Hilux na podwoziu Tamiya High Lift
- Jakub_RC
- Teoretyk
- Posty: 159
- Rejestracja: 2014-12-08, 20:18
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Wa-wa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Hilux na podwoziu Tamiya High Lift
Witam wszystkich w moim pierwszym garażu :oo
Garaż dołącza do posiadanej już przeze mnie rozbudowanej stoczni oraz hangaru
Część z Was już wie, iż gdy za Waszą radą zdecydowałem się SCX10, to św. mikołaj (znany mi bardziej jako Żona ) przyniósł mi pod choinkę inne, ale równie ciekawe pudełko...
O tym, że zastanawiam się nad "spacerowym" modelem 4x4 (jej znanym bliżej jako "autko do błota" ) trułem Żonie od dawna i w moim przypadku jest to dość duże przełamanie schematu. Akurat Tamiye oglądaliśmy wspólnie przy okazji świątecznych zakupów w jednym z Warszawskich centrów handlowych. W sumie to nie pierwszy raz kiedy dostaję od niej model, więc nie byłem aż tak mocno zaskoczony
Pudełko okazało się pełne fajnych, ale całkowicie mi obcych części
Moje założenia odnośnie tego modelu mogą się nie do końca pokrywać z wyobrażeniem "idealnego modelu" według Was, ale każdy ma pewną dozę swojego stylu
Założenia pewne:
- wymiana wszystkich łożysk na kulkowe (to w sumie wstyd dawać do takiego zestawu ślizgowe...)
- pełne oświetlenie:
kierunkowskazy automatyczne
światła mijania i drogowe włączające i wyłączające się automatycznie
światła stop załączające się przy hamowaniu
światła cofania załączające się automatycznie przy cofaniu
halogeny włączane z poziomu aparatury
- upgrade na bezszczotkowy napęd.
- spersonifikowana karoseria. Zestaw posiada już co prawda elementy takie jak: osobne wycieraczki, lusterka i deska surfingowa, ale ja chciałbym dopełnić jeszczę pakę, dodać nadkola i "rack" z halogenami.
- wymiana szyb na przezroczyste
- zasilanie z lipo 3S o pojemności 8-10 Ah. (3S będzie mi potrzebne do dalszych modyfikacji)
Założenia eksperymentalne, mogące nie dojśc do skutku:
- blokada dyfrów z poziomu aparatury (muszę wyciągnąć z piwnicy tokarkę )
- zmiana napędu z 2WD na 4WD z poziomu aparatury
- automatyczna blokada dyfrów w przypadku utraty mocy z powodu uniesienia koła. (to może być fajne! )
- pewnie FPV w kabince, bo wszystko co mam musi mieć FPV. Tym razem jednak muszę mieć mozliwośc jego włączania i wyłaczenia z poziomu aparatury.
oraz inne modyfikacje zalecane przez Was, zacnych użytkowników tego forum
Z wyjątkiem wymiany łożysk która nastąpi od razu, model złożę najpierw "po bożemu" - według instrukcji. Kiedy zobaczę, że jest sprawny rozpocznę jego modyfikację
Uprzedzam, że tempo nie będzie równie szybkie jak miało to miejsce z Apraturą 8 kanałową.
Budowę rozpocząłem od zakupu łożysk kulkowych, jakimś cudem udało mi się znaleźć sklep, który był czynny w sobotę i nie miał tabliczki "remanent do 06.01.2015"
Impreza dość droga - 100zł za coś, co powinno być w komplecie KIT-a.
Resztę soboty spędziłem więc na zabawie ze skrzynią biegów:
Skrzynia posiada 3 przełożenia: 1:64.39, 1:35.20 oraz 1:21.14, zmieniane z poziomu aparatury. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością elementów. Ogólnie to po całości zestawu czuć "made in Japan"
Być może kiedyś zdecyduję się na przesiadkę na metalowe tryby, takie jak na fotce poniżej. Wszystko zależy jak szybko będą się zużywać te z kompletu
Po złożeniu i zamknięciu ta skrzynia wydaje się ogromna , dla skali położyłem ją na okładce od DVD-ka
No dobra, podłączę ją na 3V, max 2 Ampery na parę godzin, by się dotarła, a wieczorem ciąg dalszy jeśli czas pozwoli
C.D.N. :W
Garaż dołącza do posiadanej już przeze mnie rozbudowanej stoczni oraz hangaru
Część z Was już wie, iż gdy za Waszą radą zdecydowałem się SCX10, to św. mikołaj (znany mi bardziej jako Żona ) przyniósł mi pod choinkę inne, ale równie ciekawe pudełko...
