Już po 23 więc można zacząć DYSKOTEKĘ!
Na sezon 2019 buduję nowy model - na początek trochę suchych faktów:
Rama: DIY Alu 5mm
Mosty: MST MSA
Skrzynia: Feiyue FY-03
ESC: 1060
Silnik: HPI 55t
Servo: JX PDI 6221
Opony: KRT 96mm lub inne o tym wymiarze
Buda: LR Disco I proj. by Alberto Arnau
Tx/Rx: Austar AX6S
Podwozie:
Postawiłem na minimalizm - Defek trosze defektował, więc uznałem, że im mniej, tym lepiej. Postarałem się uzyskać jak największy prześwit środowy przy możliwie niskim środku ciężkości - podczas testów, przy kołach ważących ok 130g i karoserii o wadze ok 600+g model był dosyć stabilny. Wybrałem mosty MST ze względu na praktyczny brak konkurencji - wiele tygodni przeglądania garaży na forum utwierdził mnie w przekonaniu, że jeśli scaled, to mst (rc$wd i gmade odpadają ze względu na budżet). Pomysł na zamocowanie wzdłużnie akumulatora jest spontaniczniczy i inspirowany moim pierwszym modelem - Tamiya TT-01. Podwozie uznaję za prawie ukończone - pozostaje tylko zamontować elektronikę, a to zawsze można zrobić na trytytki ;D
Karoseria:
Nie było łatwo. Szukałem czegoś stosunkowo małego, ale oryginalnego - na forum jest ogromna ilość Toyot FJ40, Wranglerów, Rubiconów, które są dla mnie mocno oklepane, a przy moich miernych zdolnościach "blacharskich" na pewno nic ciekawego by nie powstało. Na pierwszy ogień wpadła chińska, lexanowa karoseria Isuzu D-max - niestety nieskalowy rozstaw osi oraz kilka uszkodzeń podczas transportu skreśliło pick-upa z listy.
Miało być oryginalnie, więc narodził się pomysł wydruku 3D. W internecie można kupić gotowe karoserie, niestety ich cena jest równa lub większa niż zakup drukarki o którym myślałem już bardzo długo, więc czas zakupu nadszedł! Wybór padł na Discovery - z dostępnych modeli wydawał się najbardziej konkurencyjny ze względu na przeciętny rozstaw osi (250mm) oraz niezłą szerokość (180mm). Każdy kto próbował wie, że dobrze i ładnie wydrukować dużą część nie jest łatwo, szczególnie na początku - tak powstała pierwsza karoseria. Raczej wersja szkic, wymagająca wielu poprawek, ale mimo wszystko zbiera już błoto i kurz! Druga, poprawiona wersja jest w tej chwili w prodkucji. Jeśli chodzi o bude, długa droga przede mną!
Do zrobienia:
BUDA.
Wyciągarka,
Zderzak przedni,
Testy i ustawienie,
Sezon za pasem, ale jestem dobrej myśli - w zeszłym roku startowałem dokładnie na odwrót - karoseria czekała na podwozie - zobaczymy jak wyjdzie teraz!
Land Rover Discovery I by Koza
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Land Rover Discovery I by Koza
Myślałem że pod kątem wagi będzie to krowa, ale kolega Koza się postarał i całość w stanie surowym nie jest znacznie ciężka od karoserii z ABSu... :W
Całość jest ok, jednak wymaga dużo pieszczenia. :W
Całość jest ok, jednak wymaga dużo pieszczenia. :W
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Land Rover Discovery I by Koza
Koza, lubię Twoje opisy i skromność tryskającą w koło
Powodzenia i cierpliwości przy pieszczeniu i wykańczaniu tak superaśnego projektu
Powodzenia i cierpliwości przy pieszczeniu i wykańczaniu tak superaśnego projektu