Land Rover Defender D90 by Koza
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Land Rover Defender D90 by Koza
Witam wszystkich
W niniejszym poście chciałbym przedstawić wam historie mojego projektu, który powstaje od podstaw na podstawie części różnych producentów.
Zaczęło się od zakupu podwozia Feiyue FY-03 - zakupionego pod wpływem chwili z OLX jak "model RC Trial". Chciałem zamawiać z BG HG P402 ale niecierpliwość i sknerstwo wygrało
W zestawie był już silnik HPI 55T. Po lekki przeróbkach (zwiększenie rozstawu osi), podwozie udało mi sie spasować z zabawkową karoserią Toyoty RAV4 - wyglądało ciekawie: RAV4
Po pierwszych jazdach zdechło oczywiście standardowe mini serwo, zamontowałem Tower Pro MG996r, olejowe amortyzatory na tył oraz przerobiłem przednie amortyzatory na pionowe - dalej było zbyt sztywno ale już "coś" pracowało...
Po wizycie na zawodach klasy Scaled Śląskiego Pucharu okazało się, że niestety karoseria jest nieco za duża na tę klase, i będzie bardzo trudno mieścić się w bramkach...
Jednakże natchniony zawodami, postanowiłem stworzyć ramę - budulcem podstawowym są C-owiniki aluminiowe z castoramy 10x8x1,5mm. UB1, UB2
Kolejna wizyta na zawodach - tym razem klasa Sport. Awaria serwa, ukręcona półoś, średnio 1000pkt na OS - zdecydowanie za wysokie progi na ten sprzęt. Mimo wszystko zawody wspominam z uśmiechem! Postanowienie - jak już, to scaled.
Zakupiona buda chiński D90 od Bastiana, zwężanie rozstawu kół z pomocą porad Hermanlol i modzi się takie oto cudo - D90-1
W tej chwili w trakcie malowania karoserii, oczekiwanie na serwo JX PDI-6221MG 20KG. Jest szansa, ze wpadnę pokibicować na Jurę w najbliższą niedziele.
Podsumowanie:
Silnik: HPI 55T
ESC: Hobbywing 1060
Serwo: JX PDI-6221MG 20KG
Przekladnia: 2-biegowa od HG P402
Mosty i koła: Feiyue
Buda: Land Rover Defender D90
Aparatura: Hitec Aggressor 3FM (ahh te cudowne 40mHz)
Wyciągarka: Serwo Tower Pro MG996R
Model ma przede wszystkim dawać frajde z jazdy - nie liczę na wysokie pozycje w zawodach. Zawsze wolę coś stworzyć niż kupić, także wszelkie porady DIY są w cenie!
Plany:
1. Przejeździć do końca sezonu, nazbierać doświadczenia
2. Przejść na mosty - Defender na wahaczach to profanacja! Czy Kulakowe się nadadzą czy będą zbyt wąskie? Inna opcja to chińskie Yota II z AE czy MST CMX? W tej chwili zwężone Feiyue mają szerokość HEX-HEX 168mm. Myślałem również na przeróbce mostu Feiyue na skrętny, ale to chyba zbyt wysokie progi...
A na sam koniec - podziękowania za wsparcie dla:
Franca Forfiter
Bastian
Przemsky
Hermanlol
oraz wszyscy, których spotkałem na swych trialowych bezdrożach
W niniejszym poście chciałbym przedstawić wam historie mojego projektu, który powstaje od podstaw na podstawie części różnych producentów.
Zaczęło się od zakupu podwozia Feiyue FY-03 - zakupionego pod wpływem chwili z OLX jak "model RC Trial". Chciałem zamawiać z BG HG P402 ale niecierpliwość i sknerstwo wygrało
W zestawie był już silnik HPI 55T. Po lekki przeróbkach (zwiększenie rozstawu osi), podwozie udało mi sie spasować z zabawkową karoserią Toyoty RAV4 - wyglądało ciekawie: RAV4
Po pierwszych jazdach zdechło oczywiście standardowe mini serwo, zamontowałem Tower Pro MG996r, olejowe amortyzatory na tył oraz przerobiłem przednie amortyzatory na pionowe - dalej było zbyt sztywno ale już "coś" pracowało...
Po wizycie na zawodach klasy Scaled Śląskiego Pucharu okazało się, że niestety karoseria jest nieco za duża na tę klase, i będzie bardzo trudno mieścić się w bramkach...