O tym, że zastanawiam się nad "spacerowym" modelem 4x4 (jej znanym bliżej jako "autko do błota" ) trułem Żonie od dawna i w moim przypadku jest to dość duże przełamanie schematu. Akurat Tamiye oglądaliśmy wspólnie przy okazji świątecznych zakupów w jednym z Warszawskich centrów handlowych. W sumie to nie pierwszy raz kiedy dostaję od niej model, więc nie byłem aż tak mocno zaskoczony
Pudełko okazało się pełne fajnych, ale całkowicie mi obcych części
Moje założenia odnośnie tego modelu mogą się nie do końca pokrywać z wyobrażeniem "idealnego modelu" według Was, ale każdy ma pewną dozę swojego stylu
Założenia pewne:
- wymiana wszystkich łożysk na kulkowe (to w sumie wstyd dawać do takiego zestawu ślizgowe...)
- pełne oświetlenie:
kierunkowskazy automatyczne
światła mijania i drogowe włączające i wyłączające się automatycznie
światła stop załączające się przy hamowaniu
światła cofania załączające się automatycznie przy cofaniu
halogeny włączane z poziomu aparatury
- upgrade na bezszczotkowy napęd.
- spersonifikowana karoseria. Zestaw posiada już co prawda elementy takie jak: osobne wycieraczki, lusterka i deska surfingowa, ale ja chciałbym dopełnić jeszczę pakę, dodać nadkola i "rack" z halogenami.
- wymiana szyb na przezroczyste
- zasilanie z lipo 3S o pojemności 8-10 Ah. (3S będzie mi potrzebne do dalszych modyfikacji)
Założenia eksperymentalne, mogące nie dojśc do skutku:
- blokada dyfrów z poziomu aparatury (muszę wyciągnąć z piwnicy tokarkę )
- zmiana napędu z 2WD na 4WD z poziomu aparatury
- automatyczna blokada dyfrów w przypadku utraty mocy z powodu uniesienia koła. (to może być fajne! )
- pewnie FPV w kabince, bo wszystko co mam musi mieć FPV. Tym razem jednak muszę mieć mozliwośc jego włączania i wyłaczenia z poziomu aparatury.
oraz inne modyfikacje zalecane przez Was, zacnych użytkowników tego forum
Z wyjątkiem wymiany łożysk która nastąpi od razu, model złożę najpierw "po bożemu" - według instrukcji. Kiedy zobaczę, że jest sprawny rozpocznę jego modyfikację
Uprzedzam, że tempo nie będzie równie szybkie jak miało to miejsce z Apraturą 8 kanałową.
Budowę rozpocząłem od zakupu łożysk kulkowych, jakimś cudem udało mi się znaleźć sklep, który był czynny w sobotę i nie miał tabliczki "remanent do 06.01.2015"
Impreza dość droga - 100zł za coś, co powinno być w komplecie KIT-a.
Resztę soboty spędziłem więc na zabawie ze skrzynią biegów:
Skrzynia posiada 3 przełożenia: 1:64.39, 1:35.20 oraz 1:21.14, zmieniane z poziomu aparatury. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością elementów. Ogólnie to po całości zestawu czuć "made in Japan"
Być może kiedyś zdecyduję się na przesiadkę na metalowe tryby, takie jak na fotce poniżej. Wszystko zależy jak szybko będą się zużywać te z kompletu
Po złożeniu i zamknięciu ta skrzynia wydaje się ogromna , dla skali położyłem ją na okładce od DVD-ka
No dobra, podłączę ją na 3V, max 2 Ampery na parę godzin, by się dotarła, a wieczorem ciąg dalszy jeśli czas pozwoli
C.D.N. :W
-
- Weteran / AT!
- Posty: 2728
- Rejestracja: 2008-09-22, 16:22
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Co do skrzyni biegow, to nie ma potrzeby wymiany zębatek na metalowe, jeśli sa użytkowane zgodnie z przeznaczeniem i nie wrzucane na sile w bagno po samą górę, zresztą obudowa jest w miare szczelna. Kiedyś to była jedna z niewielu przekładni używanych u nas na forum i to nie tylko w osobówkach, ale glownie w ciężarówkach. I z tego co mi wiadomo a już pare lat minelo, to nikt nie zmienial zębatek.
Tak samo z dotarciem, RACZEJ wygrywal pospiech żeby jak najszybciej pojezdzic a nie odpalać po to żeby się dotarlo (tak samo z mostami)
Pozdr.
Tak samo z dotarciem, RACZEJ wygrywal pospiech żeby jak najszybciej pojezdzic a nie odpalać po to żeby się dotarlo (tak samo z mostami)
Pozdr.
- Jakub_RC
- Teoretyk
- Posty: 159
- Rejestracja: 2014-12-08, 20:18
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Wa-wa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Jak będziecie dalej tacy niegrzeczni to budę zamontuję na podwoziu Fiata MultiplaJerry_Cornelius pisze:Nic dodać nic ująćBemarcin pisze:Ta zacna karoseria na tym podwoziu to PROFANACJA !
