Isuzu MU(uuu) type X CC-01
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Przemo ciekaw jestem testów tych opon Tamiya, są bardziej miękkie od MST? Dobry pomysł z tymi retro stołkami z toyotki
- Michal
- Początkujący
- Posty: 988
- Rejestracja: 2011-10-22, 17:38
- Imię: Michał
- Lokalizacja: WWL
- Podziękował : 3 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Przemo co to dokładnie za oponki i gdzie kupowałeś?
Ja walczę u siebie w Isuzu z oponami MST 90x30 które przy zerowym offsecie okropnie trą o nadkola.
Zamówiłem trzeci komplet felg ale chyba skończy się wymianą opon bo już brak mi cierpliwości.
Dzięki za pomoc :W
Ja walczę u siebie w Isuzu z oponami MST 90x30 które przy zerowym offsecie okropnie trą o nadkola.
Zamówiłem trzeci komplet felg ale chyba skończy się wymianą opon bo już brak mi cierpliwości.
Dzięki za pomoc :W
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Kupione w polskim sklepie ATA. Opony są dokładnie takie same jak w seryjne w CC-01, tylko że kupując je osobno wykonane są z miękkiej mieszanki.
Do do offsetu, to przy HEX 3mm + felgi MST + opony MST opony miałem na równo z karoserią, tylna oś nie ocierała, a przód zniwelowałem przez ograniczenie skoku amortyzatora. Obecnie przy widocznych na zdjęciach chińskich felgach (zwykłe, klejone) koła całe wchodzą pod karoserię. Podeślę Ci później zdjęcie...
:W
Do do offsetu, to przy HEX 3mm + felgi MST + opony MST opony miałem na równo z karoserią, tylna oś nie ocierała, a przód zniwelowałem przez ograniczenie skoku amortyzatora. Obecnie przy widocznych na zdjęciach chińskich felgach (zwykłe, klejone) koła całe wchodzą pod karoserię. Podeślę Ci później zdjęcie...
:W
- Michal
- Początkujący
- Posty: 988
- Rejestracja: 2011-10-22, 17:38
- Imię: Michał
- Lokalizacja: WWL
- Podziękował : 3 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Dzięki Przemku,
Udało mi się ogarnąć temat:
- Felgi offset -3
- Opony MST KM 90x30mm
Jest idealnie przy minimalnym ograniczeniu skoku amorków
Nowe pytanie: Przerabiałeś skręt u siebie i czy masz zablokowany dyfer z przodu?
Zastanawiam się czy jest sens przenoszenia serwa.
Nie chcę psuć wanienki w CC-01 a model jest typowo pod klasę SS więc myśle nawet czy nie odblokować dyfra z przodu co by było więcej zabawy na OS-ach
Pozdrawiam :W
Udało mi się ogarnąć temat:
- Felgi offset -3
- Opony MST KM 90x30mm
Jest idealnie przy minimalnym ograniczeniu skoku amorków
Nowe pytanie: Przerabiałeś skręt u siebie i czy masz zablokowany dyfer z przodu?
Zastanawiam się czy jest sens przenoszenia serwa.
Nie chcę psuć wanienki w CC-01 a model jest typowo pod klasę SS więc myśle nawet czy nie odblokować dyfra z przodu co by było więcej zabawy na OS-ach
Pozdrawiam :W
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Przód zablokowany, innej możliwości nie widzę na odcinkach.
Skręt przerobiłem przez podcięcie tu i tam, serwa póki co nie planuje przenieść, jednak fabryczne jego położenie mi przeszkadza w dopasowywaniu wnętrza...
Skręt przerobiłem przez podcięcie tu i tam, serwa póki co nie planuje przenieść, jednak fabryczne jego położenie mi przeszkadza w dopasowywaniu wnętrza...
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Porównanie:
1. MST KM 90x30 1,9”
2. Tamiya Mud Block (soft) 88x33 1,9”
Warunki:
operator: Senior Tadekk
temp: 8st C
długość testu: ok 30minut
godzina 11:00 w chłodny, suchy dzień, momentami słoneczny
teren: warunki leśne (kamieniołom) Tarnawa Dolna woj. Małopolskie
test I: stromy podjazd z trzema bramkami do zaliczenia
test II: trawers z wystającym kamieniem
test III: stromy podjazd po płaskim kamieniu
Wynik testu dla mnie był zaskoczeniem, byłem przekonany że opony MST będą znacznie lepsze od Tamiya, a tu niespodzianka. Myślę że poniższy materiał filmowy wypowie się za mnie. Jeśli będzie potrzebne sprostowanie, odpowiem.
