Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#1

Post autor: jaruso »

Po raz kolejny przyszedł mi pomysł na szybki projekcik i po raz kolejny nie mogłem go po prostu "rozchodzić". :decha
Części z szuflad, wybór dość przypadkowy (zwłaszcza napęd i elektronika).

PLAN:
- model docelowo pod klasę Scaled, ale z opcją do Sportów
- podwozie MST CMX/CFX
- mosty MST
- felgi beadlock 1.9 z dużym offsetem (poszerzające)
- opony ok 100mm średnicy, prawdopodobnie Atturo Trail Blade
- karoseria z ABS, Jeep Wrangler JK w skali ok 1:9, "chińczyk"
- silnik szczotkowy 35T
- regulator Hobbywing Quicrun 1060 lub 1080
- aparatura spektrum
- jakaś wyciągarka - najpierw pewnie trafi na zderzak, docelowo wyciągarka z serwa schowana w podwoziu.
- najpierw nadwozie w wersji fabrycznej, docelowo zmiana zderzaków na offroadowe, rockslidery, czarne, "przykręcane" nadkola w miejsce tych w kolorze nadwozia.


Zaczęło się od karoserii, która już chwilę leżakowała w magazynie - Jeep Wrangler JK w wersji bez stałego dachu (Sport?), znana chińska karoseria w skali około 1:9. Identyczna z moim innym modelem - "Cytryną", która jednak posiada demontowany dach. Obie wykonane są z barwionego ABS-u i posiadają otwierane drzwi. Na dzień dobry została rozebrana na części pierwsze by łatwiej było ją ciąć :>> .
demolka 1
demolka 1
demolka 2
demolka 2
demolka 3
demolka 3

W założeniu miało być szybko (może uda się złożyć na Bytom, czyli za tydzień?) i bezproblemowo (dlatego podwozie MST z najdłuższym rozstawem). Póki co nie jest tak kolorowo jak się na pierwszy rzut oka wydawało, kształt ramy MST ni jak nie pasuje do płyty podłogowej karoserii, zdecydowanie lepiej wypada tutaj kształt ramy axiala scx10 - chodzi o środkową część ramy, tą pod kabiną. W MST ta część ramy jest za krótka, przez co nie da się nisko opuścić karoserii na ramę i wychodzi "przestraszony kot", poniżej przymiarka do podwozia CFX:
"kocur 1"
"kocur 1"
Ramy do wyboru...
Ramy do wyboru...
Efekt ten nie byłby oczywiście tak widoczny, gdyby nie malutkie kółka na zdjęciu, całe 90 mm średnicy, ale problem jest i trzeba coś z tym zrobić.

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#2

Post autor: welna79 »

Krzysiek a nie lepiej by ci było zrobić kopię cytryny?
Wykorzystaj tylko przekładnie i mosty i heja
Przynajmniej nie potniesz tak podłogi i wnętrza a i silnik będzie na przodzie
Resztę wrzucisz do magazynu i "kot się uspokoi"
Będzie przyczajony tygrys :D

Już się nie mogę doczekać :update

Powodzenia
:frank

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#3

Post autor: jaruso »

Jerry_Cornelius pisze:Wyciągaj bebechy z mst cfx :P a do kółek to mogę pożyczyć mud Thrashers 1.9 ;)
Była taka opcja brana pod uwagę (przełożenie napędu z CFX na ramę axiala), ale wałek łączący planetarkę z rozdzielaczem w CFX jest "na sztywno", więc było dużo problemów z poprawnym zamontowaniu tych elementów w nowej ramie (odpowiedni odstęp pomiędzy elementami jak i zamontowanie idealnie w jednej linii). Rama axiala różni się od MST również w przedniej części w wielu wymiarach, więc trzeba by zmodyfikować mocowanie planetarki z MST. Natomiast zastosowanie rozsuwanego wałka z kardanami wymaga więcej miejsca pomiędzy przekładnią i rozdzielaczem a wbrew pozorom nie będzie go zbyt wiele "pod maską" po zlikwidowaniu "kocura".

Co do opon to dzięki :OK Na razie będę chciał przetestować te Atturo, wizualnie i wymiarem pasują do koncepcji.
Krzysiek a nie lepiej by ci było zrobić kopię cytryny?
Wykorzystaj tylko przekładnie i mosty i heja
Przynajmniej nie potniesz tak podłogi i wnętrza a i silnik będzie na przodzie
Resztę wrzucisz do magazynu i "kot się uspokoi"
Będzie przyczajony tygrys :D
Cytryna ma ramę szytą na miarę, reduktor HPI, rozdzielacz z przekładni traxxasa 1/16 i mosty t-rex 60. Ma też serwo zamontowane na ramie (innej opcji nie było), a tym razem chciałem tego uniknąć. W cytrynie wszystkie podzespoły są pod maską upchnięte, jak jest tam ciasno wie tylko ten kto próbował podpiąć pakiet :hehe - trzeba się posiłkować śrubokrętem, a najlepiej dwoma ....
Do tego mocowanie karoserii jest tak rozwiązane, że nie można wykonać otwieranej maski (która pozwoliła by na swobodny dostęp do pakietu) - w Czerwie chcę to zrobić zupełnie inaczej, zobaczymy czy się uda.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#4

Post autor: jaruso »

