HG P402 Jeep Wrangler
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
HG P402 Jeep Wrangler
Cześć,
zabrałem się za składanie podwozia HG i spasowania go z budą wranglera z NIKKO MAX.
Silnik szczotkowy no name
ESC nie wybrane
serwo Tower Pro mg 995
rozdzielacz z Ali
przekładnia HG
Kit Hg przyjechał niestety nie kompletny. Brakuje mocowań amortyzatorów, śrub, mocowanie i zębatki silnika, mocowanie serwa (na szczęście kiedyś przez pomyłkę kupiłem), hexów z pinami, łożysk tylnego mostu. Oprócz tego źle była złożona obudowa przedniego mostu oraz przekładnia.
Podjąłem mimo to złożyć to w całość przy pomocy znalezionych w domu śrubek, żeby ocenić straty. Po przyłożeniu budy okazał się, że trzeba zrobić krótsze linki oraz przyciąć z tyłu ramę.
zabrałem się za składanie podwozia HG i spasowania go z budą wranglera z NIKKO MAX.
Silnik szczotkowy no name
ESC nie wybrane
serwo Tower Pro mg 995
rozdzielacz z Ali
przekładnia HG
Kit Hg przyjechał niestety nie kompletny. Brakuje mocowań amortyzatorów, śrub, mocowanie i zębatki silnika, mocowanie serwa (na szczęście kiedyś przez pomyłkę kupiłem), hexów z pinami, łożysk tylnego mostu. Oprócz tego źle była złożona obudowa przedniego mostu oraz przekładnia.
Podjąłem mimo to złożyć to w całość przy pomocy znalezionych w domu śrubek, żeby ocenić straty. Po przyłożeniu budy okazał się, że trzeba zrobić krótsze linki oraz przyciąć z tyłu ramę.
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
Cześć,
po ponad 2 tygodniach wreszcie znalazłem kilka godzin, żeby zająć się jeepem. Historia z niekompletną przesyłką skończyła się zwrotem połowy ceny zestawu. Brakujące elementy, które musiałem zamówić to zestaw do zamontowania silnika, łożyska kulkowe oraz hexy. Oprócz tego doszły amortyzatory od Wltoys polecane w innych tematach o HG.
Pierwotne plany dotyczące rozdzielacza musiały ulec zmianie. Buda, którą posiadam jest dość niska, w związku z tym oryginalna skrzynia nie mieściła się pod maską. Niestety nawet przy zamontowaniu jej w oryginalnym miejscu widać trochę bebechy od spodu
Rama została skrócona, linki zostały skrócone, tylny wał został skrócony.
Jeżeli chodzi o ESC to będzie to na razie chińskie ESC 320A, które mam już od dwóch lat i jakoś ciągle działa, pomimo informacji w necie, moja skrzynia posiada hamulec w związku z czym to ESC powinno dać radę.
Na razie zamontowane są koła Austar z oponami Dick Cepek z BG.
Jak widać na zdjęciach przesadziłem trochę z skrócenie tylnych linek, czeka mnie jeszcze ogarnięcie Y.
Zdjęcia poglądowe, buda nie jest jeszcze przymocowana na stałe.
po ponad 2 tygodniach wreszcie znalazłem kilka godzin, żeby zająć się jeepem. Historia z niekompletną przesyłką skończyła się zwrotem połowy ceny zestawu. Brakujące elementy, które musiałem zamówić to zestaw do zamontowania silnika, łożyska kulkowe oraz hexy. Oprócz tego doszły amortyzatory od Wltoys polecane w innych tematach o HG.
Pierwotne plany dotyczące rozdzielacza musiały ulec zmianie. Buda, którą posiadam jest dość niska, w związku z tym oryginalna skrzynia nie mieściła się pod maską. Niestety nawet przy zamontowaniu jej w oryginalnym miejscu widać trochę bebechy od spodu
Rama została skrócona, linki zostały skrócone, tylny wał został skrócony.
Jeżeli chodzi o ESC to będzie to na razie chińskie ESC 320A, które mam już od dwóch lat i jakoś ciągle działa, pomimo informacji w necie, moja skrzynia posiada hamulec w związku z czym to ESC powinno dać radę.
Na razie zamontowane są koła Austar z oponami Dick Cepek z BG.
Jak widać na zdjęciach przesadziłem trochę z skrócenie tylnych linek, czeka mnie jeszcze ogarnięcie Y.
Zdjęcia poglądowe, buda nie jest jeszcze przymocowana na stałe.
- KLIFord
- Teoretyk
- Posty: 74
- Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Szczecin
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
Witaj klego @kokos
Świetny projekt i cele!
