Chevy K20 | xeonit

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K20 | xeonit

#16

Post autor: xeonit »

Krizi pisze:
2020-04-16, 21:14
xeonit pisze:
2020-04-08, 12:17
Rozstaw osi 335 wedle skali, ale jako że ta buda to tak bardziej 1:9, może nawet 1:8, to powinien miec blisko 350 :P
Może przegapiłem? Ale jakie wymiary ma ta karoseria prosto z pudełka :zotornik
223 w nadkolach, i 502 calkowitej dlugosci (w przypadku blazera) gdzie 1:1 to 2022 szerokosci i 4694 dlugosci

Awatar użytkownika
Krizi
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 3182
Rejestracja: 2009-01-23, 19:24
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Złotniki Kujawskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#17

Post autor: Krizi »

Więc przez tyle lat żyłem w nieświadomości, że jedyny Chevy który misie podoba nie jest scalowy :=

Tak czy inaczej i tak go kiedyś kupię :D a narazie miło jest wiedzieć że nadal mój Big Blue i Hubcia SHERIFF są tym czym są ;)

Będzie miło zobaczyć Wasze K5 na trasach Scaled , już się nie mogę doczekać kiedy Krzysiek i Ty staniecie ramię w ramię :england

Awatar użytkownika
UZI
Teoretyk
Posty: 212
Rejestracja: 2011-06-02, 21:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 4 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#18

Post autor: UZI »

Z tego co widzę to faktycznie nie jest zgodny ze skalą 1/10 :o Wychodzi że w skali rozstaw osi powinien mieć około 270mm a w modelu jest 287mm. Co każe przypuszczać że jest o około 6% większy, a więc oscyluje w skali 1:9.4 :q
I co teraz z tym zrobić, totalna załamka, gospodarka światowa tego nie wytrzyma :zotornik

Awatar użytkownika
Krizi
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 3182
Rejestracja: 2009-01-23, 19:24
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Złotniki Kujawskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#19

Post autor: Krizi »

UZI pisze:
2020-04-24, 14:32
Z tego co widzę to faktycznie nie jest zgodny ze skalą 1/10 :o Wychodzi że w skali rozstaw osi powinien mieć około 270mm a w modelu jest 287mm. Co każe przypuszczać że jest o około 6% większy, a więc oscyluje w skali 1:9.4 :q
I co teraz z tym zrobić, totalna załamka, gospodarka światowa tego nie wytrzyma :zotornik

Po 2 centy w szer i wb oraz ponad 3 centy w długości całkowitej, to jakbyś nie patrzył, pisał, myślał czy mówił to nie jest idealna skala w modelu :D

Tylko dla tego, że kocham a właściwie uwielbiam ten model, nie będę się wdawał z dalsze dysputy z Tobą :zapo

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K20 | xeonit

#20

Post autor: xeonit »

Dobra, trzeba coś podłubać. Nie miałem weny, ale nabrałem jej po dorwaniu ramy od D90. I co się okazało, tył tej ramy jest w 95% zgodny z wymiarami przedniej części w 1:1 :hehe
Plan zakłada użycie przodu, odcięcie tyłu gdzieś od połowy, i dorobienie tego co potrzeba. Ewentualnie zrobienie całości po swojemu na podstawie tego co mam
No i przymiarka atrapy silnika wyszła idealnie, wysokość, długość, wszystko się układa, aż dziwne :P
20200619_062319_HDR_resize_74_compress7.jpg
20200619_062329_HDR_resize_73_compress66.jpg

Awatar użytkownika
Jakoob
YOTA Maniak / AT
YOTA Maniak / AT
Posty: 2641
Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
Imię: pije Kuba do Jakuba
Lokalizacja: WPR
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#21

Post autor: Jakoob »

Krizi pisze:
2020-04-24, 16:02
UZI pisze:
2020-04-24, 14:32
Z tego co widzę to faktycznie nie jest zgodny ze skalą 1/10 :o Wychodzi że w skali rozstaw osi powinien mieć około 270mm a w modelu jest 287mm. Co każe przypuszczać że jest o około 6% większy, a więc oscyluje w skali 1:9.4 :q
I co teraz z tym zrobić, totalna załamka, gospodarka światowa tego nie wytrzyma :zotornik

Po 2 centy w szer i wb oraz ponad 3 centy w długości całkowitej, to jakbyś nie patrzył, pisał, myślał czy mówił to nie jest idealna skala w modelu :D

Tylko dla tego, że kocham a właściwie uwielbiam ten model, nie będę się wdawał z dalsze dysputy z Tobą :zapo
Piszesz Krizi że po 2 cm. na szerokości? Dobrze rozumiem, w skali odpowiedniej to będzie aż 4 cm węższy model. Malutki będzie?

