Cześć,
nadszedł długo wyczekiwany czas na założenie garażu...
W ciągu kilkunastu poprzednich lat, kilka modeli przewinęło mi się przez ręce. Żaden z nich nie był jednak w skali 1/10. Po 10 latach od rejestracji będziecie mogli zaobserwować powstawanie czegoś odrobinę innego
Pierwotnie - model miał być drukowany - myślałem tutaj pomiędzy Nissanem Patrolem, Toyotą Land Cruiser 200, 4Runnerem V gen.
Jednak po długich poszukiwaniach projektu / ciekawego hard body w dobrej cenie - trafiłem na licencjonowany model Range Rovera 1:10.
Garść ciekawych inspiracji w tym kierunku i zdecydowałem się na zakupy RR Sport będzie częścią podwozia od Pani Mikołajowej (z imienia: Bożena Rodzenie). Dostarczyła mi ona MST CMX 1:10 oraz z lekkim opóźnieniem Range Rovera 1:10. Myślę że jakość nadwozia jest naprawdę bardzo dobra. Dosyć długo szukałem ale uważam, że było warto - świadczy o tym już spore grono zainteresowanych. Dla ciekawskich - zdjęcia poniżej.
Wiem, że RR ze zdjęcia to Discovery, ale mam zamiar podążać w podobnym kierunku z tym projektem.
Nie będę się spieszyć - model ma być miły dla oka i sprawny w terenie.
MST CMX - Range Rover Sport
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: MST CMX - Range Rover Sport
Niby tylko podmiana kół, a zmiana mocno na plus.
Przeliczałeś wymiary, czy przyjąłeś z opisu modelu, że to skala 1:10.
Ciekawi mnie jak mu blisko lub daleko do faktycznej skali 1:10?
Przeliczałeś wymiary, czy przyjąłeś z opisu modelu, że to skala 1:10.
Ciekawi mnie jak mu blisko lub daleko do faktycznej skali 1:10?
Re: MST CMX - Range Rover Sport
Zotornik - to niestety tylko "przymiarka" kół - czeka mnie adaptacja (wydłużenie o 56mm maksymalnego rozstawu osi) - to prawdopodobnie już w nowym roku . Tak, też uważam że efekt ich pasowania jest całkiem niezły.
Wymiary przeliczane fizycznie, liniałem - względem tego co jest w oryginale według źródeł tj.: rozstawu osi RR, jego szerokości, długości całkowitej - wychodzi dokładnie w skali 1:10.
Wymiary przeliczane fizycznie, liniałem - względem tego co jest w oryginale według źródeł tj.: rozstawu osi RR, jego szerokości, długości całkowitej - wychodzi dokładnie w skali 1:10.
Re: MST CMX - Range Rover Sport
Cóż... Od początku założenia tematu minęło trochę czasu – jednak jak widać - z niczym się nie spieszę.
W tym tygodniu rozebrałem model w 2/3 części, wyczyściłem dokładnie większość podzespołów. Udało mi się rozpocząć proces zmiany rozstawu osi czego wynik widać na zdjęciach. W nadchodzącym czasie przygotuję sobie blokadę rozstawu osi oraz jej położenia względem środka MST. Rozstaw osi w RR to dokładnie 293mm. Unieruchomienie mostów względem siebie oraz względem podwozia pozwoli na budowę nowych elementów zawieszenia (linek ze snapami). Snapy zakupię z Traxxasa a linki wykonam samodzielnie. Pozostaje kwestia wałów, które być może spasuję, być może wykonam sobie na CNC.
Mam nadzieję, że z nadchodzącymi pracami będzie już tylko z górki. Enjoy
W tym tygodniu rozebrałem model w 2/3 części, wyczyściłem dokładnie większość podzespołów. Udało mi się rozpocząć proces zmiany rozstawu osi czego wynik widać na zdjęciach. W nadchodzącym czasie przygotuję sobie blokadę rozstawu osi oraz jej położenia względem środka MST. Rozstaw osi w RR to dokładnie 293mm. Unieruchomienie mostów względem siebie oraz względem podwozia pozwoli na budowę nowych elementów zawieszenia (linek ze snapami). Snapy zakupię z Traxxasa a linki wykonam samodzielnie. Pozostaje kwestia wałów, które być może spasuję, być może wykonam sobie na CNC.
Mam nadzieję, że z nadchodzącymi pracami będzie już tylko z górki. Enjoy
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: MST CMX - Range Rover Sport
Za oknem zima, więc na razie możesz "śpieszyć się powoli"
Raczej używamy na forum określenia rodendy, a nie snapy, które - przynajmniej mnie - bardziej kojarzą się z terminologią lotniczą lub szkutniczą.
A traxxasowskie rodendy, to rzeczywiście bardzo dobry wybór - szczególnie polecam konkretny zestaw #1942
Nie za mało, nie za dużo i nie za drogo.
Wały z MST będą do planowanego rozstawu za krótkie?
Wówczas albo przedłużka, albo również szukaj wałów Traxxasa - tu masz je opisane: posting.php?mode=edit&f=18&t=2416&p=46404#preview
Raczej używamy na forum określenia rodendy, a nie snapy, które - przynajmniej mnie - bardziej kojarzą się z terminologią lotniczą lub szkutniczą.
A traxxasowskie rodendy, to rzeczywiście bardzo dobry wybór - szczególnie polecam konkretny zestaw #1942
Nie za mało, nie za dużo i nie za drogo.
Wały z MST będą do planowanego rozstawu za krótkie?
Wówczas albo przedłużka, albo również szukaj wałów Traxxasa - tu masz je opisane: posting.php?mode=edit&f=18&t=2416&p=46404#preview