Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
....dlatego polecamy lekturę forum.
http://www.rc-trial.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Naprawdę znajdziesz tu wieeeele ciekawych rzeczy (5 fotka jak to można zrobic żeby wyszło ładnie)
http://www.rc-trial.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Naprawdę znajdziesz tu wieeeele ciekawych rzeczy (5 fotka jak to można zrobic żeby wyszło ładnie)
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Ceowniczek 20x30x1,7mm kupiony.
Jutro pewnie zacznę go rznąć sposobem który podesłałeś mi Czayo.
Fajny sposób ale BHPowiec pewnie zawału dostał jak by to zobaczył
Jutro też mam w planie poskręcać wstępnie wszystko do tej ramy co teraz mam żeby wszystko dopracować. Trzecie robienie tego samego wystarczy. A mam zamiar żeby ta rama z ceownika była już docelowa
Jutro pewnie zacznę go rznąć sposobem który podesłałeś mi Czayo.
Fajny sposób ale BHPowiec pewnie zawału dostał jak by to zobaczył
Jutro też mam w planie poskręcać wstępnie wszystko do tej ramy co teraz mam żeby wszystko dopracować. Trzecie robienie tego samego wystarczy. A mam zamiar żeby ta rama z ceownika była już docelowa
Ostatnio zmieniony 2015-01-06, 00:45 przez XAX, łącznie zmieniany 1 raz.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11534
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Ceownik na początek spokojnie by Ci starczył 10x20x1mm.XAX pisze:Ceowniczek 20x30x1,7mm kupiony.
Jutro pewnie zacznę go rznąć sposobem który podesłałeś mi Czayo.
Fajny sposób ale BHPowiec pewnie zawału dostał jak by to zobaczył
Jutro też mam w planie poskręcać wstępnie wszystko do tej ramy co teraz mam żeby wszystko dopracować. Trzy robienie tego samego wystarczy. A mam zamiar żeby ta rama z ceownika była już docelowa
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Witam
Ferie w toku. Dziecka niema więc Manik wrócił na warsztat.
Poskręcałem ramo i zawieszenie do tego płaskownika co miałem. Wolałem popełniać błędy na mim niż na ceowniku który będzie w wersji ostatecznej.
Wniosek jest jeden i jedynie słuszny czyli dalej zwężam ramo do 70mm.
Co do napędu to to będzie go stanowiła jakaś bez szczotka max 2000kv najprawdopodobniej z reduktorem HPI a za min rozdzielacz od kolegi czayo. Wszystko zasilane z pakietu S3 life 2300mAh lub 4600mAh (zobaczę co i jak zmieszczę).
Zaopatrzyłem się już w Hips 0.5mm, 1mm i 2mm. jutro jakde po klej do niego. Najprawdopodobniej Tamya chyba że ktoś ma inne propozycje.
Ferie w toku. Dziecka niema więc Manik wrócił na warsztat.
Poskręcałem ramo i zawieszenie do tego płaskownika co miałem. Wolałem popełniać błędy na mim niż na ceowniku który będzie w wersji ostatecznej.
Wniosek jest jeden i jedynie słuszny czyli dalej zwężam ramo do 70mm.
Co do napędu to to będzie go stanowiła jakaś bez szczotka max 2000kv najprawdopodobniej z reduktorem HPI a za min rozdzielacz od kolegi czayo. Wszystko zasilane z pakietu S3 life 2300mAh lub 4600mAh (zobaczę co i jak zmieszczę).
Zaopatrzyłem się już w Hips 0.5mm, 1mm i 2mm. jutro jakde po klej do niego. Najprawdopodobniej Tamya chyba że ktoś ma inne propozycje.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wczoraj zacząłem montować napęd.
Zarazie silnik na próbę Arowing 3600kV.
Reduktor HPI 1:7,4
potem przekładnia atak 16 odbiór 75 czyli teoretycznie jakieś 1:4,6
Potem reduktor z rozdzielaczem z Maverick Scout 1:2,75
Zacząłem również składać oś przelotową też z Maverica Scouta.
Poszło nawet szybko do momentu aż się okazało że muszę jakoś umocować wodziki z zwrotnic do obudowy osi. Dziś będzie czas główkowania i piłowania
Zarazie silnik na próbę Arowing 3600kV.
Reduktor HPI 1:7,4
potem przekładnia atak 16 odbiór 75 czyli teoretycznie jakieś 1:4,6
Potem reduktor z rozdzielaczem z Maverick Scout 1:2,75
Zacząłem również składać oś przelotową też z Maverica Scouta.
Poszło nawet szybko do momentu aż się okazało że muszę jakoś umocować wodziki z zwrotnic do obudowy osi. Dziś będzie czas główkowania i piłowania
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Trafiło się trochę wolnego czasu i parę gratów do mnie doszło więc MANik trafił na warsztat.
Ponieważ chwilowo nie mam pomysłu (lub mam ich za dużo) jak zblokować zwrotnice w osi przelotowej to zabrałem się za napęd.
Na tą chwile wygląda on tak:
Zasilanie S2 LiFe 6,6V
Silnik 3600Kv
Reduktor HPI 1:7.4
Atak 14, odbiór 75
Skrzynia dwubiegowa Traxxas Summit
Wały Traxxas grube
Osie Maverick Scout
Wszystko złożyłem razem i podpiąłem 1 i 2 oś. Trzecia sobie wisi luzem bez napędu.
