K5 Blazer
- KrzysiekB
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 475
- Rejestracja: 2016-02-07, 20:48
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
K5 Blazer
Nowy sezon się zbliża więc czas na nowy projekt.
Będzie to model na bazie budy RC4WD Chewrolet Blazer K5. Jak już się pochwaliłem, w odpowiednim dziale, dostałem taką budę od Mikołaja.
Specyfikacja karoserii:
długość - 502mm
szerokość - 223mm (z rozłożonymi lusterkami 299mm)
rozstaw kół - 287mm Do budowy modelu wykorzystam podwozie jakim dysponuję, a mianowicie Vaterra Ascender.
Jest to mało skalowe i dosyć duże podwozie jak na klasę Scaled dlatego, poddałem je małym modyfikacjom.
A mianowicie po zdemontowaniu hexów i założeniu kół montowanych na pin uzyskałem szerokość mierzoną po zew. kół 23mm. Gdzie w klasie scaled jest to dopuszczalne maximum.
Nie chcąc kupować nowych mostów zacząłem kombinować i znalazłem rozwiązanie problemu.
Półosie wchodzą do zabieraka tylko częściowo, więc sprawdziłem na ile jest możliwe ich wsunięcie głębiej. Na zdjęciu widać miejsce współpracy elementów. Niestety nie zrobiłem zdjęcia z półosiami i zabierakiem. Wyszło, że bez ich skracania głębiej wchodzą około 6mm każda. Postanowiłem o tyle zwęzić obudowy mostów. Okazało się, że zabieg ten jest banalny a mosty są tak jak by przygotowane pod taki zabieg (przynajmniej przód). Ma on fabryczne nacięcia w miejscu mocowania amorów.
Następnie pozostało dopasowanie c hubów. Mają one odlewy w miejscu gdzie wkręcana jest śruba mocująca, wystarczy to oszlifować i jest ok. Teraz wystarczy Nawiercić nowe otwory i poskręcać wszystko do kupy. Przednie śruby wchodzą w oryginalnym miejscu, tylne trzeba troszkę przerobić. Ja zrobiłem to jak na zdjęciu. Po zwężeniu mostów uzyskałem wymiar pin to pin około 175mm. Możliwe jest jeszcze bardziej zwężenie ale trzeba skracać półosie i szlifować kwadrat w kierunku zewnętrznym. Nie jest to problem, natomiast problemem jest obudowa mostu przedniego. Chcąc ją bardziej zwęzić trzeba usunąć mocowanie amortyzatorów.
Przedstawiłem tu zwężanie mostu przedniego, tył jest banalnie prosty i dostarcza żadnych problemów.
Plusem całe operacji jest to iż aby powrócić do stanu pierwotnego wystarczy kupić nowe obudowy mostów a jest to koszt około 80pln.
Mam nadzieję, że może się to komuś przydać przy budowie modeli. Wiem że podwozie Vaterry jest mało popularne ale mosty są bardzo wytrzymałe. Na tych mostach jeździłem cały sezon w Exteime i nawet śladu zużycia nie ma, więc w scaled sobie poradzą.
Niebawem dalsze zdjęcia z budowy.
Będzie to model na bazie budy RC4WD Chewrolet Blazer K5. Jak już się pochwaliłem, w odpowiednim dziale, dostałem taką budę od Mikołaja.
Specyfikacja karoserii:
długość - 502mm
szerokość - 223mm (z rozłożonymi lusterkami 299mm)
rozstaw kół - 287mm Do budowy modelu wykorzystam podwozie jakim dysponuję, a mianowicie Vaterra Ascender.
Jest to mało skalowe i dosyć duże podwozie jak na klasę Scaled dlatego, poddałem je małym modyfikacjom.
A mianowicie po zdemontowaniu hexów i założeniu kół montowanych na pin uzyskałem szerokość mierzoną po zew. kół 23mm. Gdzie w klasie scaled jest to dopuszczalne maximum.
Nie chcąc kupować nowych mostów zacząłem kombinować i znalazłem rozwiązanie problemu.
Półosie wchodzą do zabieraka tylko częściowo, więc sprawdziłem na ile jest możliwe ich wsunięcie głębiej. Na zdjęciu widać miejsce współpracy elementów. Niestety nie zrobiłem zdjęcia z półosiami i zabierakiem. Wyszło, że bez ich skracania głębiej wchodzą około 6mm każda. Postanowiłem o tyle zwęzić obudowy mostów. Okazało się, że zabieg ten jest banalny a mosty są tak jak by przygotowane pod taki zabieg (przynajmniej przód). Ma on fabryczne nacięcia w miejscu mocowania amorów.
