MST CFX D90 camel trophy

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

MST CFX D90 camel trophy

#1

Post autor: Gucio95 »

Witam jakiś czas temu postanowiłem że zbuduję Sobie sam model i padło na d90 ,jako że rc4wd jest nie osiągalne cenowo dla mnie poszłem inną drogą i zakupiłem kit MST CFX .

Celem budowy jest Land Rover D90 w wersji Camel Trophy, prace poruszają się bardzo wolno ponieważ delektuję się czasem spędzonym przy składaniu :) nie spieszy mi się ale jakoś idzie , myślę ze do kwietnia będzie już złożony abym mógł pojeździć na WSW :)

Na dzień dzisiejszy mam zrobione oba mosty ,amorki ,przekładnię z reduktorem oraz przyciąłem down plate po 2mm z każdej strony aby weszła w ramę i zamocowałem reduktor , buda do mnie płynie będzie to d90 z ali nie chce wprowadzać w błąd ale chyba od killerbody, zamawiam właśnie łożyska zamiast wszystkich panewek bo jakoś nie przemawiają do mnie

poniżej zamieszczam kilka zdj jak bym chciał mniej więcej zrobić ,kolor , oraz jakie części i postępy , na pewno będę się dużo pytał bo to pierwszy samo robiony
Załączniki
taki kolorek mi siedzi ,lub z palety RAL 1024 lub 1005
taki kolorek mi siedzi ,lub z palety RAL 1024 lub 1005
rozmiary budy
rozmiary budy
dirt grabbery chińskie na jakimś metalowym dociążonym Beadlocu bedą
dirt grabbery chińskie na jakimś metalowym dociążonym Beadlocu bedą
rama alu
rama alu
20210203_123921_Easy-Resize.com.jpg
20210203_145826_Easy-Resize.com.jpg
20210203_174011_Easy-Resize.com.jpg
20210203_183720_Easy-Resize.com.jpg
20210208_200429_Easy-Resize.com.jpg
20210210_162457_Easy-Resize.com.jpg
20210210_162506_Easy-Resize.com.jpg

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#2

Post autor: Gucio95 »

Zapomniałem dopisać ze regiel mam hobbywing 1080 a apke flysky gt5 :)

Awatar użytkownika
n30n_neon
Teoretyk
Posty: 84
Rejestracja: 2007-04-11, 01:17
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa

Re: MST CFX D90 camel trophy

#3

Post autor: n30n_neon »

ohooo zapowiada się ładny model, obserwuję :oczy
Te oponki to jaki maja profil ?

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#4

Post autor: Gucio95 »

Profil? :D zwykłe 98mm na felge 1.9 a szerokosc około 20mm podróbka dirtgrabber od rc4wd wygladają identycznie mieszanka tez miekka tylko okropnie smierdzą :hehe

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#5

Post autor: zotornik »

"Defków nigdy dość" - takie tam często używane przeze mnie powiedzenie i nadal je podtrzymuję :OK

Wybrałeś podzespoły, które nie powinny przysporzyć ci niespodzianek i problemów .... raczej :D
ESC i nadajnik, to rozsądny wybór za rozsądne pieniądze - nawiasem mówiąc, używam obecnie analogicznego zestawu pewnie już od roku i niespodzianek brak.
HW 1080 ma większość przydatnych i rzeczywiście wykorzystywanych ustawień - choć tu trzeba już większej ilości godzin w terenie, by móc zauważyć faktyczne różnice dla niektórych ustawień. Natomiast GT5 może i nie ideałem, ale z kolei ma "multum" kanałów, które pozawala zaszaleć z dodatkowymi funkcjami - do tego jest mała i lekka. Mnie osobiście brakuje fabrycznego zaczepu. Do tego, takiego, który byłby w rozsądnym miejscu - tak jak w mojej starej Sanwie MX-3 (ponad 10 lat mi służy, to przyzwyczajenie robi swoje).

