Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
Subrossa
Teoretyk
Posty: 34
Rejestracja: 2018-01-02, 12:00
Imię: Bohdan
Lokalizacja: Zawoja
Podziękował : 1 razy

Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#1

Post autor: Subrossa »

Witajcie,

w końcu, po 3 miesiącach poszukiwań udało mi się kupić w dobrej cenie pierwszy model :)

Mitsubishi Pajero CC-01 jak na zdjęciach :)
Posiada jakieś otarcia i rysy - nie wymagam zbyt wiele - mam wiele planów aby model został pełnoprawnym członkiem klasy SC :)


Kilka pytań na początek - do kontrolera potrzeba 8 baterii - czy wraz z modyfikacjami modelu pilot nie będzie wymagał wymiany ? Pytam, bo jeżeli nie, to zakupie 8 paluszków ładowanych dobrej ( może przez was ) marki razem z ładowarką :) Oraz czy dokupię zaślepkę baterii ? Poprzedni właściciel zagubił :)

Dwa to pakiet - ten na zdjęciu wgl po podpięciu nie ładuje się ani nie reaguje. Wieczorem sprawdzę czy ładowarka jest ok.

Jakiś pakiet kupić muszę - kolega Sharki ma ładowarkę Imax b6 wraz z zasilaczem dla mnie w dobrej cenie :)
Do tego pakiet li po - Zamówię na allegro tylko jako zielony w temacie nie wiem który :D

Jestem zachwycony, ale niestety na razie nie jeździliśmy :D
Załączniki
GORA PODWOZIE.jpg
PODWOZIE.jpg
MODEL.jpg
ZESTAW STERUJACY.jpg

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#2

Post autor: przemsky »

Gratulacje. :W
Teraz czas na pewne modyfikacje, na początek możesz zajrzeć do wątku: tamiya-cc01-czyli-co-i-jak-dziala-i-jak ... t8863.html

Poza tym, to pamiętaj o regulaminie klasy SC więc potrzebujesz wykonać wnętrze :)
Zerknij czy masz zblokowany napęd obu osi.
Jednak wszystko po kolei i regularnie do przodu.

Subrossa
Teoretyk
Posty: 34
Rejestracja: 2018-01-02, 12:00
Imię: Bohdan
Lokalizacja: Zawoja
Podziękował : 1 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#3

Post autor: Subrossa »

Już zdążyłem sprawdzić - ładowarka z kompletu działa - 5V na wyjściu bez obciążenia .
Bateria niestety nie reaguje na nic - chyba umarła śmiercią naturalna :)

Co do napędu - jest oryginalnie - na razie - nie zablokowane napędy :)

A ten temat który przytoczyłeś - już studiowałem :D :england

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#4

Post autor: jaruso »

Subrossa pisze: Kilka pytań na początek - do kontrolera potrzeba 8 baterii - czy wraz z modyfikacjami modelu pilot nie będzie wymagał wymiany ? Pytam, bo jeżeli nie, to zakupie 8 paluszków ładowanych dobrej ( może przez was ) marki razem z ładowarką :) Oraz czy dokupię zaślepkę baterii ? Poprzedni właściciel zagubił :)
Dwa to pakiet - ten na zdjęciu wgl po podpięciu nie ładuje się ani nie reaguje. Wieczorem sprawdzę czy ładowarka jest ok.
Jakiś pakiet kupić muszę - kolega Sharki ma ładowarkę Imax b6 wraz z zasilaczem dla mnie w dobrej cenie :)
Do tego pakiet li po - Zamówię na allegro tylko jako zielony w temacie nie wiem który :D
Jestem zachwycony, ale niestety na razie nie jeździliśmy :D
Cześć. Gratuluję pierwszego modelu :OK

Co do pytań:
1) Aparatura (nadajnik-"pilot" i odbiornik), którą pokazałeś (prawdopodobnie TTU-03) ma ma już swoje lata, częstotliwość na jakiej pracuje zależy od zastosowanych kwarców (w odbiorniku i nadajniku).
kwarc.jpg
kwarc.jpg (18.79 KiB) Przejrzano 1976 razy
Aparatury te zostały obecnie wyparte przez sprzęt pracujący w technologii 2.4Ghz, w przypadku których kwarce odeszły w zapomnienie.
Najbardziej odczuwalne zalety tych aparatur, to m.in. automatyczny wybór wolnego kanału, większa odporność na zakłócenia i "poręczność" (bardzo krótkie anteny kontra teleskopowe anteny w aparaturach AM/FM).
Czy zamieniać tą aparaturę już teraz? Jeśli działa jak należy, to nie spieszyłbym się z wymianą, nie jest to wg. mnie najważniejszy punkt na "liście zakupowej" na chwilę obecną*. Spełni swoją rolę, jedynie bardziej trzeba zwracać uwagę na wyprowadzenie anteny z odbiornika (wyprostowany przewód, bez zawijania, możliwie z dala od przewodów zasilających) i wysunąć antenę w nadajniku przed jego użyciem.

