HPI VENTURE RTR TOYOTA FJ CRUISER – Darek HPI
- Darek HPI
- Początkujący
- Posty: 188
- Rejestracja: 2011-04-26, 08:26
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź, Konstantynów Łódzki
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
HPI VENTURE RTR TOYOTA FJ CRUISER – Darek HPI
Będę się powtarzał ale chcąc być w porządku z zasadami forum, zakładam garaż dla naszej dwu-klasowej testówki.
Nasz wcześniejszy model testowy trafił do Zosi Burego i będzie ujeżdżany w klasie EXTREME.
Na ostatniej imprezie w Kansas Bury zajął nią 3 miejsce EXTREME - WIELKIE GRATULACJE !!! , tym bardziej że model wystąpił w oryginalnej specyfikacji bez żadnych modów konstrukcyjnych poza wyciągarką i zmianą nadwozia i większych kół.
Co u nas:
Złożyliśmy nową wersję testową która po zamianie kół może jeździć w klasie SPORT jak też SCALED.
Zastosowane mody:
1. Dodaliśmy uproszczone wnętrze z Maverick Strada DT (# MV22780 + MV22781 ) o którym pisałem wcześniej.
2. Oświetlenie HPI przód i tył zamontowane z zderzakach ( # 38762 ).
3. Dachowa przednia listwa led wystrugana z cześci dostępnych w marketach budowlanych.
4. Zmiana końcówek amortyzatorów na dłuższe dzięki czemu uzyskujemy typowy LIFT do góry od 15-20mm (# MV22131 )
5. Zamiana przednich linków na regulowane metalowe z modelu Maverick Scout w celu lekkiego wysunięcia przedniej osi do przodu. Ten prosty zabieg pozwala na zmieszczenie w oryginalnym nadwoziu Venture większych kół bez podcinania nadkoli karoserii ( # MV25060 )
5. Oryginalne koła HPI do klasy SCALED. Opcjonalnie większe koła do klasy SPORT
6. Zmiana serwa na mocniejsze 20kg
Poniżej kilka nowych fotek z II Eliminacji HPI Challenge Rc Trial 2018.
Na zawodach uzyskałem 2 miejsce w klasie SPORT.
Kolejne testy w Jurze 12 czerwca 2018 :W
SPECYFIKACJA pozostałych elementów:
Silnik: HPI 35T / opcjonalnie LRP 55T
Zębaka zdawcza: Stock 16T / opcjonalnie 15 i 14 T
ESC Regulator: HPI stock 117110 / opcjonalnie LRP 80410
Koła: HPI stock 116839, 116840 / opcjonalnie koła 2,2" od Maverick Scout / opcjonalnie 2,2" od HPI Crawler King 4896, 113337,
Servo: HPI 105366 12kg / opcjonalnie JX 20kg
Aparatura: HPI stock 120042 TF-41
Wyciągarka: brak / opcjonalnie taśma, lina.
Oświetlenie: Dachowa listwa LED, homemade.
Wewnętrzna karoseria: brak / opcjonalnie Maverick MV22780
Kierowca: brak / opcjonalnie Maverick MV22781
ORYGINAL SPECIFICATION:
DIMENSIONS
Length: 527mm (20.7")
Width: 227mm (9")
Height: 238mm (9.4") with roof rack, 217mm (8.5") without (will vary depending on tire choice and suspension settings)
Wheelbase: 311mm (12.3")
Front overhang: 101mm (3.9")
Rear overhang: 135mm (5.3")
WEIGHT
Running weight: 2.4kg (5.3lbs)
Weight without battery: 2.1kg (4.7lbs)
Body Weight: 0.21kg (7.44oz)
CAPABILITY
Break-over angle: 44.5 degrees
Approach angle: 55 deg
Departure angle: 45.5 deg
Max climb angle: 49 deg
Max tilt angle: 28 deg
Axle articulation: 30 deg
Ground clearance 68mm capable: (2.7")
Ground clearance at standard ride height 60mm: (2.4")
Axle ground clearance 32mm: (1.3")
GEARING
Drivetrain ratio: 7.6:1
Transmission gearing: 1.53:1
Axle gearing: 3.31:1
Transfer case gearing: 1.5:1
Nasz wcześniejszy model testowy trafił do Zosi Burego i będzie ujeżdżany w klasie EXTREME.
