KING of ALEKS

Tematy odnośnie budowy Crawlerów ...
Awatar użytkownika
BURY
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 913
Rejestracja: 2008-07-21, 11:21
Imię: Bartek
Lokalizacja: ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

KING of ALEKS

#1

Post autor: BURY »

Witam wszystkich !

Po długich rozmyślaniach i wasze pomocy w podjęciu decyzji kupiłem KINGA i zabrałem się za przeróbki.
Oczywiście na pierwszy ogień poszło zawieszenie ze względu na koszty(taniocha) i dostępność materiału.
Zawieszenie 4-link zrobione z pręta stalowego.
Wałki przedłużyłem prętami z aluminium, mam nadzieje że będą trwałe.
Dyfry na początek zblokowałem folią aul. ale się nie sprawdził ten patent więc podjąłem bardziej drastyczne kroki i zblokowałem glutem(klej na gorąco) i sprawdziło się w 110%-tach.(polecam)

Cała reszta jeszcze jest fabryczna ale już niedługo, to tylko kwestia czasu. Myślę że już niedługo dorobię się silnika i regla z prawdziwego zdarzenia (w planach silnik INTRGY 55 lub75).
Czekam teraz na pręty aluminiowe dzięki którym będę mógł dalej modyfikować zawieszenie i oczywiście karoserię. Jeśli chodzi o karoserię na obecną chwile zostaje przy seryjnej na której sprawdzę wszystkie moje pomysły by nie zepsuć tej docelowej. Na obecną chwilę wykonałem halogeny z lampki która wpadła mi w ręce w markecie. To na tyle kolejne przeróbki będę opisywał i dokumentował fotkami.

http://pl.fotoalbum.eu/bury80/a113341/00000001
http://pl.fotoalbum.eu/bury80/a113341/00000004
http://pl.fotoalbum.eu/bury80/a113341/00000005
http://pl.fotoalbum.eu/bury80/a113341/00000006
http://pl.fotoalbum.eu/bury80/a113341/00000007
http://pl.fotoalbum.eu/bury80/a113341/00000008
http://pl.fotoalbum.eu/bury80/a113341/00000009

Awatar użytkownika
mario4x4
Początkujący
Początkujący
Posty: 233
Rejestracja: 2007-02-04, 10:16
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

#2

Post autor: mario4x4 »

dobrze kolego ...........

proponuje zmianę opon na mniejsze i z innym bieżnikiem, zmianę ramy i ułożenie skrzyni poziomo, zastosowanie regla NOVAK CRAWLER , wymianę oleju w amorkach , zastosowanie mocnego serwa skrętu na moście, wały traxxas, itp

pozatym jest ok jak na początek :Dr

Awatar użytkownika
BURY
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 913
Rejestracja: 2008-07-21, 11:21
Imię: Bartek
Lokalizacja: ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#3

Post autor: BURY »

mario4x4 pisze:dobrze kolego ...........

proponuje zmianę opon na mniejsze i z innym bieżnikiem, zmianę ramy i ułożenie skrzyni poziomo, zastosowanie regla NOVAK CRAWLER , wymianę oleju w amorkach , zastosowanie mocnego serwa skrętu na moście, wały traxxas, itp

pozatym jest ok jak na początek :Dr


Mario rama wymieniana będzie jak wszystkie te żeczy o których piszesz zaczną funkcjonować. Wtedy będe myślał nad jakąś niepowtarzalną konstrukcją.
Powiec dlaczego skrzynia poziomo?
pozdro

Awatar użytkownika
mario4x4
Początkujący
Początkujący
Posty: 233
Rejestracja: 2007-02-04, 10:16
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

#4

Post autor: mario4x4 »

kolego podstawa w crawlinkgu to niski środek ciężkości a w Kingu silnik masz bardzo wysoko i to powoduje wywrotki, co do Twojej konstrukcji to widzę że wały zrobiłeś sztywno , czyli nie maja możliwości skracania i wydłużania podczas pracy co spowoduję szybka awarię zawieszenia.
Po prostu poczytaj w moim garażu i popatrz na załączone linki i wyciągnij wnioski.

Ziolek
Teoretyk
Posty: 232
Rejestracja: 2008-03-20, 02:11
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Poznań

#5

Post autor: Ziolek »

Podejrzewam że po prostu przy skoku z jakiejś tam wysokości wał wyrwie się z przekładni lub mostu, albo wszystkie plastiki połamie, możliwe że się tylko "wbije" wał, i to raczej już w przekładnie i tyle, później pozostaje tylko wymiana.
Może jeszcze linki pourywać.
Sztywny wał to chyba wynik braków w umiejętności logicznego myślenia.

O ile jest sztywny, ale tak to wygląda.

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#6

Post autor: RaV »

Ziolek pisze: Sztywny wał to chyba wynik braków w umiejętności logicznego myślenia.
A taki komentarz to wynik braku dobrego wychowania. Z dwojga złego lepiej mieć braki w logice...

