Toyota Hilux Nikko by Cina

Tematy odnośnie budowy modeli pojazdów klasy Super Scaled...
Zablokowany
Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Toyota Hilux Nikko by Cina

#1

Post autor: cina »

Zakupiłem sobie taką oto budę z zabawki Nikko. Pierwsze moje pytanie jest takie czy można jednoznacznie określić która to jest wersja (generacja) Hiluxa.
20161023_101732a.jpg
20161023_101646a.jpg
Wg wikipedi https://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Hilux wygląda mi to na generację IV, czyli przód i tył na resorach. Jednak znalazłem w necie takie zdjęcie które pasuje mi do frontu mojego modelu i wyraźni widać z przodu amortyzator a z tyłu resor. W necie jest napisane że na rynek amerykański często szły wersje inne niż na rynek europejski.
t2a.jpg
Pytanie jest zasadnicze czy w tym modelu można dać z tyłu resor a z przodu amortyzatory ? Model ma być do zawodów więc zawieszenie musi być odwzorowane dokładnie.

Teraz dalsze założenia do projektu :)
- koła 1,7" jak na zdjeciu (rdzawki + MTZ)
- silnik jakaś szczotka pewnie, 35T-55T + ESC HW 1060
- alternatywa to X-CAR + 17,5T (2270kV)
- zasilanie 2S,
- rama pewnie ALU
- mosty z HG P401/P402/P601 - spróbuje zwęzić tak żeby z koła wyło 170mm bo taka jest szerokość budy
- reduktor HPI z racji małej ilości miejsca
- rozdzielacza pewnie 1:1

Z racji tego że buda jest z zabawki ma dużo różnych zbędnych otworów np. dziura w masce po wystającej sprężarce :), trzeba załatać. Z tyłu też dużo otworów i plastik ma 2-2,5mm grubości co powoduje że buda jest ciężka. Plan jest taki żeby cały tył wyciąć i zrobić zabudowę z balsy, drewnianą podłogę.
Co do koloru to będzie "Złomek II" ty razem mojej produkcji. Potrzebuję do tego kierownika tylko jakiegoś mniejszego niż typowe figurki WWF, może ma ktoś jakiegoś na zbyciu :)

Wszelkie uwagi mile widziane teraz kiedy jeszcze można coś zmienić :)

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#2

Post autor: jaruso »

Kierownik z WWE się nie mieści w kabinie ? Chodzi o jej wysokość? Na fotce karoseria wygląda jakoś tak "płasko". To ta sama karoseria, która ma Topaz?

Awatar użytkownika
Tomek.Z
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1318
Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
Imię: Tomek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#3

Post autor: Tomek.Z »


Awatar użytkownika
Tomek.Z
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1318
Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
Imię: Tomek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#4

Post autor: Tomek.Z »

Tyle że trzecia generacja ma okrągłe światła a czwarta już prostokątne. Podejrzewam , że było kilka wersji w zależności od miejsca importu pojazdów. Grile też pewnie były do dokupienia w innych wizualizacjach .

Awatar użytkownika
Topaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 2014-09-22, 20:14
Imię: Adam(45),Mateusz(12)
Lokalizacja: łódzkie

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#5

Post autor: Topaz »

Coraz więcej tych Hiluxów się mnoży.
A jaką długość ma Twoja buda?

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#6

Post autor: cina »

Dobra, Panowie, spokojnie :) nie ma się tak o co spierać. Zakłam że tak jak pisze Tomek, ktoś mógł grilla z innej wersji założyć, ewentualnie jak ktoś przerabiał toykę to mógł dać amorki zamiast resora, do tego nie dojdziemy. Buda ma chyba na tyle mało detali że ciężko będzie jednoznacznie ustalić.
Topaz pisze:Coraz więcej tych Hiluxów się mnoży.
A jaką długość ma Twoja buda?
Jutro ją zmierzę to podam wymiary.

