"NO LIMIT" CRAWLER by MARIO
- mario4x4
- Początkujący
- Posty: 233
- Rejestracja: 2007-02-04, 10:16
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa - Łomianki
"NO LIMIT" CRAWLER by MARIO
Witajcie.
Nadszedł czas aby troszkę odkryć swe postępy w "zbrojeniach" jakie poczynam.Czytając wiele forów związanych z RC trialem na świecie postanowiłem zbudować pojazd jakiego jeszcze nie ma lub nie widziałem w naszym kraju.Co prawda wszystkie auta pokazywane na Naszym Forum są robione w skali i pięknie, większość na bazie TLT, Cloda,CX itp.Szukałem ,szukałem i znalazłem model na bazie którego postanowiłem pomajstrować w zaciszu mego małego warsztaciku.
Jako baza wyjściowa posłużył mi i mam nadzieje ze pierwszy na forum model znanej firmy HPI WHEELY KING 4X4.
Dlaczego on? ma piękne mosty ułożyskowane .zawieszenie 4-link, i możliwość wielu usprawnień.
Postanowiłem stworzyć pierwszego CRAWLERA w skali 1:10
Ale od początku: Autko było zestawem RTR i przyleciało całkowicie przygotowane do zabawy, niestety nie zrobiłem nim ani metra przejazdu , ponieważ zaraz trafił na "warsztat".
Pod lupę poszły mosty napędowe które musiałem rozebrać i zastosować blokady dyferencjałów, kolejna praca wykonana to wymiana silnika na LT55 i przełożeń atak 15T odbiór 96T (stock 25/92). Na kolejny ogień poszło całe zawieszenie, całe fabryczne poszło do lamusa a na to miejsce zostało założone zawieszenie 4-link metalowe zaadoptowane z modelu Traxxas,rozstaw osi zwiększył się o 5 cm, podobnie postąpiłem z wymiana wałów napędowych na dłuższe.
Na chwile obecna rama pozostanie orginalna lecz niebawem będzie zastosowana rama przestrzenna rurowa wzorowana na Jeep-ie rubicon Crawler.
Kolejne modyfikacje jakie zostaną przeprowadzone po zmianie ramy to totalna przebudowa przekładni głównej na układ poziomy zmianie silnika na jeszcze mocniejszy.
amortyzatory olejowe są stockowe i sprawują się wyśmienicie. Do momentu zmiany ramy nadwozie pozostanie oryginalne z małymi modyfikacjami i ingerencją szlifierki .
Pierwsze jazdy pokazały ze całkiem przyjemnie pokonuje sie terenowe przeszkody,a co za tym idzie gwarancja świetnej zabawy jest w 100%. OAA
RTR
[img][img]http://img252.imageshack.us/img252/5435/orygina322gs0.th.jpg[/img][/img]
most
[img][img]http://img338.imageshack.us/img338/5219/mostfq8.th.jpg[/img][/img]
zawieszenie po modyfikacji
[img][img]http://img262.imageshack.us/img262/3739/zawieszenie1mj9.th.jpg[/img][/img]
rama
[img][img]http://img507.imageshack.us/img507/3712/ramawg6.th.jpg[/img][/img]
po modyfikacjach i zmianie opon
[img][img]http://img54.imageshack.us/img54/113/poprzerdv3.th.jpg[/img][/img]
lewy po pracach prawy przed
[img][img]http://img338.imageshack.us/img338/7530/przedipopracyay2.th.jpg[/img][/img]
pierwsze testy
[img][img]http://img340.imageshack.us/img340/4470/pracazawieszeniajestkoslw3.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img514.imageshack.us/img514/1426/pierwszytestld6.th.jpg[/img][/img]
Nadszedł czas aby troszkę odkryć swe postępy w "zbrojeniach" jakie poczynam.Czytając wiele forów związanych z RC trialem na świecie postanowiłem zbudować pojazd jakiego jeszcze nie ma lub nie widziałem w naszym kraju.Co prawda wszystkie auta pokazywane na Naszym Forum są robione w skali i pięknie, większość na bazie TLT, Cloda,CX itp.Szukałem ,szukałem i znalazłem model na bazie którego postanowiłem pomajstrować w zaciszu mego małego warsztaciku.
Jako baza wyjściowa posłużył mi i mam nadzieje ze pierwszy na forum model znanej firmy HPI WHEELY KING 4X4.