Ziolek
Teoretyk
Posty: 232
Rejestracja: 2008-03-20, 02:11
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Poznań

#7

Post autor: Ziolek »

RaV pisze:
Ziolek pisze: Sztywny wał to chyba wynik braków w umiejętności logicznego myślenia.
A taki komentarz to wynik braku dobrego wychowania. Z dwojga złego lepiej mieć braki w logice...
Jak wolisz, ja tam wolę wypomnieć niż po raz enty usłyszeć o sztywnych mostach.
Pisz na PW a nie zaśmiecaj, posty do usunięcia.

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#8

Post autor: RaV »

OK, pokaż gdzie jest błąd - to miłe że chcesz pomóc, ale zrób to w sposób kulturalny. Inaczej wyjdziesz na prostaka. Jesteś jeszcze młody i choćby z tej racji powinieneś mieć trochę szacunku do starszego kolegi.

Wracając do tematu i twojej wcześniejszej wypowiedzi. Mało prawdopodobne, żeby tak zamocowany wał wyrwał się z mostu lub przekładni. Najsłabszym jego miejscem jest miejsce łączenia z "przedłużaczem" i jeśli ma się złamać to obstawiam że tam. A przy normalnej jeździe bez "skoków" (nie wiem po co crawler ma skakać) nie powinno się nic stać.
Linków też raczej nie pourywa. Są zrobione ze stali i mają końcówki traxasa (IMHO). Sztywny wał IMHO spowoduje gorszą pracę zawieszenia.
Jeśli już komentujesz komentuj z sensem, jeśli komentujesz bez sensu, komentuj grzecznie.
Ostatnio zmieniony 2008-08-07, 19:18 przez RaV, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#9

Post autor: Maciek »

Zobacz tutaj jak ja sobie kiedyś wały przedłużyłem, do tego ruchome

http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic. ... c&start=60

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#10

Post autor: Sławek »

RaV pisze:OK, pokaż gdzie jest błąd - to miłe że chcesz pomóc, ale zrób to w sposób kulturalny. Inaczej wyjdziesz na prostaka. Jesteś jeszcze młody i choćby z tej racji powinieneś mieć trochę szacunku do starszego kolegi.

Jeśli już komentujesz komentuj z sensem, jeśli komentujesz bez sensu, komentuj grzecznie.
RaV, daj spokój - szkoda nerwów, ja już z kolegą Ziolek przerabiałem ten temat, w tym wątku http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=1681 i widzę, że nie pomogło :[<

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#11

Post autor: zotornik »

Bartek - tu masz link do poradnika jak wydłużyć wał
http://ukrcrc.com/site/index.php?option ... &Itemid=43

a tu kilka innych ciekawych artykułów z tej samej strony - polecam
http://ukrcrc.com/site/index.php?option ... &Itemid=43

Awatar użytkownika
BURY
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 913
Rejestracja: 2008-07-21, 11:21
Imię: Bartek
Lokalizacja: ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#12

Post autor: BURY »

Dziękuje za podpowiedzi koledzy.
Napisałem że dopiero zaczołem przeróbki i jeśli chodzi o wały to nie brak wyobrażni tylko na tamtą chile nic leprzego nie mogłem wymyślić, a poza tym człowiek uczy się na błędach(zwłaszcza ja).Wały traxxas są już zamówione i zostaną zmienione. Na ty modelu się ucze i zdobywam doświadczenie.
Pozdro

Ziolek
Teoretyk
Posty: 232
Rejestracja: 2008-03-20, 02:11
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Poznań

#13

Post autor: Ziolek »

bury80 pisze:Dziękuje za podpowiedzi koledzy.
Napisałem że dopiero zaczołem przeróbki i jeśli chodzi o wały to nie brak wyobrażni tylko na tamtą chile nic leprzego nie mogłem wymyślić, a poza tym człowiek uczy się na błędach(zwłaszcza ja).Wały traxxas są już zamówione i zostaną zmienione. Na ty modelu się ucze i zdobywam doświadczenie.
Pozdro
I o to chodzi, może dali byście się wypowiedzieć samemu zainteresowanemu?
A poza tym, to nie tyle chodziło mi o wyrwanie (źle to ująłem, moja wina) co o "wbicie" ich, np przy upadku.
Koledze życzę aby się udał cały projekt, a ja bym wolał żeby mi tłumaczono, nawet w najbardziej chamski sposób że mogę się narazić tym jak coś buduję na większe, i przede wszystkim bezsensowne koszta.
Trochę luzu, nikt nie mówił że każdy musi mieć takie same poglądy, czasem nazywają to "wolnością" albo jakoś tak.

Max, jak możesz to przenieś nasze posty do offtopu, tylko śmietnik tu urządziliśmy, za co sorry.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#14

Post autor: zotornik »

Trochę luzu, nikt nie mówił że każdy musi mieć takie same poglądy, czasem nazywają to "wolnością" albo jakoś tak.
Tak zwanego luzu nie należy mylić z ordynarnym językiem.
Internet tego nie usprawiedliwia, wiek tym bardziej.
Jeżeli chcesz doradzać, to już postaraj się nie mylić, a tym bardziej nie używać skrótów myślowych.

Ziolek
Teoretyk
Posty: 232
Rejestracja: 2008-03-20, 02:11
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Poznań

#15

Post autor: Ziolek »

Ok, dzięki za wskazówki, ale robimy tu coraz więcej roboty dla Max'a. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Crawler ...”