Toyota FJ40 & przyczepa Ludwik XVI by Orzeł
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Toyota FJ40 & przyczepa Ludwik XVI by Orzeł
Ta choroba jest chyba niewyleczalna ale cóż tak to już bywa, że nałogi wracają. Oryginalnością nie błysnę bo jak widzę dużo tu Toyek. A ojcem chrzestnym całego projektu mianuję qsto, bo to dzięki niemu padł wybór na Toyotę - to po pierwsze, po drugie "w pigułce" wypełnił moją lukę kilkuletniej nieobecności na forum i po trzecie użyczył do skopiowania wzoru ramy produkcji Sławka.
A teraz meritum sprawy:
- nadwozie:- BUDA WADER
- rama: POM C wykonana ręcznie jako kopia ramy produkcji Sławka, której właścicielem obecnie jest qsto.
Rama została jednak zmodyfikowana, tj. przecięta i dołożone wstawki ze względu na montaż przekładni.
- mosty: losi
- układ napędowy: reduktor i rozdzielacz Axial
- silnik i regiel z zestawu Robitronic Crawler (silnik Platinium Brushless Sensor Power 21,5T)
- serwo: jeszcze nieokreślone
- wały: wylosowane z szuflady
- felgi - 1.9 alu
- opony - 1.9 Scale Doctor S.D.I. (śr. zewn. 94mm, szer. 33mm)
- RTI: 390
Wymiary:
Szerokość 17 cm
Rozstaw osi 22,5 cm
Prześwit pod ramą 5,5 cm
Prześwit pod mostami 3,2 cm
RTI jeszcze nie ustawione
A teraz meritum sprawy:
- nadwozie:- BUDA WADER
- rama: POM C wykonana ręcznie jako kopia ramy produkcji Sławka, której właścicielem obecnie jest qsto.
Rama została jednak zmodyfikowana, tj. przecięta i dołożone wstawki ze względu na montaż przekładni.
- mosty: losi
- układ napędowy: reduktor i rozdzielacz Axial
- silnik i regiel z zestawu Robitronic Crawler (silnik Platinium Brushless Sensor Power 21,5T)
- serwo: jeszcze nieokreślone
- wały: wylosowane z szuflady
- felgi - 1.9 alu
- opony - 1.9 Scale Doctor S.D.I. (śr. zewn. 94mm, szer. 33mm)
- RTI: 390
Wymiary:
Szerokość 17 cm
Rozstaw osi 22,5 cm
Prześwit pod ramą 5,5 cm
Prześwit pod mostami 3,2 cm
RTI jeszcze nie ustawione
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Super powrót
Świetna koncepcja
Powodzenia w detalingu
I szybkim ukończeniu modelu
Yotki zawsze są miłym gościem każdego spotkania - nawet gdyby ich było ...aście na zawodach
Mam nadzieję że wkrótce będzie i mi dane poznać "starą kadrę (stażem ma się rozumieć)"
Pozdrawiam
welna79
Świetna koncepcja
Powodzenia w detalingu
I szybkim ukończeniu modelu
Yotki zawsze są miłym gościem każdego spotkania - nawet gdyby ich było ...aście na zawodach
Mam nadzieję że wkrótce będzie i mi dane poznać "starą kadrę (stażem ma się rozumieć)"
Pozdrawiam
welna79
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Yotek nigdy dosyć
Jak Ci się walczyło z tym waderowskim tworzywem? Upierdliwe "to to" jest w obróbce i klejeniu
W moich 2 nadwoziach mam tak samo z dachem, chyba im się forma "kończyła"....
Jak Ci się walczyło z tym waderowskim tworzywem? Upierdliwe "to to" jest w obróbce i klejeniu
W moich 2 nadwoziach mam tak samo z dachem, chyba im się forma "kończyła"....
