Toyota Hilux Nikko by Cina
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Toyota Hilux Nikko by Cina
Zakupiłem sobie taką oto budę z zabawki Nikko. Pierwsze moje pytanie jest takie czy można jednoznacznie określić która to jest wersja (generacja) Hiluxa.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Hilux wygląda mi to na generację IV, czyli przód i tył na resorach. Jednak znalazłem w necie takie zdjęcie które pasuje mi do frontu mojego modelu i wyraźni widać z przodu amortyzator a z tyłu resor. W necie jest napisane że na rynek amerykański często szły wersje inne niż na rynek europejski.
Pytanie jest zasadnicze czy w tym modelu można dać z tyłu resor a z przodu amortyzatory ? Model ma być do zawodów więc zawieszenie musi być odwzorowane dokładnie.
Teraz dalsze założenia do projektu
- koła 1,7" jak na zdjeciu (rdzawki + MTZ)
- silnik jakaś szczotka pewnie, 35T-55T + ESC HW 1060
- alternatywa to X-CAR + 17,5T (2270kV)
- zasilanie 2S,
- rama pewnie ALU
- mosty z HG P401/P402/P601 - spróbuje zwęzić tak żeby z koła wyło 170mm bo taka jest szerokość budy
- reduktor HPI z racji małej ilości miejsca
- rozdzielacza pewnie 1:1
Z racji tego że buda jest z zabawki ma dużo różnych zbędnych otworów np. dziura w masce po wystającej sprężarce , trzeba załatać. Z tyłu też dużo otworów i plastik ma 2-2,5mm grubości co powoduje że buda jest ciężka. Plan jest taki żeby cały tył wyciąć i zrobić zabudowę z balsy, drewnianą podłogę.
Co do koloru to będzie "Złomek II" ty razem mojej produkcji. Potrzebuję do tego kierownika tylko jakiegoś mniejszego niż typowe figurki WWF, może ma ktoś jakiegoś na zbyciu
Wszelkie uwagi mile widziane teraz kiedy jeszcze można coś zmienić
Wg wikipedi Pytanie jest zasadnicze czy w tym modelu można dać z tyłu resor a z przodu amortyzatory ? Model ma być do zawodów więc zawieszenie musi być odwzorowane dokładnie.
Teraz dalsze założenia do projektu
- koła 1,7" jak na zdjeciu (rdzawki + MTZ)
- silnik jakaś szczotka pewnie, 35T-55T + ESC HW 1060
- alternatywa to X-CAR + 17,5T (2270kV)
- zasilanie 2S,
- rama pewnie ALU
- mosty z HG P401/P402/P601 - spróbuje zwęzić tak żeby z koła wyło 170mm bo taka jest szerokość budy
- reduktor HPI z racji małej ilości miejsca
- rozdzielacza pewnie 1:1
Z racji tego że buda jest z zabawki ma dużo różnych zbędnych otworów np. dziura w masce po wystającej sprężarce , trzeba załatać. Z tyłu też dużo otworów i plastik ma 2-2,5mm grubości co powoduje że buda jest ciężka. Plan jest taki żeby cały tył wyciąć i zrobić zabudowę z balsy, drewnianą podłogę.
Co do koloru to będzie "Złomek II" ty razem mojej produkcji. Potrzebuję do tego kierownika tylko jakiegoś mniejszego niż typowe figurki WWF, może ma ktoś jakiegoś na zbyciu
Wszelkie uwagi mile widziane teraz kiedy jeszcze można coś zmienić
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
Kierownik z WWE się nie mieści w kabinie ? Chodzi o jej wysokość? Na fotce karoseria wygląda jakoś tak "płasko". To ta sama karoseria, która ma Topaz?
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
Tyle że trzecia generacja ma okrągłe światła a czwarta już prostokątne. Podejrzewam , że było kilka wersji w zależności od miejsca importu pojazdów. Grile też pewnie były do dokupienia w innych wizualizacjach .
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
Dobra, Panowie, spokojnie nie ma się tak o co spierać. Zakłam że tak jak pisze Tomek, ktoś mógł grilla z innej wersji założyć, ewentualnie jak ktoś przerabiał toykę to mógł dać amorki zamiast resora, do tego nie dojdziemy. Buda ma chyba na tyle mało detali że ciężko będzie jednoznacznie ustalić.
