Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Po raz kolejny przyszedł mi pomysł na szybki projekcik i po raz kolejny nie mogłem go po prostu "rozchodzić". :decha
Części z szuflad, wybór dość przypadkowy (zwłaszcza napęd i elektronika).
PLAN:
- model docelowo pod klasę Scaled, ale z opcją do Sportów
- podwozie MST CMX/CFX
- mosty MST
- felgi beadlock 1.9 z dużym offsetem (poszerzające)
- opony ok 100mm średnicy, prawdopodobnie Atturo Trail Blade
- karoseria z ABS, Jeep Wrangler JK w skali ok 1:9, "chińczyk"
- silnik szczotkowy 35T
- regulator Hobbywing Quicrun 1060 lub 1080
- aparatura spektrum
- jakaś wyciągarka - najpierw pewnie trafi na zderzak, docelowo wyciągarka z serwa schowana w podwoziu.
- najpierw nadwozie w wersji fabrycznej, docelowo zmiana zderzaków na offroadowe, rockslidery, czarne, "przykręcane" nadkola w miejsce tych w kolorze nadwozia.
Zaczęło się od karoserii, która już chwilę leżakowała w magazynie - Jeep Wrangler JK w wersji bez stałego dachu (Sport?), znana chińska karoseria w skali około 1:9. Identyczna z moim innym modelem - "Cytryną", która jednak posiada demontowany dach. Obie wykonane są z barwionego ABS-u i posiadają otwierane drzwi. Na dzień dobry została rozebrana na części pierwsze by łatwiej było ją ciąć .
W założeniu miało być szybko (może uda się złożyć na Bytom, czyli za tydzień?) i bezproblemowo (dlatego podwozie MST z najdłuższym rozstawem). Póki co nie jest tak kolorowo jak się na pierwszy rzut oka wydawało, kształt ramy MST ni jak nie pasuje do płyty podłogowej karoserii, zdecydowanie lepiej wypada tutaj kształt ramy axiala scx10 - chodzi o środkową część ramy, tą pod kabiną. W MST ta część ramy jest za krótka, przez co nie da się nisko opuścić karoserii na ramę i wychodzi "przestraszony kot", poniżej przymiarka do podwozia CFX: Efekt ten nie byłby oczywiście tak widoczny, gdyby nie malutkie kółka na zdjęciu, całe 90 mm średnicy, ale problem jest i trzeba coś z tym zrobić.
Części z szuflad, wybór dość przypadkowy (zwłaszcza napęd i elektronika).
PLAN:
- model docelowo pod klasę Scaled, ale z opcją do Sportów
- podwozie MST CMX/CFX
- mosty MST
- felgi beadlock 1.9 z dużym offsetem (poszerzające)
- opony ok 100mm średnicy, prawdopodobnie Atturo Trail Blade
- karoseria z ABS, Jeep Wrangler JK w skali ok 1:9, "chińczyk"
- silnik szczotkowy 35T
- regulator Hobbywing Quicrun 1060 lub 1080
- aparatura spektrum
- jakaś wyciągarka - najpierw pewnie trafi na zderzak, docelowo wyciągarka z serwa schowana w podwoziu.
- najpierw nadwozie w wersji fabrycznej, docelowo zmiana zderzaków na offroadowe, rockslidery, czarne, "przykręcane" nadkola w miejsce tych w kolorze nadwozia.
Zaczęło się od karoserii, która już chwilę leżakowała w magazynie - Jeep Wrangler JK w wersji bez stałego dachu (Sport?), znana chińska karoseria w skali około 1:9. Identyczna z moim innym modelem - "Cytryną", która jednak posiada demontowany dach. Obie wykonane są z barwionego ABS-u i posiadają otwierane drzwi. Na dzień dobry została rozebrana na części pierwsze by łatwiej było ją ciąć .
W założeniu miało być szybko (może uda się złożyć na Bytom, czyli za tydzień?) i bezproblemowo (dlatego podwozie MST z najdłuższym rozstawem). Póki co nie jest tak kolorowo jak się na pierwszy rzut oka wydawało, kształt ramy MST ni jak nie pasuje do płyty podłogowej karoserii, zdecydowanie lepiej wypada tutaj kształt ramy axiala scx10 - chodzi o środkową część ramy, tą pod kabiną. W MST ta część ramy jest za krótka, przez co nie da się nisko opuścić karoserii na ramę i wychodzi "przestraszony kot", poniżej przymiarka do podwozia CFX: Efekt ten nie byłby oczywiście tak widoczny, gdyby nie malutkie kółka na zdjęciu, całe 90 mm średnicy, ale problem jest i trzeba coś z tym zrobić.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Krzysiek a nie lepiej by ci było zrobić kopię cytryny?
