Jeep Wrangler Rubicon "Pomidor"
- Michal
- Początkujący
- Posty: 988
- Rejestracja: 2011-10-22, 17:38
- Imię: Michał
- Lokalizacja: WWL
- Podziękował : 3 razy
Panowie, prosiłbym o pomoc w ustawieniu orczyka serwa.
Wychylenie na aparaturze mam na maxa i wygląda to tak:
W pozycji neutralnej koła są lekko skręcone w lewo patrząc na podwozie do góry nogami.
Żeby były prosto, musiałem zastosować na apce trymer o wartości 15.
Bez trymera:
Z trymerem:
Przy skręcaniu kół w lewo patrząc na podwozie do góry nogami wygląda to tak:
A przy skręcaniu w prawo, tak:
Problem polega na tym, że gdy serwo dochodzi do maksymalnego wychylenia, koła skręcają i aż cały most się unosi. Tak jest przy skręcaniu w obydwie strony. Można zapobiec temu poprzez zredukowanie maksymalnego wychylenia na apce ale wtedy model nie będzie skręcał
Nie miałem jeszcze do czynienia z serwem montowanym na ramię, dlatego liczę na Waszą pomoc
Pozdrawiam Serdecznie! :W
Wychylenie na aparaturze mam na maxa i wygląda to tak:
W pozycji neutralnej koła są lekko skręcone w lewo patrząc na podwozie do góry nogami.
Żeby były prosto, musiałem zastosować na apce trymer o wartości 15.
Bez trymera:
Z trymerem:
Przy skręcaniu kół w lewo patrząc na podwozie do góry nogami wygląda to tak:
A przy skręcaniu w prawo, tak:
Problem polega na tym, że gdy serwo dochodzi do maksymalnego wychylenia, koła skręcają i aż cały most się unosi. Tak jest przy skręcaniu w obydwie strony. Można zapobiec temu poprzez zredukowanie maksymalnego wychylenia na apce ale wtedy model nie będzie skręcał
Nie miałem jeszcze do czynienia z serwem montowanym na ramię, dlatego liczę na Waszą pomoc
Pozdrawiam Serdecznie! :W
- Krzysostry
- Teoretyk
- Posty: 127
- Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Przy tym, co radzi Jerry musisz uważać na martwy zakres pracy orczyka (masz krótki orczyk) -gdy przesadzisz z wydłużeniem łącznika pomiędzy orczykiem i zwrotnicą.
To podnoszenie mostu to normalna sprawa gdy masz za duży zakres pracy serwa w stosunku do ruchu zwrotnicy. Zwrotnica dochodzi do maksymalnego punktu obrotu i serwo ciągnie ją wraz z całym mostem.
Serwo masz cyfrowe czy analogowe? Od tego zależy dalsze postępowanie...
To podnoszenie mostu to normalna sprawa gdy masz za duży zakres pracy serwa w stosunku do ruchu zwrotnicy. Zwrotnica dochodzi do maksymalnego punktu obrotu i serwo ciągnie ją wraz z całym mostem.
Serwo masz cyfrowe czy analogowe? Od tego zależy dalsze postępowanie...
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Dlatego nie lubię serwa na ramie Serwo na moście rozwiązuje wiele problemów, niestety przy Yotach, trzeba by opracować jakiś sprytny plate do jego mocowania.Problem polega na tym, że gdy serwo dochodzi do maksymalnego wychylenia, koła skręcają i aż cały most się unosi.
Nie tylko, ze most Ci unosi, ale pamiętaj że przy delikatnym manewrowaniu (np. przy bramce) czasem zaskoczy cię odwrotna sytuacja - to most zostanie w miejscu, a poruszy się cała rama czyli również buda i zaliczysz dotknięcie. W ten nieprzewidywalny sposób odkąd mam Yoty zaliczyłem sporo karniaków
Ponieważ u mnie maksymalne wychylenie nie tylko pociąga most/ramę, ale dochodzi jeszcze do przeciążenia - to lekko ograniczyłem wychył (żeby nie było siłowania), ale na ruch mostu/ramy raczej jesteś skazany.