Na pierwszym biegu model porusza się bardzo wolno na dwójce jedzie z prędkością szybkiego chodu.
Na razie wnioski są takie:
1) Promień skrętu jest zadowalający ale muszę upchnąć mocniejsze i szybsze serwo.
2) Z powodu niedokładnego wykonania odbioru za reduktorem silnika (T75) model jest dość głośny. Jest to wina niedokładnych elementów jakie użyłem ale pracuje nad tym
3) Skrzynia się dziwnie zachowuje i nie wiem czy tak ma być czy coś jest z nią nie tak. Zanim zacznie obracać walami trzeba wykonać kilka obrotów na wejściu zanim załapie. Niby nic ale przekłada się to na to że model ma dużą bezwładność. Na zahamowanym silniku można go lekko przesunąć do przodu o około 5cm zanim poczujemy opór.
Ponieważ chwilowo nie mam pomysłu (lub mam ich za dużo) jak zblokować zwrotnice w osi przelotowej to zabrałem się za napęd.
Na tą chwile wygląda on tak:
Zasilanie S2 LiFe 6,6V
Silnik 3600Kv
Reduktor HPI 1:7.4
Atak 14, odbiór 75
Skrzynia dwubiegowa Traxxas Summit
Wały Traxxas grube
Osie Maverick Scout
Wszystko złożyłem razem i podpiąłem 1 i 2 oś. Trzecia sobie wisi luzem bez napędu.
Na pierwszym biegu model porusza się bardzo wolno na dwójce jedzie z prędkością szybkiego chodu.
Na razie wnioski są takie:
1) Promień skrętu jest zadowalający ale muszę upchnąć mocniejsze i szybsze serwo.
2) Z powodu niedokładnego wykonania odbioru za reduktorem silnika (T75) model jest dość głośny. Jest to wina niedokładnych elementów jakie użyłem ale pracuje nad tym
3) Skrzynia się dziwnie zachowuje i nie wiem czy tak ma być czy coś jest z nią nie tak. Zanim zacznie obracać walami trzeba wykonać kilka obrotów na wejściu zanim załapie. Niby nic ale przekłada się to na to że model ma dużą bezwładność. Na zahamowanym silniku można go lekko przesunąć do przodu o około 5cm zanim poczujemy opór.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Zrobiłem oś przelotową i wszystko poskładane (fotki i może jakiś filmik jutro).
Wykonałem próbny objazd i jestem całkiem zadowolony.
W miejscach gdzie 4x4 miał problemy 6x6 zasuwa bez problemu
Oczywiście kilka rzeczy do poprawy się znalazło.
1) Musze zamontować mięknie sprężyny przynajmniej na tylnym zawieszeniu.
2) Wylać lub wymienić na bardzo zadki olej z amorów.
3) Odchudzić lub całkiem wywalić gąbki z kół.
4) Mocno się zastanowić czy ta skrzynia z Summita jest mi do czegoś potrzebna.
5) Chyba uruchomię automatyczny hamulec w reglu. Może nie na 100% ale choć trochę.
Wykonałem próbny objazd i jestem całkiem zadowolony.
W miejscach gdzie 4x4 miał problemy 6x6 zasuwa bez problemu
Oczywiście kilka rzeczy do poprawy się znalazło.
1) Musze zamontować mięknie sprężyny przynajmniej na tylnym zawieszeniu.
2) Wylać lub wymienić na bardzo zadki olej z amorów.
3) Odchudzić lub całkiem wywalić gąbki z kół.
4) Mocno się zastanowić czy ta skrzynia z Summita jest mi do czegoś potrzebna.
5) Chyba uruchomię automatyczny hamulec w reglu. Może nie na 100% ale choć trochę.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Ponieważ podwozie już jeździ to postanowiłem zacząć rzeźbić budę.
Nawet nie przypuszczałem że to takie pracochłonne i trudne.
Ale dam radę mimo że nie mam kompletnie pojęcia jak to wykonać :P
Na początek poszły boki budy i będą się składać z dwóch warstw o grubości 1mm.
Postanowiłem że nie będę się bawić z otwieranymi drzwiami przy pierwszym modelu jakiego robię.
Wewnętrzna będzie nośna i będzie w niej tylko wycięty otwór na okno boczne i podnóżek kierowcy.
Zewnętrzna będzie zwierać otwór drzwi i resztę elementów ozdobnych.
Dla ułatwienia i poćwiczenia wyciąłem sobie przymiar z kartonu i na jego podstawie odtwarzam resztę elementów.
Czekam i liczę na uwagi i porady
Nawet nie przypuszczałem że to takie pracochłonne i trudne.
Ale dam radę mimo że nie mam kompletnie pojęcia jak to wykonać :P
Na początek poszły boki budy i będą się składać z dwóch warstw o grubości 1mm.
Postanowiłem że nie będę się bawić z otwieranymi drzwiami przy pierwszym modelu jakiego robię.
Wewnętrzna będzie nośna i będzie w niej tylko wycięty otwór na okno boczne i podnóżek kierowcy.
Zewnętrzna będzie zwierać otwór drzwi i resztę elementów ozdobnych.
Dla ułatwienia i poćwiczenia wyciąłem sobie przymiar z kartonu i na jego podstawie odtwarzam resztę elementów.
Czekam i liczę na uwagi i porady