Pytanie do adminów, Zotornik, Jaruso, Czayo. Czy jak zrobię amortyzatory z przodu a resor z tyłu to będzie model dopuszczony do zawodów ?
Długość budy to ~38cm, szerokość w nadkolach z przodu ~17cm. Rozstaw osi ~24cm
Jutro ją zmierzę to podam wymiary.Topaz pisze:Coraz więcej tych Hiluxów się mnoży.
A jaką długość ma Twoja buda?
Pytanie do adminów, Zotornik, Jaruso, Czayo. Czy jak zrobię amortyzatory z przodu a resor z tyłu to będzie model dopuszczony do zawodów ?
Długość budy to ~38cm, szerokość w nadkolach z przodu ~17cm. Rozstaw osi ~24cm
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11535
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
Co do świateł dla mnie to pasuje jak ulał na 1983 Toyota Hilux SR5cina pisze:Dobra, Panowie, spokojnie nie ma się tak o co spierać. Zakłam że tak jak pisze Tomek, ktoś mógł grilla z innej wersji założyć, ewentualnie jak ktoś przerabiał toykę to mógł dać amorki zamiast resora, do tego nie dojdziemy. Buda ma chyba na tyle mało detali że ciężko będzie jednoznacznie ustalić.
Jutro ją zmierzę to podam wymiary.Topaz pisze:Coraz więcej tych Hiluxów się mnoży.
A jaką długość ma Twoja buda?
Pytanie do adminów, Zotornik, Jaruso, Czayo. Czy jak zrobię amortyzatory z przodu a resor z tyłu to będzie model dopuszczony do zawodów ?
Długość budy to ~38cm, szerokość w nadkolach z przodu ~17cm. Rozstaw osi ~24cm
tylko to najmniejszy problem tej budy z dostosowaniem do klasy SS.
Chyba 2010 roku chciałem swoją budę Nikko dać do SS i wyszło że jest za wąska, sama kabina za niska i jeszcze jej długość i rozstaw osi, te błotniki przednie i tylne z innej parafii.
Co do zawiehy to nie ma co się pytać tylko sprawdzić jak w oryginale i tak zrobić.
Z tyłu i z przodu resory, dodatkowo mogą być amory co by skalowo wyglądał.
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
Cina a czy to aby jest buda 1/10 bo ja też chyba taką mam (z tą dziurą na masce) ale jakaś ona mała wydaje mi się
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
Michał, nic nikt nie włożył z innego modelu - to zdecydowanie 3 generacja Hiluxa, produkowana w latach 1979-1983, kwadratowe przednie reflektory można spotkać na pewno w rocznikach 1981-1983, a może i we wcześniejszych - nie dokopałem się jednak do jakiejś wiarygodnej rozpiski i listy zmian w 3 generacji. To coś jak face-lifting modelu, generacja jest ta sama. Trzecia generacja na pewno miała kilka wersji zabudowy (m.in. long/short bed) - pytanie czy rozstaw osi był ten sam?cina pisze:Dobra, Panowie, spokojnie nie ma się tak o co spierać. Zakłam że tak jak pisze Tomek, ktoś mógł grilla z innej wersji założyć, ewentualnie jak ktoś przerabiał toykę to mógł dać amorki zamiast resora, do tego nie dojdziemy. Buda ma chyba na tyle mało detali że ciężko będzie jednoznacznie ustalić.
Jutro ją zmierzę to podam wymiary.Topaz pisze:Coraz więcej tych Hiluxów się mnoży.
A jaką długość ma Twoja buda?
Pytanie do adminów, Zotornik, Jaruso, Czayo. Czy jak zrobię amortyzatory z przodu a resor z tyłu to będzie model dopuszczony do zawodów ?
Długość budy to ~38cm, szerokość w nadkolach z przodu ~17cm. Rozstaw osi ~24cm
W temacie Tomka wkleiłem fotki obu wersji: nikko-hilux-hardtop-by-tomek-z-t12316-90.html#p324448
Co do pytania o zawieszenie, to mylisz pojęcia: elementy resorujące zawieszenia (resor, sprężyna) z elementami tłumiącymi (amortyzator).
