Toyota BJ40 cabrio
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Toyota BJ40 cabrio
Tojotka miała swój debiut w klasie SS na pierwszych zawodach w zeszłym roku w Wildze. Na pierwszym OS zapłonął malowniczo regulator i szybciutko przeniosłem się do bardziej do mnie pasującej klasy SPORT . Od tamtej pory zabierałem ją na przejażdżki sporadycznie, ale ze względu na specyfikację modeli moich kolegów nie miałem możliwości pojeżdżenia w tej samej klasie.
Model jeździ bardzo fajnie. Resory są mięciutkie i ładnie pracują. Opony ponacinałem, aby poprawić trakcję i jest lepiej. Kiedyś na próbę założyłem do niej opony MUD SLINGERS i zaskoczyła mnie dzielnością terenową. Szkoda że nie mieszczą się w regulaminie klasy SS.
No ale w tym roku zbiera się zacne grono do klasy SS i ja również być może tam wystartuję, dlatego prezentacja modelu.
Specyfikacja:
1. Rama – hand made z profili aluminiowych.
2. Mosty – z modelu Kulak 1:16.
3. Przekładnia – modelu Kulak 1:16.
4. Silnik – szczotkowy Graupner klasy 400.
5. Regulator – HK 45 A.
6. Wały – modelu Kulak 1:16.
7. Serwo skrętu – Blue Bird BMS-620MG.
8. Opony – KRT 96 mm.
9. Felg – tworzywowe z off-set 9mm dociążone 100 g każda.
10. Trapy – hand made z stali nierdzewnej.
11. Karnister – by Czayo.
12. Oświetlenie – z sklepu elektronicznego.
1. Snorkel – hand made.
14. Nadwozie – WADER.
15. Resory – hand made z zwijanej smyczy psiej.
Model jeździ bardzo fajnie. Resory są mięciutkie i ładnie pracują. Opony ponacinałem, aby poprawić trakcję i jest lepiej. Kiedyś na próbę założyłem do niej opony MUD SLINGERS i zaskoczyła mnie dzielnością terenową. Szkoda że nie mieszczą się w regulaminie klasy SS.
No ale w tym roku zbiera się zacne grono do klasy SS i ja również być może tam wystartuję, dlatego prezentacja modelu.
Specyfikacja:
1. Rama – hand made z profili aluminiowych.
2. Mosty – z modelu Kulak 1:16.
3. Przekładnia – modelu Kulak 1:16.
4. Silnik – szczotkowy Graupner klasy 400.
5. Regulator – HK 45 A.
6. Wały – modelu Kulak 1:16.
7. Serwo skrętu – Blue Bird BMS-620MG.
8. Opony – KRT 96 mm.
9. Felg – tworzywowe z off-set 9mm dociążone 100 g każda.
10. Trapy – hand made z stali nierdzewnej.
11. Karnister – by Czayo.
12. Oświetlenie – z sklepu elektronicznego.
1. Snorkel – hand made.
14. Nadwozie – WADER.
15. Resory – hand made z zwijanej smyczy psiej.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 cabrio
Kolorek nazywał się "Honda orange" i chyba daltego go wybrałem
od razu mi się skojarzył z moją malutką, wolnioutką Tojką
od razu mi się skojarzył z moją malutką, wolnioutką Tojką
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 cabrio
według strony producenta się nadają, ale jak ja je mierzyłem fizycznie to mają 37 mm szerokości a dopuszczalne jest 36 mm.
