Mitsubishi Pajero Dakar
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Jak przyłożysz nadwozie to podłoga licuje się z progami a skrzynka wychodzi między przednimi siedzeniami. Nie trzeba opuszczać niżej. Po dodaniu głównej skrzyni nad tylną osią z silnikiem i baterii nad przednią zawieszenie mocno przysiada.Musiałbym utwardzić sprężyny podkładkami ale zastanawiam się czy wtedy nie będzie za sztywno. Mam jeszcze opcję założenia dłuższych amortyzatorów ale wtedy raczej nie wykorzystam ich skoku.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Podwozie przetestowane i działa!!!
Co się zdarzyło w ostatnim czasie
Aby trochę jeszcze wciągnąć koła pod podwozie postanowiłem skrócić wahacze.
Żeby to zrobić nawierciłem nowe otwory montażowe c-huba porównanie widać na zdjęciu.
W przednim zawieszeniu trzeba było również nieco się wciąć w mocowanie amortyzatora i wyciąć jedną poprzeczkę aby zrobić miejsce na pracę c-huba
Oraz podszlifować wnętrze w kubku
Mechanizmy różnicowe wstępnie zostały zablokowane klejem na gorąco ale okazało się to niewystarczające. Klej się zmielił
Dlatego ponownie otwarłem most, wyczyściłem i skleiłem poxyliną jak na zdjęciach.
Resztki kleju
Nowa blokada – trzeba szybko skręcić zanim klej nie stężeje
Jeśli nie będzie trzymać to wszystko obmierzyłem i mam pomysł na blokadę stałą ale jak sądzę poxylina wystarczy.
Blokada mechaniczna – jeśli zdejmie się zębatki pokazują się dwa bolce z ścięciem. Wystarczy nałożyć na nie tuleję odpowiedniej długości z robaczkami na części wypłaszczonej i skręcić
Zmieniłem również sposób zarządzania skrętem. Wcześniej było typowo jak w trialu ale to powodowało ciągnięcie koła w trakcie ruchu drugiego koła. Zmieniłem więc na połączenie jak na zdjęciu oraz wydłużyłem orczyk tak aby uzyskać jak najmniejszy kąt pomiędzy linkami.
Na koniec należało połączyć nadwozie z podwoziem. W nadwozi brakuje miejsc do których możnaby się zamocować bez widocznych elementów na zewnątrz więc postanowiłem zamocować nadwozie za progi – w taki sposób jest mocowane nadwozie Defka.
Ostatni element to mocowanie akumulatora które został zrobione pod maską mocowanie do nadwozia.
Ostatecznie model wygląda w następujący sposób:
Oraz krótki filmik jak model jeździ
[youtube][/youtube]
Teraz model idzie do pomalowania i poszerzenia nadkoli oraz ogólnego dopieszczenia.
Co się zdarzyło w ostatnim czasie
Aby trochę jeszcze wciągnąć koła pod podwozie postanowiłem skrócić wahacze.
Żeby to zrobić nawierciłem nowe otwory montażowe c-huba porównanie widać na zdjęciu.
W przednim zawieszeniu trzeba było również nieco się wciąć w mocowanie amortyzatora i wyciąć jedną poprzeczkę aby zrobić miejsce na pracę c-huba
Oraz podszlifować wnętrze w kubku
Mechanizmy różnicowe wstępnie zostały zablokowane klejem na gorąco ale okazało się to niewystarczające. Klej się zmielił
Dlatego ponownie otwarłem most, wyczyściłem i skleiłem poxyliną jak na zdjęciach.
Resztki kleju
Nowa blokada – trzeba szybko skręcić zanim klej nie stężeje
Jeśli nie będzie trzymać to wszystko obmierzyłem i mam pomysł na blokadę stałą ale jak sądzę poxylina wystarczy.
Blokada mechaniczna – jeśli zdejmie się zębatki pokazują się dwa bolce z ścięciem. Wystarczy nałożyć na nie tuleję odpowiedniej długości z robaczkami na części wypłaszczonej i skręcić
Zmieniłem również sposób zarządzania skrętem. Wcześniej było typowo jak w trialu ale to powodowało ciągnięcie koła w trakcie ruchu drugiego koła. Zmieniłem więc na połączenie jak na zdjęciu oraz wydłużyłem orczyk tak aby uzyskać jak najmniejszy kąt pomiędzy linkami.
Na koniec należało połączyć nadwozie z podwoziem. W nadwozi brakuje miejsc do których możnaby się zamocować bez widocznych elementów na zewnątrz więc postanowiłem zamocować nadwozie za progi – w taki sposób jest mocowane nadwozie Defka.
Ostatni element to mocowanie akumulatora które został zrobione pod maską mocowanie do nadwozia.
Ostatecznie model wygląda w następujący sposób:
Oraz krótki filmik jak model jeździ
[youtube][/youtube]
Teraz model idzie do pomalowania i poszerzenia nadkoli oraz ogólnego dopieszczenia.