Maverick SCOUT MOA 4WS by Oster

Tematy odnośnie budowy Crawlerów ...
Awatar użytkownika
Krzysostry
Teoretyk
Posty: 127
Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Maverick SCOUT MOA 4WS by Oster

#1

Post autor: Krzysostry »

Witam,
Mój pierwszy garaż więc proszę o wyrozumiałość.

Mój wybór padł na Crawlera Mavericka SCOUT.

Po paru jazdach i obejrzeniu masy filmików na YT stwierdziłem, że trochę go przebuduję.

Zmiany:
- Plastikowe osłony wałów wymieniłem na osłony z blachy ALU 5 mm
- Slide Axle z oryginalnych na dłuższe wszystkie 4 gięte z pręta ALU fi 6 mm(dł. 115 mm)
- Center Axle wymieniowe na 4 gięte z pręta ALU fi 6 mm (dł. 83 mm) {na zdjęciach tylko z tyłu ale już są wszystkie 4}
- koła pozbawione gąbek, dociążone(łączna waga 4x210 g), pompowane.
Wszystkie elementy robione przeze mnie. Niestety brak odpowiednich narzędzi i dlatego nie są idealne, ale następne będą dużo lepsze.


Nowe wymiary:
Dł.: 48 cm
Szer.: 26 cm
Rozstaw osi: 34,5 cm (mierzony od i do środków osi) -> Specjalnie aby łapał się do klasy Crawler.
Prześwit: 84 mm

Body przycięte o jakieś 20 mm, obcięte nadkola, otwory mocujące podniesione również o 20 mm.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety w trakcie testów, auto wpadło w ręce mojego syna i mam już po wale, wiedziałem, że pękają ale nie ,że tak szybko. {widać na zdjęciach} :( :(
Chce zrobić swoje wały lub kupić stalowe. Jeszcze się zastanawiam.

Czekam na części, aby dokonywać dalszych modyfikacji. Mocniejszy silnik i serwo i pozostałe części będzie 4WS.

Proszę o uwagi.
Ostatnio zmieniony 2014-11-12, 13:52 przez Krzysostry, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
irko
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1595
Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
Imię: Irek
Lokalizacja: mazowieckie
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#2

Post autor: irko »

Przesadzasz Jerry

Mam scouta i jest katowany na szybszym silniku
I nic się do tej pory nie popsuło.
o to junior bez opamiętania nim lata

Blachy również zastosowałem i ładnie się po nich slizga lepiej niz sama gruszką.
Tylko ze ja je zawinąłem również na wał żeby wyeliminować to radło przy mocowaniu wału w moscie.

C-huby trzymaja jak złoto

A wały kolega uwalił bo model nie jest obliczony na tak duze dodanie masy.
Przy standardowych kołach ładnie lata i na spotkaniach robił te same trasy co ciężarówki 8x8 ;) (no może nie wszystkie ...)

Awatar użytkownika
majkel
Teoretyk
Posty: 273
Rejestracja: 2012-11-26, 16:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post autor: majkel »

Irek ma racje.
Nie jest tak złe z wytrzymałością. Tez pokatowalem ścouta na szybszym silniku i kołach o średnicy 145 mm. Jedyne co sie połamalo to mocowanie na tylnym moście, trzymającej "zastrzały" zapobiegające skretowi tylnych kół ( oba mosty sa skrętne, ale tylny jest zablokowany)
Mosty jako takie,skrzynia,wały -przeżyły

Awatar użytkownika
rafal-waw
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 1184
Rejestracja: 2014-07-14, 09:52
Imię: Rafał
Lokalizacja: Pomiechówek
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

#4

Post autor: rafal-waw »

ja w swoim SCAŁCIE jeszcze skróciłem amortyzatory o 8mm i jest jak dla mnie lepiej poprawiła się trakcja niby prześwit mniejszy ale nie jest taki wywrotny . mi na razie padło serwo obecnie jest 13kg i daje radę . pozostałe GRATY fabryka PRCh. Model nie taki zły jak go piszą . Na pierwszy CRAWLER SPOKO.

Awatar użytkownika
XAX
Teoretyk
Posty: 660
Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#5

Post autor: XAX »

Witam

Mam Scouta po dość ostrej przebudowie (tu masz mój garaż) którego katuje moja 8 letnia córa :)
Model jest naprawdę wytrzymały poza wałami które się ukręcają przy krzyżaku.
Planuje je zamienić na traxxasowe bo są lepsze i tańsze.

Ciekaw jest to że mimo przebudowy podczas ruszania potrafi unieść jedno koło przednie do góry. Ale podejrzewam że winne są temu za twarde sprężyny w amorach.

Koła to się wypełnia śrutem aby dobrze trzymały pion a nie pompuje :)
Ostatnio zmieniony 2014-07-20, 07:42 przez XAX, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysostry
Teoretyk
Posty: 127
Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#6

Post autor: Krzysostry »

A propos kół kolega Irko miał rację za bardzo je obciążyłem. Nie doczytałem do końca i obciażyłem niepotrzebnie tylne koła. Przy napompowanych lepiej jeździ wg. mnie.

Dzięki za rady.

Awatar użytkownika
Krzysostry
Teoretyk
Posty: 127
Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#7

Post autor: Krzysostry »

Dalsze zmiany:

Servo Tower Pro MG-995
Kabelek Y

I powstał Maverick SCOUT 4WS.
O niebo lepiej się jeździ.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dodatkowo zmiana ataku na 17. (przyśpieszenie ok 0,5-1 km/h :D)

Dalsze zmiany będą jak PAT przyniesie paczkę z HK (dzięki uprzejmości Jerrego) :)

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#8

Post autor: Kajetan »

przyspieszenia nie podaje się w km/h ;)

Awatar użytkownika
Dextil
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1995
Rejestracja: 2012-04-26, 09:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#9

Post autor: Dextil »

Kajetan pisze:przyspieszenia nie podaje się w km/h ;)

Pewnie chodzi o zwiększenie v-max'a ;)

Awatar użytkownika
Krzysostry
Teoretyk
Posty: 127
Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#10

Post autor: Krzysostry »

Dextil ma racje :)

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#11

Post autor: Kajetan »

:OK
mógłbyś zmierzyć koła po napompowaniu? (średnica/szerokość)

Awatar użytkownika
Krzysostry
Teoretyk
Posty: 127
Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#12

Post autor: Krzysostry »

Kajetan pisze::OK
mógłbyś zmierzyć koła po napompowaniu? (średnica/szerokość)
Obrazek Obrazek

Średnica: ok. 134 mm
Szerokość: ok 56,5 mm
(niezamontowane i w temp. ok 22 stopni)

Odnośnie pompowania -> Patent na forum nie pamiętam czyj, za dużo przeczytałem:

- na ok 60 - 90 min do zamrażarki (opona i felga) nie zmontowane
- potem dokładne skręcenie najlepiej ręczne

Tylko ja za pierwszym razem zapomniałem o zaklejeniu dziur w feldze :)

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#13

Post autor: Kajetan »

dzięki :OK

Awatar użytkownika
Krzysostry
Teoretyk
Posty: 127
Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#14

Post autor: Krzysostry »

Kolejna zmiana. Tym razem Nadajnik i Odbiornik na DX4R Pro i SR410 od Bogdana.
Teraz jest pełna kontrola na 4WS.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#15

Post autor: Bogdan »

Krzysostry pisze:... Teraz jest pełna kontrola na 4WS.
A kiedy sterowanie 4WD?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Crawler ...”