Na ostatniej imprezie w Kansas Bury zajął nią 3 miejsce EXTREME - WIELKIE GRATULACJE !!! , tym bardziej że model wystąpił w oryginalnej specyfikacji bez żadnych modów konstrukcyjnych poza wyciągarką i zmianą nadwozia i większych kół.
Co u nas:
Złożyliśmy nową wersję testową która po zamianie kół może jeździć w klasie SPORT jak też SCALED.
Zastosowane mody:
1. Dodaliśmy uproszczone wnętrze z Maverick Strada DT (# MV22780 + MV22781 ) o którym pisałem wcześniej.
2. Oświetlenie HPI przód i tył zamontowane z zderzakach ( # 38762 ).
3. Dachowa przednia listwa led wystrugana z cześci dostępnych w marketach budowlanych.
4. Zmiana końcówek amortyzatorów na dłuższe dzięki czemu uzyskujemy typowy LIFT do góry od 15-20mm (# MV22131 )
5. Zamiana przednich linków na regulowane metalowe z modelu Maverick Scout w celu lekkiego wysunięcia przedniej osi do przodu. Ten prosty zabieg pozwala na zmieszczenie w oryginalnym nadwoziu Venture większych kół bez podcinania nadkoli karoserii ( # MV25060 )
5. Oryginalne koła HPI do klasy SCALED. Opcjonalnie większe koła do klasy SPORT
6. Zmiana serwa na mocniejsze 20kg
Poniżej kilka nowych fotek z II Eliminacji HPI Challenge Rc Trial 2018.
Na zawodach uzyskałem 2 miejsce w klasie SPORT.
Kolejne testy w Jurze 12 czerwca 2018 :W
SPECYFIKACJA pozostałych elementów:
Silnik: HPI 35T / opcjonalnie LRP 55T
Zębaka zdawcza: Stock 16T / opcjonalnie 15 i 14 T
ESC Regulator: HPI stock 117110 / opcjonalnie LRP 80410
Koła: HPI stock 116839, 116840 / opcjonalnie koła 2,2" od Maverick Scout / opcjonalnie 2,2" od HPI Crawler King 4896, 113337,
Servo: HPI 105366 12kg / opcjonalnie JX 20kg
Aparatura: HPI stock 120042 TF-41
Wyciągarka: brak / opcjonalnie taśma, lina.
Oświetlenie: Dachowa listwa LED, homemade.
Wewnętrzna karoseria: brak / opcjonalnie Maverick MV22780
Kierowca: brak / opcjonalnie Maverick MV22781
ORYGINAL SPECIFICATION:
DIMENSIONS
Length: 527mm (20.7")
Width: 227mm (9")
Height: 238mm (9.4") with roof rack, 217mm (8.5") without (will vary depending on tire choice and suspension settings)
Wheelbase: 311mm (12.3")
Front overhang: 101mm (3.9")
Rear overhang: 135mm (5.3")
WEIGHT
Running weight: 2.4kg (5.3lbs)
Weight without battery: 2.1kg (4.7lbs)
Body Weight: 0.21kg (7.44oz)
CAPABILITY
Break-over angle: 44.5 degrees
Approach angle: 55 deg
Departure angle: 45.5 deg
Max climb angle: 49 deg
Max tilt angle: 28 deg
Axle articulation: 30 deg
Ground clearance 68mm capable: (2.7")
Ground clearance at standard ride height 60mm: (2.4")
Axle ground clearance 32mm: (1.3")
GEARING
Drivetrain ratio: 7.6:1
Transmission gearing: 1.53:1
Axle gearing: 3.31:1
Transfer case gearing: 1.5:1
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11534
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: HPI VENTURE RTR TOYOTA FJ CRUISER – Darek HPI
Super
A jak sobie radzisz z rti do dwóch klas, w sportach będziesz jeździł z rti z klasy scaled?