Wykorzystaj tylko przekładnie i mosty i heja
Przynajmniej nie potniesz tak podłogi i wnętrza a i silnik będzie na przodzie
Resztę wrzucisz do magazynu i "kot się uspokoi"
Będzie przyczajony tygrys
Już się nie mogę doczekać
Powodzenia
Wykorzystaj tylko przekładnie i mosty i heja
Przynajmniej nie potniesz tak podłogi i wnętrza a i silnik będzie na przodzie
Resztę wrzucisz do magazynu i "kot się uspokoi"
Będzie przyczajony tygrys
Już się nie mogę doczekać
Powodzenia
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Była taka opcja brana pod uwagę (przełożenie napędu z CFX na ramę axiala), ale wałek łączący planetarkę z rozdzielaczem w CFX jest "na sztywno", więc było dużo problemów z poprawnym zamontowaniu tych elementów w nowej ramie (odpowiedni odstęp pomiędzy elementami jak i zamontowanie idealnie w jednej linii). Rama axiala różni się od MST również w przedniej części w wielu wymiarach, więc trzeba by zmodyfikować mocowanie planetarki z MST. Natomiast zastosowanie rozsuwanego wałka z kardanami wymaga więcej miejsca pomiędzy przekładnią i rozdzielaczem a wbrew pozorom nie będzie go zbyt wiele "pod maską" po zlikwidowaniu "kocura".Jerry_Cornelius pisze:Wyciągaj bebechy z mst cfx :P a do kółek to mogę pożyczyć mud Thrashers 1.9
Co do opon to dzięki Na razie będę chciał przetestować te Atturo, wizualnie i wymiarem pasują do koncepcji.
Cytryna ma ramę szytą na miarę, reduktor HPI, rozdzielacz z przekładni traxxasa 1/16 i mosty t-rex 60. Ma też serwo zamontowane na ramie (innej opcji nie było), a tym razem chciałem tego uniknąć. W cytrynie wszystkie podzespoły są pod maską upchnięte, jak jest tam ciasno wie tylko ten kto próbował podpiąć pakiet - trzeba się posiłkować śrubokrętem, a najlepiej dwoma ....Krzysiek a nie lepiej by ci było zrobić kopię cytryny?
Wykorzystaj tylko przekładnie i mosty i heja
Przynajmniej nie potniesz tak podłogi i wnętrza a i silnik będzie na przodzie
Resztę wrzucisz do magazynu i "kot się uspokoi"
Będzie przyczajony tygrys
Do tego mocowanie karoserii jest tak rozwiązane, że nie można wykonać otwieranej maski (która pozwoliła by na swobodny dostęp do pakietu) - w Czerwie chcę to zrobić zupełnie inaczej, zobaczymy czy się uda.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Jedną z opcji rozwiązania problemu z dopasowaniem ramy jest pozbycie się wnętrza za przednimi siedzeniami, bo dokładnie od tego momentu zaczyna kolizja z ramą.
Inna opcja, trochę "druciarska", to przedłużenie ramy w jej środkowej części, dzięki czemu wygięcie ramy zostało by przesunięte do tyłu, gdzie karoseria ma odpowiednie wgłębienie. Najlepsza opcja to oczywiście rama pod wymiar, jednak w tym momencie odpada, nie ma na to czasu. Zdecydowałem się na rzeźbienie wnętrza, ale tak aby zostało z niego możliwie jak najwięcej. W tym celu muszę zmodyfikować tunel pomiędzy siedzeniami (podnieść i minimalnie poszerzyć), same fotele przednie podnieść o ok 10 mm, bo są nienaturalnie nisko i zmienić kształt podłogi pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami.
Możliwe też że zrezygnuję z tylnych siedzeń na rzecz "paki", na której można by zmieścić pakiet i elektronikę...
