UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Tomek, odepnij sensory, one nie są wymagane do pracy silnika. Jak po wypięciu sensorów będzie jeździł (choć wtedy może mieć cogging), to znaczy że sensory się uszkodziły. Co do naprawy to nie wiem jak to wygląda.
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Jeśli po mocniejszym dodaniu gazu nie rusza (bo przy lekkim dodaniu gazu może się tak zachowywać), to jednak wygląda na problem z samym silnikiem, a nie tylko z sensorami.
Tomek, rozbierz go i zerknij do środka. Może wyczyszczenie mu pomoże?
Tomek, rozbierz go i zerknij do środka. Może wyczyszczenie mu pomoże?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13465
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Sprawdź też może łożyska, czy nie zatarte - ale to przy okazji, bo u ciebie w elektronice problem raczej leży A tu polecam zwykle próby krzyżowe z podmianą jednego elementu na raz, żeby można było wykryć sprawcę. Do tego potrzebny drugi model z podobnym zestawem napędowym.czayo pisze:Tomek, rozbierz go i zerknij do środka. Może wyczyszczenie mu pomoże?
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Jedyne czego nie podmieniłem to silnik , dlatego właśnie jego podejrzewam . Dziwne jest to , że obudowany silnik uległby chwilowemu kontaktowi z wodą
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Rozebrałem dziś silnik , wirnik i stojan są czyste , gorzej wyglądają sensory . Pomarańczowy nalot to błoto z Bytomia
Spróbuję umyć to w spirytusie i złożyć z powrotem , zobaczymy co wtedy .
Cina , poza układem silnik-regiel-odbiornik nic nie mam , regiel i odbiornik już podmieniałem , BECa mam na serwie , ale tam wszystko działa.
Spróbuję umyć to w spirytusie i złożyć z powrotem , zobaczymy co wtedy .
Cina , poza układem silnik-regiel-odbiornik nic nie mam , regiel i odbiornik już podmieniałem , BECa mam na serwie , ale tam wszystko działa.
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Hej, biorąc pod uwagę , że sezon '' psu w dupe '' a jesień już nastała postanowiłem troszkę pozmieniać Unimoga.
Znikła siwa farba z podwozia , krzywy zderzak doczekał się zastępcy wyciętego z aluminium metodą CNC .
Planowane są nowe felgi alu wyprodukowane małymi chińskimi rączkami , zbudowę chyba też zmienię aby elektronika była bardziej zabezpieczona przed wodą.
Planowana jest skrzynia biegów i tu mam dwie do wyboru :
Duża Traxxas 17T/62T
Mała Rc4wD 1,81:1 ; 0,72:1
Za bardzo nie wiem którą zastosować przy silniku 18,5T 1650 kv
Znikła siwa farba z podwozia , krzywy zderzak doczekał się zastępcy wyciętego z aluminium metodą CNC .
Planowane są nowe felgi alu wyprodukowane małymi chińskimi rączkami , zbudowę chyba też zmienię aby elektronika była bardziej zabezpieczona przed wodą.
Planowana jest skrzynia biegów i tu mam dwie do wyboru :
Duża Traxxas 17T/62T
Mała Rc4wD 1,81:1 ; 0,72:1
Za bardzo nie wiem którą zastosować przy silniku 18,5T 1650 kv
- Bolek
- Weteran / AT!
- Posty: 1740
- Rejestracja: 2013-01-11, 22:31
- Imię: Aleksander
- Lokalizacja: Pionki
- Podziękował : 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Łołooo dużo tego!
Brałbym traxxasa z powodu bezawaryjności.
Gratuluje zderzaka, prawdziwy HD
Może nowe kolory? oczywiście stare tez są spoko, taka luźna propozycja
Pozdro
Brałbym traxxasa z powodu bezawaryjności.
Gratuluje zderzaka, prawdziwy HD
Może nowe kolory? oczywiście stare tez są spoko, taka luźna propozycja
Pozdro
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Niestety , życie weryfikuje wszelkie plany , niestety skrzyni traxxasa nie będzie . Ni jak nie mogę jej upchnąć a mocowanie wysoko może wpłynąć na stateczność modelu , zwłaszcza na trawersach . Wymyśliłem jednak inny sposób. Reduktor HPI + dwubiegowa skrzynia rc4wd . Jest mała i montaż nie sprawi problemów .
Według obliczeń przełożeń osiągnę na 1 biegu przełożenie +- 1:78 a na 2 biegu +- 1:31 . Biorąc pod uwagę , że wcześniej na samym reduktorze było +- 1:43 to warto spróbować .
Według obliczeń przełożeń osiągnę na 1 biegu przełożenie +- 1:78 a na 2 biegu +- 1:31 . Biorąc pod uwagę , że wcześniej na samym reduktorze było +- 1:43 to warto spróbować .
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: UNIMOG U4000 6x6 conversion by Tomek.Z
Udało się upchnąć skrzynie , teraz zostaje przeróbka mocowania silnika i dopasowanie wału między skrzynią a rozdzielaczem
Brakowało mi tych ręcznych robótek
Brakowało mi tych ręcznych robótek