Jeep Wrangler Rubicon "Cytryna"

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#16

Post autor: Sławek »


Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#17

Post autor: jaruso »

Używał ktoś tej planetarki z rc4wd? Jak z jakością wykonania?
Może w tym modelu wystarczy, że mosty są z rc4wd :LOL
PS. Gdzieś była mowa o kasowaniu luzów w tych mostach na bevelach..

Awatar użytkownika
andrzej w
Początkujacy / AT!
Początkujacy / AT!
Posty: 976
Rejestracja: 2011-12-06, 23:00
Imię: andrzej
Lokalizacja: czechy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#18

Post autor: andrzej w »

Mam takie dwie sztuki, i są :OK
Jeśli się nie mylę to są dwa rodzaje tych przekładni o przełożeniu 16:1 i 25:1

Pozdr.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#19

Post autor: jaruso »

andrzej w pisze:Mam takie dwie sztuki, i są :OK
Jeśli się nie mylę to są dwa rodzaje tych przekładni o przełożeniu 16:1 i 25:1

Pozdr.
W miarę cicho pracują?

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#20

Post autor: Sławek »

Tych 25:1 już nie ma, to były pierwsze produkcje, nie przemyślane, bo dawali je w swoich modelach w połączeniu z T1 i wychodziło kosmiczne przełożenie, czyli w realu - żółw :)
Potem zmienili na 16:1 ;) Guma miał taką w swojej latającej ciężarówce i katował ją nieziemsko, wytrzymała, cechą przekładni planetarnych jest niskie obciążenie na zębatkach gdyż na jednym stopniu redukcji jest po trzy zębatki :)
A co do "cichości" to jest normalna, cichsza niż R2, jeżeli masz porównanie :hehe

Pozdr

Awatar użytkownika
andrzej w
Początkujacy / AT!
Początkujacy / AT!
Posty: 976
Rejestracja: 2011-12-06, 23:00
Imię: andrzej
Lokalizacja: czechy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#21

Post autor: andrzej w »

jaruso13 pisze:
andrzej w pisze:Mam takie dwie sztuki, i są :OK
Jeśli się nie mylę to są dwa rodzaje tych przekładni o przełożeniu 16:1 i 25:1

Pozdr.
W miarę cicho pracują?
Tak cicho jest, można to porównać do pracy przekładni Hpi.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#22

Post autor: jaruso »

OK. Czyli cicha i wytrzymała. HPI i R2 :hehe mam.

Tak to na razie wygląda, linki dolne zawieszenia mniej więcej dobrane na długość.
Przy okazji znalazłem linki od traxxasa slasha - fajna sprawa - można regulować długość na modelu - z jednej strony mają lewy gwint (działa jak śruba rzymska).
Założyłem też amortyzatory 83 mm. Z przodu muszę coś wymyślić - przydałby się górny punkt mocowania wyżej ok 2 cm. Z tyłu jest idealnie, wystarczy dobrać twardszą sprężynę, bo teraz to mam dropa.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Michal
Początkujący
Początkujący
Posty: 988
Rejestracja: 2011-10-22, 17:38
Imię: Michał
Lokalizacja: WWL
Podziękował : 3 razy

#23

Post autor: Michal »

W jaki sposób mocujesz budę do karoserii bo nie mogę się dopatrzyć? :-Oo
Pozdr :W

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#24

Post autor: jaruso »

Na pierwszym zdjęciu sposób mocowania zakrył link pomiędzy zwrotnicami.
Rama jest przykręcona do oryginalnych słupków karoserii. Problem by był gdyby ktoś chciał zrobić otwieraną maskę - te słupki są jej częścią. Na ostatnim zdjęciu z lewej strony widać 2 otwory na górze ramy - pokrywają się ze słupkami karoserii.

Ogólnie w tej budzie jest wiele możliwości przykręcenia, wystarczy dorobić uchwyty do ramy. Na razie rama jest montowana tylko z przodu. Często zdejmuję nadwozie, więc się jeszcze nie zastanawiałem jak to finalnie zamocować z tyłu.

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#25

Post autor: Radzik »

No super :OK
Co to za amorki :-Oo

:W

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#26

Post autor: jaruso »

Radzik pisze:No super :OK
Co to za amorki :-Oo

:W
Pisałem o nich kiedyś. Występują pod różną marką, te akurat miały etykietę TOPCAD ;)
Aluminiowe, z wewnętrzną sprężyną, w komplecie są dodatkowe 2 rodzaje sprężyn.
Herbaciany ma siostrzaną wersję przy unimogu. Bardzo fajne ogólnie, nie wiem jak długo będą szczelne - jeszcze ich nie używałem zbyt długo. Będę je zamawiał niebawem.

Awatar użytkownika
herbaciany
AT !
AT !
Posty: 876
Rejestracja: 2009-07-12, 18:17
Imię:
Lokalizacja: Strzegom
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#27

Post autor: herbaciany »

jaruso13 pisze:
Radzik pisze:No super :OK
Co to za amorki :-Oo

:W
Pisałem o nich kiedyś. Występują pod różną marką, te akurat miały etykietę TOPCAD ;)
Aluminiowe, z wewnętrzną sprężyną, w komplecie są dodatkowe 2 rodzaje sprężyn.
Herbaciany ma siostrzaną wersję przy unimogu. Bardzo fajne ogólnie, nie wiem jak długo będą szczelne - jeszcze ich nie używałem zbyt długo. Będę je zamawiał niebawem.
Potwierdzam-fajne są :OK

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#28

Post autor: Gorg »

mam te amortyzatory w wersji TOPCAD zamontowane w Hummerze. Przejeżdziłem na nich cały miniony sezon - właściwie jazda co weekend - i nic się nie rozszczelniło. Połowa sezonu na nich to drop bez spręzyn jedynie trochę oleju

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#29

Post autor: jaruso »

Więc nie powinno być źle z tymi amortyzatorami. Szukałem jeszcze krótszych ok 70mm ale wszędzie są "out of stock"...
Czekam na przekładnie modelcrafta, powinny dzisiaj dotrzeć - zobaczymy co się da z nich zrobić.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#30

Post autor: jaruso »

W środę dotarły przekładnie modelcrafta, dwie z przełożeniem 30:1 i jedna 18:1.
Obrazek Obrazek
Przekładnia 18:1 nie posiada osłony zębatek. Oś silnika ma średnicę 3,17 mm, natomiast atak i odbiór to zębatki ze skośnymi zębami - czyli pewnie nie do kupienia w przypadku zużycia. Wałek wyjściowy ma średnicę 6mm.
Atak nie jest montowany śrubą dociskową lecz na wcisk - na razie nie próbowałem go ściągać z oryginalnego silnika i nie wiem czy bez specjalnego ściągacza będę w stanie to zrobić :Y .

Obrazek

Ciekawsza jest redukcja 30:1, posiada obudowę zębatek, wałek wyjściowy ma średnicę 6mm. Niestety oś silnika ma średnicę 2 mm więc w przypadku wymiany silnika trzeba dokupić zębatkę 10T 0.5 (48p) na oś 3,17mm. Trzeba też wykonać dystans pomiędzy silnikiem a reduktorem lub skracać oś silnika - oryginalny silnik ma bardzo krótką oś.
Czekam na dostawę ataku 10t, w weekend może uda się wydziergać dystans...


Poniżej reduktor 30:1 i reduktor HPI 7,4:1
Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”