Jeep Wrangler Rubicon "Pomidor"
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Mam pytanie - czy serwo masz zamontowane tak jak na tym zdjęciu? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f2 ... 87c38.html
Spróbuj odwrócić tak by orczyk chodził w linii serwa tak jak w moim TF2
Ja miałem podobny problem przy budowie Hiluxa i mi pomogło
Spróbuj odwrócić tak by orczyk chodził w linii serwa tak jak w moim TF2
Ja miałem podobny problem przy budowie Hiluxa i mi pomogło
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Michał, serwo o uciągu 8-9 kg w cięższym modelu to nie jest dużo, aczkolwiek da się jeździć.
Regulator axial ma taki opis BECa:
BEC Voltage – 5.0V/2A Peak, czyli BEC podaje napięcie na odbiornik (i serwo) jedynie 5V, podczas gdy znaczna część serw osiąga swoje parametry przy 6V.
Natężenie maksymalne, chwilowe to 2A, powinno to wystarczyć teoretycznie...
Napisałeś, że testujesz skręt na blacie, jeśli jest to przyczepna powierzchnia, to wcale się nie dziwię zachowaniu serwa,ponieważ opór spowodowany tarciem jest duży.
Zrób test w "środowisku naturalnym" :W
W mojej cytrynie mam serwo cyfrowe traxxasa 2075, ma uciąg 9 kg przy 6V i radzi sobie zadowalająco. Masę modelu mam również skupioną z przodu. Regulator ma BECa 5,7V i 3A.
Regulator axial ma taki opis BECa:
BEC Voltage – 5.0V/2A Peak, czyli BEC podaje napięcie na odbiornik (i serwo) jedynie 5V, podczas gdy znaczna część serw osiąga swoje parametry przy 6V.
Natężenie maksymalne, chwilowe to 2A, powinno to wystarczyć teoretycznie...
Napisałeś, że testujesz skręt na blacie, jeśli jest to przyczepna powierzchnia, to wcale się nie dziwię zachowaniu serwa,ponieważ opór spowodowany tarciem jest duży.
Zrób test w "środowisku naturalnym" :W
W mojej cytrynie mam serwo cyfrowe traxxasa 2075, ma uciąg 9 kg przy 6V i radzi sobie zadowalająco. Masę modelu mam również skupioną z przodu. Regulator ma BECa 5,7V i 3A.
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Dokładnie. Jak Kuba pisze. Trzeba patrzeć na wszystkie parametry serwa, a nie tylko na maksymalne które zawsze podają
Tu przykład z jakiegoś serwa
Weight: 49 grams / 1.73 oz.
Dimensions: 40.5 x 20 x 42 mm / 1.60 x 0.78 x 1.62 inch
Torque At 4.8V: 13.0kg-cm , 181 oz-in
Torque At 6.0V: 14.6kg-cm , 195 oz
Speed At 4.8V: 0.17 sec / 60° at no load
Speed At 6.0V: 0.15 sec / 60° at no load
Różnica spora. I jeśli BEC w reglu ma 5V, to najprostszym wyjściem zamiast nowego serwa jest dołożenie zewnętrznego BECa, wcale nie dla prądu, bo te 2A będą wystarczające, ale dla napięcia (serwo będzie mocniejsze).
A jeśli nie chcesz kupować i podłączać BECa, to koniecznie patrz na siłę serwa przy 5V, a nie na maksymalną podawaną przez producenta.
A co do testów na stole. W trucku, przy postoju czasami serwo 40kg nie dawało rady skręcić Po ruszeniu model skręca jak należy, ale na postoju wygląda jak by nie skręcał
Tu przykład z jakiegoś serwa
Weight: 49 grams / 1.73 oz.
Dimensions: 40.5 x 20 x 42 mm / 1.60 x 0.78 x 1.62 inch
Torque At 4.8V: 13.0kg-cm , 181 oz-in
Torque At 6.0V: 14.6kg-cm , 195 oz
Speed At 4.8V: 0.17 sec / 60° at no load
Speed At 6.0V: 0.15 sec / 60° at no load
Różnica spora. I jeśli BEC w reglu ma 5V, to najprostszym wyjściem zamiast nowego serwa jest dołożenie zewnętrznego BECa, wcale nie dla prądu, bo te 2A będą wystarczające, ale dla napięcia (serwo będzie mocniejsze).
A jeśli nie chcesz kupować i podłączać BECa, to koniecznie patrz na siłę serwa przy 5V, a nie na maksymalną podawaną przez producenta.
A co do testów na stole. W trucku, przy postoju czasami serwo 40kg nie dawało rady skręcić Po ruszeniu model skręca jak należy, ale na postoju wygląda jak by nie skręcał
- Michal
- Początkujący
- Posty: 988
- Rejestracja: 2011-10-22, 17:38
- Imię: Michał
- Lokalizacja: WWL
- Podziękował : 3 razy
BEC'a 6,0 V musiałbym dolutować do regla tak?
Regiel w tej chwili jest mocowany na ramie i po założeniu karoserii "chowa się" od spodu w wytłoczeniu fotela kierowcy w tej karoserii. Tam już kompletnie nie ma miejsca na takiego dolutowanego BEC'a. :Y
Wszystko się mieści na styk
Pozdrawiam Serdecznie! :W
Regiel w tej chwili jest mocowany na ramie i po założeniu karoserii "chowa się" od spodu w wytłoczeniu fotela kierowcy w tej karoserii. Tam już kompletnie nie ma miejsca na takiego dolutowanego BEC'a. :Y
Wszystko się mieści na styk
Pozdrawiam Serdecznie! :W
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Nic nie lutujesz, zewnętrzny BEC możesz dać w innym miejscu, musisz go zasilić bezpośrednio z pakietu i podłączyć wyjście zasilania z odbiornikiem (wpiąć wtyczkę jak od np serwa w wolne miejsce w odbiorniku). Wypinasz za to z wtyczki między reglem a odbiornikiem przewód (+). To taki najprostszy sposób.
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
W ten sposób odbiornik będzie zasilany napięciem BECa (czyli w tym przypadku 6v). Tyle jeszcze powinien wytrzymać, ale w przypadku mocniejszych beców (np 7,2V) trzeba użyć innego rozwiązania (i w Twoim przypadku też możesz).
Zostawiasz regiel i odbiornik w spokoju, a używasz kabla Y do serwa. I z kabla idącego do odbiornika wypinasz kabel (+) - środkowy, czerwony. Wtedy napięcie z BECa pójdzie tylko na serwo, na nic innego. Plus tego rozwiązania jest też taki, że łatwo można wywalić kabelek Y i BECa, i podłączyć serwo bezpośrednio do odbiornika. Nie trzeba dopinać plusa do kabla do regla.
Zostawiasz regiel i odbiornik w spokoju, a używasz kabla Y do serwa. I z kabla idącego do odbiornika wypinasz kabel (+) - środkowy, czerwony. Wtedy napięcie z BECa pójdzie tylko na serwo, na nic innego. Plus tego rozwiązania jest też taki, że łatwo można wywalić kabelek Y i BECa, i podłączyć serwo bezpośrednio do odbiornika. Nie trzeba dopinać plusa do kabla do regla.