Jedną z opcji rozwiązania problemu z dopasowaniem ramy jest pozbycie się wnętrza za przednimi siedzeniami, bo dokładnie od tego momentu zaczyna kolizja z ramą.
Inna opcja, trochę "druciarska", to przedłużenie ramy w jej środkowej części, dzięki czemu wygięcie ramy zostało by przesunięte do tyłu, gdzie karoseria ma odpowiednie wgłębienie. Najlepsza opcja to oczywiście rama pod wymiar, jednak w tym momencie odpada, nie ma na to czasu. Zdecydowałem się na rzeźbienie wnętrza, ale tak aby zostało z niego możliwie jak najwięcej. W tym celu muszę zmodyfikować tunel pomiędzy siedzeniami (podnieść i minimalnie poszerzyć), same fotele przednie podnieść o ok 10 mm, bo są nienaturalnie nisko i zmienić kształt podłogi pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami.
Możliwe też że zrezygnuję z tylnych siedzeń na rzecz "paki", na której można by zmieścić pakiet i elektronikę...
Na razie do wycięcia są te miejsca:
20170824_211605.jpg
podłoga.jpg
tunel.jpg
Już po wycięciu miejsca w tunelu pod rozdzielacz buda nieco niżej usiadła, ale to nie koniec, plan jest, by poszła niżej ok 10 mm, na tą chwilę tak wygląda na kapciach MST:
Kocur2.jpg
Przymiarka opon Atturo:
kocur2 na większył łapach.jpg

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#5

Post autor: jaruso »

Nie, ponieważ jego przełożenie 1:1 to za mało, musiałbym też zastosować wałek na kardanach, jest też za szeroki, by zmieścił się w tunelu w karoserii. Lepszym rozwiązaniem byłby rozdzielacz T1, bo schowałby się czesciowo w tunelu. W każdym razie, jeśli coś pójdzie nie tak, to wybiorę coś z zapasów:
Załączniki
20170825_181202-1280x864.jpg

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#6

Post autor: zotornik »

jaruso pisze:W każdym razie, jeśli coś pójdzie nie tak, to wybiorę coś z zapasów
To taka wizualizacja i odpowiedź na pytanie, dlaczego nie można dostać reduktorów, rozdzielaczy, etc.
Nie żebym Kogoś pokazywał palcem, co to to nie.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#7

Post autor: jaruso »

Wypraszam sobie, to nie ja wykupiłem zapasy reduktorów HPI, winny sam się przyznał na forum :jezor
Moje zapasy to efekt wieloletniego chomikowania ;)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#8

Post autor: zotornik »

A ja miałem wyrzuty, że Ci podbieram model - Ty powinieneś sam wystawić pułk, a przynajmniej pluton :)

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#9

Post autor: jaruso »

No tak, tyle że nie ilość, a jakość się liczy , a moje modele wciąż w większości niedokończone i średnio ambitne (delikatnie rzecz ujmując) :/

Awatar użytkownika
Pixel
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2687
Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
Imię: Bartek
Lokalizacja: okolice Łodzi
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Jeep Wrangler JK

#10

Post autor: Pixel »

jaruso pisze:No tak, tyle że nie ilość, a jakość się liczy , a moje modele wciąż w większości niedokończone i średnio ambitne (delikatnie rzecz ujmując) :/
Ale jeżdżą rewelacyjnie :OK. Generalnie z mojego doświadczenia to wynika, że albo coś działa albo wygląda :(
.
.
.
.
. chyba, że jest to klasa SS - tu i wygląda i jeździ :<>

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#11

Post autor: welna79 »

jaruso pisze:Nie, ponieważ jego przełożenie 1:1 to za mało, musiałbym też zastosować wałek na kardanach, jest też za szeroki, by zmieścił się w tunelu w karoserii. Lepszym rozwiązaniem byłby rozdzielacz T1, bo schowałby się czesciowo w tunelu. W każdym razie, jeśli coś pójdzie nie tak, to wybiorę coś z zapasów:
<szok> :wall :q

Chomik do entej
:hehe

Awatar użytkownika
Jakoob
YOTA Maniak / AT
YOTA Maniak / AT
Posty: 2639
Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
Imię: pije Kuba do Jakuba
Lokalizacja: WPR
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#12

Post autor: Jakoob »

Krzychu swobodnie mógł byś, jeśli takowe by były, wystartować w zawodach - najszybciej zbudowany z tego co akurat w szafie znalezione, zawodniczy model RC w skali :frank . Kiedy tylko rozpoczyna się nowy temat, okraszony do tego odpowiednimi zdjęciami to wystarczy poczekać około dwa do trzech tygodni a model już zaczyna śmigać i dobrze wyglądać ;) . Aż by się chciało wykrzyczeć: chcę Jeepa, bo te Jeepy tak szybko i prosto się buduje :piwo .

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#13

Post autor: jaruso »

Jest chwlika, wiec ciach, ciach wokół siedzenia metodą "dinożaurów", czyli nitką...
Załączniki
20170826_162531-1280x720.jpg

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#14

Post autor: jaruso »

Rama wreszcie usiadła jak należy....
Załączniki
20170826_173650-1280x720.jpg
20170826_173643-1280x720.jpg
20170826_173717-1280x720.jpg
20170826_173700-1280x720.jpg

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST

#15

Post autor: Zbyszek »

Aż mnie serce zabolało , taka ładna buda :hammer . Do psucia to Ty jesteś kochany chłopak :p . Tera wiem że nie będę robił tej budy na ramie MST :D .Prace idą expresowo , jednak polscy blacharze są debeściaki .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”