Land Rover Discovery III rama i mosty MST
- Franca
- Początkujący
- Posty: 349
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
- Imię: Bartek
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Land Rover Discovery III MST CMX
Kolejne prace montażowe wykonane.
Udało się założyć tylny most od "Kulaka".
Amory musiały iść do środka żeby były prosto i bezpośrednio nad mostem
A tak się prezentuje:
Udało się założyć tylny most od "Kulaka".
Amory musiały iść do środka żeby były prosto i bezpośrednio nad mostem
A tak się prezentuje:
- Franca
- Początkujący
- Posty: 349
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
- Imię: Bartek
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Land Rover Discovery III MST CMX
Podwozie prawie skończone. Pozostało docięcie mosiężnych rurek na wymiar linek żeby je wzmocnić.
Czekam jeszcze na magnetyczne mocowanie karoserii, ESC oraz odbiornik i model można składać w całość.
Elektronika widoczna na zdjęciach z Kulaka idzie do innego modelu mojego syna (użyta tylko w celach testowych)
Oczywiście będę musiał lekko podciąć karoserię, ponieważ koła które posiadam mieszczą się na styk w nadkolach i przy skręcie oraz pracy zawieszenia ocierają się o nadkola.
Nie obeszło się oczywiście bez problemów.
Przedni most zdemontowany z Kulaka, którego kupiłem jako dawcę części, miał zjechany gwint w robaczku i musiałem kupić nowy bevel shaft, bo stary uległ zniszczeniu podczas rozwiercania.
Kolejna rzecz, musiałem amortyzatory przenieść do środka ramy, ponieważ wyprowadzone na zewnątrz nie dały się zamocowań do mostów Kulaka.
Zainstalowałem sobie rozpórki z pręta M3 pomiędzy wieżami amortyzatorów przednich i tylnych, co znacznie poprawiło sztywność ramy, a także ułatwiło instalację i ustawienie amortyzatorów.
Mocowanie serwa również musiałem wykonać z kątownika i umieścić na ramie. Docelowo chciałem serwo dać na przedni most ale amortyzatory wewnątrz ramy to uniemożliwiły, ponieważ przy ruchu tylko jednego koła w górę, serwo blokowało się o przeciwległy amortyzator. Linka serwa jest łamana, dzięki temu nie haczy o ramę przy maksymalnym dobiciu amortyzatorów z przodu.
Jeszcze muszę panhard założyć, bo przy maksymalnym skręcie, koło które jest linką skrętu z serwem podnosi się.
Jam Wam się podoba?
Dodam, że jest to mój pierwszy budowany model praktycznie od zera.
Czekam jeszcze na magnetyczne mocowanie karoserii, ESC oraz odbiornik i model można składać w całość.
Elektronika widoczna na zdjęciach z Kulaka idzie do innego modelu mojego syna (użyta tylko w celach testowych)
Oczywiście będę musiał lekko podciąć karoserię, ponieważ koła które posiadam mieszczą się na styk w nadkolach i przy skręcie oraz pracy zawieszenia ocierają się o nadkola.
Nie obeszło się oczywiście bez problemów.
Przedni most zdemontowany z Kulaka, którego kupiłem jako dawcę części, miał zjechany gwint w robaczku i musiałem kupić nowy bevel shaft, bo stary uległ zniszczeniu podczas rozwiercania.
Kolejna rzecz, musiałem amortyzatory przenieść do środka ramy, ponieważ wyprowadzone na zewnątrz nie dały się zamocowań do mostów Kulaka.
Zainstalowałem sobie rozpórki z pręta M3 pomiędzy wieżami amortyzatorów przednich i tylnych, co znacznie poprawiło sztywność ramy, a także ułatwiło instalację i ustawienie amortyzatorów.
Mocowanie serwa również musiałem wykonać z kątownika i umieścić na ramie. Docelowo chciałem serwo dać na przedni most ale amortyzatory wewnątrz ramy to uniemożliwiły, ponieważ przy ruchu tylko jednego koła w górę, serwo blokowało się o przeciwległy amortyzator. Linka serwa jest łamana, dzięki temu nie haczy o ramę przy maksymalnym dobiciu amortyzatorów z przodu.
