Maverick SCOUT MOA 4WS by Oster
- Krzysostry
- Teoretyk
- Posty: 127
- Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Maverick SCOUT MOA 4WS by Oster
Witam,
Mój pierwszy garaż więc proszę o wyrozumiałość.
Mój wybór padł na Crawlera Mavericka SCOUT.
Po paru jazdach i obejrzeniu masy filmików na YT stwierdziłem, że trochę go przebuduję.
Zmiany:
- Plastikowe osłony wałów wymieniłem na osłony z blachy ALU 5 mm
- Slide Axle z oryginalnych na dłuższe wszystkie 4 gięte z pręta ALU fi 6 mm(dł. 115 mm)
- Center Axle wymieniowe na 4 gięte z pręta ALU fi 6 mm (dł. 83 mm) {na zdjęciach tylko z tyłu ale już są wszystkie 4}
- koła pozbawione gąbek, dociążone(łączna waga 4x210 g), pompowane.
Wszystkie elementy robione przeze mnie. Niestety brak odpowiednich narzędzi i dlatego nie są idealne, ale następne będą dużo lepsze.
Nowe wymiary:
Dł.: 48 cm
Szer.: 26 cm
Rozstaw osi: 34,5 cm (mierzony od i do środków osi) -> Specjalnie aby łapał się do klasy Crawler.
Prześwit: 84 mm
Body przycięte o jakieś 20 mm, obcięte nadkola, otwory mocujące podniesione również o 20 mm.
Niestety w trakcie testów, auto wpadło w ręce mojego syna i mam już po wale, wiedziałem, że pękają ale nie ,że tak szybko. {widać na zdjęciach}
Chce zrobić swoje wały lub kupić stalowe. Jeszcze się zastanawiam.
Czekam na części, aby dokonywać dalszych modyfikacji. Mocniejszy silnik i serwo i pozostałe części będzie 4WS.
Proszę o uwagi.
Mój pierwszy garaż więc proszę o wyrozumiałość.
Mój wybór padł na Crawlera Mavericka SCOUT.
Po paru jazdach i obejrzeniu masy filmików na YT stwierdziłem, że trochę go przebuduję.
Zmiany:
- Plastikowe osłony wałów wymieniłem na osłony z blachy ALU 5 mm
- Slide Axle z oryginalnych na dłuższe wszystkie 4 gięte z pręta ALU fi 6 mm(dł. 115 mm)
- Center Axle wymieniowe na 4 gięte z pręta ALU fi 6 mm (dł. 83 mm) {na zdjęciach tylko z tyłu ale już są wszystkie 4}
- koła pozbawione gąbek, dociążone(łączna waga 4x210 g), pompowane.
Wszystkie elementy robione przeze mnie. Niestety brak odpowiednich narzędzi i dlatego nie są idealne, ale następne będą dużo lepsze.
Nowe wymiary:
Dł.: 48 cm
Szer.: 26 cm
Rozstaw osi: 34,5 cm (mierzony od i do środków osi) -> Specjalnie aby łapał się do klasy Crawler.
Prześwit: 84 mm
Body przycięte o jakieś 20 mm, obcięte nadkola, otwory mocujące podniesione również o 20 mm.
Niestety w trakcie testów, auto wpadło w ręce mojego syna i mam już po wale, wiedziałem, że pękają ale nie ,że tak szybko. {widać na zdjęciach}
Chce zrobić swoje wały lub kupić stalowe. Jeszcze się zastanawiam.
Czekam na części, aby dokonywać dalszych modyfikacji. Mocniejszy silnik i serwo i pozostałe części będzie 4WS.
Proszę o uwagi.
Ostatnio zmieniony 2014-11-12, 13:52 przez Krzysostry, łącznie zmieniany 1 raz.
- irko
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1595
- Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
- Imię: Irek
- Lokalizacja: mazowieckie
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Przesadzasz Jerry
Mam scouta i jest katowany na szybszym silniku
I nic się do tej pory nie popsuło.
o to junior bez opamiętania nim lata
Blachy również zastosowałem i ładnie się po nich slizga lepiej niz sama gruszką.
Tylko ze ja je zawinąłem również na wał żeby wyeliminować to radło przy mocowaniu wału w moscie.
C-huby trzymaja jak złoto
A wały kolega uwalił bo model nie jest obliczony na tak duze dodanie masy.
