Jeep Wrangler Rubicon "Cytryna"
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Tych 25:1 już nie ma, to były pierwsze produkcje, nie przemyślane, bo dawali je w swoich modelach w połączeniu z T1 i wychodziło kosmiczne przełożenie, czyli w realu - żółw
Potem zmienili na 16:1 Guma miał taką w swojej latającej ciężarówce i katował ją nieziemsko, wytrzymała, cechą przekładni planetarnych jest niskie obciążenie na zębatkach gdyż na jednym stopniu redukcji jest po trzy zębatki
A co do "cichości" to jest normalna, cichsza niż R2, jeżeli masz porównanie
Pozdr
Potem zmienili na 16:1 Guma miał taką w swojej latającej ciężarówce i katował ją nieziemsko, wytrzymała, cechą przekładni planetarnych jest niskie obciążenie na zębatkach gdyż na jednym stopniu redukcji jest po trzy zębatki
A co do "cichości" to jest normalna, cichsza niż R2, jeżeli masz porównanie
Pozdr
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
OK. Czyli cicha i wytrzymała. HPI i R2 mam.
Tak to na razie wygląda, linki dolne zawieszenia mniej więcej dobrane na długość.
Przy okazji znalazłem linki od traxxasa slasha - fajna sprawa - można regulować długość na modelu - z jednej strony mają lewy gwint (działa jak śruba rzymska).
Założyłem też amortyzatory 83 mm. Z przodu muszę coś wymyślić - przydałby się górny punkt mocowania wyżej ok 2 cm. Z tyłu jest idealnie, wystarczy dobrać twardszą sprężynę, bo teraz to mam dropa.
Tak to na razie wygląda, linki dolne zawieszenia mniej więcej dobrane na długość.
Przy okazji znalazłem linki od traxxasa slasha - fajna sprawa - można regulować długość na modelu - z jednej strony mają lewy gwint (działa jak śruba rzymska).
Założyłem też amortyzatory 83 mm. Z przodu muszę coś wymyślić - przydałby się górny punkt mocowania wyżej ok 2 cm. Z tyłu jest idealnie, wystarczy dobrać twardszą sprężynę, bo teraz to mam dropa.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Na pierwszym zdjęciu sposób mocowania zakrył link pomiędzy zwrotnicami.
Rama jest przykręcona do oryginalnych słupków karoserii. Problem by był gdyby ktoś chciał zrobić otwieraną maskę - te słupki są jej częścią. Na ostatnim zdjęciu z lewej strony widać 2 otwory na górze ramy - pokrywają się ze słupkami karoserii.
Ogólnie w tej budzie jest wiele możliwości przykręcenia, wystarczy dorobić uchwyty do ramy. Na razie rama jest montowana tylko z przodu. Często zdejmuję nadwozie, więc się jeszcze nie zastanawiałem jak to finalnie zamocować z tyłu.
Rama jest przykręcona do oryginalnych słupków karoserii. Problem by był gdyby ktoś chciał zrobić otwieraną maskę - te słupki są jej częścią. Na ostatnim zdjęciu z lewej strony widać 2 otwory na górze ramy - pokrywają się ze słupkami karoserii.
Ogólnie w tej budzie jest wiele możliwości przykręcenia, wystarczy dorobić uchwyty do ramy. Na razie rama jest montowana tylko z przodu. Często zdejmuję nadwozie, więc się jeszcze nie zastanawiałem jak to finalnie zamocować z tyłu.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Pisałem o nich kiedyś. Występują pod różną marką, te akurat miały etykietę TOPCADRadzik pisze:No super
Co to za amorki :-Oo
:W
Aluminiowe, z wewnętrzną sprężyną, w komplecie są dodatkowe 2 rodzaje sprężyn.
Herbaciany ma siostrzaną wersję przy unimogu. Bardzo fajne ogólnie, nie wiem jak długo będą szczelne - jeszcze ich nie używałem zbyt długo. Będę je zamawiał niebawem.
- herbaciany
- AT !
- Posty: 876
- Rejestracja: 2009-07-12, 18:17
- Imię:
- Lokalizacja: Strzegom
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Potwierdzam-fajne sąjaruso13 pisze:Pisałem o nich kiedyś. Występują pod różną marką, te akurat miały etykietę TOPCADRadzik pisze:No super
Co to za amorki :-Oo
:W
Aluminiowe, z wewnętrzną sprężyną, w komplecie są dodatkowe 2 rodzaje sprężyn.
Herbaciany ma siostrzaną wersję przy unimogu. Bardzo fajne ogólnie, nie wiem jak długo będą szczelne - jeszcze ich nie używałem zbyt długo. Będę je zamawiał niebawem.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
W środę dotarły przekładnie modelcrafta, dwie z przełożeniem 30:1 i jedna 18:1.
Przekładnia 18:1 nie posiada osłony zębatek. Oś silnika ma średnicę 3,17 mm, natomiast atak i odbiór to zębatki ze skośnymi zębami - czyli pewnie nie do kupienia w przypadku zużycia. Wałek wyjściowy ma średnicę 6mm.
Atak nie jest montowany śrubą dociskową lecz na wcisk - na razie nie próbowałem go ściągać z oryginalnego silnika i nie wiem czy bez specjalnego ściągacza będę w stanie to zrobić :Y .
Ciekawsza jest redukcja 30:1, posiada obudowę zębatek, wałek wyjściowy ma średnicę 6mm. Niestety oś silnika ma średnicę 2 mm więc w przypadku wymiany silnika trzeba dokupić zębatkę 10T 0.5 (48p) na oś 3,17mm. Trzeba też wykonać dystans pomiędzy silnikiem a reduktorem lub skracać oś silnika - oryginalny silnik ma bardzo krótką oś.
Czekam na dostawę ataku 10t, w weekend może uda się wydziergać dystans...
Poniżej reduktor 30:1 i reduktor HPI 7,4:1
Przekładnia 18:1 nie posiada osłony zębatek. Oś silnika ma średnicę 3,17 mm, natomiast atak i odbiór to zębatki ze skośnymi zębami - czyli pewnie nie do kupienia w przypadku zużycia. Wałek wyjściowy ma średnicę 6mm.
Atak nie jest montowany śrubą dociskową lecz na wcisk - na razie nie próbowałem go ściągać z oryginalnego silnika i nie wiem czy bez specjalnego ściągacza będę w stanie to zrobić :Y .
Ciekawsza jest redukcja 30:1, posiada obudowę zębatek, wałek wyjściowy ma średnicę 6mm. Niestety oś silnika ma średnicę 2 mm więc w przypadku wymiany silnika trzeba dokupić zębatkę 10T 0.5 (48p) na oś 3,17mm. Trzeba też wykonać dystans pomiędzy silnikiem a reduktorem lub skracać oś silnika - oryginalny silnik ma bardzo krótką oś.
Czekam na dostawę ataku 10t, w weekend może uda się wydziergać dystans...
Poniżej reduktor 30:1 i reduktor HPI 7,4:1