Jednakże natchniony zawodami, postanowiłem stworzyć ramę - budulcem podstawowym są C-owiniki aluminiowe z castoramy 10x8x1,5mm. UB1, UB2
Kolejna wizyta na zawodach - tym razem klasa Sport. Awaria serwa, ukręcona półoś, średnio 1000pkt na OS - zdecydowanie za wysokie progi na ten sprzęt. Mimo wszystko zawody wspominam z uśmiechem! Postanowienie - jak już, to scaled.
Zakupiona buda chiński D90 od Bastiana, zwężanie rozstawu kół z pomocą porad Hermanlol i modzi się takie oto cudo - D90-1
W tej chwili w trakcie malowania karoserii, oczekiwanie na serwo JX PDI-6221MG 20KG. Jest szansa, ze wpadnę pokibicować na Jurę w najbliższą niedziele.
Podsumowanie:
Silnik: HPI 55T
ESC: Hobbywing 1060
Serwo: JX PDI-6221MG 20KG
Przekladnia: 2-biegowa od HG P402
Mosty i koła: Feiyue
Buda: Land Rover Defender D90
Aparatura: Hitec Aggressor 3FM (ahh te cudowne 40mHz)
Wyciągarka: Serwo Tower Pro MG996R
Model ma przede wszystkim dawać frajde z jazdy - nie liczę na wysokie pozycje w zawodach. Zawsze wolę coś stworzyć niż kupić, także wszelkie porady DIY są w cenie!
Plany:
1. Przejeździć do końca sezonu, nazbierać doświadczenia
2. Przejść na mosty - Defender na wahaczach to profanacja! Czy Kulakowe się nadadzą czy będą zbyt wąskie? Inna opcja to chińskie Yota II z AE czy MST CMX? W tej chwili zwężone Feiyue mają szerokość HEX-HEX 168mm. Myślałem również na przeróbce mostu Feiyue na skrętny, ale to chyba zbyt wysokie progi...
A na sam koniec - podziękowania za wsparcie dla:
Franca Forfiter
Bastian
Przemsky
Hermanlol
oraz wszyscy, których spotkałem na swych trialowych bezdrożach
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2489
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
Jeśli chodzi o mosty do tej budy to albo axial albo D35 Narrow z RC4WD. Na tych drugim mam Defka postawionego i ładnie się koła chowają w obrysie. Kulaka sobie odpuść do tej budy, za delikatne są te mosty
Tu jest garaż
d90-pick-up-t15823.html
za wiele nie ma żeby nie powiedzieć że nic nie ma ale jak coś to pytaj. Wykorzystam chwilę i robiąc zdjęcia od razu swój garaż uzupełnię.
Tu jest garaż
d90-pick-up-t15823.html
za wiele nie ma żeby nie powiedzieć że nic nie ma ale jak coś to pytaj. Wykorzystam chwilę i robiąc zdjęcia od razu swój garaż uzupełnię.
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
Żeby nie było tak nudno:
Model już jeździ i ma pierwsze pożądny chrzest bojowy za sobą - bytomskie dolomity dały popalić - 2x zerwany snap (jeden od linka przedniego wahacza po rolce, drugi od linka do serwa skrętu), wszystko naprawione w terenie. Z bardziej bolesnych tematów to niestety po kamienistych przeprawach bez zaprawek się nie obejdzie jak i również ucierpiała jedna z szyb - ale cóź, gdzie drwa rombią...
Technicznie:
Koła dociążone - każde waży po 250g - ogromna poprawa właściwości jezdnych o rolkach nie wspominając. W drodze z chin mosty od HSP Pangolin - dość tanie, w miare skalowe i są do nich części zapasowe - tyle wiem, więcej napisze jak dojdą. Zamówione również nowe felgi, z węższym osadzeniem. Opony również czeka wymiana (choć te od FY pozytywnie zaskakują), ale na to musi być nowy budżet
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... e5b596.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... b8a526.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... 9e775f.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
Model już jeździ i ma pierwsze pożądny chrzest bojowy za sobą - bytomskie dolomity dały popalić - 2x zerwany snap (jeden od linka przedniego wahacza po rolce, drugi od linka do serwa skrętu), wszystko naprawione w terenie. Z bardziej bolesnych tematów to niestety po kamienistych przeprawach bez zaprawek się nie obejdzie jak i również ucierpiała jedna z szyb - ale cóź, gdzie drwa rombią...