Awatar użytkownika
UZI
Teoretyk
Posty: 212
Rejestracja: 2011-06-02, 21:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 4 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#22

Post autor: UZI »

Fajny silnik, po otwarciu maski będzie kozacko. Też bym chciał mieć taki, ale miejsca brak.

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K20 | xeonit

#23

Post autor: xeonit »

Dodatkowo nastąpiła wstępna przymiarka kół. Na 90% stanie na 1.55, i na jakiejś oponie która ma 95-100mm
Chyba że wyjdzie mi jakiś konkretny lift, no to koże 105, ale wole 100 ze względu na Nennoxowe wymysły :hehe
20200610_090011_HDR_resize_98_compress85.jpg
I mam straszny ból tyłka że nie wziąłem poprawki na jego brak skali, co skutkuje tym że jest o 6mm za krótki. I będę miał ten ból tyłka, bo ma zwalone proporcje :P

Awatar użytkownika
Krizi
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 3182
Rejestracja: 2009-01-23, 19:24
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Złotniki Kujawskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#24

Post autor: Krizi »

Fajnie wygląda w long bed :OK
Koła zostaw te mniejsze, niech będzie scaledem a nie scalerem ;)

Awatar użytkownika
UZI
Teoretyk
Posty: 212
Rejestracja: 2011-06-02, 21:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 4 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#25

Post autor: UZI »

Przedłużony wygląda nie najgorzej :OK
Ramę raczej będziesz musiał zrobić nową, :zotornik Ja mam standardowej długości Blazera z zestawu RC4WD i zastosowałem w nim ramę od D90 a i tak musiałem ją bardzo zmodyfikować (zwiększenie rozstawu o 15mm i długości ramy o około 50mm).

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K20 | xeonit

#26

Post autor: xeonit »

Była mała przerwa :P
Głównie stał, bo czekał (w sumie to nadal czeka już drugi miesiąc -_- ) na mosty, ale ostatnio zabrałem się za ramę, i prawie wszystko co z nią związane
Mam wszelkie rysunki i plany, odrysowałem oryginał, i zacząłem go dostosowywać do moich potrzeb (w oparciu o tą z D90) no i wyszło coś takiego:
Screenshot_2020-08-24-08-38-15_resize_16.jpg
W między czasie uciąłem jeszcze tył paki, i też go wydłużyłem :P jak LongBed to LongBed, z kilometrowym zwisem, ale będzie taki jak trzeba
W tym tygodniu odbieram te części na rame, i mam nadzieję że stanie na kołach :D

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K20 | xeonit

#27

Post autor: xeonit »

Skończyło się żmudne szpachlowanie i szlifowanie. Można powiedzieć że buda jest skończona (oprócz lakieru :P )
Podwozie będzie składane jutro, a dziś żeby nacieszyć wzrok postawiłem go sobie tak z grubsza. I to jest genialny widok :D

20200825_143708_resize_88_compress18.jpg
20200825_142902_HDR_resize_89_compress45.jpg
20200825_142911_HDR_resize_69_compress66.jpg
Co myślicie? :)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13465
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#28

Post autor: zotornik »

Długiii, a ze zderzakami będzie jeszcze dłuższy, ale zapowiada cię ciekawe auto.
:OK

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Chevy K20 | xeonit

#29

Post autor: welna79 »

Piękności
Podoba mi się nawet w takim podkładowym kolorze
Zderzaki koniecznie ze spracowanego chromu
Kółka ok - rozmiarem nie krzyczą
Tak 3maj

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K20 | xeonit

#30

Post autor: xeonit »

welna79 pisze:
2020-08-25, 22:15

Kółka ok - rozmiarem nie krzyczą
Tak 3maj
No koła są w zasadzie jak seryjne, które miały tam coś koło tych 37 cali, wiec akurat wychodzi 95mm jak te (pozatym to są MT 3,75, które oryginalnie były od KillerBody, bo w rc4wd ta sama opona ma chyba 80 coś), a z tego co udało mi się ustalić to K miały felgi 14 albo 16 cali, więc też stykło :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”