Pytanie do adminów, Zotornik, Jaruso, Czayo. Czy jak zrobię amortyzatory z przodu a resor z tyłu to będzie model dopuszczony do zawodów ?

Długość budy to ~38cm, szerokość w nadkolach z przodu ~17cm. Rozstaw osi ~24cm

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11535
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#7

Post autor: Radek »

cina pisze:Dobra, Panowie, spokojnie :) nie ma się tak o co spierać. Zakłam że tak jak pisze Tomek, ktoś mógł grilla z innej wersji założyć, ewentualnie jak ktoś przerabiał toykę to mógł dać amorki zamiast resora, do tego nie dojdziemy. Buda ma chyba na tyle mało detali że ciężko będzie jednoznacznie ustalić.
Topaz pisze:Coraz więcej tych Hiluxów się mnoży.
A jaką długość ma Twoja buda?
Jutro ją zmierzę to podam wymiary.

Pytanie do adminów, Zotornik, Jaruso, Czayo. Czy jak zrobię amortyzatory z przodu a resor z tyłu to będzie model dopuszczony do zawodów ?

Długość budy to ~38cm, szerokość w nadkolach z przodu ~17cm. Rozstaw osi ~24cm
Co do świateł dla mnie to pasuje jak ulał na 1983 Toyota Hilux SR5
Obrazek
tylko to najmniejszy problem tej budy z dostosowaniem do klasy SS.
Chyba 2010 roku chciałem swoją budę Nikko dać do SS i wyszło że jest za wąska, sama kabina za niska i jeszcze jej długość i rozstaw osi, te błotniki przednie i tylne z innej parafii.

Co do zawiehy to nie ma co się pytać tylko sprawdzić jak w oryginale i tak zrobić.
Z tyłu i z przodu resory, dodatkowo mogą być amory co by skalowo wyglądał.

Awatar użytkownika
Orzeł
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 2895
Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#8

Post autor: Orzeł »

Cina a czy to aby jest buda 1/10 bo ja też chyba taką mam (z tą dziurą na masce) ale jakaś ona mała wydaje mi się :)

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#9

Post autor: jaruso »

cina pisze:Dobra, Panowie, spokojnie :) nie ma się tak o co spierać. Zakłam że tak jak pisze Tomek, ktoś mógł grilla z innej wersji założyć, ewentualnie jak ktoś przerabiał toykę to mógł dać amorki zamiast resora, do tego nie dojdziemy. Buda ma chyba na tyle mało detali że ciężko będzie jednoznacznie ustalić.
Topaz pisze:Coraz więcej tych Hiluxów się mnoży.
A jaką długość ma Twoja buda?
Jutro ją zmierzę to podam wymiary.

Pytanie do adminów, Zotornik, Jaruso, Czayo. Czy jak zrobię amortyzatory z przodu a resor z tyłu to będzie model dopuszczony do zawodów ?

Długość budy to ~38cm, szerokość w nadkolach z przodu ~17cm. Rozstaw osi ~24cm
Michał, nic nikt nie włożył z innego modelu - to zdecydowanie 3 generacja Hiluxa, produkowana w latach 1979-1983, kwadratowe przednie reflektory można spotkać na pewno w rocznikach 1981-1983, a może i we wcześniejszych - nie dokopałem się jednak do jakiejś wiarygodnej rozpiski i listy zmian w 3 generacji. To coś jak face-lifting modelu, generacja jest ta sama. Trzecia generacja na pewno miała kilka wersji zabudowy (m.in. long/short bed) - pytanie czy rozstaw osi był ten sam?
W temacie Tomka wkleiłem fotki obu wersji: nikko-hilux-hardtop-by-tomek-z-t12316-90.html#p324448

Co do pytania o zawieszenie, to mylisz pojęcia: elementy resorujące zawieszenia (resor, sprężyna) z elementami tłumiącymi (amortyzator).
100% zgodności zawieszenia w SS dotyczy konstrukcji zawieszenia - jeśli auto 1:1 ma mosty i resory to model mam mieć również mosty + resory, jeśli w 1:1 są mosty i układ linków to tak samo ma być w modelu, jeśli w 1:1 są wahacze, to model w SS ma mieć również wahacze.
Amortyzator to jedynie element tłumiący, który może występować zarówno w konstrukcji zawieszenia opartej na mostach i resorach jak i przy wahaczach i sprężynach, dlatego Twoje pytanie zostało źle postawione ;).