Następnie pozostało dopasowanie c hubów. Mają one odlewy w miejscu gdzie wkręcana jest śruba mocująca, wystarczy to oszlifować i jest ok. Teraz wystarczy Nawiercić nowe otwory i poskręcać wszystko do kupy. Przednie śruby wchodzą w oryginalnym miejscu, tylne trzeba troszkę przerobić. Ja zrobiłem to jak na zdjęciu. Po zwężeniu mostów uzyskałem wymiar pin to pin około 175mm. Możliwe jest jeszcze bardziej zwężenie ale trzeba skracać półosie i szlifować kwadrat w kierunku zewnętrznym. Nie jest to problem, natomiast problemem jest obudowa mostu przedniego. Chcąc ją bardziej zwęzić trzeba usunąć mocowanie amortyzatorów.
Przedstawiłem tu zwężanie mostu przedniego, tył jest banalnie prosty i dostarcza żadnych problemów.
Plusem całe operacji jest to iż aby powrócić do stanu pierwotnego wystarczy kupić nowe obudowy mostów a jest to koszt około 80pln.
Mam nadzieję, że może się to komuś przydać przy budowie modeli. Wiem że podwozie Vaterry jest mało popularne ale mosty są bardzo wytrzymałe. Na tych mostach jeździłem cały sezon w Exteime i nawet śladu zużycia nie ma, więc w scaled sobie poradzą.
Niebawem dalsze zdjęcia z budowy.
- ZajączekPostrachLasu
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 121
- Rejestracja: 2016-05-14, 14:35
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: K5 Blazer
No w końcu, myślałem ze już się nie doczekam. Składaj składaj, ciekaw jestem gabarytów tego modelu, czy rzeczywiście taki on ogromniasty .
Poproszę o więcej zdjęć karoserii bo mi ona strasznie się podoba
PS; odnośnie wytrzymałości mostów to w scaled bywa też ekstremalnie więc będziesz mógł sprawdzić
Poproszę o więcej zdjęć karoserii bo mi ona strasznie się podoba
PS; odnośnie wytrzymałości mostów to w scaled bywa też ekstremalnie więc będziesz mógł sprawdzić
- Pirx
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 578
- Rejestracja: 2016-01-11, 15:16
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: K5 Blazer
Krzychu świetny pomysł! Jakiś czas temu przeczytałem o tym sposobie gdzieś na forum i sam tak chciałem zrobić ale do moich planów okazało się jeszcze trochę za szeroko.
Powodzenia w budowie i mam nadzieję, że do zobaczenia w przyszłym sezonie!
Powodzenia w budowie i mam nadzieję, że do zobaczenia w przyszłym sezonie!
- jachttom
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 161
- Rejestracja: 2016-10-31, 22:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
Re: K5 Blazer
Gratki z zakupu, a w sprawie mostów to super pomysł.
Mam Ascandera i zaraz sprawdzam temat.
Mam Ascandera i zaraz sprawdzam temat.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: K5 Blazer
Piękne wnętrze - jaki realizm
Zapytam nieśmiało, co to za materiał z którego zrobiona jest decha?
Super Chevy będzie
Gratki
Zapytam nieśmiało, co to za materiał z którego zrobiona jest decha?
Super Chevy będzie
Gratki
- KrzysiekB
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 475
- Rejestracja: 2016-02-07, 20:48
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: K5 Blazer
Część
Deska jest chyba z oryginalną z zestawu. Ja dorobiłem boczki i wszystko pomalowałem.
A jeśli chodzi o kolory to mam zamiar zrobić tak jak w oryginale inny hardtop i pasy w tym samym korze. A buda raczej brąz albo ciemny pomarańcz. Zobaczymy jak wyjdzie.
Deska jest chyba z oryginalną z zestawu. Ja dorobiłem boczki i wszystko pomalowałem.
A jeśli chodzi o kolory to mam zamiar zrobić tak jak w oryginale inny hardtop i pasy w tym samym korze. A buda raczej brąz albo ciemny pomarańcz. Zobaczymy jak wyjdzie.