[youtube][/youtube]
Mój wybór to: Tamiya Mud Blocks do Isuzu.
1. MST KM 90x30 1,9”
2. Tamiya Mud Block (soft) 88x33 1,9”
Warunki:
operator: Senior Tadekk
temp: 8st C
długość testu: ok 30minut
godzina 11:00 w chłodny, suchy dzień, momentami słoneczny
teren: warunki leśne (kamieniołom) Tarnawa Dolna woj. Małopolskie
test I: stromy podjazd z trzema bramkami do zaliczenia
test II: trawers z wystającym kamieniem
test III: stromy podjazd po płaskim kamieniu
Wynik testu dla mnie był zaskoczeniem, byłem przekonany że opony MST będą znacznie lepsze od Tamiya, a tu niespodzianka. Myślę że poniższy materiał filmowy wypowie się za mnie. Jeśli będzie potrzebne sprostowanie, odpowiem.
[youtube][/youtube]
Mój wybór to: Tamiya Mud Blocks do Isuzu.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Test, nie test, ale była okazja do jazdy
"Wizualny" wynik testu (na bazie filmu) - jest bardziej zbliżony do moich wyobrażeń o właściwościach terenowych tych opon, a szczególnie KM Crawler. Opony MST KM Crawler traktowałem zawsze jako ładny skalowy gadżet, co ciekawe wielu Kolegów z Klasy SS chwali je sobie, więc oni tu więcej będą mieli do powiedzenia.
Po za kształtem bieżnika, przestrzeniami pomiędzy klockami, etc., na pewno nie bez znaczenia jest waga modelu (docisk) no i oczywiście teren w którym opona pracuje - bo znamy opony pracujące świetnie w piachu i w błocie, a po skałach ślizgające się jak bałwan na stawie. I tu wynik video mnie nieco zaskakuje, bo o ile pamiętam, to na skałkach KM Crawler radziły sobie nieźle. Może niska temperatura lub wilgotność podłoża dołożyły tu swoje trzy grosze do wyniku testu?
Dodatkowo ciekawe w jakim stopniu na właściwości terenowe ma to, która to wersja KM Crawler?
MST ma dwie wersje tej opony, różniące się twardością: 30* i 40* (prawdopodobnie w skali Shora, ale wg której skali H00 czy HA?)
http://www.rc-mst.com/product_other.php ... ss_sn2=108
U mnie na półce leży wersja twardsza i ... jest twarda
Liczę na to, że jak w lecie dobije słońce to sezonowo zmiękną
Jak dotychczas żaden mój model nie jeździł, na żadnych z tych opon, więc na bazie własnych doświadczeń się nie wypowiem.przemsky pisze:Porównanie:
1. MST KM 90x30 1,9”
2. Tamiya Mud Block (soft) 88x33 1,9”
"Wizualny" wynik testu (na bazie filmu) - jest bardziej zbliżony do moich wyobrażeń o właściwościach terenowych tych opon, a szczególnie KM Crawler. Opony MST KM Crawler traktowałem zawsze jako ładny skalowy gadżet, co ciekawe wielu Kolegów z Klasy SS chwali je sobie, więc oni tu więcej będą mieli do powiedzenia.
Po za kształtem bieżnika, przestrzeniami pomiędzy klockami, etc., na pewno nie bez znaczenia jest waga modelu (docisk) no i oczywiście teren w którym opona pracuje - bo znamy opony pracujące świetnie w piachu i w błocie, a po skałach ślizgające się jak bałwan na stawie. I tu wynik video mnie nieco zaskakuje, bo o ile pamiętam, to na skałkach KM Crawler radziły sobie nieźle. Może niska temperatura lub wilgotność podłoża dołożyły tu swoje trzy grosze do wyniku testu?
Dodatkowo ciekawe w jakim stopniu na właściwości terenowe ma to, która to wersja KM Crawler?
MST ma dwie wersje tej opony, różniące się twardością: 30* i 40* (prawdopodobnie w skali Shora, ale wg której skali H00 czy HA?)
http://www.rc-mst.com/product_other.php ... ss_sn2=108
U mnie na półce leży wersja twardsza i ... jest twarda
Liczę na to, że jak w lecie dobije słońce to sezonowo zmiękną
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
@ Jerry_Cornelius:
Silnik 80T + LiPO 2S 4200mah. Waga ok 2,2kg. Tył należy jeszcze delikatnie dociążyć.