Koledzy stosowali drążek Panharda , jest to jakieś rozwiązanie zmniejszające efekt o którym mówimy.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Ok. Sprawdziłem, jest digital - czyli cyfrowe. W związku z tym możesz spokojnie ograniczyć jego pracę wyłącznie na aparaturze.Michal pisze:Wstyd się przyznać Wojtku ale nie wiem jakie jest serwo Axial'a AS-3
Czy dobrze rozumiem że w tym przypadku jedyne co można zrobić to ograniczyć wychylenie serwa, bo przedłużenie linka między zwrotnicą a orczykiem niewiele pomoże?
Pozdrawiam :W
Nie masz na orczyku dodatkowych otworów aby zamontować rodenda bliżej środka obrotu?
- Michal
- Początkujący
- Posty: 988
- Rejestracja: 2011-10-22, 17:38
- Imię: Michał
- Lokalizacja: WWL
- Podziękował : 3 razy
Panowie mam duży problem z serwem i nie wiem co może być tego przyczyną. :-Oo
Gdy po raz pierwszy podłączyłem serwo Axiala, pracowało bez problemu, do tego stopnia, że przy zbyt dużym wychyleniu unosiło ramę do góry i rozmawialiśmy o możliwości zastosowania drążka Panharda. Tak więc miało wystarczająco dużo mocy aby skręcić koła. Rzecz w tym że wtedy jeszcze pakiet nie był mocowany z przodu, więc możemy powiedzieć że serwo nie pracowało jeszcze pod największym obciążeniem.
Po zamontowaniu pakietu (nawet bez karoserii która też sporo waży), serwo nie ma siły skręcić kół do połowy na płaskim blacie.
Sądziłem więc że serwo Axiala jest jednak za słabe do modelu który waży ponad 3kg, i wczoraj poszedłem kupić Savoxa 8 kg, i wiecie co? Jest to samo albo jeszcze gorzej... :Y
Model praktycznie nie skręca. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Gdy odepniemy orczyk od serwa, zwrotnice chodzą bardzo bardzo luźno. Czuć że te opony stawiają duży opór wobec podłoża no ale kurcze nie na tyle żeby serwo o udźwigu 8 kg nie potrafiło doprowadzić kół do maksymalnego wychylenia... :Y
Czy macie pomysły czym to może być spowodowane? Gdy uniosę ramę do góry, serwo pracuje bez problemu.
Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam Serdecznie!
Gdy po raz pierwszy podłączyłem serwo Axiala, pracowało bez problemu, do tego stopnia, że przy zbyt dużym wychyleniu unosiło ramę do góry i rozmawialiśmy o możliwości zastosowania drążka Panharda. Tak więc miało wystarczająco dużo mocy aby skręcić koła. Rzecz w tym że wtedy jeszcze pakiet nie był mocowany z przodu, więc możemy powiedzieć że serwo nie pracowało jeszcze pod największym obciążeniem.
Po zamontowaniu pakietu (nawet bez karoserii która też sporo waży), serwo nie ma siły skręcić kół do połowy na płaskim blacie.
Sądziłem więc że serwo Axiala jest jednak za słabe do modelu który waży ponad 3kg, i wczoraj poszedłem kupić Savoxa 8 kg, i wiecie co? Jest to samo albo jeszcze gorzej... :Y
Model praktycznie nie skręca. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Gdy odepniemy orczyk od serwa, zwrotnice chodzą bardzo bardzo luźno. Czuć że te opony stawiają duży opór wobec podłoża no ale kurcze nie na tyle żeby serwo o udźwigu 8 kg nie potrafiło doprowadzić kół do maksymalnego wychylenia... :Y
Czy macie pomysły czym to może być spowodowane? Gdy uniosę ramę do góry, serwo pracuje bez problemu.
Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam Serdecznie!