Toyota SR5 1985
- Gutek RC
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 837
- Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Toyota SR5 1985
Jest różnica to prawda jest dokładniejsza ,a drukowanie High Acrylic to prawda nie ma sobie równych. Ale to wszystko tez jest o wiele droższe .
- RC Nerds
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: 2015-06-17, 17:24
- Imię: Klaudyna
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Toyota SR5 1985
szymon1 pisze:Brawo Brawo Brawo
jaruso pisze:
czayo pisze:Pięknie
dzieki!Radzik pisze:
Model juz poskładałem ale dla formalności wleje tu kolejny etap.
Niestety do pierwszego etapu zawodów( jesli uda mi sie dotrzec i ma to sens tylko w sobote) nie uda mi sie go przystosować do Scaled, i sprobuje szczęścia w Sport. Jeśli to nie problem to na razie prosze o nie przenoszenie tematu.
Będe prawdopodobnie testowal krosze amortyzatory. ( Tu pytanie do bardziej doświadczonych) Jakie długości amortyzator dobrać do Axiala SCX10 2 na kolach 105 mm o sredniej twardosci aby zmiejszyc RTI do 500, jesli ma to wogole sens z modelem o szerokości 20 cm.
A takze jak najlepiej ustawic model do 650 na stockowych amortyzatorach od Axial i oponach 105 mm. Obecnie udalo mi sie to uzysxkac przez usztywnienie przednich sprezyn.
bulid:
Podwozie prawie gotowe. Poszedłem tutaj trochę na łatwiznę bo nie potrafię, nie umiem, nie będę wycinać nadkoli z pudelek po lodach, i dlatego wykorzystałem gotowe nadkola od Axial. Z którymi z reszta tez się nagimnastykowałem... W podwoziu wyciąłem trochę koszyk na baterie i box na receiver, aby zrobiło się trochę miejsca dla wnętrza. A te z kolei wykonałem lepiąc siebie i wszystko dookoła ze styrenu. Mocowanie budy na magnesy 20x3mm powinno przytrzymac bude na miejscu. Box na odbiornik od traxxas, miejmy nadzieje cały czas wodoodporny. I tak kabel od telefonu do podpięcia świateł w budzie.
HELLO- is it me you're building for
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Toyota SR5 1985
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, pytasz czy model o szerokości 20cm nadaje się do Scaled?
Jeśli tak, to odpowiedź jest twierdząca - bramki mają 26cm szerokości.
Nadwozie popularnego "chińskiego" defendera d90 ma szerokość bodajże 206mm i daję sobie radę w SC.
W przypadku mostów axiala trzeba uważać na offset felg, bo może zrobić się szeroko.
Odnośnie długości amortyzatorów, to w defenderze do SC mam amortyzatory 70mm, w Jeepie 82mm.
Jeśli chodzi o możliwość regulacji RTI poprzez skok amortyzatora, to można tego dokonać poprzez:
1. Ograniczenie pracy amortyzatora na rozciąganie.
W tym celu amortyzator niestety trzeba rozebrać, by umieścić tulejkę pod tłokiem amortyzatora.
Dzięki temu amortyzator nie będzie się tak wysuwał, dodatkowo zwiększeniu ulegnie napięcie wstępne sprężyny.
Niby to samo uzyskać można regulując napięcie wstępne nakrętką ściskającą sprężynę (o ile to są amortyzatory regulowane), jednak wkładając tulejkę pod tłok nie zwiększamy przy okazji prześwitu modelu. 2. Ograniczenie pracy amortyzatora na ściskanie.
To najszybszy sposób i tak jak wspominał Jerry można z niego skorzystać w warunkach "polowych".
Tulejkę można nasunąć już po odkręceniu dolnego mocowani amortyzatora (rodend).
Można też skorzystać z mniej eleganckiej, ale jeszcze szybszej metody i założyć trytki zamiast tulejki - wtedy nie potrzeba demontować nawet dolnego mocowania.
Metoda "2" nie zwiększa napięcia wstępnego sprężyny, a jedynie ogranicza użyteczny zakres pracy amortyzatora.
W pewnym momencie, gdy znacznie ograniczymy skok, to możemy doprowadzić do "droopa", czyli amortyzator będzie całkowicie wciśnięty już pod wpływem masy własnej modelu.
Nie każdemu "droop" się podoba, amortyzator wtedy nie wybiera nierówności. Dodatkowo "droop" jest niedozwolony w Scaled i Super Scaled. Jeśli szukasz materiału na tulejkę, to polecam przewody paliwowe grubościenne - czasem do dostania na stacji paliw, a na pewno w motoryzacyjnym, kosztują grosze.
