Mercedes Unimog U4000 4x4

Awatar użytkownika
Dextil
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1995
Rejestracja: 2012-04-26, 09:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Mercedes Unimog 4x4

#16

Post autor: Dextil »

Od pewnego czasu wydaje mi się, że regulamin trucków możnaby zlikwidować :), bo i tak każdy interpretuje go po swojemu ;).

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Mercedes Unimog 4x4

#17

Post autor: Sławek »

Jak jeździłem w truckach to pilnowałem regulaminu :)
Tomek, w sumie to idąc Twoim tokiem myślenia można by postawić budę tego Unimoga w skali 1:10 na podwoziu Traxxasa który ma 30cm i szerokie koła, myślę, ze spkojnie koła by były czesciowo w nadkolach, i co wtedy, byłby to model 1:10 bo buda jest w tej skali ?
Wielokrotnie w truckach z tym mierzyliśmy się bo ciężko dobrać idealne opony, ale wtedy felgami trzeba kombinować aby osiągnąć prawidłową szerokość, niestety, a nie przyjmować, że opony się mieszczą w tolerancji to może być szerzej :)

Kończąc uwagi z mojej strony, masz dwa wyjścia aby było zgodnie, albo zmniejszysz rozstaw felg i szerokość po zewn. opon nie przekroczy 234mm albo dasz rysunek rzeczywistego takiego modelu z którego będzie wynikać 250mm szerokości :)

Pozdr

Awatar użytkownika
Pawlak
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 494
Rejestracja: 2013-01-31, 23:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Przeźmierowo
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Mercedes Unimog 4x4

#18

Post autor: Pawlak »

Ja se tak "pacze" i "pacze" na tego blueprinta i zastanawiam się czemu most nie jest w osi koła...
Tu są chyba zwolnice... więc jak to tak, Praga musi mieć a Mietek nie? :D

Proszę nie pisać tutaj że zwolnice to zuuuło bo jeździłem cały sezon na zawodach, model katowałem na spotach, topiłem w jeziorach/morzu i ani razu żadna awaria nie dotyczyła mechanizmów zwolnic... a jeździłem na już używanych ;)

Ciekawe czy ten 6x6 też ma zwolnice :P

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Mercedes Unimog 4x4

#19

Post autor: Radek »

Jeśli się nie mylę buda 1:10 i mosty na zwolnicach

Obrazek

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Mercedes Unimog 4x4

#20

Post autor: czayo »

Jeśli mogę to i ja wtrącę swoje 3gr.
Dextil pisze:Od pewnego czasu wydaje mi się, że regulamin trucków możnaby zlikwidować :), bo i tak każdy interpretuje go po swojemu ;).
Dextil, nie pisz bzdur. To że do jakichś punktów są problemy interpretacyjne, nie znaczy że regulamin jest niepotrzebny czy że jest olewany. Jeśli są jakieś wątpliwości, jest ten temat

regulamin-klasy-truck-t-faq-na-sezon-2016-t13367.html

I tam można zadać pytanie jak interpretować niejasności. Jakoś 95% ludzi nie ma problemów z regulaminem, a jeśli są niejasności, to pytać, a nie iść na żywioł. Jeśli chodzi o światła, jeśli nie będzie ich z tyłu, tu gdzie są w normalnej ciężarówce, na zawodach komisja sędziowska zdecyduje czy światła na kabinie z tyłu są zgodne z regulaminem. W/g mnie nie są, i jeśli będę o tym decydował, nie przejdzie.

Co do zwolnic ja bym się nie czepiał. Nigdzie w regulaminie nie jest zapisane że mają być. Zawsze miało być że model ma mieć zawieszenie tego typu jak oryginał (kołyska/resory, niezależne, rura), żeby nam tatry na mostach axiala nie jeździły, ale tu był koniec. Tak samo nigdy nie było przywiązania do mostów przelotowych/oddzielnie zasilanych, a to też duża różnica w pracy zawieszenia. Wiele Prag/Unimogów się przewinęło przez zawody, i stawiam że nie zawsze miały zwolnice. Zresztą nie tylko Pragi/Unimogi powinny je mieć, jeszcze by się znalazły modele które powinny mieć zwolnice a ich nie miały.

Co do szerokości, chłopaki maja rację. Radek wrzucił fotkę Unimoga że się da. Zresztą mojego. Na zwolnicach, buda zgodna ze skalą 1:10, i koła nie wystają poza nadkola (felgi są totalnie przerobione żeby to osiągnąć, zresztą te koła są u Tomka w drugim Unimogu ;)). Ale zanim zbudowałem tego Unimoga, odrobiłem pracę domową, i zbudowałem go dopiero wtedy, gdy byłem pewien że uda mi się zmieścić w szerokości oryginału. I tu się zgadzam w 100% ze Sławkiem. Model musi trzymać szerokość oryginału.

