Jeep Wrangler JK "Buddy"
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Jeep Wrangler JK "Buddy"
Jakiś wysyp ostatnio garaży w SS, to i ja coś sobie nowego zmontuję
Pod presją działam szybciej, więc plan jest wyrobić się na Kaszubskie Wertepy...
SPECYFIKACJA (aktualna):
- Karoseria - Jeep Wrangler produkcji Buddy Toy z ABS, szerokość w nadkolach 188mm,
- Rama - aluminiowa odkupiona kiedyś na forum, gięta na kolanie,
- Silnik - bezszczotkowy, sensorowany XERUN 8.5T, 4000kV,
- Regulator - HobbyKing 35A Sensored/Sensorless Car ESC (1:10/1:12), BEC 6V/2A,
- Zasilanie - Turnigy nano-tech 2200mah 2S 40~80C
- Przekładnia - przekładnia modelcraft 1:30,
- Rozdzielacz - chiński jakiś z ebay, przełożenie 1:1, wały traxxas "cieniasy"
- Mosty napędowe - rc4wd t-rex 44 mini, przełożenie 1:2,53
- Zawieszenie - dolne linki plus drążek panharda, amortyzatory z modelu traxxas slash 1/16 miękkie,
- Felgi - aluminiowe, dwuczęściowe 1.9 z ebay - nie beadlocki niestety,
- Opony - 1.55 Mudtrashers - 93 mm średnicy, 35,5mm szerokości,
- Serwo skrętu - Turnigy TGY-A55H, rozmiar 30x 10x 34,5mm, uciąg przy 4,8V: 7.0kg/cm, przy 6.0V: 8.6kg/cm
- Przełożenie modelu - przekładnia 1:30, mosty 1:2.53, całkowite: 1:75.9
- Prędkość maksymalna - ok 6,1 km/h
- Waga RTR: 2458g
Prace zaczęły się od znalezienia w zasobach odpowiedniej ramy i wstępne jej wygięcie do pożądanego kształtu:
Następnie były przymiarki felg i opon. Najbardziej pasują mickeythompsony MTZ 1.55, lecz nie mogę dobrać do nich odpowiednich felg - landy 1.55 pasują offsetem ale ich wzór już nie. Rdzawki 1.55 z kolei są ciut za szerokie. Na razie stanęło na felgach 1.9 skręcanych z 2 części, dzięki czemu za pomocą wydrukowanych dystansów mogę zmieniać płynnie ich offset.
Jak dla mnie wygrywają mickeythompsony jako najbardziej "salonowe", w opcji "scaled" można rozważyć mudtrashers..
Tokarki nie posiadam a wałek z modelcrafta ma średnicę 6mm, więc w ruch poszła tzw. "tokarka modelarska" napędzana pakietem lipo:
Tak dobrze szło, że przesadziłem i wałek ma teraz 4,8mm
Wreszcie też przydała się do czegoś drukarka 3D, na niej wykonałem:
- dystanse do felg, - dolne linki zawieszenia z mocowaniem 2 punktowym do mostów, - redukcję do uchwytów dolnych linków z mostów t-rex 60 (mają większą średnicę) - mocowanie rozdzielacza do ramy (2 wersje) - mocowania linków zawieszenia do ramy - mocowanie przekładni - mocowanie serwa
Ostatnio, w trakcie spożywania napoju chłodzącego, przez przypadek maska mi się wycięła ... to sobie dodałem roboty z usztywnianiem przodu :ohgod
Teraz chwila prawdy - czy przekładnia z silnikiem zmieszczą się pod maską wraz z serwem i czy kąty pracy wałów będą akceptowalne :Y
Pod presją działam szybciej, więc plan jest wyrobić się na Kaszubskie Wertepy...
SPECYFIKACJA (aktualna):
- Karoseria - Jeep Wrangler produkcji Buddy Toy z ABS, szerokość w nadkolach 188mm,
- Rama - aluminiowa odkupiona kiedyś na forum, gięta na kolanie,
- Silnik - bezszczotkowy, sensorowany XERUN 8.5T, 4000kV,
- Regulator - HobbyKing 35A Sensored/Sensorless Car ESC (1:10/1:12), BEC 6V/2A,
- Zasilanie - Turnigy nano-tech 2200mah 2S 40~80C
- Przekładnia - przekładnia modelcraft 1:30,
- Rozdzielacz - chiński jakiś z ebay, przełożenie 1:1, wały traxxas "cieniasy"
- Mosty napędowe - rc4wd t-rex 44 mini, przełożenie 1:2,53
- Zawieszenie - dolne linki plus drążek panharda, amortyzatory z modelu traxxas slash 1/16 miękkie,
- Felgi - aluminiowe, dwuczęściowe 1.9 z ebay - nie beadlocki niestety,
- Opony - 1.55 Mudtrashers - 93 mm średnicy, 35,5mm szerokości,
- Serwo skrętu - Turnigy TGY-A55H, rozmiar 30x 10x 34,5mm, uciąg przy 4,8V: 7.0kg/cm, przy 6.0V: 8.6kg/cm
- Przełożenie modelu - przekładnia 1:30, mosty 1:2.53, całkowite: 1:75.9
- Prędkość maksymalna - ok 6,1 km/h
- Waga RTR: 2458g
Prace zaczęły się od znalezienia w zasobach odpowiedniej ramy i wstępne jej wygięcie do pożądanego kształtu:
Następnie były przymiarki felg i opon. Najbardziej pasują mickeythompsony MTZ 1.55, lecz nie mogę dobrać do nich odpowiednich felg - landy 1.55 pasują offsetem ale ich wzór już nie. Rdzawki 1.55 z kolei są ciut za szerokie. Na razie stanęło na felgach 1.9 skręcanych z 2 części, dzięki czemu za pomocą wydrukowanych dystansów mogę zmieniać płynnie ich offset.