@zotornik:
Dokładnie, test nie test, ale porównanie było. Przy temp 8st C tak to wyglądało. W lecie przy +30st C na skałkach może być zupełnie inaczej. Wtedy będę robił kolejne porównania...
Dodam tylko, że opony były seryjne, nie modyfikowane, Tamiya pierwsza jazda w terenie, a MST miało kilka krótkich wypadów w teren.
Co do twardości dwóch opon, to MST, nie wiem, są seryjne z modelu CMX, a Tamiyowskie są oznaczone literką 'S' - soft i to są zupełnie inne opony niż te seryjne z CC-01 więc nie liczyłbym na cuda że "zmiękną" Jeszcze jedno zdanie o produkcie Tamiya, posiadają jeszcze gąbkową wkładkę co utwardza i nadaje dodatkową sztywność opon które i tak są miękkie.
Silnik 80T + LiPO 2S 4200mah. Waga ok 2,2kg. Tył należy jeszcze delikatnie dociążyć.
@zotornik:
Dokładnie, test nie test, ale porównanie było. Przy temp 8st C tak to wyglądało. W lecie przy +30st C na skałkach może być zupełnie inaczej. Wtedy będę robił kolejne porównania...
Dodam tylko, że opony były seryjne, nie modyfikowane, Tamiya pierwsza jazda w terenie, a MST miało kilka krótkich wypadów w teren.
Co do twardości dwóch opon, to MST, nie wiem, są seryjne z modelu CMX, a Tamiyowskie są oznaczone literką 'S' - soft i to są zupełnie inne opony niż te seryjne z CC-01 więc nie liczyłbym na cuda że "zmiękną" Jeszcze jedno zdanie o produkcie Tamiya, posiadają jeszcze gąbkową wkładkę co utwardza i nadaje dodatkową sztywność opon które i tak są miękkie.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Ja tylko powiem że na Wildze w 2018 zabrałem swojego jeepa na mst do scaledów, chyba to był pierwszy os i miał podjazd pod który podjeżdżały modele na Rock Creeper-sach, spróbowałem podjechać swoim jeepem a on po prostu na oponach mst stał.
Może w realiach SS gdzie opona jest odpowiednikiem opony 1:1 31" może wymiatają, ale nigdzie poza tym
Może w realiach SS gdzie opona jest odpowiednikiem opony 1:1 31" może wymiatają, ale nigdzie poza tym
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
O, śledzę temat tych oponek, MST są twardawe to fakt, chętnie sam bym porównał czy Tamiowy produkt bardziej '' wymiata ''Radek pisze:Ja tylko powiem że na Wildze w 2018 zabrałem swojego jeepa na mst do scaledów, chyba to był pierwszy os i miał podjazd pod który podjeżdżały modele na Rock Creeper-sach, spróbowałem podjechać swoim jeepem a on po prostu na oponach mst stał.
Może w realiach SS gdzie opona jest odpowiednikiem opony 1:1 31" może wymiatają, ale nigdzie poza tym
PS; twój awatar Radku w tej sytuacji jest idealnym zobrazowaniem opon na eM...
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Ale dylemat pozostaje, bo może i MST "nie robi", ale jak wyglądaprzemsky pisze:Może na Wildze uda się zrobić bezpośrednie porównanie :W
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Fakt, wyglądają super i tylko dla tego je sobie trzymamzotornik pisze:Ale dylemat pozostaje, bo może i MST "nie robi", ale jak wyglądaprzemsky pisze:Może na Wildze uda się zrobić bezpośrednie porównanie :W
jakoobcycles pisze:
PS; twój awatar Radku w tej sytuacji jest idealnym zobrazowaniem opon na eM...
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Isuzu MU(uuu) type X CC-01
Z kompletnym wnętrzem i kierownikiem w środku to już jeden z ostatnich elementów całej układanki. Pozostają drobne elementy do dopracowania z zewnątrz :W
Specyfikacja:
Podwozie: stock CC-01
Nadwozie: Isuzu MU type X
Opony: Tamiya Mud block (S)
Silnik: szczotka 80T
ESC: Hobbywing 1060
Servo: TowerPro
Oświetlenie: 4pkt przód + 3pkt tył (2 tylne lampy + tablica rejestracyjna)