Jeep Rubicon MST CFX

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
Awatar użytkownika
Apeswu
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 458
Rejestracja: 2015-12-17, 15:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Gorzów / Lubuskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Jeep Rubicon MST CFX

#1

Post autor: Apeswu »

Większość części przyjechała więc czas powiększyć kolekcję o kolejnego Jeep`a :)


Karoseria Jeep Rubicon krótki z wnętrzem - pochodzenie Bangood.
Podwozie MST CFX
Silnik HPI 35T
Regulator HobbyWing 1060
Serwo skrętu TowerPro MG 996R
Opony - aktualnie założone MST 30x90 1.9 KM tire. Chociaż zastanawiam się nad zamówieniem DirtGrabber. Na próbę przymierzyłem również Dick Cepek jednak nie mieszczą się w wymaganiach klasy Scaled oraz obcierają o linki przy skręcie.
Felgi - beadlock chińczyki


Na razie pierwsze przymiarki. Ciasno.
Na oponkach MST jakoś za wysoko siedzi. Chyba podmienię na krótsze amortyzatory.
Do tego oświetlenie i wyciągarka. Myślałem o wyciągarce z serwa ale na tą chwilę nie mam pomysłu gdzie to zmieścić.
Kusi mnie zamówienie bezszczotki sensorowanej abym w praktyce miał porównanie do silników szczotkowych.
Załączniki
Z oponami MST
Z oponami MST
Z oponami Dick Cepek
Z oponami Dick Cepek
Przymiarka z pakietem 5000
Przymiarka z pakietem 5000

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#2

Post autor: welna79 »

Wojtku, mam nadzieję że ten pakiet to tylko tak na chwilę do przymiarki.
Zdecydowanie nad/za przednią oś.
Wyciągarkę zmieścisz pod paką - w tyle jest miejsca akurat na zamontowanie serwa w ramę.
Silnik bezszczotkowy to spora dawka przyjemności i kultury pracy - zakupu nigdy nie pożałujesz ;)

Miło że Sc :OK


Pozdrawiam
Staszek
:W

Awatar użytkownika
Apeswu
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 458
Rejestracja: 2015-12-17, 15:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Gorzów / Lubuskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#3

Post autor: Apeswu »

Generalnie wszystko co widać to pierwsza przymiarka.
Pakiet myślałem wrzucić na tył na i przedłużyć ramę, dorobić osłonę w celu jego ochrony. Nie widzę za bardzo miejsca gdzie z przodu miało by to się zmieścić... (mówimy oczywiście o pakiecie 5000 lub podobnym)
welna79 pisze:Wojtku, mam nadzieję że ten pakiet to tylko tak na chwilę do przymiarki.
Zdecydowanie nad/za przednią oś.
Wyciągarkę zmieścisz pod paką - w tyle jest miejsca akurat na zamontowanie serwa w ramę.
Silnik bezszczotkowy to spora dawka przyjemności i kultury pracy - zakupu nigdy nie pożałujesz ;)

Miło że Sc :OK


Pozdrawiam
Staszek
:W

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#4

Post autor: dorob »

Jeepek zawsze dobry jest ;)
Kombinuj, kombinuj, będzie z kogo ściągać ;)
Te Wrangi i te z New Bright mają ten minus, że ciasno tam jak, aaaa nie powiem ;)

Awatar użytkownika
Franca
Początkujący
Początkujący
Posty: 349
Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
Imię: Bartek
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#5

Post autor: Franca »

Kolejny żółtek :)
Kibicuję ale...
Apeswu pisze:Większość części przyjechała więc czas powiększyć kolekcję o kolejnego Jeep`a :)

Opony - aktualnie założone MST 30x90 1.9 KM tire. Chociaż zastanawiam się nad zamówieniem DirtGrabber. Na próbę przymierzyłem również Dick Cepek jednak nie mieszczą się w wymaganiach klasy Scaled oraz obcierają o linki przy skręcie.
Felgi - beadlock chińczyki


Na razie pierwsze przymiarki. Ciasno.
Na oponkach MST jakoś za wysoko siedzi. Chyba podmienię na krótsze amortyzatory.
Do tego oświetlenie i wyciągarka. Myślałem o wyciągarce z serwa ale na tą chwilę nie mam pomysłu gdzie to zmieścić.
Kusi mnie zamówienie bezszczotki sensorowanej abym w praktyce miał porównanie do silników szczotkowych.
...nie wiem jak to możliwe, bo mam tą samą budę na tym samym podwoziu, tylko inny kolor, ale u mnie Dick Cepek nie ocierają nigdzie a jechałem na nich na zakończenie sezonu ;) a tu mój garaż jeep-rubicon-by-franca-t14988-30.html#p340855

Awatar użytkownika
Apeswu
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 458
Rejestracja: 2015-12-17, 15:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Gorzów / Lubuskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#6

Post autor: Apeswu »

Franca pisze: ...nie wiem jak to możliwe, bo mam tą samą budę na tym samym podwoziu, tylko inny kolor, ale u mnie Dick Cepek nie ocierają nigdzie a jechałem na nich na zakończenie sezonu ;) a tu mój garaż jeep-rubicon-by-franca-t14988-30.html#p340855
Być może chodzi o felgi. Muszę podmienić na inne i zobaczyć wtedy.

