Mercedes Unimog U4000 4x4
- Dextil
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1995
- Rejestracja: 2012-04-26, 09:35
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Giżycko
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Mercedes Unimog 4x4
Od pewnego czasu wydaje mi się, że regulamin trucków możnaby zlikwidować , bo i tak każdy interpretuje go po swojemu .
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: Mercedes Unimog 4x4
Jak jeździłem w truckach to pilnowałem regulaminu
Tomek, w sumie to idąc Twoim tokiem myślenia można by postawić budę tego Unimoga w skali 1:10 na podwoziu Traxxasa który ma 30cm i szerokie koła, myślę, ze spkojnie koła by były czesciowo w nadkolach, i co wtedy, byłby to model 1:10 bo buda jest w tej skali ?
Wielokrotnie w truckach z tym mierzyliśmy się bo ciężko dobrać idealne opony, ale wtedy felgami trzeba kombinować aby osiągnąć prawidłową szerokość, niestety, a nie przyjmować, że opony się mieszczą w tolerancji to może być szerzej
Kończąc uwagi z mojej strony, masz dwa wyjścia aby było zgodnie, albo zmniejszysz rozstaw felg i szerokość po zewn. opon nie przekroczy 234mm albo dasz rysunek rzeczywistego takiego modelu z którego będzie wynikać 250mm szerokości
Pozdr
Tomek, w sumie to idąc Twoim tokiem myślenia można by postawić budę tego Unimoga w skali 1:10 na podwoziu Traxxasa który ma 30cm i szerokie koła, myślę, ze spkojnie koła by były czesciowo w nadkolach, i co wtedy, byłby to model 1:10 bo buda jest w tej skali ?
Wielokrotnie w truckach z tym mierzyliśmy się bo ciężko dobrać idealne opony, ale wtedy felgami trzeba kombinować aby osiągnąć prawidłową szerokość, niestety, a nie przyjmować, że opony się mieszczą w tolerancji to może być szerzej
Kończąc uwagi z mojej strony, masz dwa wyjścia aby było zgodnie, albo zmniejszysz rozstaw felg i szerokość po zewn. opon nie przekroczy 234mm albo dasz rysunek rzeczywistego takiego modelu z którego będzie wynikać 250mm szerokości
Pozdr
- Pawlak
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 494
- Rejestracja: 2013-01-31, 23:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Przeźmierowo
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Mercedes Unimog 4x4
Ja se tak "pacze" i "pacze" na tego blueprinta i zastanawiam się czemu most nie jest w osi koła...
Tu są chyba zwolnice... więc jak to tak, Praga musi mieć a Mietek nie?
Proszę nie pisać tutaj że zwolnice to zuuuło bo jeździłem cały sezon na zawodach, model katowałem na spotach, topiłem w jeziorach/morzu i ani razu żadna awaria nie dotyczyła mechanizmów zwolnic... a jeździłem na już używanych
Ciekawe czy ten 6x6 też ma zwolnice :P
Tu są chyba zwolnice... więc jak to tak, Praga musi mieć a Mietek nie?
Proszę nie pisać tutaj że zwolnice to zuuuło bo jeździłem cały sezon na zawodach, model katowałem na spotach, topiłem w jeziorach/morzu i ani razu żadna awaria nie dotyczyła mechanizmów zwolnic... a jeździłem na już używanych
Ciekawe czy ten 6x6 też ma zwolnice :P
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Mercedes Unimog 4x4
Jeśli mogę to i ja wtrącę swoje 3gr.
regulamin-klasy-truck-t-faq-na-sezon-2016-t13367.html
I tam można zadać pytanie jak interpretować niejasności. Jakoś 95% ludzi nie ma problemów z regulaminem, a jeśli są niejasności, to pytać, a nie iść na żywioł. Jeśli chodzi o światła, jeśli nie będzie ich z tyłu, tu gdzie są w normalnej ciężarówce, na zawodach komisja sędziowska zdecyduje czy światła na kabinie z tyłu są zgodne z regulaminem. W/g mnie nie są, i jeśli będę o tym decydował, nie przejdzie.
Co do zwolnic ja bym się nie czepiał. Nigdzie w regulaminie nie jest zapisane że mają być. Zawsze miało być że model ma mieć zawieszenie tego typu jak oryginał (kołyska/resory, niezależne, rura), żeby nam tatry na mostach axiala nie jeździły, ale tu był koniec. Tak samo nigdy nie było przywiązania do mostów przelotowych/oddzielnie zasilanych, a to też duża różnica w pracy zawieszenia. Wiele Prag/Unimogów się przewinęło przez zawody, i stawiam że nie zawsze miały zwolnice. Zresztą nie tylko Pragi/Unimogi powinny je mieć, jeszcze by się znalazły modele które powinny mieć zwolnice a ich nie miały.
