Praga V3S EVO TT

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Praga V3S EVO TT

#1

Post autor: jaruso »

Praga "Babcia" zyskała niedawno siostrę w wersji Truck Trial.
Jej garażu na forum znaleźć nie potrafię, po części przez zdjęcia, które wyparowały z serwerów, więc pozwoliłem sobie założyć nowy garaż i uzupełnić fotki.
Model został zbudowany przez Bandziora, nie wiem który to "numer seryjny", może ktoś podpowie?
Babcia to egzemplarz nr 1, czarny red-bull (wcześniej biała dama) to 2, więc ten egz. to chyba 3?
Praga (nie wiem jak i kiedy) trafiła do Palmera, następnie do Radzika - poniżej fotka z Wilgi 2017:
praga evo TT01.jpg
W 2013r. wystąpiła w "filmie" Bandziora:
[youtube][/youtube]

Aktualna specyfikacja (w trakcie uzupełniania):
- karoseria Bandziorowa #3 (?)
- mosty tylne fordowskie, przedni rc4wd D40 + zwolnice 3racing
- przekładnia traxxas 2-biegowa
- silnik - bezszczotka sensorowana 17.5T
- regulator turnigy trackstar 60A sportsman
- zewnętrzny BEC 5A
- moduł dźwiękowy "chiński TBS" + głośnik visaton
- serwo skrętu gigant.............
- opony 1.9 superswamper rc4wd.
- felgi 1.9, przód plastikowe g-made, tył - metalowe z rc4wd.
- zawieszenia przód - resory, tył - kołyska.
- wały napędowe traxxas grubasy.

Plany - nie zmieniać jej charakteru, uzupełnić brakujące drobiazgi, dodać jakieś detale itd, ta praga ma jeździć, "Babcia" może spokojnie zostać "cywilną" wersją w takim układzie.

I jeszcze tutaj występuje:
[youtube][/youtube]

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#2

Post autor: jaruso »

Znalazłem wreszcie czas na uzupełnienie garażu.

Na początek parę fotek podwozia - zawieszenie tylne :
- mosty tamiya ("fordowskie") plus zwolnice 3racing od CR-01
- felgi rc4wd beadlocki 1.9
- sztywna kołyska, pióra mosiężne
- napęd do każdego mostu osobno

Podwozie całe - spód.
Podwozie całe - spód.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
Zawieszenie tylne.
20170405_191907.jpg
20170405_191901.jpg

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#3

Post autor: jaruso »

Przednie zawieszenie, skręt i napęd:
- resory piórowe,
- most rc4wd D40 plus zwolnice 3 racing od CR-01,
- felgi plastikowe gmade, beadlock 1.9
- przekładnia z traxxasa summita (II biegowa) ze zmienionym mocowaniem silnika,
- silnik bezszczotkowy, sensorowany trackstar 21T 1855kV, 22A,
- regulator trackstar sportsman 60A
- serwo "gigant" turnigy TGY-1270HV (40kg/0.18s/7.2V)
Przekładnia, serwo, zawieszenie przód.
Przekładnia, serwo, zawieszenie przód.
Praga ma parę śladów walki na OSach, pozostawiam je na razie na pamiątkę ;)
Załączniki
20170405_191826.jpg
20170405_191723.jpg
20170405_191601.jpg
20170405_191522.jpg
20170405_191437.jpg
20170405_190921.jpg
20170405_190953.jpg
20170405_190943.jpg

Awatar użytkownika
Bolek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1740
Rejestracja: 2013-01-11, 22:31
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Pionki
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#4

Post autor: Bolek »

:OK

Awatar użytkownika
Danny
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 909
Rejestracja: 2008-03-17, 19:29
Imię: Daniel
Lokalizacja: Police
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#5

Post autor: Danny »

A zwolnice jak się sprawują po takim długim czasie? ;)

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#6

Post autor: jaruso »

W tej pradze nie rozbierałem (jeszcze) zwolnic, bo Radzio zrobił przegląd wcześniej i wymienił panewki na łożyska. W "babce" robiłem gruntowny przegląd z wymianą panewek na łożyska i wszystko było w porządku z zębatkami. Najgorsze jednak jest to, że te zwolnice nie są produkowane już od kilku lat...

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#7

Post autor: Radek »

Praga jest naprawdę super, a na oesach niedopokonania :OK

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#8

Post autor: Radzik »

Ja się cieszę że trafiła w dobre ręce :OK

Awatar użytkownika
Zapo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1057
Rejestracja: 2010-03-14, 18:23
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#9

Post autor: Zapo »

[emoji35]

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#10

Post autor: jaruso »

Pierwsza po zakupie jazda testowa zakończyła się po 2 minutach tak: :hehehe
Upsss....
Upsss....
Winowajcą było poluzowane mocowanie kabiny, która przesunęła się do przodu i nadkole zostało uszkodzone przez koło....

Okazało się jednak, że nawet przy poprawnie zamontowanej kabinie już wcześniej oba nadkola ocierały o opony przy ugięciu zawieszenia (w miarę pracy zawieszenia oś przesuwa się do tyłu z uwagi na konstrukcję zawieszenia):
20170405_190953.jpg
Oś bez obciążenia:
Oś bez obciążenia:
Po dociśnięciu...
Po dociśnięciu...
Decyzja zapadła - trzeba coś z tym zrobić, inaczej sytuacja z urwanym nadkolem się powtórzy.
Po ściągnięciu karoserii i klatki okazało się, że karoseria wsparła się na serwie skrętu, które nie pozwala bardziej przesunąć ją do tyłu. Tylna obudowa serwa z kolei jest tylko 5mm od przekładni, więc przesunięcie serwa do tyłu na niewiele się zda.
20170603_160855.jpg
Pozostało więc przesunąć mocowanie resorów, tak aby cała oś przesunęła się do przodu. W tym miejscu też chodziło zaledwie o parę milimetrów, ponieważ przednie mocowania resorów już było zamontowane maksymalnie z przodu.
Plan był taki, by przesunąć serwo i jednocześnie wykonać inne przednie mocowania resorów i łącznie zyskać 9-10 mm.
Załączniki
Mocowanie resora przód.
Mocowanie resora przód.

Awatar użytkownika
Pixel
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2687
Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
Imię: Bartek
Lokalizacja: okolice Łodzi
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#11

Post autor: Pixel »

Z tego co tu widzę to i tak dziw, że aż tyle wytrzymało to nadkole, bo przytarte jest ostro :) . No ale w końcu, czym jest modelarstwo bez poprawek i napraw :LOL

Awatar użytkownika
Bolek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1740
Rejestracja: 2013-01-11, 22:31
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Pionki
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#12

Post autor: Bolek »

także ten tego no :D

[youtube][/youtube]

Awatar użytkownika
Pixel
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2687
Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
Imię: Bartek
Lokalizacja: okolice Łodzi
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#13

Post autor: Pixel »

Bolek, zaorałeś wszystko :szydera :szydera :szydera

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#14

Post autor: Radek »

Eeee eee całość było dać a nie tylko kawałek

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Praga V3S EVO TT

#15

Post autor: jaruso »

Stare, ale jare :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 6x6...”