Jeszcze muszę panhard założyć, bo przy maksymalnym skręcie, koło które jest linką skrętu z serwem podnosi się.
Jam Wam się podoba?
Dodam, że jest to mój pierwszy budowany model praktycznie od zera.
- Bemarcin
- Teoretyk
- Posty: 1187
- Rejestracja: 2010-10-05, 13:16
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Land Rover Discovery III MST CMX
Ujowo wygląda ta karoseria cięta, chyba że fendery chcesz zakładać. Ja bym zamienił te balony np. na te:
http://store.rc4wd.com/Mickey-Thompson- ... _1433.html
Tutaj masz pogląd, buda nie ta, ale podobnie...
[youtube][/youtube]
I jest fajniej ? Pewnie, że jest.
http://store.rc4wd.com/Mickey-Thompson- ... _1433.html
Tutaj masz pogląd, buda nie ta, ale podobnie...
[youtube][/youtube]
I jest fajniej ? Pewnie, że jest.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Land Rover Discovery III MST CMX
Franca, jak byś jeszcze przeszlifował mosty od strony gleby
Tak żeby ładnie pozbyć się naddatku materiału/otworów a nadać mostom odpowiedni i scalowy wygląd.
Jeszcze jak byś usunął niepotrzebne zwrotnice i drążek z tylnego mostu.
Zgadaj się z Radzikiem - miał kiedyś takowe drukowane straight'y - robią dobrą robotę praktycznie za małe pieniądze
Dobrze że usztywnisz rozpórkami ramę - zwróci Ci się to na +
Pozdrawiam
welna79
:W
Tak żeby ładnie pozbyć się naddatku materiału/otworów a nadać mostom odpowiedni i scalowy wygląd.
Jeszcze jak byś usunął niepotrzebne zwrotnice i drążek z tylnego mostu.
Zgadaj się z Radzikiem - miał kiedyś takowe drukowane straight'y - robią dobrą robotę praktycznie za małe pieniądze
Dobrze że usztywnisz rozpórkami ramę - zwróci Ci się to na +
Pozdrawiam
welna79
:W
- Franca
- Początkujący
- Posty: 349
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
- Imię: Bartek
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Land Rover Discovery III MST CMX
Bemarcin
Myślałem nad tymi oponami i felgami. Niestety budżet nie na nie nie pozwala
Fenderów nie będę zakładał. Mi się podoba tak jak jest teraz
welna79
Nie pomyślałem nad tym, żeby wywalić drążek i zwrotnice.
Dzięki za podpowiedź
Myślałem nad tymi oponami i felgami. Niestety budżet nie na nie nie pozwala
Fenderów nie będę zakładał. Mi się podoba tak jak jest teraz
welna79
Nie pomyślałem nad tym, żeby wywalić drążek i zwrotnice.
Dzięki za podpowiedź
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Land Rover Discovery III MST CMX
Najważniejsze żeby właściciel był zadowolony. :W
Pomyśl nad szerszymi HEXami aby nieco go poszerzyć w mostach, a nadkola można delikatnie podciąć.
Pomyśl nad szerszymi HEXami aby nieco go poszerzyć w mostach, a nadkola można delikatnie podciąć.
- Franca
- Początkujący
- Posty: 349
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
- Imię: Bartek
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Land Rover Discovery III MST CMX
Trochę pojeździłem ale nie za wiele.
Zmodyfikowałem lekko zawieszenie żeby się tak auto nie bujało na każdym wyboju:
[youtube][/youtube]
Zmodyfikowałem lekko zawieszenie żeby się tak auto nie bujało na każdym wyboju:
[youtube][/youtube]
- Franca
- Początkujący
- Posty: 349
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
- Imię: Bartek
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Land Rover Discovery III MST CMX
Dzisiaj przyszła docelowa elektronika do Disco, tj. 60A ESC+odbiornik Radiolink.
Wcześniej testowałem na elektronice kulaka. ESC było zdecydowanie za słabe, czego objawem były przygasające światła.
Jutro wieczorem jeśli znajdę czas, zabieram się za instalację.
Wcześniej testowałem na elektronice kulaka. ESC było zdecydowanie za słabe, czego objawem były przygasające światła.
Jutro wieczorem jeśli znajdę czas, zabieram się za instalację.