Co do szerokości, chłopaki maja rację. Radek wrzucił fotkę Unimoga że się da. Zresztą mojego. Na zwolnicach, buda zgodna ze skalą 1:10, i koła nie wystają poza nadkola (felgi są totalnie przerobione żeby to osiągnąć, zresztą te koła są u Tomka w drugim Unimogu ). Ale zanim zbudowałem tego Unimoga, odrobiłem pracę domową, i zbudowałem go dopiero wtedy, gdy byłem pewien że uda mi się zmieścić w szerokości oryginału. I tu się zgadzam w 100% ze Sławkiem. Model musi trzymać szerokość oryginału.
Zresztą jak Jerry zauważył, wymiar 1918 to oś opony. Buda powinna mieć 234mm w nadkolach. Zresztą pamiętam że nie raz mój Ford był mierzony czy nie jest za szeroki, bo on fabrycznie jest węższy niż 250mm (z tego co pamiętam 244), i do niego też szukałem kół aby nie wystawały poza obrys, i w końcu jeździł na tych przerabianych z Unimoga.
Więc co do szerokości, zgadzam się z chłopakami. Zgodnie z planami, powinna być 234 w błotnikach, i koła nie powinny wystawać poza obrys.
A teraz żeby pomóc Tomkowi, bo chyba już zapomniał....Rozmawialiśmy na ten temat. Zresztą z tego samego powodu garaż jego poprzedniego Unimoga nosi tytuł U4000 a nie 2140/2150, zresztą za moją poradą.
Unimog w wersji U4000/U5000 występował w wariancie 2490mm szerokości. I właśnie na tej podstawie Ja zbudowałem swojego Unimoga. Bo budowa wersji 2140/2150 praktycznie uniemożliwiała użycie szerokich opon i mostów Axiala ze zwolnicami.
Tak więc Tomek, przemianuj garaż na U4000, sprawdź czy buda przypomina wersję U4000 a moim zdaniem "morda" jest właśnie od wersji U4000, bo te starsze nie miały jej tak wystającej, poszerz nadkola do odpowiedniej szerokości (249mm) i schowaj w nie koła. Wtedy będzie ok. Czy nadkola mogą być przycięte a koła mogą wyznaczać szerokość modelu? Nie mam zdania. Wiem że tak masz też w drugim Unimogu, ale ja nie mam z tym problemu, dlatego nigdy nic nie mówiłem, i do końca sezonu tak zostaje, bo nikt się nie sprzeciwiał (piszę to na wyrost, bo zaraz i o tym będzie dyskusja). Można przedyskutować temat żeby to uściślić w regulaminie na przyszły rok.
Lecz jeśli chcesz pozostać przy tej wersji, to tak jak chłopaki piszą, dostosuj szerokość modelu do planów które umieściłeś.
Niestety wniosek z takich wątpliwości jest jasny. Regulamin musi być rozbudowany do granic możliwości...wszystko musi zostać opisane na maksa
Dextil, nie pisz bzdur. To że do jakichś punktów są problemy interpretacyjne, nie znaczy że regulamin jest niepotrzebny czy że jest olewany. Jeśli są jakieś wątpliwości, jest ten tematDextil pisze:Od pewnego czasu wydaje mi się, że regulamin trucków możnaby zlikwidować , bo i tak każdy interpretuje go po swojemu .
regulamin-klasy-truck-t-faq-na-sezon-2016-t13367.html
I tam można zadać pytanie jak interpretować niejasności. Jakoś 95% ludzi nie ma problemów z regulaminem, a jeśli są niejasności, to pytać, a nie iść na żywioł. Jeśli chodzi o światła, jeśli nie będzie ich z tyłu, tu gdzie są w normalnej ciężarówce, na zawodach komisja sędziowska zdecyduje czy światła na kabinie z tyłu są zgodne z regulaminem. W/g mnie nie są, i jeśli będę o tym decydował, nie przejdzie.
Co do zwolnic ja bym się nie czepiał. Nigdzie w regulaminie nie jest zapisane że mają być. Zawsze miało być że model ma mieć zawieszenie tego typu jak oryginał (kołyska/resory, niezależne, rura), żeby nam tatry na mostach axiala nie jeździły, ale tu był koniec. Tak samo nigdy nie było przywiązania do mostów przelotowych/oddzielnie zasilanych, a to też duża różnica w pracy zawieszenia. Wiele Prag/Unimogów się przewinęło przez zawody, i stawiam że nie zawsze miały zwolnice. Zresztą nie tylko Pragi/Unimogi powinny je mieć, jeszcze by się znalazły modele które powinny mieć zwolnice a ich nie miały.