Mosty MST-CMX/CFX - tu też na bazie własnych doświadczeń mówię, powinno być OK. Moje służą bezawaryjnie od 2016 roku, a dostawały przez ten czas spory wycisk.
Mają świetny skręt, co dla Defka, który jest jak mały kiosk RUCHU :] jest wielce istotne, by nadać mu rozsądną zwrotność. Moje ulubione (ze względu na wygląd) Yoty w tym względzie są kiepskie.
Ges ma swojego Defa na tych mostach, dla mnie są one minimalnie za wąskie, a może są OK, a ja znów patrzę z perspektywy mostów na których stały moje Defy :zotornik

Istotna uwaga do mostów!
MST wydała swego czasu erratę do instrukcji, w zakresie montażu sprężynki tzw. G-clip na kielichu z jednej strony.
Nie pamiętam, czy w RTR-ach też źle to składali, czy tylko w pierwszych wersjach instrukcji do KIT-ów był błąd, który powodował, że ów G-clip spadał i doprowadzał do uszkodzenia kielicha. Kolejne wersje instrukcji były już poprawione, ale jak znajdę ową erratę, to wstawię - koniecznie trzeba sprawdzić jak się złożyło lub ktoś złożył, by nie mieć niemiłej niespodzianki.

Karoseria D90, czy to od "chińczyka", czy KillerBody, czy RC4WD, to bardzo podobne różniące się drobiazgami konstrukcje. Nie mam porównania w zakresie materiału z jakiego są wykonane, zawsze miałem "chińczyki", te to z pewnością nie są ABS-em, ale dają się kleić ... nawet z drobnych kawałków, co przerabiałem :D
Nie wiem jak tam planujesz "zaszaleć" z wnętrzem? Które we wszystkich ww. jest podobne, ale przekładnia centralna może w tym aspekcie nieco ci przeszkadzać. Osobiście poszedłem droga, która też ma swoje wady, czyli rozwiązanie jak obecnie jest w CFX - silnik + reduktor HPI z przodu pod maską + wał + rozdzielacz reduktor typu T1

Na koniec słowo o kolorze CT. Jako, że Defki mi nie obce również te w CT, to temat swego czasu zgłębiłem i z "gnębiłem" :]
Nie ma jednego koloru CT, prawie każda edycja miała nieco inny odcień, do tego samochody były przemalowywane i niejednokrotnie przy tej samej farbie, a innym "podkładzie" różniły się między sobą odcieniem.
Oficjalnie kolor nazywa się LRC 361 Sandglow - ale nie każda lakiernia samochodowa potrafi odnaleźć odpowiednik dla tego koloru i robią coś podobnego - raz o tym powiedzą, innym razem nie.
Możesz spotkać informację, że poniższe kolory są równoważne - ja bym powiedział, że co najwyżej podobne:
Dupoint 44565
BLVC63
RAl 209
RAL 1032
RAL 1017
Spies Hecker 19369

W każdym razie z tym kolorem, to jest zabawa - bo po za odniesieniem do określenia "Sandglow", na forach motoryzacyjnych są dziesiątki dyskusji na temat próby jego zdefiniowania i odnalezienia odpowiednika, które nie kończą się jednoznacznym rozwiązaniem :]

Prostym i akceptowalnym rozwiązaniem (co jest oczywiście kwestią gustu i oczekiwań) może być kolor z Motipa, zdaje się pod nazwą "Sand" - poniżej model Sławka w tym kolorze.
Dla nie osobiście jednak za jasny i za piaskowy, ten piaskowy kolor :D
DSC_3071_00001.jpg

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#6

Post autor: Gucio95 »

Co do g clipów to w mojej wersji instrukcji cfx a jest ona z 09.2019 już jest to wyraźnie pokazane aby ich nie pomylić :) aczkolwiek dzięki (śledziłem to na forum ) , przekładnia -fakt coś tam styka delikatnie do podłogi ale dremelek pójdzie w ruch delikatnie i po sprawie , na ten moment mam zmatowaną , poprawione nadlewy itp na budzie i jest podkład lada moment będzie kolor :) i jest to dokładnie ińczyk :) jak będę miał chwilkę to powrzucam jakieś fotki, bulbar i rdzawki w pon bede miał , jakieś porady jak zrobić linki? Rodendy mam zamiar uzyc oryginalne a i kupiłem pret pełny i pusty alu :)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#7

Post autor: zotornik »

Gucio95 pisze:
2021-02-21, 19:17
...
jakieś porady jak zrobić linki? Rodendy mam zamiar uzyc oryginalne a i kupiłem pret pełny i pusty alu
"Pusty pręt", to po naszemu rurka :hehe :hehe :hehe

