rozpuszczalnika hips pozostał na miejscu? (poprawcie mnie jak się mylę)
PS córka dobrze Ci radzi, fajny był by różowy ale tylko z czarnymi wstawkami (jak dla mnie)
(dobrze jest też drobnym papierkiem zmatowić hips i doooookładnie go odtłućić aby szpachlówka się dobrze trzymała , wtedy będzie nie zapomnij o tym bo będzie kicha i szpachla ci odejdzie płatami) miałem tak w kamazie na dachu i musiałem robić wszystko od początku
a co to twojego sposobu wyczytanego na forum to tak z ciekawości mieszasz rozpuszczalnik z "wiórkami hipsu" tak? a co jest takim składnikiem wiążącym aby po odparowaniu rozpuszczalnika hips pozostał na miejscu? (poprawcie mnie jak się mylę)
PS córka dobrze Ci radzi, fajny był by różowy ale tylko z czarnymi wstawkami (jak dla mnie)
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Z tego co się zorientowałem to taka szpachla z hipsu i rozpuszczalnika trwale łączy się z innymi elementami budy a nie tylko je wypełnia. Można nią uzupełnić ubytki gdzie się nie skleiło a potem to normalnie szlifować.
Przy dzielniejszych pracach zauważyłem dwie sprawy. Ciekawą i złą.
Ciekawa:
Używam dwóch klejów. Oba kleją dobrze i mocno. Tamya pomarańczowa (aceton) i Acrifix 116 (cianoakryl). Co ciekawe po Acrifix kompletnie nie widać łączeń na dwóch dociśniętych elementach a po Tamya niestety tak.
Zła wiadomość:
Źle wkleiłem dolną płytę w karoserii. Jest przekrzywiona o 2 mm z jednej strony. Jutro czeka mnie jej wycinanie
Co do koloru Fioras. Może być demoniczny róż w Hello Kity :P
Mam już w tym temacie wprawę bo już jedną taką budę robiłem.
https://picasaweb.google.com/1091944577 ... directlink
Przy dzielniejszych pracach zauważyłem dwie sprawy. Ciekawą i złą.
Ciekawa:
Używam dwóch klejów. Oba kleją dobrze i mocno. Tamya pomarańczowa (aceton) i Acrifix 116 (cianoakryl). Co ciekawe po Acrifix kompletnie nie widać łączeń na dwóch dociśniętych elementach a po Tamya niestety tak.
Zła wiadomość:
Źle wkleiłem dolną płytę w karoserii. Jest przekrzywiona o 2 mm z jednej strony. Jutro czeka mnie jej wycinanie
Co do koloru Fioras. Może być demoniczny róż w Hello Kity :P
Mam już w tym temacie wprawę bo już jedną taką budę robiłem.
https://picasaweb.google.com/1091944577 ... directlink
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Żeby nie było ze nic nie robię to dziś poskrobałem ponownie w moim modelu.
Główna cześć budy skończona.
Dziś doszedł "nosek" z przodu i zacząłem robić osprzęt dachu.
Klejoszpachlówka z resztek hipsu i Tamiya pomarańczowy jest świetna.
Super wypełnia ubytki i mocno trzyma ale niestety bardzo długo schnie.
Całkowite zaschnięcie po około 24 godzinach.
Co do koloru to buda będzie czerwona a dach czarny.
Płyta na pace będzie żółta.
Główna cześć budy skończona.
Dziś doszedł "nosek" z przodu i zacząłem robić osprzęt dachu.
Klejoszpachlówka z resztek hipsu i Tamiya pomarańczowy jest świetna.
Super wypełnia ubytki i mocno trzyma ale niestety bardzo długo schnie.
Całkowite zaschnięcie po około 24 godzinach.
Co do koloru to buda będzie czerwona a dach czarny.
Płyta na pace będzie żółta.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dalszy etap upiększania Manika.
Dodatkowe wloty na pokrywie silnika.
Otwory wentylacyjne nad drzwiami na dachu o których sobie zapomniałem.
Właz na dachu i elementy jego wewnątrz kabiny.
Wiem ze te wewnętrzne nie są na 100% zgodne z oryginałem (przetłoczenia powinny być wklęsłe) ale model nie jest redukcyjny więc pozwoliłem sobie na pewne odstępstwa.
Dodatkowe wloty na pokrywie silnika.
Otwory wentylacyjne nad drzwiami na dachu o których sobie zapomniałem.
Właz na dachu i elementy jego wewnątrz kabiny.
Wiem ze te wewnętrzne nie są na 100% zgodne z oryginałem (przetłoczenia powinny być wklęsłe) ale model nie jest redukcyjny więc pozwoliłem sobie na pewne odstępstwa.
Ostatnio zmieniony 2015-10-18, 19:29 przez XAX, łącznie zmieniany 2 razy.