Co do szerokości, chłopaki maja rację. Radek wrzucił fotkę Unimoga że się da. Zresztą mojego. Na zwolnicach, buda zgodna ze skalą 1:10, i koła nie wystają poza nadkola (felgi są totalnie przerobione żeby to osiągnąć, zresztą te koła są u Tomka w drugim Unimogu ). Ale zanim zbudowałem tego Unimoga, odrobiłem pracę domową, i zbudowałem go dopiero wtedy, gdy byłem pewien że uda mi się zmieścić w szerokości oryginału. I tu się zgadzam w 100% ze Sławkiem. Model musi trzymać szerokość oryginału.
Zresztą jak Jerry zauważył, wymiar 1918 to oś opony. Buda powinna mieć 234mm w nadkolach. Zresztą pamiętam że nie raz mój Ford był mierzony czy nie jest za szeroki, bo on fabrycznie jest węższy niż 250mm (z tego co pamiętam 244), i do niego też szukałem kół aby nie wystawały poza obrys, i w końcu jeździł na tych przerabianych z Unimoga.
Więc co do szerokości, zgadzam się z chłopakami. Zgodnie z planami, powinna być 234 w błotnikach, i koła nie powinny wystawać poza obrys.
A teraz żeby pomóc Tomkowi, bo chyba już zapomniał....Rozmawialiśmy na ten temat. Zresztą z tego samego powodu garaż jego poprzedniego Unimoga nosi tytuł U4000 a nie 2140/2150, zresztą za moją poradą.
Unimog w wersji U4000/U5000 występował w wariancie 2490mm szerokości. I właśnie na tej podstawie Ja zbudowałem swojego Unimoga. Bo budowa wersji 2140/2150 praktycznie uniemożliwiała użycie szerokich opon i mostów Axiala ze zwolnicami.
Tak więc Tomek, przemianuj garaż na U4000, sprawdź czy buda przypomina wersję U4000 a moim zdaniem "morda" jest właśnie od wersji U4000, bo te starsze nie miały jej tak wystającej, poszerz nadkola do odpowiedniej szerokości (249mm) i schowaj w nie koła. Wtedy będzie ok. Czy nadkola mogą być przycięte a koła mogą wyznaczać szerokość modelu? Nie mam zdania. Wiem że tak masz też w drugim Unimogu, ale ja nie mam z tym problemu, dlatego nigdy nic nie mówiłem, i do końca sezonu tak zostaje, bo nikt się nie sprzeciwiał (piszę to na wyrost, bo zaraz i o tym będzie dyskusja). Można przedyskutować temat żeby to uściślić w regulaminie na przyszły rok.
Lecz jeśli chcesz pozostać przy tej wersji, to tak jak chłopaki piszą, dostosuj szerokość modelu do planów które umieściłeś.
Niestety wniosek z takich wątpliwości jest jasny. Regulamin musi być rozbudowany do granic możliwości...wszystko musi zostać opisane na maksa
Re: Mercedes Unimog U4000 4x4
Witam.
Wprowadziłem zmiany związane z tytułem garażu , światła tylne są już z tyłu pojazdu a nie w połowie. Co do świateł , umiejscowienie było spowodowane tym , że w przyszłym sezonie będzie zupełnie inna ( pełniejsza ) zabudowa a te światła były tylko tymczasowe ale skoro nie było przyzwolenia to zmieniłem . Co do szerokości kół jest to wina w 100% felg , które poszerzyły model i spowodowały wystawanie poza budę . Koła są już inne , zwężane i wsio się zmieściło.
Co do nowości , doszła klatka .
Wprowadziłem zmiany związane z tytułem garażu , światła tylne są już z tyłu pojazdu a nie w połowie. Co do świateł , umiejscowienie było spowodowane tym , że w przyszłym sezonie będzie zupełnie inna ( pełniejsza ) zabudowa a te światła były tylko tymczasowe ale skoro nie było przyzwolenia to zmieniłem . Co do szerokości kół jest to wina w 100% felg , które poszerzyły model i spowodowały wystawanie poza budę . Koła są już inne , zwężane i wsio się zmieściło.
Co do nowości , doszła klatka .
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Mercedes Unimog U4000 4x4
Radzik pisze:wysoko stoi czy mi się wydaje ??
generalnie spoko wyszedł :ok
Dobrze zauważyłeś , jest trochę wyżej żeby wymiar wysokości był prawidłowy ale niewiele , reszta to tylko fatamorgana