Land Rover Lightweight

Tematy odnośnie budowy modeli pojazdów klasy Super Scaled...
Awatar użytkownika
Ryszard
AT !
AT !
Posty: 239
Rejestracja: 2007-11-04, 12:31
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Wrocław

#16

Post autor: Ryszard »

Zawiasy super ,chciałem też takie wykonać ...niestety mam za grube palce :biglol

dexx
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 332
Rejestracja: 2008-10-05, 15:31
Imię: Paweł
Lokalizacja: Szczecin

#17

Post autor: dexx »

Radekwsz pisze:Witam
Chciałbym się zapytać jaka rama byłaby najlepsza do tego nie dużego modelu: aluminiowa czy lżejsza derlinowa? i jaka powinna mieć szerokość z przodu aby skręt był sensowny? Szerokość po zew stronie opon to 155 mm, opony mtz.

pozdrawiam
Odpowiadając najpierw na drugą część pytania to zależy od offsetu felgi.
proponuję ci to wyznaczyć organoleptycznie, czyli mierzysz pozostałą przestrzeń wewnątrz, pomiędzy kołami przy maksymalnych skrętach i powstałą odległość pomniejszasz o 2 mm na bok. w praktyce taki pomiar będzie miał dwa jak dla mnie spore minusy. Ciężko będzie wpasować serwo (prawdopodobnie w poprzek ramy nie wejdzie) no i po drugie raczej nie będzie to odległość jak w oryginale.
Druga metoda to po prostu skopiować oryginalną myśl konstruktorską (z ewentualną niewielkim zwężeniem rozstawu) i skorygować skręt

co do materiału na ramę to myślę tak:
aluminium:
+ łatwość obróbki
+ łatwość wykończenia (malarska)
+ wygląd
+ możliwe trwałe odkształcenie przy wyginaniu (bardziej skomplikowane kształty sąmożliwe do odwzorowania)
+ sztywność
+ waga (rozmawialiśmy o tym dla mnie im lżejsze nie znaczy lepsze :) )
+ możliwe łączenie przez klejenie, skręcanie, spawanie
+ cena materiału

-łatwo przegrzać przy spawaniu
-przy zderzeniu (upadku) się trwale odkształci

derlin (ale to moje subiektywne odczucie nie pracowałem w tym materiale myślę że Sławek powie w tym temacie najwięcej)
+ niełamliwe przy brutalnym traktowaniu
+ lekkość konstrukcji (jeżeli komuś na tym zależy)

- połączenia tylko skręcane
- chyba za bardzo tego się nie da malować
- wygląd

myślę że można by tę listę jeszcze uzupełnić o doświadczeni innych.

Pzdr.

PS
Modelik widziałem na własne oczy i zapowiada się naprawdę pięknie :OK

Awatar użytkownika
Radekwsz
Teoretyk
Posty: 91
Rejestracja: 2011-08-17, 20:30
Imię: Radek
Lokalizacja: Szczecin

#18

Post autor: Radekwsz »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) Jeżeli chodzi o szerokość ramy to nie ma problemu ze zmierzeniem jej szerokości żeby skręt był maksymalny tylko zastanawiałem się czy taki będzie konieczny bo wiąże się to z dużym zwężeniem ramy.

dexx
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 332
Rejestracja: 2008-10-05, 15:31
Imię: Paweł
Lokalizacja: Szczecin

#19

Post autor: dexx »

tak pewnie jak będziesz budował swoją piątą ramę to będziesz wiedział jaką dać szerokość, skręt to niewszystko, musisz jeszcze przewidzieć jak poprzyczepiac do niej rozmaite klamoty :oo

zastanów się co chcesz od modelu czy skalowy wygląd czy parametr.

Z tego co już napsułem w modelach wynika, że najlepiej jest odwzorować fabrykę delikatnie korygując rozstaw ramy do środka bo niestety amorki, czy też praca zwrotnic jest mocno nierzeczywista. podkreślam jednak to moje odczucia, podpytaj się jeszcze kogoś dla wyrobienia sobie zdania, a potem zrób swoją ramę. potem ją popraw raz, potem drugi, potem trzeci, potem ją sprzedaj i zrób odnowa drugą ramę i ta już będzie "prawie idealna" :OK

pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Super Scaled ...”