Sam mam szalenie podobne założenia razem z Jeepem i KIT od HG, który jest w drodze - oby doszło więcej elementów niż u Ciebie :-P
Jak widać z kompletnego KIT HG została praktycznie rama z mocowaniem silnika i skrzyni oraz mosty [-:
Wielka szkoda, że nie udało Ci się schować ładnie silnika pod maskę, ale pokaż foto z boku może nie jest aż tak tragicznie z tym wystawaniem bebechów?
Widzę zmiany amortyzatorów na 65mm - jak wrażenia z wykrzywiania auta? nie blokują one maksymalnych kątów?
W jaki sposób ogarnąłeś linki, oraz dlaczego do zmiany jest Y?
Jeszcze raz gratki za fajny projekt i dobrej zabawy życzę.
PS Celujesz w Scaled? Jak z szerokością mostów i całkowitej z kołami? udało się zmieścić do 230mm wg regulaminu?
Pozdrawiam i wesołych świąt!
KLIFord
Świetny projekt i cele!
Sam mam szalenie podobne założenia razem z Jeepem i KIT od HG, który jest w drodze - oby doszło więcej elementów niż u Ciebie :-P
Jak widać z kompletnego KIT HG została praktycznie rama z mocowaniem silnika i skrzyni oraz mosty [-:
Wielka szkoda, że nie udało Ci się schować ładnie silnika pod maskę, ale pokaż foto z boku może nie jest aż tak tragicznie z tym wystawaniem bebechów?
Widzę zmiany amortyzatorów na 65mm - jak wrażenia z wykrzywiania auta? nie blokują one maksymalnych kątów?
W jaki sposób ogarnąłeś linki, oraz dlaczego do zmiany jest Y?
Jeszcze raz gratki za fajny projekt i dobrej zabawy życzę.
PS Celujesz w Scaled? Jak z szerokością mostów i całkowitej z kołami? udało się zmieścić do 230mm wg regulaminu?
Pozdrawiam i wesołych świąt!
KLIFord
-
- Teoretyk
- Posty: 354
- Rejestracja: 2011-12-02, 15:07
- Imię: ValDeMarr
- Lokalizacja: Gród Kopernika
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
A gdzie znajdę jakieś info na temat tych amorków z WL? Fajny projekt, kolega jest parę etapów dalej niż ja. Póki co mam podwozie z amelinium z ali na mostach HG i czekam na lexanowa budę jeep'ka.
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
Dokładne oznaczenie amortyzatorów to A949-55. Pierwszą informację o ich przydatności w tym projekcie znalazłem w osobnym temacie u kolegi Przemsky. Można je kupić bardzo tanio w internetach. Ja kupiłem za parę złotych więcej w sklepie stacjonarnym w Katowicach. W sumie wyszło na to samo licząc ew. koszt przesyłki. Wykrzyż jak widać na zdjęciach jak na klasę Scaled wydaję mi się ładny. Zmniejszy się po przymocowaniu budy do ramy. Jednak zawsze można je zamontować pod kątem jeśli wykrzyż będzie słaby. Same amortyzatory pracują miękko i płynnie. Niestety nie mam porównania z oryginalnymi, z powodu braku mocowań.
Na chwilę obecną nie jestem jeszcze w stanie zamontować ostatecznie budy, ponieważ czekam cały czas na zestaw do zamontowania silnika. Kolega Przemsky zaproponował, że można przekładnię przykręcić od dołu ramy i wtedy niżej położyć budę. Wtedy trzeba będzie przymocować linki do ramy ale to nie problem.
Ponieważ skróciłem linki, Y są teraz za długie, z przodu nie będzie problemu, muszę pomyśleć o tyle, bo tam linki są dużo krótsze.
Linki na chwilę obecną zostały potraktowane brutalnie: skróciłem je piłką i wiertłem zrobiłem nowe otwory.
Ogólnie moim problemem jest to, że buda pochodzi z zabawki i w porównaniu z karoseriami do kupienia nie jest tak wymiarowa.
Odnośnie wymiarów to wstyd się przyznać ale zapomniałem sprawdzić szerokość mostów i tych kół. Po powrocie do domu po świętach sprawdzę to od razu. Tak jak Ty, kolego KLIFord zastanawiam się cały czas nad kołami z Feiyue.
Pozwolę sobie poczekać ze zdjęciem ostatecznej wysokości budy do momentu złożenia silnika i przekładni.
Co do amelinium to to już chyba jest inna jakość wykonania i sztywność.
Ja czerpię garściami z tematów kolegi Przemsky, dużo przydatnych informacji i dokładnych zdjęć.