Czyli masz wszystko co potrzebne, choć nie napisałeś dokładnie co kupiłeś?
Jeżeli zamierzasz użyć rodendów z MST, to one są pod gwint M3 - więc mam nadzieję, że taki właśnie pręt gwintowany kupiłeś. Do tego idealna jest rurka alu (zwana pustym prętem :] ) o fi zewnętrznym 5 mm, a wewnętrznym 3 mm. Wtedy wszystko będzie do siebie idealnie pasowało. Ja to zwykle wykańczam czarną termokurczką, ale o szczegółach już nie dziś.
(używałem też kiedyś rurki mosiężnej fi wewnętrzne 3 mm, ale zewnętrzne 4mm - też do Defka wystarczyło z sztywnością, tylko ta rurka jest sporo droższa, polecam alu)

Jak zrobić linki? Czyli jak je wymierzyć?
Sprzedam tanio sztuczki jakie stosujemy.

Jak już zawiesisz mosty na amortyzatorach, to wykonujesz robocze linki o "regulowalnej długości". Wykonujesz je z samych wstępnie odmierzonych - nieco dłuższych - odcinków pręta. Na jednym końcu wkręcasz rodenda, a na drugim .... zdjęcia poniższe same wytłumaczą, jak to "działa"
DSC_3176_00003.jpg
DSC_3170_00002.jpg
DSC_3167_00001.jpg
Mając taki przyrząd, regulujesz kolejne linki, nakładając co jakiś czas karoserię,. by sprawdzić efekt.
Osobiście dolnymi linkami reguluję rozstawie osi, a górnymi potem koryguję blokowanie pochyłu mostów.
Pamiętaj również,, że patrząc z boku, oś pracuje po łuku, czyli jak dociśniesz model do ziemi rozstaw się zwiększy, jak odpuścisz, to zmniejszy. Dlatego trzeba znaleźć złoty środek, by koła przy dobiciu nie obcierały o nadkola.

Co do rozstawu, do którego będziesz dążył, to możesz wyjść danych np. ze strony RC4WD dla ich Gelandy 275 mm)

Inny sposób dopasowania linków (to zdjęcie gdzieś zapodziałem), to metoda, gdzie za pomocą np. dwóch cienkich listewek (z drewna, z plexi, czy nawet z grubego sztywnego kartonu) wykonujesz bazę dla rozstawu osi. Wykonujesz otwory o zakładanym rozstawi w listewkach, mocujesz mosty między tymi listewkami (przykręcając je nakrętkami do kół), to podwieszasz pod ramę na amortyzatorach i bawisz się w dopasowywanie.

Zapewne można użyć łącznie obu ww. metod.

Jest też trzecia - wywołać Zbyszka, ma gotowe linki, które do Defa, ściągane z Ali. Z tym, że one były pod konkretną ramę, w której otwory mogły być w innych miejscach, pod konkretne mosty i ich mocowania - zapewne chińskie Yoty, a ty używasz MST :/ więc raczej będziesz musiał sam je wymierzc.

A jak je wykończyć, to jutro - chyba, ze znajdziesz na forum, bo był fajny samouczek jak wykonać linki z pręta i rurki.

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#8

Post autor: Gucio95 »

zotornik pisze:
2021-02-21, 23:16
Gucio95 pisze:
2021-02-21, 19:17
...
jakieś porady jak zrobić linki? Rodendy mam zamiar uzyc oryginalne a i kupiłem pret pełny i pusty alu
"Pusty pręt", to po naszemu rurka :hehe :hehe :hehe

Czyli masz wszystko co potrzebne, choć nie napisałeś dokładnie co kupiłeś?
Jeżeli zamierzasz użyć rodendów z MST, to one są pod gwint M3 - więc mam nadzieję, że taki właśnie pręt gwintowany kupiłeś. Do tego idealna jest rurka alu (zwana pustym prętem :] ) o fi zewnętrznym 5 mm, a wewnętrznym 3 mm. Wtedy wszystko będzie do siebie idealnie pasowało. Ja to zwykle wykańczam czarną termokurczką, ale o szczegółach już nie dziś.
(używałem też kiedyś rurki mosiężnej fi wewnętrzne 3 mm, ale zewnętrzne 4mm - też do Defka wystarczyło z sztywnością, tylko ta rurka jest sporo droższa, polecam alu)

Jak zrobić linki? Czyli jak je wymierzyć?
Sprzedam tanio sztuczki jakie stosujemy.