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Dzięki za dobre słowo nauczony doświadczeniem Gaza zacząłem od podwozia bo dalej to już pójdziewelna79 pisze:Super powrót
Świetna koncepcja
Powodzenia w detalingu
I szybkim ukończeniu modelu
Yotki zawsze są miłym gościem każdego spotkania - nawet gdyby ich było ...aście na zawodach
Mam nadzieję że wkrótce będzie i mi dane poznać "starą kadrę (stażem ma się rozumieć)"
Pozdrawiam
welna79
Plany szybkiego ukończenia są bardzo ambitne, a na deser detaling mój ulubiony.
Myślę, że w nowym sezonie pokażemy się z Pixelem chociaż na kilku spotkaniach
Buda waderowska to prawdziwe wyzwanie :decha a po wycięciu maski to już całkowita masakra, wszystko się gięło, dach jak widać na zdjęciach tak jak mówisz to chyba końcówka formy. Użyłem platic primer Motipa jako podkład, na chwilę obecną trzyma. Teraz rozwala mnie montaż szyb i uszczelek, żeby to wyglądało i się kupy trzymało.jaruso pisze:Yotek nigdy dosyć
Jak Ci się walczyło z tym waderowskim tworzywem? Upierdliwe "to to" jest w obróbce i klejeniu
W moich 2 nadwoziach mam tak samo z dachem, chyba im się forma "kończyła"....
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
U mnie nawet po użycia primera jest cienko z trzymaniem się farby . Ale może taki urok Wadera.
Pozdr.
Pixel
Pozdr.
Pixel
- Mateusz1988
- Adept / AT!
- Posty: 1009
- Rejestracja: 2010-04-18, 20:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Świebodzin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Kiedyś lakiernik podpowiedział mi, aby użyć:
1.zmywacz silikonowy boll
2.podkład epoksydowy
podobno to się bardzo dobrze trzyma plastiku bo ktoś już malował u niego tą karoserie.Niestety wiarogodności tego nie potwierdziłem ale zmywacz 10zł podkład 0.5l 11zł wiec może warto.
1.zmywacz silikonowy boll
2.podkład epoksydowy
podobno to się bardzo dobrze trzyma plastiku bo ktoś już malował u niego tą karoserie.Niestety wiarogodności tego nie potwierdziłem ale zmywacz 10zł podkład 0.5l 11zł wiec może warto.
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Tylko ciekawe czy te płyny nie zajdą z tym "cudem" w jakąś reakcję.Mateusz1988 pisze:Kiedyś lakiernik podpowiedział mi, aby użyć:
1.zmywacz silikonowy boll
2.podkład epoksydowy
podobno to się bardzo dobrze trzyma plastiku bo ktoś już malował u niego tą karoserie.Niestety wiarogodności tego nie potwierdziłem ale zmywacz 10zł podkład 0.5l 11zł wiec może warto.
Pozdr.
Pixel
- Mateusz1988
- Adept / AT!
- Posty: 1009
- Rejestracja: 2010-04-18, 20:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Świebodzin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Twierdził ze nie, trzeba by poswiecic karoce 30zł.... chociaz dot zjadł mi bude new bright discovery.....
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Nie zajdą...i to jest właśnie problem:)
Zmywacz silikonowy jest chyba najbardziej obojętnym środkiem, zawsze go używam- polecił mi go lakiernik samochodowy. Podkład epoksydowy sprawdzi się lepiej od innych, ale wg mnie raczej nie "aktywuje" tej powierzchni na tyle, by farba mocno związała, te tworzywa mają zbyt niskie napięcie powierzchniowe. Z tej samej przyczyny ciężko jest je trwale skleić - podobno kleje metakrylowe się do tego stosuje, ale nie testowałem.
Edit. New bright robi karoserie z tworzyw zbliżonych do ABS, to zupełnie co innego niż elastyczne tworzywo wadera.