Na chwilę obecną nie jestem jeszcze w stanie zamontować ostatecznie budy, ponieważ czekam cały czas na zestaw do zamontowania silnika. Kolega Przemsky zaproponował, że można przekładnię przykręcić od dołu ramy i wtedy niżej położyć budę. Wtedy trzeba będzie przymocować linki do ramy ale to nie problem.
Ponieważ skróciłem linki, Y są teraz za długie, z przodu nie będzie problemu, muszę pomyśleć o tyle, bo tam linki są dużo krótsze.
Linki na chwilę obecną zostały potraktowane brutalnie: skróciłem je piłką i wiertłem zrobiłem nowe otwory.
Ogólnie moim problemem jest to, że buda pochodzi z zabawki i w porównaniu z karoseriami do kupienia nie jest tak wymiarowa.
Odnośnie wymiarów to wstyd się przyznać ale zapomniałem sprawdzić szerokość mostów i tych kół. Po powrocie do domu po świętach sprawdzę to od razu. Tak jak Ty, kolego KLIFord zastanawiam się cały czas nad kołami z Feiyue.
Pozwolę sobie poczekać ze zdjęciem ostatecznej wysokości budy do momentu złożenia silnika i przekładni.
Co do amelinium to to już chyba jest inna jakość wykonania i sztywność.
Ja czerpię garściami z tematów kolegi Przemsky, dużo przydatnych informacji i dokładnych zdjęć.
-
- Teoretyk
- Posty: 2
- Rejestracja: 2018-04-01, 10:40
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Węgorzewo Mazury
Re: HG P402 Jeep Wrangler
Cześć kokos. Jak ci się sprawuję te podwozie? Chciałbym zacząć zabawę z trialem i szukam czegoś na początek. Pozdro
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
Cześć, niestety nie mogę nic jeszcze powiedzieć, cały czas czekam na przesyłkę z brakującymi częściami. Do tego pracę stanęły z powodu braku czasu. Zapytaj kolegów Przemsky oraz Franca, mają dużo większe doświadczenie z tym podwoziem.
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
Wreszcie przyszły części do montażu silnika, wszystko pasuje. Po zmontowaniu i założeniu kół od feiyue okazało się, że przedni most nie chce się kręcić - felgi haczą o zwrotnice. Wiadomo już, że trzeba szukać innych kół:)
Wracam do koncepcji silnik + skrzynia z przodu i Rozdzielacz w środku. W takiej konfiguracji buda jest najniżej co nie znaczy, że nisko i nie mam pomysłu jak to zmienić
W między czasie ogarniam cały czas temat linek zawieszenia. Wszystko idzie bardzo powoli, bo cały czas równolegle usprawniam drugi projekt
Wracam do koncepcji silnik + skrzynia z przodu i Rozdzielacz w środku. W takiej konfiguracji buda jest najniżej co nie znaczy, że nisko i nie mam pomysłu jak to zmienić
W między czasie ogarniam cały czas temat linek zawieszenia. Wszystko idzie bardzo powoli, bo cały czas równolegle usprawniam drugi projekt
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
kokos pisze:Wreszcie przyszły części do montażu silnika, wszystko pasuje. Po zmontowaniu i założeniu kół od feiyue okazało się, że przedni most nie chce się kręcić - felgi haczą o zwrotnice. Wiadomo już, że trzeba szukać innych kół:)
Wracam do koncepcji silnik + skrzynia z przodu i Rozdzielacz w środku. W takiej konfiguracji buda jest najniżej co nie znaczy, że nisko i nie mam pomysłu jak to zmienić
W między czasie ogarniam cały czas temat linek zawieszenia. Wszystko idzie bardzo powoli, bo cały czas równolegle usprawniam drugi projekt
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
Udało się ogarnąć zawieszenie i napęd oraz pewne przymiarki budy.
Wnioski są takie, że trzeba poszukać większego ataku, ponieważ auto pełza nawet na wyższym biegu. Druga sprawa to regulator, który nie nadaje się do tego silnika, zawita jednak ESC 320A
Poza tym muszę poszukać jakiejś mniejszej baterii.
Wnioski są takie, że trzeba poszukać większego ataku, ponieważ auto pełza nawet na wyższym biegu. Druga sprawa to regulator, który nie nadaje się do tego silnika, zawita jednak ESC 320A
Poza tym muszę poszukać jakiejś mniejszej baterii.
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: HG P402 Jeep Wrangler
Nowe koła już jadą, gorzej z tym drugim, buda opiera się juz na na silniku ;-( chwilowo nie mam pojęcia jak to jeszcze obniżyć, chociaż mogę zawsze założyć inną przekładnię....