Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa
-
- Teoretyk
- Posty: 15
- Rejestracja: 2021-02-02, 19:28
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Szamotuły
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa
Witaj w moim garażu!
Początkowo planowałem zrobić Defendera w wersji pickup, ale ostatecznie uznałem, że ciekawiej będzie wyglądał w wersji Double Cab. Wydawało mi się, że będę oryginalny, ale niestety, po kilku dniach od rozpoczęcia prac, znalazłem na niniejszym forum podobny model. No trudno, będą dwa, jeśli uda mi się ukończyć projekt
Zapraszam do oglądania i komentowania. Jako początkujący chętnie przyjmę wszelkie rady! To mój pierwszy model samochodu, jaki buduję.
Na razie nie posiadam żadnego osprzętu. Model będzie dokładnie w skali 1:10, więc ramę najprawdopodobniej będę robił własną. Zastanawiam się nad zleceniem wyfrezowania jej w dibondzie, co by było dla mnie najtańsze i najszybsze do zrealizowania.
Boki to hips 2 mm, przetłoczenia to 2 x hips 2 mm i pomiędzy nimi PCV spienione 3 mm. Ramy okien wzocnione są hipsem 1 mm, ta warstwa też ma zapobiegać wpadaniu drzwi do środka, może też trochę przed przeciekaniem, jeśli uda mi się zrobić jakąś sensowną uszczelkę w drzwiach.
Enjoy!
Początkowo planowałem zrobić Defendera w wersji pickup, ale ostatecznie uznałem, że ciekawiej będzie wyglądał w wersji Double Cab. Wydawało mi się, że będę oryginalny, ale niestety, po kilku dniach od rozpoczęcia prac, znalazłem na niniejszym forum podobny model. No trudno, będą dwa, jeśli uda mi się ukończyć projekt
Zapraszam do oglądania i komentowania. Jako początkujący chętnie przyjmę wszelkie rady! To mój pierwszy model samochodu, jaki buduję.
Na razie nie posiadam żadnego osprzętu. Model będzie dokładnie w skali 1:10, więc ramę najprawdopodobniej będę robił własną. Zastanawiam się nad zleceniem wyfrezowania jej w dibondzie, co by było dla mnie najtańsze i najszybsze do zrealizowania.
Boki to hips 2 mm, przetłoczenia to 2 x hips 2 mm i pomiędzy nimi PCV spienione 3 mm. Ramy okien wzocnione są hipsem 1 mm, ta warstwa też ma zapobiegać wpadaniu drzwi do środka, może też trochę przed przeciekaniem, jeśli uda mi się zrobić jakąś sensowną uszczelkę w drzwiach.
Enjoy!
-
- Teoretyk
- Posty: 15
- Rejestracja: 2021-02-02, 19:28
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Szamotuły
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa
Dostałem radę żeby się z nimi skontaktować, ale ograniczyłem się do przejrzenia tematów na forum i trochę YT Robię głównie metodą prób i błędów.
-
- Teoretyk
- Posty: 15
- Rejestracja: 2021-02-02, 19:28
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Szamotuły
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa
Dziękuję, Panowie, za przychylne przyjęcie.
Obecnie walczę z dachem i przyprawił mnie on już o kolejne siwe włosy na brodzie. Może doradzicie, czy warto zostawić zdejmowany na magnesy, czy przykleić? Wygodniej by się robiło tylną ścianę kabiny na przyklejonym, ale jeszcze będzie trzeba zrobić wnętrze, a to pewnie wygodniej bez dachu.
I jeszcze pytanie. Czym szpachlować większe ubytki? Jutro pokażę na fotkach o co chodzi.
Obecnie walczę z dachem i przyprawił mnie on już o kolejne siwe włosy na brodzie. Może doradzicie, czy warto zostawić zdejmowany na magnesy, czy przykleić? Wygodniej by się robiło tylną ścianę kabiny na przyklejonym, ale jeszcze będzie trzeba zrobić wnętrze, a to pewnie wygodniej bez dachu.
I jeszcze pytanie. Czym szpachlować większe ubytki? Jutro pokażę na fotkach o co chodzi.
Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa
Co do szpachli chyba najlepszą będzie Tamiya Putty. Taką przynajmniej widziałem u tutejszych mistrzów hipsu Zdradzisz proszę gdzie kupujesz HIPS?
-
- Teoretyk
- Posty: 15
- Rejestracja: 2021-02-02, 19:28
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Szamotuły
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa
Tamiya Putty mam, choć jeszcze nie używałem. Ale do większych obszarów wolałbym chyba coś tańszego, choć może tylko mi się wydaje, że tubka nie starczy na cały model.
Hips kupiłem na Allegro, ale wziąłem 2 i 1 mm, bo nie mieli 1,5 mm.
Poniżej kilka fotek na których pokażę swoje fakapy, bowiem trochę już zepsułem ten model.
Nadal się zastanawiam czy robić ten dach na stałe, czy na magnesy? Co sugerujecie? Nie wiem jak się zabrać za tylną ścianę kabiny, gdybym to posklejał, byłoby łatwiej.
- Załączniki
-
- Pofalowane boki udało mi się trochę uratować podgrzewając suszarką i mocząc w gorącej wodzie, mam nadzieję, że szpachla do końca załatwi sprawę i nie będzie to bardzo widoczne. Środek dachu to hips 1 mm ze wzmocnieniem na środku w postaci dodatkowego paska 1 mm. Dojdą jeszcze paski 1 mm od góry, które będą imitowały przetłoczenia i dodatkowo usztywnią dach.
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Land Rover Defender D110 Double Cab - by Vespa
Liczyłem że już się spotkamy i pojeździmy , a tu widzę robota jeszcze w lesie .
Ja bym dach przykleił na stałe , bo w razie rolki to i tak odleci .
A to że parę drobiazgów poszło nie tak , to przy następnej kabinie już tych błędów nie popełnisz .
Wytrwałości w budowie , po którejś budzie z kolie to już z zamkniętymi oczkami będziesz je strugał .
Ja bym dach przykleił na stałe , bo w razie rolki to i tak odleci .
A to że parę drobiazgów poszło nie tak , to przy następnej kabinie już tych błędów nie popełnisz .
Wytrwałości w budowie , po którejś budzie z kolie to już z zamkniętymi oczkami będziesz je strugał .