Jak dla mnie wygrywają mickeythompsony jako najbardziej "salonowe", w opcji "scaled" można rozważyć mudtrashers..
Tokarki nie posiadam a wałek z modelcrafta ma średnicę 6mm, więc w ruch poszła tzw. "tokarka modelarska" napędzana pakietem lipo:
Tak dobrze szło, że przesadziłem i wałek ma teraz 4,8mm
Wreszcie też przydała się do czegoś drukarka 3D, na niej wykonałem:
- dystanse do felg, - dolne linki zawieszenia z mocowaniem 2 punktowym do mostów, - redukcję do uchwytów dolnych linków z mostów t-rex 60 (mają większą średnicę) - mocowanie rozdzielacza do ramy (2 wersje) - mocowania linków zawieszenia do ramy - mocowanie przekładni - mocowanie serwa
Ostatnio, w trakcie spożywania napoju chłodzącego, przez przypadek maska mi się wycięła ... to sobie dodałem roboty z usztywnianiem przodu :ohgod
Teraz chwila prawdy - czy przekładnia z silnikiem zmieszczą się pod maską wraz z serwem i czy kąty pracy wałów będą akceptowalne :Y
Ostatnio zmieniony 2015-12-13, 22:36 przez jaruso, łącznie zmieniany 7 razy.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Coś tam po nocach się dłubie (śrubki do wymiany po malowaniu ramy):
Ogarnięte wały napędowe i zawieszenie.
Mocowanie rozdzielacza (wersja piąta) by jeszcze bardziej obniżyć go w stosunku do ramy.
Plan na dzisiaj: mocowanie serwa typu slim, zintegrowane z mocowaniem nadwozia do ramy :Y ...
Mniej więcej wysokość nadwozia będzie taka przy oponach mudtrasher, na MTZ można jeszcze obniżyć, zawieszenie ma taką opcję.
Ogarnięte wały napędowe i zawieszenie.
Mocowanie rozdzielacza (wersja piąta) by jeszcze bardziej obniżyć go w stosunku do ramy.
Plan na dzisiaj: mocowanie serwa typu slim, zintegrowane z mocowaniem nadwozia do ramy :Y ...
Mniej więcej wysokość nadwozia będzie taka przy oponach mudtrasher, na MTZ można jeszcze obniżyć, zawieszenie ma taką opcję.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Potrzebna porada, w jednej półosi przedniej mam luźny pin w dogbonie. Normalnie to części są wprasowywane? Jak to można naprawić? Loctite 609 da radę w tym przypadku?
Mosty kupiłem ze 2 lata temu na forum w stanie "prawie nówki" i do tej pory przeleżały w szufladzie. Podczas przymiarek w jeepie kilkakrotnie się permanentnie zablokował przedni most, nie dało się ruszyć wałem ani kołami, bevelshaft i odbiór minimalnie się obracały, więc chyba nie tam leży problem. Nie wiem też do końca co pomagało odblokować most, podczas prac nad modelem po chwili wszytko było znów ok. :idiot Luz pomiędzy bevelem a odbiorem jest ok. Po rozebraniu mostów przesuwający się pin stał się głównym podejrzanym...
Mosty kupiłem ze 2 lata temu na forum w stanie "prawie nówki" i do tej pory przeleżały w szufladzie. Podczas przymiarek w jeepie kilkakrotnie się permanentnie zablokował przedni most, nie dało się ruszyć wałem ani kołami, bevelshaft i odbiór minimalnie się obracały, więc chyba nie tam leży problem. Nie wiem też do końca co pomagało odblokować most, podczas prac nad modelem po chwili wszytko było znów ok. :idiot Luz pomiędzy bevelem a odbiorem jest ok. Po rozebraniu mostów przesuwający się pin stał się głównym podejrzanym...