Dzięki za radę. Modyfikację zębatek w takim razie odpuszczam . Mi się właściwie nie spieszy, a że mam ku temu warunki to dziś rano dotarłem skrzynie. Różnica w poborze prądu przed i po dotarciu to 1.5 Amper przy 3 Voltach.Krzysiek pisze: Tak samo z dotarciem, RACZEJ wygrywal pospiech żeby jak najszybciej pojezdzic a nie odpalać po to żeby się dotarlo (tak samo z mostami)
Później też miałem trochę czasu, więc skręciłem ramę. Praktycznie wszystkie jej elementy są stalowe. Całość jest bardzo ciężka i myślę, że będzie dość trwała.
Swoją drogą, na niektórych częściach oraz w instrukcji mam datę produkcji "January 2004" Toyka, ma już 10 latek
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11533
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Super
Jakub a teraz rad od Wujka Radka
Radzę Ci się już powoli rozglądać w garażach za alternatywą dla tej skrzyni biegów, poza przełożeniami raczej dla on-roadu, to jeszcze o wszystko będziesz haczył rozdzielaczem w tej skrzyni.
Do opon też radzę Ci się nie przyzwyczajać, jak i do układu skrętu
Jak masz zamiar jeździć po błocie to i felgi lepiej by było zmienić na jakieś beadlock-i.
Jeśli Toyka ma być dywanowa, to oczywiście nie musisz moich rad brać pod uwagę :...
Pozdro.
Jakub a teraz rad od Wujka Radka
Radzę Ci się już powoli rozglądać w garażach za alternatywą dla tej skrzyni biegów, poza przełożeniami raczej dla on-roadu, to jeszcze o wszystko będziesz haczył rozdzielaczem w tej skrzyni.
Do opon też radzę Ci się nie przyzwyczajać, jak i do układu skrętu
Jak masz zamiar jeździć po błocie to i felgi lepiej by było zmienić na jakieś beadlock-i.
Jeśli Toyka ma być dywanowa, to oczywiście nie musisz moich rad brać pod uwagę :...
Pozdro.
- Jakub_RC
- Teoretyk
- Posty: 159
- Rejestracja: 2014-12-08, 20:18
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Wa-wa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Pokornie słucham Konstruktywna krytyka zawsze mile widzianaRadek pisze:Super
Jakub a teraz rad od Wujka Radka
Tak trochę obawiałem się tego składając ją do kupy...Skrzynię bym sobie chętnie zostawił, dla samego faktu, że model ją posiada. Zastanawiam się jednak czy może nie odciąć rozdzielacza i zastosować inny, zamocowany wyżej, a połączony ze skrzynią kardanem? Zły pomysł?Radek pisze: Radzę Ci się już powoli rozglądać w garażach za alternatywą dla tej skrzyni biegów, poza przełożeniami raczej dla on-roadu, to jeszcze o wszystko będziesz haczył rozdzielaczem w tej skrzyni.
Wiem, już wcześniej mi koledzy wytłumaczyli. Opony i felgi są na liście do wymiany.Radek pisze: Do opon też radzę Ci się nie przyzwyczajać
To mnie akurat zmartwiłeś, bo chciałem zachować sobie obie osie skrętne w proporcjach 1:3.Radek pisze: (...), jak i do układu skrętu
Dywanowe to chyba były bombardowania :oo . Nie będzie dywanowa, ale jeśli będę stał przed wyborem, czy coś ma lepiej wyglądać albo lepiej działać, to wybiorę estetykę i mam nadzieję, że nikogo tym tutaj nie urażę Na razie jestem za cienki bolek by bezboleśnie połączyć jedno z drugimRadek pisze: Jeśli Toyka ma być dywanowa, to oczywiście nie musisz moich rad brać pod uwagę :...
Tymczasem...
Złożyłem sobie mosty i dyfry oraz obejrzałem je pod kątem przyszłej modyfikacji - blokady dyfrów z poziomu aparatury. Modyfikację pewnie oprę na TYM lub TYM projekcie. Myślę, że ten pierwszy lepiej rozwiązuje kwestię szczelności. Wszystkie łożyska ślizgowe od razu wymienione na kulkowe, podobno uszczelniane .
Założyłem też resory piórowe. Myślę, że to kolejna rzecz na listę do wymiany, są strasznie sztywne... Oj już czas założyć sobie konto u "Czecha"
C.D.N
- Jakub_RC
- Teoretyk
- Posty: 159
- Rejestracja: 2014-12-08, 20:18
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Wa-wa
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
U czecha też są te czerwone piórka Muszę policzyć skąd opłaca się bardziej to wszystko zamówić.Jerry_Cornelius pisze:Co do piór miękkie to z rc4wdstore sa
Doprawdy ? to pewnie musi być specjalna książkaJerry_Cornelius pisze:(...) żeby zmiększyć tamiyowskie to radzili obciążać na modelu dajac ciężka książkę itd.