Technicznie:
Koła dociążone - każde waży po 250g - ogromna poprawa właściwości jezdnych o rolkach nie wspominając. W drodze z chin mosty od HSP Pangolin - dość tanie, w miare skalowe i są do nich części zapasowe - tyle wiem, więcej napisze jak dojdą. Zamówione również nowe felgi, z węższym osadzeniem. Opony również czeka wymiana (choć te od FY pozytywnie zaskakują), ale na to musi być nowy budżet
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... e5b596.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... b8a526.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... 9e775f.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
No i przyszedł most od HSP...
Szerokosć z hexami 5mm - 194mm
Szerokość budy - 205mm
Da sie to jakoś upchać cudownymi felgami czy ciachanie mnie czeka?
Foto na felgach Feiyue, które podobno mają szerokie odsadzenie...[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... 6c5433.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... f24f77.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
Szerokosć z hexami 5mm - 194mm
Szerokość budy - 205mm
Da sie to jakoś upchać cudownymi felgami czy ciachanie mnie czeka?
Foto na felgach Feiyue, które podobno mają szerokie odsadzenie...[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... 6c5433.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201807 ... f24f77.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
Tapatalk...kokos pisze:Nie widać zdjęć
W domu wrzuce na serwer.
I będzie również coś specjalnego
Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
fotek!
Do postu #3 Do postu #4 Nie jest dobrze...
Choć tak jak napisał Thomas - do driftu jak znalazł
W związku z tym, postanowiłem... wymodzić własny most na podstawie tylnego od Feyiue FY03. Jego zalety to mała gruszka i niska cena. Pierwsze przymiarki z częściami z druku 3D już za mną, do poprawy ale... Jestem dobrej myśli!
Do postu #3 Do postu #4 Nie jest dobrze...
Choć tak jak napisał Thomas - do driftu jak znalazł
W związku z tym, postanowiłem... wymodzić własny most na podstawie tylnego od Feyiue FY03. Jego zalety to mała gruszka i niska cena. Pierwsze przymiarki z częściami z druku 3D już za mną, do poprawy ale... Jestem dobrej myśli!
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
Wersja alfa już działa
[youtube]tz2gfOQFZxM[/youtube]
Problem z dopasowaniem półosi rozwiązałem dość chamsko ale skutecznie Założona oryginalna półoś i przedni dyfer.
Teraz do zamontowania poprawione wydruki i lada moment testy
[youtube]tz2gfOQFZxM[/youtube]
Problem z dopasowaniem półosi rozwiązałem dość chamsko ale skutecznie Założona oryginalna półoś i przedni dyfer.
Teraz do zamontowania poprawione wydruki i lada moment testy
- RockyRider
- Adept / AT!
- Posty: 475
- Rejestracja: 2016-07-15, 23:06
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 1 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
Działa i to super. modyfikacje sie sprawdzaja w terenie. fajny ten Landek
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
Dzięki RockyRider
Podczas ostatnich jazd, spore problemy sprawiał niski prześwit na środku modelu spowodowany zamontowanym tam silnikem. W związku z tym postanowiłem spróbować zrobić (bo nie lubie kupować ) rozdzielacz. Zębatki Traxxasowe, łożyska, gwozdzie i profil 20x6x1000 z castoramy i rodzi sie takie coś z przełożeniem 1:1,45: Części przyszły, także mosty ogarne w przyszłym tygodniu
Podczas ostatnich jazd, spore problemy sprawiał niski prześwit na środku modelu spowodowany zamontowanym tam silnikem. W związku z tym postanowiłem spróbować zrobić (bo nie lubie kupować ) rozdzielacz. Zębatki Traxxasowe, łożyska, gwozdzie i profil 20x6x1000 z castoramy i rodzi sie takie coś z przełożeniem 1:1,45: Części przyszły, także mosty ogarne w przyszłym tygodniu
- dewu
- Teoretyk
- Posty: 241
- Rejestracja: 2017-09-07, 00:33
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Pruszków
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Land Rover Defender D90 by Koza
Jak tam postępy. U mnie prawie gotowy, jeszcze otwory pod piny pod wały i pasowanie do auta. Dzięki za pomysł i pomoc w ogarnięciu części