Dlaczego on? ma piękne mosty ułożyskowane .zawieszenie 4-link, i możliwość wielu usprawnień.
Postanowiłem stworzyć pierwszego CRAWLERA w skali 1:10
Ale od początku: Autko było zestawem RTR i przyleciało całkowicie przygotowane do zabawy, niestety nie zrobiłem nim ani metra przejazdu , ponieważ zaraz trafił na "warsztat".
Pod lupę poszły mosty napędowe które musiałem rozebrać i zastosować blokady dyferencjałów, kolejna praca wykonana to wymiana silnika na LT55 i przełożeń atak 15T odbiór 96T (stock 25/92). Na kolejny ogień poszło całe zawieszenie, całe fabryczne poszło do lamusa a na to miejsce zostało założone zawieszenie 4-link metalowe zaadoptowane z modelu Traxxas,rozstaw osi zwiększył się o 5 cm, podobnie postąpiłem z wymiana wałów napędowych na dłuższe.
Na chwile obecna rama pozostanie orginalna lecz niebawem będzie zastosowana rama przestrzenna rurowa wzorowana na Jeep-ie rubicon Crawler.
Kolejne modyfikacje jakie zostaną przeprowadzone po zmianie ramy to totalna przebudowa przekładni głównej na układ poziomy zmianie silnika na jeszcze mocniejszy.
amortyzatory olejowe są stockowe i sprawują się wyśmienicie. Do momentu zmiany ramy nadwozie pozostanie oryginalne z małymi modyfikacjami i ingerencją szlifierki .
Pierwsze jazdy pokazały ze całkiem przyjemnie pokonuje sie terenowe przeszkody,a co za tym idzie gwarancja świetnej zabawy jest w 100%. OAA
RTR
[img][img]http://img252.imageshack.us/img252/5435/orygina322gs0.th.jpg[/img][/img]
most
[img][img]http://img338.imageshack.us/img338/5219/mostfq8.th.jpg[/img][/img]
zawieszenie po modyfikacji
[img][img]http://img262.imageshack.us/img262/3739/zawieszenie1mj9.th.jpg[/img][/img]
rama
[img][img]http://img507.imageshack.us/img507/3712/ramawg6.th.jpg[/img][/img]
po modyfikacjach i zmianie opon
[img][img]http://img54.imageshack.us/img54/113/poprzerdv3.th.jpg[/img][/img]
lewy po pracach prawy przed
[img][img]http://img338.imageshack.us/img338/7530/przedipopracyay2.th.jpg[/img][/img]
pierwsze testy
[img][img]http://img340.imageshack.us/img340/4470/pracazawieszeniajestkoslw3.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img514.imageshack.us/img514/1426/pierwszytestld6.th.jpg[/img][/img]
Ostatnio zmieniony 2007-07-18, 07:45 przez mario4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- AT !
- Posty: 728
- Rejestracja: 2006-10-17, 19:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: "NO LIMIT" CRAWLER by MARIO
Mario, mało szukałeś, dawniej, jeszcze na starym forum to chyba ja jako jeden z pierwszych bawiłem sie w crawling i takl mi d dzis zostalo, moje TLT jest narazie przystosowane do trialu, ale wystarczy w innych miejscach amorki zamocowac (przewidzialem to w projekcie bronco i mam kilka mozliwosci mocowania amorkow) i wtedy wykrzyż rośnie mi prawie do 90 stopni a dla przypomnienia moje byłe TXT-1 nieco modyfikowane:
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70577
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70576
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70576
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70574
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70133
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=68945
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=68752
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70577
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70576
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70576
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70574
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=70133
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=68945
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=68752
Brawo Mario za oblatywanie nowego rodzaju podwozia.Jak widać opłaciło się zaryzykować.Co ja mówię to pewnie było głęboko przemyślane posunięcie.Wyrośnie z tego niezłe bydle.Aż się boje jak będzie wyglądał jak już z nim skończysz.Jeszcze bardziej się boję jak weźmiesz się za model 1,9 a wiem,że niedługo i taki się pojawi w twoim garażu dla równowagi we wszechświecie.
Re: "NO LIMIT" CRAWLER by MARIO
czy mozesz mi jasniej opisac na czym polega te zablokowanie dyfra? jak ? czym?mario4x4 pisze: Pod lupę poszły mosty napędowe które musiałem rozebrać i zastosować blokady dyferencjałów...
thx za opowiedz ;]
pozdro