Przy standardowych kołach ładnie lata i na spotkaniach robił te same trasy co ciężarówki 8x8 (no może nie wszystkie ...)
Mam scouta i jest katowany na szybszym silniku
I nic się do tej pory nie popsuło.
o to junior bez opamiętania nim lata
Blachy również zastosowałem i ładnie się po nich slizga lepiej niz sama gruszką.
Tylko ze ja je zawinąłem również na wał żeby wyeliminować to radło przy mocowaniu wału w moscie.
C-huby trzymaja jak złoto
A wały kolega uwalił bo model nie jest obliczony na tak duze dodanie masy.
Przy standardowych kołach ładnie lata i na spotkaniach robił te same trasy co ciężarówki 8x8 (no może nie wszystkie ...)
Irek ma racje.
Nie jest tak złe z wytrzymałością. Tez pokatowalem ścouta na szybszym silniku i kołach o średnicy 145 mm. Jedyne co sie połamalo to mocowanie na tylnym moście, trzymającej "zastrzały" zapobiegające skretowi tylnych kół ( oba mosty sa skrętne, ale tylny jest zablokowany)
Mosty jako takie,skrzynia,wały -przeżyły
Nie jest tak złe z wytrzymałością. Tez pokatowalem ścouta na szybszym silniku i kołach o średnicy 145 mm. Jedyne co sie połamalo to mocowanie na tylnym moście, trzymającej "zastrzały" zapobiegające skretowi tylnych kół ( oba mosty sa skrętne, ale tylny jest zablokowany)
Mosty jako takie,skrzynia,wały -przeżyły
- rafal-waw
- Znawca / AT!
- Posty: 1184
- Rejestracja: 2014-07-14, 09:52
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Pomiechówek
- Podziękował : 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
ja w swoim SCAŁCIE jeszcze skróciłem amortyzatory o 8mm i jest jak dla mnie lepiej poprawiła się trakcja niby prześwit mniejszy ale nie jest taki wywrotny . mi na razie padło serwo obecnie jest 13kg i daje radę . pozostałe GRATY fabryka PRCh. Model nie taki zły jak go piszą . Na pierwszy CRAWLER SPOKO.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Witam
Mam Scouta po dość ostrej przebudowie (tu masz mój garaż) którego katuje moja 8 letnia córa
Model jest naprawdę wytrzymały poza wałami które się ukręcają przy krzyżaku.
Planuje je zamienić na traxxasowe bo są lepsze i tańsze.
Ciekaw jest to że mimo przebudowy podczas ruszania potrafi unieść jedno koło przednie do góry. Ale podejrzewam że winne są temu za twarde sprężyny w amorach.
Koła to się wypełnia śrutem aby dobrze trzymały pion a nie pompuje
Mam Scouta po dość ostrej przebudowie (tu masz mój garaż) którego katuje moja 8 letnia córa
Model jest naprawdę wytrzymały poza wałami które się ukręcają przy krzyżaku.
Planuje je zamienić na traxxasowe bo są lepsze i tańsze.
Ciekaw jest to że mimo przebudowy podczas ruszania potrafi unieść jedno koło przednie do góry. Ale podejrzewam że winne są temu za twarde sprężyny w amorach.
Koła to się wypełnia śrutem aby dobrze trzymały pion a nie pompuje
Ostatnio zmieniony 2014-07-20, 07:42 przez XAX, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysostry
- Teoretyk
- Posty: 127
- Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
- Krzysostry
- Teoretyk
- Posty: 127
- Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
- Krzysostry
- Teoretyk
- Posty: 127
- Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
- Krzysostry
- Teoretyk
- Posty: 127
- Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Kajetan pisze:
mógłbyś zmierzyć koła po napompowaniu? (średnica/szerokość)
Średnica: ok. 134 mm
Szerokość: ok 56,5 mm
(niezamontowane i w temp. ok 22 stopni)
Odnośnie pompowania -> Patent na forum nie pamiętam czyj, za dużo przeczytałem:
- na ok 60 - 90 min do zamrażarki (opona i felga) nie zmontowane
- potem dokładne skręcenie najlepiej ręczne
Tylko ja za pierwszym razem zapomniałem o zaklejeniu dziur w feldze
- Krzysostry
- Teoretyk
- Posty: 127
- Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 1 razy