Zresztą jak Jerry zauważył, wymiar 1918 to oś opony. Buda powinna mieć 234mm w nadkolach. Zresztą pamiętam że nie raz mój Ford był mierzony czy nie jest za szeroki, bo on fabrycznie jest węższy niż 250mm (z tego co pamiętam 244), i do niego też szukałem kół aby nie wystawały poza obrys, i w końcu jeździł na tych przerabianych z Unimoga.

Więc co do szerokości, zgadzam się z chłopakami. Zgodnie z planami, powinna być 234 w błotnikach, i koła nie powinny wystawać poza obrys.

A teraz żeby pomóc Tomkowi, bo chyba już zapomniał....Rozmawialiśmy na ten temat. Zresztą z tego samego powodu garaż jego poprzedniego Unimoga nosi tytuł U4000 a nie 2140/2150, zresztą za moją poradą.

Unimog w wersji U4000/U5000 występował w wariancie 2490mm szerokości. I właśnie na tej podstawie Ja zbudowałem swojego Unimoga. Bo budowa wersji 2140/2150 praktycznie uniemożliwiała użycie szerokich opon i mostów Axiala ze zwolnicami.

Tak więc Tomek, przemianuj garaż na U4000, sprawdź czy buda przypomina wersję U4000 a moim zdaniem "morda" jest właśnie od wersji U4000, bo te starsze nie miały jej tak wystającej, poszerz nadkola do odpowiedniej szerokości (249mm) i schowaj w nie koła. Wtedy będzie ok. Czy nadkola mogą być przycięte a koła mogą wyznaczać szerokość modelu? Nie mam zdania. Wiem że tak masz też w drugim Unimogu, ale ja nie mam z tym problemu, dlatego nigdy nic nie mówiłem, i do końca sezonu tak zostaje, bo nikt się nie sprzeciwiał (piszę to na wyrost, bo zaraz i o tym będzie dyskusja). Można przedyskutować temat żeby to uściślić w regulaminie na przyszły rok.

Lecz jeśli chcesz pozostać przy tej wersji, to tak jak chłopaki piszą, dostosuj szerokość modelu do planów które umieściłeś.


Niestety wniosek z takich wątpliwości jest jasny. Regulamin musi być rozbudowany do granic możliwości...wszystko musi zostać opisane na maksa :(
Załączniki
Screenshot - 2016-08-29 12_01_55.png

Dawid Z
Teoretyk
Posty: 4
Rejestracja: 2016-07-23, 09:57
Imię: Dawid
Lokalizacja: Olkusz

Re: Mercedes Unimog U4000 4x4

#21

Post autor: Dawid Z »

Witam.
Wprowadziłem zmiany związane z tytułem garażu , światła tylne są już z tyłu pojazdu a nie w połowie. Co do świateł , umiejscowienie było spowodowane tym , że w przyszłym sezonie będzie zupełnie inna ( pełniejsza ) zabudowa a te światła były tylko tymczasowe ale skoro nie było przyzwolenia to zmieniłem . Co do szerokości kół jest to wina w 100% felg , które poszerzyły model i spowodowały wystawanie poza budę . Koła są już inne , zwężane i wsio się zmieściło.
Co do nowości , doszła klatka .
Załączniki
WP_20160901_10_34_07_Pro.jpg
WP_20160901_10_34_39_Pro.jpg
WP_20160901_10_33_48_Pro.jpg

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Mercedes Unimog U4000 4x4

#22

Post autor: Radzik »

wysoko stoi czy mi się wydaje ??
generalnie spoko wyszedł :ok

Awatar użytkownika
Tomek.Z
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1318
Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
Imię: Tomek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Mercedes Unimog U4000 4x4

#23

Post autor: Tomek.Z »

Radzik pisze:wysoko stoi czy mi się wydaje ??
generalnie spoko wyszedł :ok

Dobrze zauważyłeś , jest trochę wyżej żeby wymiar wysokości był prawidłowy ale niewiele , reszta to tylko fatamorgana :<>

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Mercedes Unimog U4000 4x4

#24

Post autor: Kajetan »

ha! te kółka wciąż żyją :)
no i pasują znaacznie lepiej ;)

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Mercedes Unimog U4000 4x4

#25

Post autor: Radek »

Dawid masz super model i dzielnie walczysz na oesach, tak trzymaj :OK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 4x4...”