2) Co do akumulatorków do aparatury, to nowsze aparatury potrzebują zazwyczaj tylko 4 szt, więc kupując teraz 8 szt, kiedyś zostanie Ci 4 w zapasie...

3) Klapka do takiej aparatury? Nie spotkałem się.
4) Pakiet może być "martwy" ale nie musi - ładowarka mikroprocesorowa z wyświetlaczem pomogła by w diagnozie i być może także w reanimacji pakietu. Ładowarka ze zdjęcia nie jest mi znana, nie wiem, czy ma jakąś formę "komunikacji z użytkownikiem", np. ledy wskazujące rozpoczęcie ładowania i jego zakończenie. Spróbuj znaleźć w sieci instrukcję do niej.

5) Zakup nowej ładowarki - o tym i o LiPolach pisałem Ci na PW, wg. mnie, niezależnie czy kupisz LiPo czy NiMh, to ładowarka mikroprocesorowa z wyświetlaczem jest pierwszą pozycją na liście rzeczy do zakupu. Nie musi być to wypasiony (i drogi) sprzęt, wspomniany Imax b6 powinien spełnić swoją rolę - może ktoś z forumowiczów napisze o niej więcej, to dość popularna ładowarka.
Dla pewności można sprawdzić poprawność odczytu przez ładowarkę napięcia pakietu, by nie dochodziło do przeładowywania (ważne przy LiPo).
Ja używam od lat Turnigy Accucell 6 i daje radę, wskazania ma w porządku. Na rynku jest kilka jej wersji, różnią się mocą i oprogramowaniem.

6) Pakiet. CC-01 jest w standardzie za szybkie do trialu, więc polecam pakiet 2S (7.4V). Wydajność prądowa - od 20C wystarczy przy pakietach o pojemności >2Ah. Co do pojemności, to zależy, co jesteś w stanie zmieścić we wnęce na oryginalny pakiet. Mogę coś Ci przymierzyć u siebie, bo mam to podwozie jak i kilka pakietów.
Wymiar pakietu głównie zależy od pojemności, ale też od obudowy - czy jest to twarda obudowa ("hardcase") czy cienka obudowa z folii termokurczliwej.

7) *Z tego co widzę masz regulator silnika (ESC) Tamiya TEU 101BK. UWAGA! Ten regulator zasila odbiornik takim napięciem jaki ma pakiet.
Obecnie jest to nietypowe rozwiązanie i możesz natknąć się na problem przy modyfikacjach - serwa, odbiorniki najczęściej potrzebują zasilania z zakresu 5-6V, więc podpinając takie odbiorniki pod ten ESC możesz je spalić.
Teraz prawdopodobnie masz oryginalny odbiornik Tamiya, przystosowany do takiego napięcia, więc będzie działał OK. Może on też mieć wbudowany układ BEC (obniżający napięcie do 5-6V), pozwalający podpiąć serwo wymagające niższego napięcia niż pakiet.
Jaki z tego wniosek? Gdybyś zdecydował się na wymianę aparatury, to jednocześnie musiałbyś albo zastosować zewnętrzny BEC aby obniżyć napięcie zasilania płynące z regulatora, albo wymienić sam regulator na taki, który będzie miał wbudowany BEC (przy okazji posiadający też drag-brake'a)

edit:
8) Oryginalne CC-01 jest za szybkie do trialu, ale można coś na to zaradzić. Najtańsze wyjście, to wymiana oryginalnego silnika na wolnoobrotowy, minimum 55T (im wyższa liczba "T", tym silnik ma mniejsze obroty ale ma też wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach, co przekłada się na precyzję przy niskich prędkościach). Zmiana samego silnika nie wymaga wymiany innych podzespołów (tak jak w przypadku aparatury), obecny regulator (ESC) będzie z nim kompatybilny. Nie jest to też główna pozycja do wymiany, ale wcześniej czy później do tego dojdziesz.

Na ten moment należało by przede wszystkim uruchomić model w obecnej konfiguracji, a do tego potrzebujesz sprawnego pakietu i odpowiedniej ładowarki.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#5

Post autor: jaruso »

Co do ewentualnego wnętrza, to najszybszym i najprostszym sposobem jest adaptacja któregoś z "kokpitów" dostępnych na rynku.
Tamiya 54491.JPG
Np. Tamiyowskie (koszt w PL od 40-60 zł + przesyłka za kokpit do pomalowania):
- Tamiya 1825096,
- Tamiya 54491,
- Tamiya 54298

Również Killerbody ma coś w ofercie: http://www.killerbodyrc.com/page/search ... rd=cockpit.
Możesz też poszukać czegoś innego za pomocą frazy "rc cockpit". W sklepie Hobbyking bywały też jakieś wnętrza.

