Defender D90
-
- Teoretyk
- Posty: 97
- Rejestracja: 2013-12-01, 18:02
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował : 1 razy
Nie znam się to sie wypowiem...
Cieszę się ze robota się podoba a ponieważ zrobiłem już kilka takich bagazników to mógłbym spokojnie dawać na nie gwarancję Wszystkie rurki lutowane były na styk ale po dopiłowaniu okragłym pilnikiem żeby powierzchnia styku byla jak najwieksza. Pojedyncze łączenie faktycznie nie jest zbyt mocne ale wystarczające a przy kilku lutach cała konsktukcja robi sie naprawde wytrzymala i myślę że wiercenie tych rurek to juz przesada. Przewrotki i rolki nie będą mu straszne tego jestem pewien heheheh
Co do samych materiałów to jest to przewód hamulcowy 4mm kupowany "na metry"oraz rurka miedziana 2,5mm wszystko lutowane przy użyciu cyny i kalafonii oraz pasty do lutowania CO no i oczywiście palnika.
Polecam wszystkim takie zabawy ponieważ nie potrzeba do tego wielkiego zaplecza warsztatowego. Miedz niemalże w palcach można uformować, do bardziej skomplikowanyc ksztaltow uzywalem imadla czy małego młotka. Powodzenia
Cieszę się ze robota się podoba a ponieważ zrobiłem już kilka takich bagazników to mógłbym spokojnie dawać na nie gwarancję Wszystkie rurki lutowane były na styk ale po dopiłowaniu okragłym pilnikiem żeby powierzchnia styku byla jak najwieksza. Pojedyncze łączenie faktycznie nie jest zbyt mocne ale wystarczające a przy kilku lutach cała konsktukcja robi sie naprawde wytrzymala i myślę że wiercenie tych rurek to juz przesada. Przewrotki i rolki nie będą mu straszne tego jestem pewien heheheh
Co do samych materiałów to jest to przewód hamulcowy 4mm kupowany "na metry"oraz rurka miedziana 2,5mm wszystko lutowane przy użyciu cyny i kalafonii oraz pasty do lutowania CO no i oczywiście palnika.
Polecam wszystkim takie zabawy ponieważ nie potrzeba do tego wielkiego zaplecza warsztatowego. Miedz niemalże w palcach można uformować, do bardziej skomplikowanyc ksztaltow uzywalem imadla czy małego młotka. Powodzenia
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
i dlatego warto wymienić doświadczenia.
Ponieważ przewody hamulcowe mają dosyć grubą ściankę - conajmniej 1 mm to łączenie ich na styk będzie trochę mocniejsze niż rurek z castoramy których grubość ścianki to 0,5 mm. Jednak z drugiej strony im grubsza ścianka tym cięższa rurka i dokładamy na dach dodatkową wagę co negatywnie wpływa na punkt ciężkości. Cieńsze rurki zaś trudniej wyginać bo się marszczą dlatego coś za coś. Ja wybrałem trudniejszą technologię ale lepsze efekty również wizualne (ale to rzecz subiektywna).
Ponieważ przewody hamulcowe mają dosyć grubą ściankę - conajmniej 1 mm to łączenie ich na styk będzie trochę mocniejsze niż rurek z castoramy których grubość ścianki to 0,5 mm. Jednak z drugiej strony im grubsza ścianka tym cięższa rurka i dokładamy na dach dodatkową wagę co negatywnie wpływa na punkt ciężkości. Cieńsze rurki zaś trudniej wyginać bo się marszczą dlatego coś za coś. Ja wybrałem trudniejszą technologię ale lepsze efekty również wizualne (ale to rzecz subiektywna).
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Za pozwoleniem:
1. Jeśli już Ktoś Ci wypominał, to ja się powtórzę - koło na masce stanowczo za duże !!!
Do tego celu świetnie nadają się (bo do niczego innego raczej nie ) tamiyowskie opony z oryginalnych zestawów np. Forda - opona tania - o wąskim bieżniku dzięki czemu w miarę wygląda na masce.
2. Wykonaj jakiś podkład pod grilla, wystarczy już jak wstawisz tam lub wkleisz czarny lub szary prostokąt, albo jeśli masz wstaw jakąś drobną siatkę tylko też na tle ciemnego podkładu. Obecnie biel świecąca spod grilla bardzo wyraźnie pozbawia model "autentyczności"
Zobacz, jak zupełnie inaczej to wygląda np. w modelu na zdjęciu
1. Jeśli już Ktoś Ci wypominał, to ja się powtórzę - koło na masce stanowczo za duże !!!
Do tego celu świetnie nadają się (bo do niczego innego raczej nie ) tamiyowskie opony z oryginalnych zestawów np. Forda - opona tania - o wąskim bieżniku dzięki czemu w miarę wygląda na masce.