Jak już zawiesisz mosty na amortyzatorach, to wykonujesz robocze linki o "regulowalnej długości". Wykonujesz je z samych wstępnie odmierzonych - nieco dłuższych - odcinków pręta. Na jednym końcu wkręcasz rodenda, a na drugim .... zdjęcia poniższe same wytłumaczą, jak to "działa"
DSC_3176_00003.jpg
DSC_3170_00002.jpg
DSC_3167_00001.jpg

Mając taki przyrząd, regulujesz kolejne linki, nakładając co jakiś czas karoserię,. by sprawdzić efekt.
Osobiście dolnymi linkami reguluję rozstawie osi, a górnymi potem koryguję blokowanie pochyłu mostów.
Pamiętaj również,, że patrząc z boku, oś pracuje po łuku, czyli jak dociśniesz model do ziemi rozstaw się zwiększy, jak odpuścisz, to zmniejszy. Dlatego trzeba znaleźć złoty środek, by koła przy dobiciu nie obcierały o nadkola.

Co do rozstawu, do którego będziesz dążył, to możesz wyjść danych np. ze strony RC4WD dla ich Gelandy 275 mm)

Inny sposób dopasowania linków (to zdjęcie gdzieś zapodziałem), to metoda, gdzie za pomocą np. dwóch cienkich listewek (z drewna, z plexi, czy nawet z grubego sztywnego kartonu) wykonujesz bazę dla rozstawu osi. Wykonujesz otwory o zakładanym rozstawi w listewkach, mocujesz mosty między tymi listewkami (przykręcając je nakrętkami do kół), to podwieszasz pod ramę na amortyzatorach i bawisz się w dopasowywanie.

Zapewne można użyć łącznie obu ww. metod.

Jest też trzecia - wywołać Zbyszka, ma gotowe linki, które do Defa, ściągane z Ali. Z tym, że one były pod konkretną ramę, w której otwory mogły być w innych miejscach, pod konkretne mosty i ich mocowania - zapewne chińskie Yoty, a ty używasz MST :/ więc raczej będziesz musiał sam je wymierzc.

A jak je wykończyć, to jutro - chyba, ze znajdziesz na forum, bo był fajny samouczek jak wykonać linki z pręta i rurki.
Wooow Panie Wojtku szczena opada do samej ziemi jak się rozczytuje :) dziękuję bardzo za tak obszerną instrukcję :D

No ten moment buda mnie pochłoneła, pare fotek na dole , nadkola bedą w czarnym macie, wszystkie detale jak grill osłony na lampach również i myślę nad ramkami szyb ? Jakie wasze zdanie ?:
Załączniki
20210222_204043_Easy-Resize.com.jpg
20210222_204019_Easy-Resize.com.jpg
Moj kolorek w macie
Moj kolorek w macie
Po podkladzie
Po podkladzie
Srodek na czarno ( bedzie alcantarowa kiedyś ;)
Srodek na czarno ( bedzie alcantarowa kiedyś ;)
Matowanko i wszystkie nadlewy linie zgrzewu itp wyrównane
Matowanko i wszystkie nadlewy linie zgrzewu itp wyrównane
Prosto z pudełka na chinskich drit graberach
Prosto z pudełka na chinskich drit graberach

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#9

Post autor: zotornik »

Kolor na zdjęciach i moim monitorze taki nieco "kurczaczkowy" :]
Co to za farba? Firma/kolor?

Nadkola jak piszesz - czarny mat - musowo. Masz już odpowiednią farbę?
Wielu z nas używa Motip-ów - spisują się bardzo dobrze. Poniżej przykład matowego czarnego:
DSC_9552c_00001.jpg
DSC_9034_00001_01.jpg
DSC_0436_00001.jpg

