Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
ODPOWIEDZ
Vespa
Teoretyk
Posty: 15
Rejestracja: 2021-02-02, 19:28
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Szamotuły
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#1

Post autor: Vespa »

Witaj w moim garażu! :piwko

Początkowo planowałem zrobić Defendera w wersji pickup, ale ostatecznie uznałem, że ciekawiej będzie wyglądał w wersji Double Cab. Wydawało mi się, że będę oryginalny, ale niestety, po kilku dniach od rozpoczęcia prac, znalazłem na niniejszym forum podobny model. No trudno, będą dwa, jeśli uda mi się ukończyć projekt :)

Zapraszam do oglądania i komentowania. Jako początkujący chętnie przyjmę wszelkie rady! To mój pierwszy model samochodu, jaki buduję.

Na razie nie posiadam żadnego osprzętu. Model będzie dokładnie w skali 1:10, więc ramę najprawdopodobniej będę robił własną. Zastanawiam się nad zleceniem wyfrezowania jej w dibondzie, co by było dla mnie najtańsze i najszybsze do zrealizowania.

Boki to hips 2 mm, przetłoczenia to 2 x hips 2 mm i pomiędzy nimi PCV spienione 3 mm. Ramy okien wzocnione są hipsem 1 mm, ta warstwa też ma zapobiegać wpadaniu drzwi do środka, może też trochę przed przeciekaniem, jeśli uda mi się zrobić jakąś sensowną uszczelkę w drzwiach.

Enjoy!
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2734
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#2

Post autor: ges »

Landek zawsze mile widziany :D

Awatar użytkownika
Bemarcin
Teoretyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2010-10-05, 13:16
Imię: Marcin
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#3

Post autor: Bemarcin »

Herbata z Bandim Cię szkolili w rzeźbieniu ?

Vespa
Teoretyk
Posty: 15
Rejestracja: 2021-02-02, 19:28
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Szamotuły
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#4

Post autor: Vespa »

Bemarcin pisze:
2021-02-25, 17:49
Herbata z Bandim Cię szkolili w rzeźbieniu ?
Dostałem radę żeby się z nimi skontaktować, ale ograniczyłem się do przejrzenia tematów na forum i trochę YT ;) Robię głównie metodą prób i błędów.

Signum654
Teoretyk
Posty: 268
Rejestracja: 2020-09-04, 06:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Koszalin

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#5

Post autor: Signum654 »

Fajna, "czysta" robota. Będę śledzić temat 👍

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#6

Post autor: jaruso »

Fajnie, że robisz w skali 1:10, czysta robota :OK

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#7

Post autor: zotornik »

Szacunek za decyzję o "samoróbce" :england

Vespa
Teoretyk
Posty: 15
Rejestracja: 2021-02-02, 19:28
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Szamotuły
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#8

Post autor: Vespa »

Dziękuję, Panowie, za przychylne przyjęcie.

Obecnie walczę z dachem i przyprawił mnie on już o kolejne siwe włosy na brodzie. Może doradzicie, czy warto zostawić zdejmowany na magnesy, czy przykleić? Wygodniej by się robiło tylną ścianę kabiny na przyklejonym, ale jeszcze będzie trzeba zrobić wnętrze, a to pewnie wygodniej bez dachu.

I jeszcze pytanie. Czym szpachlować większe ubytki? Jutro pokażę na fotkach o co chodzi.

lukas640
Teoretyk
Posty: 13
Rejestracja: 2019-04-26, 14:04
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Tychy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#9

Post autor: lukas640 »

Co do szpachli chyba najlepszą będzie Tamiya Putty. Taką przynajmniej widziałem u tutejszych mistrzów hipsu :) Zdradzisz proszę gdzie kupujesz HIPS?

Vespa
Teoretyk
Posty: 15
Rejestracja: 2021-02-02, 19:28
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Szamotuły
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#10

Post autor: Vespa »

lukas640 pisze:
2021-03-04, 18:52
Co do szpachli chyba najlepszą będzie Tamiya Putty. Taką przynajmniej widziałem u tutejszych mistrzów hipsu :) Zdradzisz proszę gdzie kupujesz HIPS?
Tamiya Putty mam, choć jeszcze nie używałem. Ale do większych obszarów wolałbym chyba coś tańszego, choć może tylko mi się wydaje, że tubka nie starczy na cały model.
Hips kupiłem na Allegro, ale wziąłem 2 i 1 mm, bo nie mieli 1,5 mm.

Poniżej kilka fotek na których pokażę swoje fakapy, bowiem trochę już zepsułem ten model.

Nadal się zastanawiam czy robić ten dach na stałe, czy na magnesy? Co sugerujecie? Nie wiem jak się zabrać za tylną ścianę kabiny, gdybym to posklejał, byłoby łatwiej.
Załączniki
Boki dachu wykonałem z 3 warstw PCV spienionego 3 mm i 1 warstwy hipsu 2 mm.
Boki dachu wykonałem z 3 warstw PCV spienionego 3 mm i 1 warstwy hipsu 2 mm.
Wyszło nawet symetrycznie.
Wyszło nawet symetrycznie.
Kupiłem palnik gazowy i chciałem go użyć do wygięcia boków ale niestety sknociłem sprawę. Nie polecam tego rozwiązania, nie da się zapanować nad temperaturą i nagrzewa za mały obszar.
Kupiłem palnik gazowy i chciałem go użyć do wygięcia boków ale niestety sknociłem sprawę. Nie polecam tego rozwiązania, nie da się zapanować nad temperaturą i nagrzewa za mały obszar.
Pofalowane boki udało mi się trochę uratować podgrzewając suszarką i mocząc w gorącej wodzie, mam nadzieję, że szpachla do końca załatwi sprawę i nie będzie to bardzo widoczne. Środek dachu to hips 1 mm ze wzmocnieniem na środku w postaci dodatkowego paska 1 mm. Dojdą jeszcze paski 1 mm od góry, które będą imitowały przetłoczenia i dodatkowo usztywnią dach.
Pofalowane boki udało mi się trochę uratować podgrzewając suszarką i mocząc w gorącej wodzie, mam nadzieję, że szpachla do końca załatwi sprawę i nie będzie to bardzo widoczne. Środek dachu to hips 1 mm ze wzmocnieniem na środku w postaci dodatkowego paska 1 mm. Dojdą jeszcze paski 1 mm od góry, które będą imitowały przetłoczenia i dodatkowo usztywnią dach.
Coś poszło nie tak i musiałem dorabiać końcówki boków dachu. Nie wiem czy szpachla da radę to zamaskować i czy uda mi się przy jej pomocy wykonać to zawinięcie, które mają Defendery.
Coś poszło nie tak i musiałem dorabiać końcówki boków dachu. Nie wiem czy szpachla da radę to zamaskować i czy uda mi się przy jej pomocy wykonać to zawinięcie, które mają Defendery.
Przód jeszcze będzie szlifowany.
Przód jeszcze będzie szlifowany.

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa

#11

Post autor: Zbyszek »

Liczyłem że już się spotkamy i pojeździmy , :D a tu widzę robota jeszcze w lesie :OK .

Ja bym dach przykleił na stałe , bo w razie rolki to i tak odleci .

A to że parę drobiazgów poszło nie tak , to przy następnej kabinie już tych błędów nie popełnisz .

Wytrwałości w budowie , po którejś budzie z kolie to już z zamkniętymi oczkami będziesz je strugał :jaw .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”