Są też inne możliwe rozwiązania, zajrzyj np. do garażu kolegi Bednara: pajer-na-mst-by-bednar-t15520.html#p347133

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#6

Post autor: przemsky »

Albo nieco ręcznej pracy i materiału i można samemu:
Załączniki
IMG_3865.JPG

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#7

Post autor: jaruso »

Przemek, chciałem "budować napięcię" :hehehe

Oczywiście, "robótki ręczne" są jak najbardziej wskazane - na pewno też dają najwięcej satysfakcji :OK.
Niestety, niektórzy, w tym ja, mają dwie lewe ręce do takich rzeczy :=

Subrossa
Teoretyk
Posty: 34
Rejestracja: 2018-01-02, 12:00
Imię: Bohdan
Lokalizacja: Zawoja
Podziękował : 1 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#8

Post autor: Subrossa »

Pomału kompletuje potrzebne itemy.

Akumulator mam nadzieje, jutro dojedzie i uruchomie model :)

Dziś go rozłożyłem wyczyściłem i złożyłem :) :W

Oraz wypolerowałem karoserie - nie ma śladu :)

Co do dolnej części ( tej srebnej ) chciałbym zmienić kolor na czarny ( muszę poszukać na forum wątku jak to zrobić ).

Jutro będziemy jeździć lecz w oczekiwaniu na kuriera zablokuje tylny most klejem na gorąco xD :hammer

Awatar użytkownika
Dabenzoo
Teoretyk
Posty: 112
Rejestracja: 2017-07-16, 13:42
Imię: Dawid
Podziękował : 2 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#9

Post autor: Dabenzoo »

Najlepsza karoseria jaka istnieje, wg mnie oczywiście
:brawo

Subrossa
Teoretyk
Posty: 34
Rejestracja: 2018-01-02, 12:00
Imię: Bohdan
Lokalizacja: Zawoja
Podziękował : 1 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#10

Post autor: Subrossa »

No i w końcu można jeździć :)

Kurier zaskoczył mnie juz o 10 - nie zdążyłem zablokować mostu nawet - od razu zabrałem się za lutowanie końcówek xt60.



Wszystko działa elegancko - jeździłem 5 minut bo nie mam jeszcze ładowarki :)
trochę ściąga na prawo :)

Po za tym pierwsza górka i nie chce jechać - tzn felgi się kręciły lecz opony nie - muszę je przykleić :)

Kilka fotek, już po polerowaniu karoserii oraz jedna ukazująca jak Pajero wyglądało przed spa.

BTW. Faktycznie model ma przyspieszenie jak samolot :piorun

Koła ocierają przy maxymalnym skręcie :/
Załączniki
44.jpg
55.jpg
33.jpg
22.jpg
11.jpg
MODEL PRZED POLEROWANIEM - CAŁY MIAŁ TAKIE SKAZY LAKIERU :)
MODEL PRZED POLEROWANIEM - CAŁY MIAŁ TAKIE SKAZY LAKIERU :)

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#11

Post autor: jaruso »

Ożeż Ty, lakier jak z fabryki normalnie!
"Ściąganie" modelu skorygujesz na aparaturze, o ile nadajnik ma regulację pt. " steering trim" (ST.TTrim), a zapewne ma.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#12

Post autor: zotornik »

Robicie ludziom tylko smaka :>
Subrossa pisze:Koła ocierają przy maxymalnym skręcie
O karoserię, czy elementy zwieszenia?
Ponieważ nie wiem o co obciera, to podaje różne rozwiązania, na różne sytuacje ;)
Lekkie podniesienie karoserii - nie koniecznie, bo na wyglądzie się to odbije, ale można.
Podkładka pomiędzy hex, a felgę - odsunie koło na zewnątrz. a wiszę, że masz rezerwę gwintu na nakrętce.
Inne felgi, które zmienią offset (offset ujemny) - docelowo i tak pewnie kupisz bead locki, bo klejenie opon nie jest skuteczne. Chyba, że się klei klejem CA, ale to zły pomysł.
Przyzwyczaić się ;)

Awatar użytkownika
Bemarcin
Teoretyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2010-10-05, 13:16
Imię: Marcin
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#13

Post autor: Bemarcin »

...i wywalić to coś z przodu :q

Awatar użytkownika
Jakoob
YOTA Maniak / AT
YOTA Maniak / AT
Posty: 2639
Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
Imię: pije Kuba do Jakuba
Lokalizacja: WPR
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#14

Post autor: Jakoob »

Super kolor :D - zmotywowałeś mnie do polakierowania mojego Pajero :OK

Awatar użytkownika
Bemarcin
Teoretyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2010-10-05, 13:16
Imię: Marcin
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Mitsubishi Pajero 4WD | CC-01 Tamiya

#15

Post autor: Bemarcin »

jakoobcycles pisze:Super kolor :D - zmotywowałeś mnie do polakierowania mojego Pajero :OK
Przecież niebieski jest najładniejszy... zwariowałeś ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”