Toyota SR5 1985

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
Awatar użytkownika
Gutek RC
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 837
Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
Imię: Damian
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Toyota SR5 1985

#16

Post autor: Gutek RC »

Jest różnica to prawda jest dokładniejsza ,a drukowanie High Acrylic to prawda nie ma sobie równych. Ale to wszystko tez jest o wiele droższe .

Awatar użytkownika
szymon1
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1604
Rejestracja: 2010-04-05, 11:16
Imię: szymon
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Toyota SR5 1985

#17

Post autor: szymon1 »

Brawo Brawo Brawo

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Toyota SR5 1985

#18

Post autor: jaruso »

:brawo

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Toyota SR5 1985

#19

Post autor: czayo »

Pięknie :brawo

Awatar użytkownika
zipi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1797
Rejestracja: 2012-07-20, 05:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Czernikowo
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Toyota SR5 1985

#20

Post autor: zipi »

Pięknie :brawo

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Toyota SR5 1985

#21

Post autor: Radzik »

:brawo

Awatar użytkownika
RC Nerds
Początkujący
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: 2015-06-17, 17:24
Imię: Klaudyna
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Toyota SR5 1985

#22

Post autor: RC Nerds »

szymon1 pisze:Brawo Brawo Brawo
jaruso pisze::brawo
czayo pisze:Pięknie :brawo
Radzik pisze::brawo
dzieki!

Model juz poskładałem ale dla formalności wleje tu kolejny etap.
Niestety do pierwszego etapu zawodów( jesli uda mi sie dotrzec i ma to sens tylko w sobote) nie uda mi sie go przystosować do Scaled, i sprobuje szczęścia w Sport. Jeśli to nie problem to na razie prosze o nie przenoszenie tematu.
Będe prawdopodobnie testowal krosze amortyzatory. ( Tu pytanie do bardziej doświadczonych) Jakie długości amortyzator dobrać do Axiala SCX10 2 na kolach 105 mm o sredniej twardosci aby zmiejszyc RTI do 500, jesli ma to wogole sens z modelem o szerokości 20 cm.
A takze jak najlepiej ustawic model do 650 na stockowych amortyzatorach od Axial i oponach 105 mm. Obecnie udalo mi sie to uzysxkac przez usztywnienie przednich sprezyn.

bulid:

Podwozie prawie gotowe. Poszedłem tutaj trochę na łatwiznę bo nie potrafię, nie umiem, nie będę wycinać nadkoli z pudelek po lodach, i dlatego wykorzystałem gotowe nadkola od Axial. Z którymi z reszta tez się nagimnastykowałem... W podwoziu wyciąłem trochę koszyk na baterie i box na receiver, aby zrobiło się trochę miejsca dla wnętrza. A te z kolei wykonałem lepiąc siebie i wszystko dookoła ze styrenu. Mocowanie budy na magnesy 20x3mm powinno przytrzymac bude na miejscu. Box na odbiornik od traxxas, miejmy nadzieje cały czas wodoodporny. I tak kabel od telefonu do podpięcia świateł w budzie.
HELLO- is it me you're building for
17389015_382031378847262_1422691349756267152_o_Easy-Resize.com.jpg
17240270_382030495514017_8174789189112325675_o_Easy-Resize.com.jpg
17388806_382030518847348_5371153270632871641_o_Easy-Resize.com.jpg
17435939_382030922180641_6475825292617394930_o_Easy-Resize.com.jpg
17390395_382030642180669_6943271494260781451_o_Easy-Resize.com.jpg
17389162_382030672180666_1277713610096001623_o_Easy-Resize.com.jpg
17388957_382030722180661_4729516497760524212_o_Easy-Resize.com.jpg
17434560_382031095513957_8753879558996220890_o_Easy-Resize.com.jpg
17390570_382031375513929_4200518798235365060_o_Easy-Resize.com.jpg
Załączniki
17309951_382031372180596_6405054081966419252_o_Easy-Resize.com.jpg

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Toyota SR5 1985

#23

Post autor: Radek »

Fajnie Ci to wychodzi :OK

Awatar użytkownika
szymon1
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1604
Rejestracja: 2010-04-05, 11:16
Imię: szymon
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Toyota SR5 1985

#24

Post autor: szymon1 »

ten przewód "słuchawkowy" ... :LOL
Superro

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Toyota SR5 1985

#25

Post autor: jaruso »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, pytasz czy model o szerokości 20cm nadaje się do Scaled?
Jeśli tak, to odpowiedź jest twierdząca - bramki mają 26cm szerokości.
Nadwozie popularnego "chińskiego" defendera d90 ma szerokość bodajże 206mm i daję sobie radę w SC.
W przypadku mostów axiala trzeba uważać na offset felg, bo może zrobić się szeroko.