Tylko że jest to szerokość gumy bocznej, a nie klocków czyli jeśli by upakować je w środku mocniej to podniosą się i zwężą więc szansa jest
Tylko że jest to szerokość gumy bocznej, a nie klocków czyli jeśli by upakować je w środku mocniej to podniosą się i zwężą więc szansa jest
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 cabrio
te co są założone KRT lub z banggood takie koła jak ma Czayo.
http://www.banggood.com/FY-CL01-Wheel-F ... 88403.html
Też je mam i dla mnie mają za twardą gumę ale za to bieżnik fajny. Testowałem wszystkie z nich w terenie i KRT robi lepiej niż banggood, ale banggood nie jest tragiczny.
jest jeszcze mój najowszy pomysł - czyli zrobiłem „bida” wersję : i zwęziłem na szerokości oraz zmniejszyłem średnicę opony z Kulaka tak aby mieściła się na felgę 1,55 drukowana przez Gutka i wyszło to nawet nieźle. Nie wiem jak wytrzyma poklejona guma w terenie ale statycznie wygląda fajnie. Sama felga to bedlock więc dodatkowo będzie trzymać ranty opony. Rozmiar po takim zmniejszeniu to 85x28 mm
http://www.banggood.com/FY-CL01-Wheel-F ... 88403.html
Też je mam i dla mnie mają za twardą gumę ale za to bieżnik fajny. Testowałem wszystkie z nich w terenie i KRT robi lepiej niż banggood, ale banggood nie jest tragiczny.
jest jeszcze mój najowszy pomysł - czyli zrobiłem „bida” wersję : i zwęziłem na szerokości oraz zmniejszyłem średnicę opony z Kulaka tak aby mieściła się na felgę 1,55 drukowana przez Gutka i wyszło to nawet nieźle. Nie wiem jak wytrzyma poklejona guma w terenie ale statycznie wygląda fajnie. Sama felga to bedlock więc dodatkowo będzie trzymać ranty opony. Rozmiar po takim zmniejszeniu to 85x28 mm
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota BJ40 cabrio
Ta toyka to by sobie w scaled poradziła na tych oponach
Robert, te zwężane z kulaka to raczej lepiej robić nie będą niż którekolwiek z wcześniej wymienionych - nie dość, że bieżnik płytki, to jeszcze guma dość twarda.
Co do opon, to te z banggood, mimo twardości i tak będą mieć duuużo większą sprawność w terenie niż mickeythompsony, które z kolei najlepiej optycznie wypadają w toyce.
Weź poprawkę na to, że jazda i trasy w SS trochę różnią się od pozostałych klas
Robert, te zwężane z kulaka to raczej lepiej robić nie będą niż którekolwiek z wcześniej wymienionych - nie dość, że bieżnik płytki, to jeszcze guma dość twarda.
Co do opon, to te z banggood, mimo twardości i tak będą mieć duuużo większą sprawność w terenie niż mickeythompsony, które z kolei najlepiej optycznie wypadają w toyce.
Weź poprawkę na to, że jazda i trasy w SS trochę różnią się od pozostałych klas
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 cabrio
te kulakowe pociąłem aby się przekonać czy wopgóle potrafię to estetycznie zrobić i czy takie opony nie rozpadną się po jdnej jeżdzie w terenie. Taki eksperyment - zobacyzmy co z niego wyjdzie
- Viperr5
- Znawca / AT!
- Posty: 466
- Rejestracja: 2012-03-25, 22:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Będzin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Toyota BJ40 cabrio
Robert, ja polecam opony z Banggood " FY01 FY02 FY03 Wheel FYCL01" testowane w mojej toyocie. Opony bardzo dobrze robią w terenie.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 cabrio
Marcinie - wiem że testowałeś bo sam Ci je pożyczyłem
Ale nie jeżdziłes na moich KRT więc nie masz porównania - a są lepsze niż z Banggood'a
Ale nie jeżdziłes na moich KRT więc nie masz porównania - a są lepsze niż z Banggood'a
- irko
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1595
- Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
- Imię: Irek
- Lokalizacja: mazowieckie
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Toyota BJ40 cabrio
Kolega Bartka kupił ten model z tymi oponami z zapewnieniem, że moga być bo ktoś startował.
No nic, kupi sobie chłopak inne...
No nic, kupi sobie chłopak inne...