Niektóre są wzmacniane (do diesla?) i na tyle sztywne, że można je przeciąć wzdłuż, założyć na amortyzator i pozostaną na miejscu.
W "ramkach" axiala znajdziesz też odpowiednie części, jednak wykonane z twardego plastiku.
PS. Podwozie i cały model
Jeśli tak, to odpowiedź jest twierdząca - bramki mają 26cm szerokości.
Nadwozie popularnego "chińskiego" defendera d90 ma szerokość bodajże 206mm i daję sobie radę w SC.
W przypadku mostów axiala trzeba uważać na offset felg, bo może zrobić się szeroko.
Odnośnie długości amortyzatorów, to w defenderze do SC mam amortyzatory 70mm, w Jeepie 82mm.
Jeśli chodzi o możliwość regulacji RTI poprzez skok amortyzatora, to można tego dokonać poprzez:
1. Ograniczenie pracy amortyzatora na rozciąganie.
W tym celu amortyzator niestety trzeba rozebrać, by umieścić tulejkę pod tłokiem amortyzatora.
Dzięki temu amortyzator nie będzie się tak wysuwał, dodatkowo zwiększeniu ulegnie napięcie wstępne sprężyny.
Niby to samo uzyskać można regulując napięcie wstępne nakrętką ściskającą sprężynę (o ile to są amortyzatory regulowane), jednak wkładając tulejkę pod tłok nie zwiększamy przy okazji prześwitu modelu. 2. Ograniczenie pracy amortyzatora na ściskanie.
To najszybszy sposób i tak jak wspominał Jerry można z niego skorzystać w warunkach "polowych".
Tulejkę można nasunąć już po odkręceniu dolnego mocowani amortyzatora (rodend).
Można też skorzystać z mniej eleganckiej, ale jeszcze szybszej metody i założyć trytki zamiast tulejki - wtedy nie potrzeba demontować nawet dolnego mocowania.
Metoda "2" nie zwiększa napięcia wstępnego sprężyny, a jedynie ogranicza użyteczny zakres pracy amortyzatora.
W pewnym momencie, gdy znacznie ograniczymy skok, to możemy doprowadzić do "droopa", czyli amortyzator będzie całkowicie wciśnięty już pod wpływem masy własnej modelu.
Nie każdemu "droop" się podoba, amortyzator wtedy nie wybiera nierówności. Dodatkowo "droop" jest niedozwolony w Scaled i Super Scaled. Jeśli szukasz materiału na tulejkę, to polecam przewody paliwowe grubościenne - czasem do dostania na stacji paliw, a na pewno w motoryzacyjnym, kosztują grosze.
Niektóre są wzmacniane (do diesla?) i na tyle sztywne, że można je przeciąć wzdłuż, założyć na amortyzator i pozostaną na miejscu.
W "ramkach" axiala znajdziesz też odpowiednie części, jednak wykonane z twardego plastiku.
PS. Podwozie i cały model
- RC Nerds
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: 2015-06-17, 17:24
- Imię: Klaudyna
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Toyota SR5 1985
Wow, dzięki za naprawdę obszerne objaśnienie tego tematu!! I to z rysunkami ; ) Nie sądziłem ze wężyki od nitro przydadzą mi sie w elektryku.
Metoda ciskania amorkow drutem.. wyszlo ze 70-73 mm to odpowiednia dlugosc i jestem na granicy bledu przy 500 RTI.
Felgi sa teraz bez ofsetu i wychodzi 20 cm. Najszerzej jest w lusterkach cos okolo 23.
Metoda ciskania amorkow drutem.. wyszlo ze 70-73 mm to odpowiednia dlugosc i jestem na granicy bledu przy 500 RTI.
Felgi sa teraz bez ofsetu i wychodzi 20 cm. Najszerzej jest w lusterkach cos okolo 23.
- RC Nerds
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: 2015-06-17, 17:24
- Imię: Klaudyna
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Toyota SR5 1985
Tych ktore mam w modelu niestety nie da sie juz przerobic , bede musial jeśli zobacze ze faktycznie przeszkadzaja zaprojektowac nowe.
- RC Nerds
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: 2015-06-17, 17:24
- Imię: Klaudyna
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Toyota SR5 1985
Lusterka wydrukowane z shapeways https://www.shapeways.com/product/EMJUJ ... d=62202984Jerry_Cornelius pisze:Jakie to są te lusterka stock?
Ogólnie z regulaminu model do scaled odnosnie szerokosci to "Maksymalna szerokość modelu, mierzona po zewn. stronie opon nie może przekroczyć 230 mm."
Szerokosc po po zewn. stronie opon to teraz okolo 20 cm, wiec jesli dobrze interpretuje ta czesc regulaminu jest ok. Najbardziej wystajace punkty to oczywiscie lusterka okolo 23