Na razie do wycięcia są te miejsca: Już po wycięciu miejsca w tunelu pod rozdzielacz buda nieco niżej usiadła, ale to nie koniec, plan jest, by poszła niżej ok 10 mm, na tą chwilę tak wygląda na kapciach MST: Przymiarka opon Atturo:
Inna opcja, trochę "druciarska", to przedłużenie ramy w jej środkowej części, dzięki czemu wygięcie ramy zostało by przesunięte do tyłu, gdzie karoseria ma odpowiednie wgłębienie. Najlepsza opcja to oczywiście rama pod wymiar, jednak w tym momencie odpada, nie ma na to czasu. Zdecydowałem się na rzeźbienie wnętrza, ale tak aby zostało z niego możliwie jak najwięcej. W tym celu muszę zmodyfikować tunel pomiędzy siedzeniami (podnieść i minimalnie poszerzyć), same fotele przednie podnieść o ok 10 mm, bo są nienaturalnie nisko i zmienić kształt podłogi pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami.
Możliwe też że zrezygnuję z tylnych siedzeń na rzecz "paki", na której można by zmieścić pakiet i elektronikę...
Na razie do wycięcia są te miejsca: Już po wycięciu miejsca w tunelu pod rozdzielacz buda nieco niżej usiadła, ale to nie koniec, plan jest, by poszła niżej ok 10 mm, na tą chwilę tak wygląda na kapciach MST: Przymiarka opon Atturo:
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Nie, ponieważ jego przełożenie 1:1 to za mało, musiałbym też zastosować wałek na kardanach, jest też za szeroki, by zmieścił się w tunelu w karoserii. Lepszym rozwiązaniem byłby rozdzielacz T1, bo schowałby się czesciowo w tunelu. W każdym razie, jeśli coś pójdzie nie tak, to wybiorę coś z zapasów:
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
To taka wizualizacja i odpowiedź na pytanie, dlaczego nie można dostać reduktorów, rozdzielaczy, etc.jaruso pisze:W każdym razie, jeśli coś pójdzie nie tak, to wybiorę coś z zapasów
Nie żebym Kogoś pokazywał palcem, co to to nie.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Wypraszam sobie, to nie ja wykupiłem zapasy reduktorów HPI, winny sam się przyznał na forum :jezor
Moje zapasy to efekt wieloletniego chomikowania
Moje zapasy to efekt wieloletniego chomikowania
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
No tak, tyle że nie ilość, a jakość się liczy , a moje modele wciąż w większości niedokończone i średnio ambitne (delikatnie rzecz ujmując)
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Jeep Wrangler JK
Ale jeżdżą rewelacyjnie . Generalnie z mojego doświadczenia to wynika, że albo coś działa albo wyglądajaruso pisze:No tak, tyle że nie ilość, a jakość się liczy , a moje modele wciąż w większości niedokończone i średnio ambitne (delikatnie rzecz ujmując)
.
.
.
.
. chyba, że jest to klasa SS - tu i wygląda i jeździ
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
:walljaruso pisze:Nie, ponieważ jego przełożenie 1:1 to za mało, musiałbym też zastosować wałek na kardanach, jest też za szeroki, by zmieścił się w tunelu w karoserii. Lepszym rozwiązaniem byłby rozdzielacz T1, bo schowałby się czesciowo w tunelu. W każdym razie, jeśli coś pójdzie nie tak, to wybiorę coś z zapasów:
Chomik do entej
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2639
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Krzychu swobodnie mógł byś, jeśli takowe by były, wystartować w zawodach - najszybciej zbudowany z tego co akurat w szafie znalezione, zawodniczy model RC w skali . Kiedy tylko rozpoczyna się nowy temat, okraszony do tego odpowiednimi zdjęciami to wystarczy poczekać około dwa do trzech tygodni a model już zaczyna śmigać i dobrze wyglądać . Aż by się chciało wykrzyczeć: chcę Jeepa, bo te Jeepy tak szybko i prosto się buduje .
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6923
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Jest chwlika, wiec ciach, ciach wokół siedzenia metodą "dinożaurów", czyli nitką...
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Jeep Wrangler JK "Czerw" + MST
Aż mnie serce zabolało , taka ładna buda :hammer . Do psucia to Ty jesteś kochany chłopak . Tera wiem że nie będę robił tej budy na ramie MST .Prace idą expresowo , jednak polscy blacharze są debeściaki .