MST CFX D90 camel trophy

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#31

Post autor: Gucio95 »

zotornik pisze:
2021-03-15, 21:34
Gucio95 pisze:
2021-03-15, 20:14
pierwsze problemy zeby dopasować amorki bo zamiast być tak | | lub tak / \ wzgledem mostu to porobiło mi sie tak \/
Osobiście preferuję układ / \ może to tylko wrażenie, ale wg mnie w tym układzie amortyzatory bardziej "miękko wybierają" nierówności, niż w układzie | | (który po prawdzie bliższy oryginałowi jest).

Na tego typu linki, nasuwam jeszcze czarną termokurczkę 5 mm lub tym podobną - wówczas wymaga tylko lekkiego ogrzania i idealnie się spasowuje. Linki są wówczas dyskretniejsze, nie świeca tak pod podwoziem.
Dokladnie zdradziłeś mój misterny sekretny plan :) beda w termokurczce czarnej :P ale najpierw je wyrównam

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#32

Post autor: Gucio95 »

Hejka wszystkim :bry po długiej krwawej walce dziś o 3 w nocy skończyłem zawieszenie -jeszcze będą wymieniane amorki na te z wewnętrzną sprężyną , prawą tylną drabinke wytnę bo jakoś mi nie pasuje dojdzie miliard detali i ogółem wykończenie :) banan na twarzy nie schodzi jak pobujałem budą ,no prawie jak gelande II :slina, mało czasu ale sobotki coś dłubię ,pozdrowionka i zdrowia wszystkim :england
Załączniki
20210403_235523_Easy-Resize.com.jpg
20210403_235549_Easy-Resize.com.jpg
20210403_235540_Easy-Resize.com.jpg
20210404_001243_Easy-Resize.com.jpg
20210329_192734_Easy-Resize.com.jpg

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2734
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#33

Post autor: ges »

Nie wiem, którą wersję klatko-bagażnika wybrałeś (zakładam że to od "majfrenda") ale są dwie.
Z grubszego i cieńszego pręta.
Ta druga wersja, nie dość że lepiej wygląda, to jeszcze lepiej pasuje. Może zanim przykręcisz, warto się rozejrzeć za lepszym rozwiązaniem.
Bo nie ma chyba gorszego uczucia niż oglądać ukończony model (takie zjawisko nie istnieje w przyrodzie) i czuć że coś tam boli w oczy. ;)

Ostatecznie co uzyskałeś po przeprowadzeniu modyfikacji zawieszenia? Buja się fajniej? Czy coś jeszcze się za tym kryje?

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#34

Post autor: Gucio95 »

Klatka to juz fakt dokonany :hehe siedzi ładnie i pasuje ,co do zawiechy to płynność po dolozeniu jednego dystansiku wporządku wysokość też ale napewno z czasem sie pozmienia ,jak to mówią - Teren zweryfikuje

szafir51
Teoretyk
Posty: 161
Rejestracja: 2019-10-04, 12:48
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: MST CFX D90 camel trophy

#35

Post autor: szafir51 »

bardzo ładny Defenderek :OK

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#36

Post autor: Gucio95 »

A dziekuję :) dużo czasu pracy i serca w ten projekt wkładam

Awatar użytkownika
KrzysiekB
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 475
Rejestracja: 2016-02-07, 20:48
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#37

Post autor: KrzysiekB »

Fajnie wygląda. Kolor pasuje a jak go jeszcze poobcirasz w terenie to dopiero będzie efekt.

A co do klatki to zobaczysz jak model się zachowuje w terenie. Wysoko zamontowane obciążenie nie pomaga na trawersach. Ale za to zacnie wygląda a o to chyba w tym wszystkim chodzi.

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#38

Post autor: Gucio95 »

Tak :) ten bedzie do delikatnych górek jako jazda rekreacyjna, zobaczymy jak to się rozwinie

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2734
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#39

Post autor: ges »

KrzysiekB pisze:
2021-04-06, 21:45
Ale za to zacnie wygląda a o to chyba w tym wszystkim chodzi.
No to jeśli o to w tym chodzi, to chyba lepiej, żeby klatka (skoro jest możliwość wyboru) byłą ładniejsza zamiast brzydsza, no nie?
I to wcale nie musi oznaczać tego, że będzie się przewracał od bocznego wiatru:
https://i.imgur.com/0Q4gPHS.jpg

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#40

Post autor: Gucio95 »

To ta moja ma chyba grubsze druty i większą drabinke ,która mi siedzi bardzo :) tylko ta prawa jakas dziwaczna ,dremelek dzis temu zaradzi to i odrazu te zawiasy ciachne paskudne :P

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2734
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#41

Post autor: ges »

i wyższy "bagażnik"

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#42

Post autor: Gucio95 »

Nadszedł znowu czas abym sięgnoł waszej wiedzy :) 2 sprawy mianowicie :
- zamocowałem serwo na ramie metalowy orczyk i przedłużyłem cięgno do zwrotnicy bo ori MST było za krótkie ,na sucho krecąc kołami mam dużą obawę ze most mi bedzie jeździł lewo prawo , wiec pytanie czy musowo muszę dorobić panharda i czy musi się łączyć rodendą przy cięgnie serwa na zwrotnicy ?

- jako świerzak nie obyło sie bez zepsucia czegoś :q 3 amorki złożone pryma sort
Ale czwarty podczas przykrecania rodendy spadła mi gumka i porysowałem lekko tłoczysko kombinerkami :/ co poskutkowało przepuszczaniem oleju przez oring , macie jakiś patent jak to zdrutować ? Może być tylko chwilowy bo amorki i tak będą zmieniane , w ostatecznosci zmienie springi na najtwardsze i spuszcze olej ze wszystkich zostawiając po kropelce :) ale może macie patent

Signum654
Teoretyk
Posty: 268
Rejestracja: 2020-09-04, 06:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Koszalin

Re: MST CFX D90 camel trophy

#43

Post autor: Signum654 »

A jak by zamocować amortyzatory "do góry nogami"? Wycieku wtedy nie będzie a praca pozostanie niezmieniona

Awatar użytkownika
przemo_m
Garażowy Przodownik
Garażowy Przodownik
Posty: 507
Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
Imię: Przemo
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#44

Post autor: przemo_m »

Jak kiedyś jeszcze jeździłem w downihill'u jak się porysowała powłoka goleni amortyzatora i szarpało uszczelki łataliśmy takie zarysowania cyjanoakrylem, czyli zalewałem porysowanie CA i potem szlifowało się papierem wodnym 2000 na sucho, czasem zabieg trzeba było powtórzyć kilka razy ale dawało to twardą powłokę i temat szarpania uszczelek ustawał i wycieku oleju spod uszczelek olejowych a później spod kurzowych. Oczywiście dobrze odtłuścić powierzchnie i nałożyć CA i poczekać żeby sam wysechł nie pomagać przyspieszaczem. Tak sprawę się załatwiało w większej skali więc i może wyjdzie w mniejszej.

Co do panharda to załóż, serwo nie będzie dostawać po "pupie" a przy okazji nie będzie też blokować pracy zawieszenia. Panharda polecam.

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: MST CFX D90 camel trophy

#45

Post autor: Gucio95 »

Hmm do gory nogami niby proste rozwiazanie ale chyba sprobuje z tym CA :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”