Awatar użytkownika
Apeswu
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 458
Rejestracja: 2015-12-17, 15:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Gorzów / Lubuskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#7

Post autor: Apeswu »

Jerry_Cornelius pisze:Pewnie Wojtku mierzyles na oryginalnych felgach ;) to fakt obcierac będą bo są węższe :D
Tak na oryginałach :)

Awatar użytkownika
Franca
Początkujący
Początkujący
Posty: 349
Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
Imię: Bartek
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#8

Post autor: Franca »

Ja mam felgi Gmade sr02 + Dick Cepek oraz felgi bedlock z Banggood na nowych kapciach i nic nie ociera
Załączniki
FB_IMG_1511178935101.jpg
FB_IMG_1511178921215.jpg
FB_IMG_1511178924634.jpg

Awatar użytkownika
Apeswu
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 458
Rejestracja: 2015-12-17, 15:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Gorzów / Lubuskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#9

Post autor: Apeswu »

Kilka nowych zmian :>>


1. Nowe felgi - przyjechały do mnie rdzawki czarne i teraz z oponami Dick Cepek nic nie obciera :D
2. Niżej położona karoseria - założone nowe, krótsze amortyzatory, jednak były w nich dość twarde sprężyny, więc wymieniłem na bardziej miękkie.
3. Miejsce na pakiet - zmontowane z aluminium i pomalowane drobnoziarnistym "barankiem".
4. Mocowanie karoserii - po doświadczeniach z pierwszym Jeep`em zrezygnowałem z rzepów. Potrzebne było coś bardziej praktycznego. W związku z tym z aluminium wypiłowałem zawias na przód a, z tyłu magnesy. Całość można na szybko uchylić do przodu i oczywiście w razie potrzeby bezproblemowo zdemontować.


A teraz prośba o pomoc :decha

1. Na próbę podłączyłem silnik i niestety zębatka potwornie hałasuje :decha Zapożyczyłem ją z SCX10 - 20T - 48DP, wg. instrukcji axiala. Czyżby MST miało inny moduł zębatek? (W jednym ze sklepów znalazłem oryginalne zębatki MST właśnie z modułem 48P). Macie pomysł co się może dziać?

2. W związku z tym, że nabyłem silnik Tekin 17.5T sensorowany bezszczotkowy muszę nabyć regulator. Poczytałem i wpadł mi w oko Hobbywing EzRun WP SC8. Co o tym myślicie Może coś innego (oczyścicie w podobnych pieniądzach)?
Załączniki
Jeep 1.JPG
Jeep 2.JPG
Jeep 3.JPG
Jeep 4.JPG
Jeep 5.JPG
Jeep 6.JPG
Jeep 7.JPG
Jeep  8.JPG
Jeep 9.jpg
Jeep 10.JPG

Awatar użytkownika
Franca
Początkujący
Początkujący
Posty: 349
Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
Imię: Bartek
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#10

Post autor: Franca »

Super to uchylanie karocy.
Miejsce na pakiet też ekstra.
A co do hałasu, CFX ma moduł 0,6!!!
Do tego ta skrzynia jest głośna i karoseria dodatkowo rezonans robi.
Miałem to samo w moim Jeepie.
Bez karocy było ok a jak założyłem to hałas że ho ho. Do tego ja miałem karoserię na śruby przykręcana co jeszcze potęgowało hałas bo przenosiły wszystkie drganiami ;9

Awatar użytkownika
Apeswu
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 458
Rejestracja: 2015-12-17, 15:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Gorzów / Lubuskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#11

Post autor: Apeswu »

Franca pisze: A co do hałasu, CFX ma moduł 0,6!!!
Aaaaa, tego nigdzie nie mogłem doczytać, dzięki !
Franca pisze: Do tego ta skrzynia jest głośna i karoseria dodatkowo rezonans robi.
Miałem to samo w moim Jeepie.
Bez karocy było ok a jak założyłem to hałas że ho ho. Do tego ja miałem karoserię na śruby przykręcana co jeszcze potęgowało hałas bo przenosiły wszystkie drganiami ;9
Ogólnie właśnie nie jest jakoś głośno, na sucho bez silnika wszystko fajnie chodzi, tylko po podłączaniu ataku ewidentnie z tego elementu jest hałas.
Szukam i zamawiam zębatki :>>

Awatar użytkownika
Franca
Początkujący
Początkujący
Posty: 349
Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
Imię: Bartek
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#12

Post autor: Franca »

Na sucho cały napęd cicho pracuje. Po założeniu silnika i ataku już jest głośno. Ja w swoim CFX dwa razy rozbierałem skrzynie bo myślałem że coś źle złożyłem ale nie. Ten typ tak ma :)

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#13

Post autor: jaruso »

Moduł zdecydowanie jest 0.6, musi być to w instrukcji napisane, bo też miałem wersję kit bez ataku i wiedziałem, że 48p nie będzie pasować.

Szacun za te elementy z alu, dobrze to wygląda i pewnie tak samo działa - w mojej Cytrynie zdecydowanie kuleje łatwy dostęp do podwozia. Zawias to bardzo wygodne rozwiązanie :OK
Załączniki
jeep.jpg

Awatar użytkownika
Apeswu
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 458
Rejestracja: 2015-12-17, 15:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Gorzów / Lubuskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#14

Post autor: Apeswu »

jaruso pisze:Moduł zdecydowanie jest 0.6, musi być to w instrukcji napisane, bo też miałem wersję kit bez ataku i wiedziałem, że 48p nie będzie pasować.

Szacun za te elementy z alu, dobrze to wygląda i pewnie tak samo działa - w mojej Cytrynie zdecydowanie kuleje łatwy dostęp do podwozia. Zawias to bardzo wygodne rozwiązanie :OK
Właśnie przeglądałem instrukcje i się nie dopatrzyłem :decha

Zobaczymy jak zawias sprawdzi się praktyce. Mam tylko obawy co do siły magnesów.

Awatar użytkownika
zipi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1797
Rejestracja: 2012-07-20, 05:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Czernikowo
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Jeep Rubicon MST CFX

#15

Post autor: zipi »

Super masz dostęp :OK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”