Zmywacz silikonowy jest chyba najbardziej obojętnym środkiem, zawsze go używam- polecił mi go lakiernik samochodowy. Podkład epoksydowy sprawdzi się lepiej od innych, ale wg mnie raczej nie "aktywuje" tej powierzchni na tyle, by farba mocno związała, te tworzywa mają zbyt niskie napięcie powierzchniowe. Z tej samej przyczyny ciężko jest je trwale skleić - podobno kleje metakrylowe się do tego stosuje, ale nie testowałem.
Edit. New bright robi karoserie z tworzyw zbliżonych do ABS, to zupełnie co innego niż elastyczne tworzywo wadera.
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Dopowiem jeszcze co do malowania tego paskudnego tworzywa, że po zmatowieniu karoserii odtłuściłem wszystko rozcieńczalnikiem uniwersalnym BIROL w takiej białej plastikowej butelce. Ten rozcieńczalnik wchodzi w reakcję z tym tworzywem w związku z czym trzeba to zrobić umiejętnie żeby nie zostawić śladów na karoserii. Wierzchnia warstwa została zmiękczona i na to za chwilę nałożyłem plastic primer Motipa dosyć grubą warstwę (oczywiście bez zacieków). Zgodnie z instrukcją primera po 15-20 min. zacząłem malować farbą akrylową białą a następnie fillerem Motipa (szpachla w sprayu), który wymieszał się na karoserii z białą farbą i dał kolor jak na zdjęciach. Po wyschnięciu ok 1 godz. Nałożyłem na to warstwę akrylowego lakieru bezbarwnego do uzyskania połysku. Połysk był perfekcyjnie położony dając efekt szkła, jednak wszedł w reakcję z farbą a być może tworzywem i rano już tak pięknie nie było ale połysk mnie zadowolił więc już nie poprawiałem. Jak to się finalnie trzyma plastiku zweryfikuje teren
I tak oto przebiegał proces malowania
I tak oto przebiegał proces malowania
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Podwozie prawie ukończone .....było Założyłem koła sprawdzam czy się lekko kręcą i niespodzianka mosty nie są zblokowane. Trochę się zdziwiłem, że losi tak ma. Trochę mostów losiego zanabyłem swego czasu i wszystkie były zblokowane. Musiałem więc rozmontować wszystko :decha sprawdzam, niby wszystko ok skręciłem zamontowałem mosty założyłem koła i .... to samo to się lekko zdenerwowałem. Kupowałem na forum mosty sprawne Ktoś mnie jednak w ch...a zrobił. Jako że kupowałem swego czasu w ilościach hurtowych więc nie wszystko było sprawdzane i trafiało do szuflady dlatego nie jestem w stanie wychwycić tego sprzedawcy. Mostów losiego trochę kupiłem.
Ale nie ma tego złego żeby na dobre nie wyszło, jak mówią potrzeba matką wynalazków. Nie wiem czy jestem pionierem w tej sprawie ale postanowiłem naprawić mosty. Zestaw naprawczy elementów blokujących kosztuje ok 45 zł plus koszty przesyłki. Tu wyszło 0zł i trochę pracy. Fotorelacja poniżej :ok
Ale nie ma tego złego żeby na dobre nie wyszło, jak mówią potrzeba matką wynalazków. Nie wiem czy jestem pionierem w tej sprawie ale postanowiłem naprawić mosty. Zestaw naprawczy elementów blokujących kosztuje ok 45 zł plus koszty przesyłki. Tu wyszło 0zł i trochę pracy. Fotorelacja poniżej :ok
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Toyota FJ40 by Orzeł
Zakończyłem etap budowy podwozia teraz karoseria. Najważniejsze, że wszystko ładnie mieści się pod budą nawet duży pakiet Lipo
Dodam, że mosty i serwo skrętu przymocowane są trytkami Nobla temu kto wymyślił trytki
Szybkość montażu i demontażu elementów jak w F1
Dodam, że mosty i serwo skrętu przymocowane są trytkami Nobla temu kto wymyślił trytki
Szybkość montażu i demontażu elementów jak w F1