TATRA 815-2 COR45 4X4.1; Variant Kit

Awatar użytkownika
luki
Początkujący
Początkujący
Posty: 1121
Rejestracja: 2011-12-15, 00:35
Imię: Luki
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#46

Post autor: luki »

Rurki alu mogą się giąć lepiej zastąp je profilem zamkniętym.Super Ci to wychodzi.

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#47

Post autor: Radzik »

Ojoj piknie :OK

Awatar użytkownika
matiek
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 1059
Rejestracja: 2010-07-10, 21:17
Imię:
Lokalizacja: słubice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#48

Post autor: matiek »

Pięknie działasz. :jaw

Jeśli chodzi o giętarkę to zależy jakiej średnicy jest element na którym rurka będzie się zawijać.Łuki mogą wyjść zbyt lagodne.
Może lepiej użyć pręta alu i zaginać na cienkim wałki?

Thomson
Teoretyk
Posty: 70
Rejestracja: 2013-01-11, 13:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: W-wa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#49

Post autor: Thomson »

Ta kabina prosto z drukarki czy po jakiejś dodatkowej obróbce?
Co do giętarki, to nie zrobisz na niej dowolnego promienia. Rurki tak czy inaczej mogą się "spłaszczyć". Żeby nie było takiego efektu możesz klatkę zrobić z prętów, albo jak się chcesz bawić, to wypełniać rurkę przed gięciem.

Thomson
Teoretyk
Posty: 70
Rejestracja: 2013-01-11, 13:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: W-wa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#50

Post autor: Thomson »

Zaraz będzie kolejka do drukowania :)

Awatar użytkownika
podly0
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-19, 16:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

#51

Post autor: podly0 »

Zamiast rurek będą pręty aluminiowe fi 6. Co do kabiny, to jest prosto z drukarki, kilka miejsc jest do minimalnej poprawy tzn minimalne szpachlowanie. Kabina składa się z 5 elementów - prawy bok, lewy bok, dach, maska, tylna ściana i później wszystko sklejone klejem cyjanoakrylowym i na koniec wzmocnienie z laminatu ale nie jest konieczne :D Koszt tego co jest na zdjęciach tzn samej kabiny to 600-700 zł. W przypadku drukowania kabiny jako jeden element koszt jest dużo większy. Gdyby ktoś był zainteresowany to na PW się odezwać i może uda się coś zrobić :D

Awatar użytkownika
matiek
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 1059
Rejestracja: 2010-07-10, 21:17
Imię:
Lokalizacja: słubice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#52

Post autor: matiek »

:/ :/ :/
Ja w tej cenie to cały model praktycznie zrobiłem. :D

Awatar użytkownika
podly0
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-19, 16:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

#53

Post autor: podly0 »

Druk 3D jest trochę drogim rozwiązaniem :D

Awatar użytkownika
podly0
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-19, 16:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

#54

Post autor: podly0 »

Felgi gotowe :D
Obrazek

Trochę problemów miałem przy zakładaniu opony na felgi, ale jakoś się udało.
Zastanawiam się tylko czy opona wraz z wkładką nie będą nabierać wody i zastanawiam się czy w rowki felgi nie dać trochę silikonu w celu uszczelnienia.
Całość felga + opona ważą ok 300 gram.

Obrazek

Szykuje się dłuższa przerwa w budowie bo wybieram się na targi Hannover Messe, więc cały przyszły tydzień wszystko będzie leżeć i czekać :D
Jeszcze dużo pracy zostało, ale mam nadzieję że szybko uda mi się postawić Tatrę na koła.

Awatar użytkownika
Adamo
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4754
Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
Imię: Adam
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#55

Post autor: Adamo »

Masa słuszna :)
Przerwą tyg. bym się nie przejmował bo i tak normę 300% robisz :ok

Awatar użytkownika
Danny
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 909
Rejestracja: 2008-03-17, 19:29
Imię: Daniel
Lokalizacja: Police
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#56

Post autor: Danny »

zabudowa będzie typu dakar ? ;)

Awatar użytkownika
podly0
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-19, 16:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

#57

Post autor: podly0 »

Tak, przynajmniej taki mam zamiar ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamo
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4754
Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
Imię: Adam
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#58

Post autor: Adamo »

Jeśli do rally to może lepiej zmniejszyć masę tak jak ten tatarnik zrobił ;)

http://www.scale4x4rc.org/forums/showth ... 916&page=2

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Adamo....

#59

Post autor: welna79 »

Nie zauważyłeś że Podly robi wersję Dakar a nie Trial?
Podejrzewam - tak czytając jego garaż że nastawia się na prędkość, zwinność i bez awaryjność a nie na robienie.

Podly - dajesz czadu :OK
Tak trzymaj - zrobisz wraz z kilkoma innymi niezłą "niespodziewajkę"

:W
Powodzenia

Awatar użytkownika
Adamo
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4754
Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
Imię: Adam
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#60

Post autor: Adamo »

Dzięki Wełno :D
Nie chodzi o rodzaj zabudowy a o styl jazdy :ok
Ciężkie koła szybko potrafią zweryfikować wytrzymałość i trwałość okładu napędowego przy rally jeździe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 4x4...”