100% zgodności zawieszenia w SS dotyczy konstrukcji zawieszenia - jeśli auto 1:1 ma mosty i resory to model mam mieć również mosty + resory, jeśli w 1:1 są mosty i układ linków to tak samo ma być w modelu, jeśli w 1:1 są wahacze, to model w SS ma mieć również wahacze.
Amortyzator to jedynie element tłumiący, który może występować zarówno w konstrukcji zawieszenia opartej na mostach i resorach jak i przy wahaczach i sprężynach, dlatego Twoje pytanie zostało źle postawione .
Czwarta generacja w 1984r. wyglądała już tak: Tutaj lepiej widać różnice w grillu, karoseria jest bardziej kanciasta:
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
Krzysiek, dziękuje za wyjaśnienie, faktycznie pomieszałem pojęcia.
Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.
Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm
Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm
Czyli sprawa się komplikuje ...
Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.
Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm
Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm
Czyli sprawa się komplikuje ...
- Topaz
- Początkujący
- Posty: 122
- Rejestracja: 2014-09-22, 20:14
- Imię: Adam(45),Mateusz(12)
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
A to musi być tak co do milimetra? To maja też jest za krótka. Może w regulaminie na 2017 zostanie przewidziany jakiś margines tolerancji....?cina pisze:Krzysiek, dziękuje za wyjaśnienie, faktycznie pomieszałem pojęcia.
Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.
Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm
Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm
Czyli sprawa się komplikuje ...
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11535
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
No wiesz, całe założenie tej klasy było takie że mają być jak najbardziej redukcyjne modele.Topaz pisze:A to musi być tak co do milimetra? To maja też jest za krótka. Może w regulaminie na 2017 zostanie przewidziany jakiś margines tolerancji....?cina pisze:Krzysiek, dziękuje za wyjaśnienie, faktycznie pomieszałem pojęcia.
Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.
Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm
Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm
Czyli sprawa się komplikuje ...
Był dopuszczny np. D90 bo on nie jest w skali 1:10 tylko bardziej 1:9, ale on jest większy , a nie mniejszy jak toyoty nikko.
- Topaz
- Początkujący
- Posty: 122
- Rejestracja: 2014-09-22, 20:14
- Imię: Adam(45),Mateusz(12)
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Toyota Hilux Nikko by Cina
No ale wydaje mi się, że jakiś margines tolerancji musi być określony (w regulaminie nie znalazłem). Nie da się utrzymać wymiarów idealnie. Przynajmniej ja tego nie potrafię. Żeby Michałowi tu nie zaśmiecać więcej, w moim wątku podałem wymiary mojego Hiluxa z podaną różnicą do 1:1 i chciałbym żeby tam się wypowiedzieli Admini, Moderatorzy i każdy kto chce czy mój model będzie dopuszczony do zawodów.Radek pisze:No wiesz, całe założenie tej klasy było takie że mają być jak najbardziej redukcyjne modele.Topaz pisze:A to musi być tak co do milimetra? To maja też jest za krótka. Może w regulaminie na 2017 zostanie przewidziany jakiś margines tolerancji....?cina pisze:Krzysiek, dziękuje za wyjaśnienie, faktycznie pomieszałem pojęcia.
Buda ma takie wymiary jak podał Tomek Z.
Buda ma w nadkolach 170mm gdzie oryginał to 1689mm
wysokości 165mm gdzie oryginał to 1709mm
rozstaw osi w nikko to 233mm gdzie oryginał to 2616mm
Prawie 3 cm trzeba wydłużyć tył i rozstaw osi . Jeśli wstawię pasek 30mm wymiar będzie , ale tylna oś nie byłaby na środku nadkola , wariant " brzydziej ale zgodnie . Idealne rozwiązanie to wstawka 15mm i odcięcie za kabiną i wstawka 15mm. Wtedy jest wymiar i wygląd bo koło jest na środku nadkola. Istnieje jeszcze jeden wariant gdyż mój za długi przedni zderzak daje modelowi bez skracania 420mm gdzie oryginał ma 4435mm
Czyli sprawa się komplikuje ...
Był dopuszczny np. D90 bo on nie jest w skali 1:10 tylko bardziej 1:9, ale on jest większy , a nie mniejszy jak toyoty nikko.