2. Wykonaj jakiś podkład pod grilla, wystarczy już jak wstawisz tam lub wkleisz czarny lub szary prostokąt, albo jeśli masz wstaw jakąś drobną siatkę tylko też na tle ciemnego podkładu. Obecnie biel świecąca spod grilla bardzo wyraźnie pozbawia model "autentyczności"
Zobacz, jak zupełnie inaczej to wygląda np. w modelu na zdjęciu
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
W tworzywie z jakiego zrobiony jest defek można wyciąć maskę za pomocą nici nylonowych.
Wymaga to cierpliwości i pewnego prowadzenia ręki ale w ten sposób najmniej materiału zredukujesz. Kolega zotornik to miał chyba kiedyś taki filmik instruktażowy :Y
W jeepie buddy wycinałem skalpelem - kilkanaście przejazdów ostrzem bez zbytniego dociskania i wyszło ok, z tym że tworzywo było dość miękkie.
Używałem też kiedyś takich ostrzy, ewentualnie może być też brzeszczot do piłki modelarskiej.. W tym przypadku, w zależności od grubości brzeszczota tracisz 0.5 - 0.75 mm bodajże.
Wymaga to cierpliwości i pewnego prowadzenia ręki ale w ten sposób najmniej materiału zredukujesz. Kolega zotornik to miał chyba kiedyś taki filmik instruktażowy :Y
W jeepie buddy wycinałem skalpelem - kilkanaście przejazdów ostrzem bez zbytniego dociskania i wyszło ok, z tym że tworzywo było dość miękkie.
Używałem też kiedyś takich ostrzy, ewentualnie może być też brzeszczot do piłki modelarskiej.. W tym przypadku, w zależności od grubości brzeszczota tracisz 0.5 - 0.75 mm bodajże.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Obiecane fotki
Spawa pierwsza - to po odcięciu klapy, karoseria nieco straciła na sztywności. Dlatego podkleiłem na podszybiu pas z hipsu pas - a właściwe 2 pasy jeden na całej wysokości i szerokości, drugi niższy który chowa się pod maską. Cięcie na pewno zebrało coś materiału, więc ta podklejka ma nie tylko wzmocnić konstrukcję, ale i odsunąć maskę o ten 1 mm do przodu. Dodatkowo dzięki temu maska przy podnoszeniu nie zahacza o podszybie.
Zdjęcia z różnych faz budowy i przebudowy, ale widać to o czym napisałem wyżej
Do tych pasów przykręciłem - co też jest dobrze widoczne - słupki z kawałka spienionego PCV, które stanowią część zawiasu po stronie karoserii. W górnej części zaoblone by pasowały do zawiasu na klapie.
W klapie w atrapach "zawiasów" robię wycięcia by pasowały do nich w/w klocki hipsowe
Potem wiercę lub wytapiam szpilką na gorąco otwory na bolec zawiasu i po spasowaniu wszystkiego wciskam tam pręt. Jak widać nie zaginam końcówek, tylko dobieram drut tak by wchodził na wcisk.
Jak wszystko się udało, to klapa powinna działać
Jeszcze znalazłem foty, które powinny być pomocne
Zamykanie oczywiście na neodyma, a w fazie prac montażowych wystarczy od spodu taśma izo
Spawa pierwsza - to po odcięciu klapy, karoseria nieco straciła na sztywności. Dlatego podkleiłem na podszybiu pas z hipsu pas - a właściwe 2 pasy jeden na całej wysokości i szerokości, drugi niższy który chowa się pod maską. Cięcie na pewno zebrało coś materiału, więc ta podklejka ma nie tylko wzmocnić konstrukcję, ale i odsunąć maskę o ten 1 mm do przodu. Dodatkowo dzięki temu maska przy podnoszeniu nie zahacza o podszybie.
Zdjęcia z różnych faz budowy i przebudowy, ale widać to o czym napisałem wyżej
Do tych pasów przykręciłem - co też jest dobrze widoczne - słupki z kawałka spienionego PCV, które stanowią część zawiasu po stronie karoserii. W górnej części zaoblone by pasowały do zawiasu na klapie.
W klapie w atrapach "zawiasów" robię wycięcia by pasowały do nich w/w klocki hipsowe
Potem wiercę lub wytapiam szpilką na gorąco otwory na bolec zawiasu i po spasowaniu wszystkiego wciskam tam pręt. Jak widać nie zaginam końcówek, tylko dobieram drut tak by wchodził na wcisk.
Jak wszystko się udało, to klapa powinna działać
Jeszcze znalazłem foty, które powinny być pomocne
Zamykanie oczywiście na neodyma, a w fazie prac montażowych wystarczy od spodu taśma izo
Ostatnio zmieniony 2015-10-30, 12:51 przez zotornik, łącznie zmieniany 2 razy.