Nie zdążyłem napisać - a widzę, że nie modyfikowałeś takiego jednego babola w tej budzie.
DSC_3024_00001_01.jpg
Te niby "zawiasy" ... czy co to ma niby być, one nie znajdują żadnego odzwierciedlenia w 1:1 :/
Już kiedyś o tym pisałem, ale przypomnę - karoseria LR D90 tzw. "chińczyk", to bynajmniej nie ich własny pomysł/produkt. Land Rover na któreś tam lecie marki, wypuścił taką okolicznościową RC zabawkę - niektórzy twierdzą, że prze DeAgostini to szło. I owa zabawka miała otwierane tylne drzwi, a to "coś" to pozostałość tego rozwiązania.
Dlatego wszystkim, którzy z tą budą coś działają polecam to wyciąć. bo wygląda to kiepsko.
Skoro mowa o przeróbkach na karoserii, to dużo (wg mnie) na plus zmienia, gdy poprawimy wlew paliwa na "wpuszczony" tak jak w oryginale to jest. Dawniej trzeba było samemu to jakoś strugać i kleić, dziś jest fajny gotowy wlew, który można tam, wkomponować.

Zdjęcie z usuniętymi "nibyzawiasami" - i tak brakuje tu klamki;
2012_04_08 RC Głogów 006_00001.jpg
Zdjęcie wlewu przed modernizacją, masz na górze (jako pierwsze), a tu po ręcznej modernizacji:
ZOT_0210_00001.jpg
ZOT_3103_00001.jpg

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#10

Post autor: Gucio95 »

zotornik pisze:
2021-02-22, 23:24
A wiec tak , kolor sam dobierałem z palety ral ale jest zmodyfikowany by był ciemniejszy , w macie oznaczenie ma y2/y169 mat
O tych motipach to mowicie ze matowy bedzie git? :)

Zawiasy hmm no może zdejme dremelkiem troche przy okazji

A wlew jest taki w zestawie :) z ładnym koreczkiem
A jakie amorki polecacie ? Bo te ori cfx nawet z najtwardszymi sprezynami pewnie bedą za miekkie :/ i dylemat nad wyborem serwa i silnika mam

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2734
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#11

Post autor: ges »

Amory od MST będą dobre. Jak nie masz ciśnienia na zmianę dla zmiany, to jeździć na nich.

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#12

Post autor: Gucio95 »

ges pisze:
2021-02-23, 08:44
Amory od MST będą dobre. Jak nie masz ciśnienia na zmianę dla zmiany, to jeździć na nich.
Z tym mst-oskim olejem czy coś gęstego zalac ?

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2734
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#13

Post autor: ges »

Jak masz inny, gęsty to możesz eksperymentować. Kosztów to na szczęście nie generuje. :)

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#14

Post autor: Gucio95 »

ges pisze:
2021-02-23, 09:49
Jak masz inny, gęsty to możesz eksperymentować. Kosztów to na szczęście nie generuje. :)
No dokładnie :) groszowa sprawa

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#15

Post autor: Gucio95 »

Witajcie :england
czas na małą aktualizację fotograficzną
na chwile obecną pogrzebałem przy mostach i tulejki na łożyska wymieniłem , felgi zmatowiłem dałem a podkład i prysnąłem lakierkiem , dociążyłem po 60gram na koło po złożeniu jestem w szoku bo komplet kół jest cięższy niż kg cukru :zotornik nie wiem czy to zdrowe dla mostów ,najwyżej zdejmę po 20 gram/

Miałem problem z odcięciem nadkoli do malowania ale ogarnołem fajną tasiemke za 15 zł :) efekt poniżej ,malarz ze mnie słaby ale myślę ze jest okej , dzięki za pomoc teoretyczną Grzesiowi :)

Odłyśniki są pryśnięte w chromik

i parę innych detali które pominąłem, lakieru użyłem od dupli coloru matowy ,super szybko schnący i fajnie się nanosi

wszystkie szczelinki bedą poprawione na ciemno i cała masa innych rzeczy ale to długa droga do końca :)
Załączniki
20210226_143150_Easy-Resize.com.jpg
20210226_152400_Easy-Resize.com.jpg
20210226_163023_Easy-Resize.com.jpg
20210226_163029_Easy-Resize.com.jpg
20210226_163227_Easy-Resize.com.jpg
20210226_163240_Easy-Resize.com.jpg
20210226_132705_Easy-Resize.com.jpg
20210225_182610_Easy-Resize.com.jpg
20210225_182601_Easy-Resize.com.jpg
20210225_181641_Easy-Resize.com.jpg
20210225_173526_Easy-Resize.com.jpg
20210225_173339_Easy-Resize.com.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”