A jak sobie radzisz z rti do dwóch klas, w sportach będziesz jeździł z rti z klasy scaled?
- Darek HPI
- Początkujący
- Posty: 188
- Rejestracja: 2011-04-26, 08:26
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź, Konstantynów Łódzki
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI VENTURE RTR TOYOTA FJ CRUISER – Darek HPI
Oczywiście RTI trzeba dostosować do klasy poprzez zmianę zakresu pracy amortyzatorów.
Oryginalne amory Venture są nagwintowane na całej długości. Pozwalają na pełny zakres regulacji od "drop-a" po bardzo wysokie podniesienie.
Stosując odpowiedniej długości silikonową rurkę na trzpieniu wewnątrz amortyzatora możemy skutecznie i dowolnie ograniczyć zakres jego pracy.
Jeśli macie inne, prostsze patenty, chętnie skorzystam.
Pozdrawiam Darek
Oryginalne amory Venture są nagwintowane na całej długości. Pozwalają na pełny zakres regulacji od "drop-a" po bardzo wysokie podniesienie.
Stosując odpowiedniej długości silikonową rurkę na trzpieniu wewnątrz amortyzatora możemy skutecznie i dowolnie ograniczyć zakres jego pracy.
Jeśli macie inne, prostsze patenty, chętnie skorzystam.
Pozdrawiam Darek
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: HPI VENTURE RTR TOYOTA FJ CRUISER – Darek HPI
Opaska kablowa (trytytka) zakładana na shaft amortyzatora to najszybszy sposób regulacji RTI.
Dodam, że nie zawsze trzymanie się maksymalnej dopuszczalnej wartości RTI w danej klasie jest wskazane. Dużo zależy od stylu jazdy oraz planowania, w Venture, tak jak kilka lat temu w SCX10 wykrzyż miałem/mam na poziomie ok500.
Dodam, że nie zawsze trzymanie się maksymalnej dopuszczalnej wartości RTI w danej klasie jest wskazane. Dużo zależy od stylu jazdy oraz planowania, w Venture, tak jak kilka lat temu w SCX10 wykrzyż miałem/mam na poziomie ok500.
- Darek HPI
- Początkujący
- Posty: 188
- Rejestracja: 2011-04-26, 08:26
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź, Konstantynów Łódzki
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI VENTURE RTR TOYOTA FJ CRUISER – Darek HPI
W sobotę padało więc grzebaliśmy w garażu.
Przygotowując seryjny model HPI Venture do przepisów rc-trial.pl dodaliśmy wyciągarkę, oświetlenie i wewnętrzna karoserię z kierowcami.
Dzięki tym prostym i tanim modyfikacjom model po zmianie kół może z powodzeniem rywalizować w trzech klasach: Scaled, Sport i Extreme.
Jak teraz wygląda ?
[youtube][/youtube]
Przygotowując seryjny model HPI Venture do przepisów rc-trial.pl dodaliśmy wyciągarkę, oświetlenie i wewnętrzna karoserię z kierowcami.
Dzięki tym prostym i tanim modyfikacjom model po zmianie kół może z powodzeniem rywalizować w trzech klasach: Scaled, Sport i Extreme.
Jak teraz wygląda ?
[youtube][/youtube]
-
- Adept / AT!
- Posty: 775
- Rejestracja: 2012-06-01, 10:31
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: HPI VENTURE RTR TOYOTA FJ CRUISER – Darek HPI
Nie szkoda Ci modelu do extreme? Tam jeżdżą głównie tragi i gabarytowe, wykończone karoce łatwo tam nie mają