Odnośnie długości amortyzatorów, to w defenderze do SC mam amortyzatory 70mm, w Jeepie 82mm.

Jeśli chodzi o możliwość regulacji RTI poprzez skok amortyzatora, to można tego dokonać poprzez:

1. Ograniczenie pracy amortyzatora na rozciąganie.
W tym celu amortyzator niestety trzeba rozebrać, by umieścić tulejkę pod tłokiem amortyzatora.
Dzięki temu amortyzator nie będzie się tak wysuwał, dodatkowo zwiększeniu ulegnie napięcie wstępne sprężyny.
Niby to samo uzyskać można regulując napięcie wstępne nakrętką ściskającą sprężynę (o ile to są amortyzatory regulowane), jednak wkładając tulejkę pod tłok nie zwiększamy przy okazji prześwitu modelu.
shock B1.jpg
2. Ograniczenie pracy amortyzatora na ściskanie.
To najszybszy sposób i tak jak wspominał Jerry można z niego skorzystać w warunkach "polowych".
Tulejkę można nasunąć już po odkręceniu dolnego mocowani amortyzatora (rodend).
Można też skorzystać z mniej eleganckiej, ale jeszcze szybszej metody i założyć trytki zamiast tulejki - wtedy nie potrzeba demontować nawet dolnego mocowania.
Metoda "2" nie zwiększa napięcia wstępnego sprężyny, a jedynie ogranicza użyteczny zakres pracy amortyzatora.
W pewnym momencie, gdy znacznie ograniczymy skok, to możemy doprowadzić do "droopa", czyli amortyzator będzie całkowicie wciśnięty już pod wpływem masy własnej modelu.
Nie każdemu "droop" się podoba, amortyzator wtedy nie wybiera nierówności. Dodatkowo "droop" jest niedozwolony w Scaled i Super Scaled.
shock A1.jpg
Jeśli szukasz materiału na tulejkę, to polecam przewody paliwowe grubościenne - czasem do dostania na stacji paliw, a na pewno w motoryzacyjnym, kosztują grosze.
Niektóre są wzmacniane (do diesla?) i na tyle sztywne, że można je przeciąć wzdłuż, założyć na amortyzator i pozostaną na miejscu.
W "ramkach" axiala znajdziesz też odpowiednie części, jednak wykonane z twardego plastiku.

PS. Podwozie i cały model :brawo

Awatar użytkownika
RC Nerds
Początkujący
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: 2015-06-17, 17:24
Imię: Klaudyna
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Toyota SR5 1985

#26

Post autor: RC Nerds »

Wow, dzięki za naprawdę obszerne objaśnienie tego tematu!! I to z rysunkami ; ) Nie sądziłem ze wężyki od nitro przydadzą mi sie w elektryku.
Metoda ciskania amorkow drutem.. wyszlo ze 70-73 mm to odpowiednia dlugosc i jestem na granicy bledu przy 500 RTI.
Felgi sa teraz bez ofsetu i wychodzi 20 cm. Najszerzej jest w lusterkach cos okolo 23.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Toyota SR5 1985

#27

Post autor: jaruso »

Lusterka można wykonać składane jak w 1:1 w razie czego ;)

Awatar użytkownika
RC Nerds
Początkujący
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: 2015-06-17, 17:24
Imię: Klaudyna
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Toyota SR5 1985

#28

Post autor: RC Nerds »

Tych ktore mam w modelu niestety nie da sie juz przerobic :/, bede musial jeśli zobacze ze faktycznie przeszkadzaja zaprojektowac nowe.

Awatar użytkownika
RC Nerds
Początkujący
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: 2015-06-17, 17:24
Imię: Klaudyna
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Toyota SR5 1985

#29

Post autor: RC Nerds »

Jerry_Cornelius pisze:Jakie to są te lusterka stock?
Ogólnie z regulaminu model do scaled odnosnie szerokosci to "Maksymalna szerokość modelu, mierzona po zewn. stronie opon nie może przekroczyć 230 mm."
Lusterka wydrukowane z shapeways https://www.shapeways.com/product/EMJUJ ... d=62202984

Szerokosc po po zewn. stronie opon to teraz okolo 20 cm, wiec jesli dobrze interpretuje ta czesc regulaminu jest ok. Najbardziej wystajace punkty to oczywiscie lusterka okolo 23

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Toyota SR5 1985

#30

Post autor: Radek »

I jak znam życie będziesz nimi haczyć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”