Czwarta generacja w 1984r. wyglądała już tak:
toyota-sr5-hilux-4x4-pickup-3.jpg
Tutaj lepiej widać różnice w grillu, karoseria jest bardziej kanciasta:
85Hiluxbluestocker-399x299.jpg
85Hiluxbluestocker-399x299.jpg (24.02 KiB) Przejrzano 1344 razy

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#10

Post autor: cina »

Krzysiek, dziękuje za wyjaśnienie, faktycznie pomieszałem pojęcia.

Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.

Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm

Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm



Czyli sprawa się komplikuje ...

Awatar użytkownika
Topaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 2014-09-22, 20:14
Imię: Adam(45),Mateusz(12)
Lokalizacja: łódzkie

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#11

Post autor: Topaz »

cina pisze:Krzysiek, dziękuje za wyjaśnienie, faktycznie pomieszałem pojęcia.

Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.

Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm

Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm



Czyli sprawa się komplikuje ...
A to musi być tak co do milimetra? To maja też jest za krótka. Może w regulaminie na 2017 zostanie przewidziany jakiś margines tolerancji....?

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11535
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#12

Post autor: Radek »

Topaz pisze:
cina pisze:Krzysiek, dziękuje za wyjaśnienie, faktycznie pomieszałem pojęcia.

Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.

Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm

Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm



Czyli sprawa się komplikuje ...
A to musi być tak co do milimetra? To maja też jest za krótka. Może w regulaminie na 2017 zostanie przewidziany jakiś margines tolerancji....?
No wiesz, całe założenie tej klasy było takie że mają być jak najbardziej redukcyjne modele.
Był dopuszczny np. D90 bo on nie jest w skali 1:10 tylko bardziej 1:9, ale on jest większy , a nie mniejszy jak toyoty nikko.

Awatar użytkownika
Topaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 2014-09-22, 20:14
Imię: Adam(45),Mateusz(12)
Lokalizacja: łódzkie

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#13

Post autor: Topaz »

Radek pisze:
Topaz pisze:
cina pisze:Krzysiek, dziękuje za wyjaśnienie, faktycznie pomieszałem pojęcia.

Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.

Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm

Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm



Czyli sprawa się komplikuje ...
A to musi być tak co do milimetra? To maja też jest za krótka. Może w regulaminie na 2017 zostanie przewidziany jakiś margines tolerancji....?
No wiesz, całe założenie tej klasy było takie że mają być jak najbardziej redukcyjne modele.
Był dopuszczny np. D90 bo on nie jest w skali 1:10 tylko bardziej 1:9, ale on jest większy , a nie mniejszy jak toyoty nikko.
No ale wydaje mi się, że jakiś margines tolerancji musi być określony (w regulaminie nie znalazłem). Nie da się utrzymać wymiarów idealnie. Przynajmniej ja tego nie potrafię. Żeby Michałowi tu nie zaśmiecać więcej, w moim wątku podałem wymiary mojego Hiluxa z podaną różnicą do 1:1 i chciałbym żeby tam się wypowiedzieli Admini, Moderatorzy i każdy kto chce czy mój model będzie dopuszczony do zawodów.

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Toyota Hilux Nikko by Cina

#14

Post autor: cina »

Buda sprzedana, temat do zamknięcia.

Zablokowany

Wróć do „Garaż - Super Scaled ...”