Garaż Bogdana

Tematy odnośnie budowy Crawlerów ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#61

Post autor: Gorg »


Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#62

Post autor: Kajetan »

może i nie są one z konstrukcji przegubami homokinetycznymi niemniej w modelarstwie są nazywane półosiami CVD :)

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#63

Post autor: Bogdan »

Wczoraj przyszła paczka z Wraithem.
Zabrałem się za składanie.
Pierwsze spostrzeżenie jest takie, że luzy w napędzie są zdecydowanie mniejsze niż w Bullym. Spasowanie części też lepsze.
Klatka jest na tyle sztywna, że rzeczywiście nie wymaga żadnych metalowych wstawek.

Awatar użytkownika
robert3384
Teoretyk
Posty: 348
Rejestracja: 2013-12-04, 11:08
Imię: Robert
Lokalizacja: EKU

#64

Post autor: robert3384 »

poproszę zdjęcia i przebiegu pracy, oraz dla porównania nowe i stare :W

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#65

Post autor: Bogdan »

Byłem tak zaaferowany składaniem, że zapomniałem o fotkach.
Jutro coś pstryknę.

Jakie nowe i stare - Bullego i Wraitha??

Awatar użytkownika
robert3384
Teoretyk
Posty: 348
Rejestracja: 2013-12-04, 11:08
Imię: Robert
Lokalizacja: EKU

#66

Post autor: robert3384 »

np. skoro wymieniasz części, to starą i nową dla porównania.
Żebyśmy wiedzieli.
ja nie jestem znawcą Crawler-ów i się na nich totalnie nie znam, ale jak by mnie kiedyś naszło to będzie mi łatwiej wybrać coś co jest sprawdzone :OK

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#67

Post autor: Bogdan »

Dobrze. Pstryknę co się da a resztę opiszę.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#68

Post autor: Bogdan »

Jednocześnie z Wraithem zamówiłem kilka rzeczy:
- amortyzatory z metalowym cylindrem – Gmade XD Aeration Dämpfer-Satz (2 Stk.) 103mmGE,
- wewnętrzne nadkola - RC4WD Inner Fender Set,
- inny system sterowania kół - RC4WD Chassis Mounted Steering Servo Kit.

Ostatnią pozycję kupiłem, bo chciałem mieć serwo skrętu wyżej (tak samochód wygląda bardziej naturalnie)
i metalowe drążki kierownicze. Oddzielenie serwa od przedniej osi powoduje konieczność
zastosowania - będącego w zestawie - drążka Panharda.

Obrazek Obrazek

W zestawie nie ma środkowego drążka. Żeby nie być tylko kolekcjonerem kupowanych, gotowych elementów
a jednak modelarzem, postanowiłem środkowy, brakujący drążek kierowniczy wykonać samodzielnie – jasny na zdjęciu, bo jeszcze nie pomalowany.
Ponieważ gięcie i gwintowanie poszło bez problemów postanowiłem, że Bully idzie do warsztatu i będzie miał wykonane tą samą metodą inne whacze i zmienioną geometrię.
W międzyczasie jego podzespoły (odbiornik, ESC i felgi) zostaną wykorzystane we Wraithcie.
Dlaczego felgi napiszę innym razem.
Ostatnio zmieniony 2016-01-10, 19:24 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#69

Post autor: Bogdan »

Wracając do wcześniejszego wątku o półosiach cvd:

Na szczęście w moim Wraithcie (kit) żadna zmiana półosi nie jest potrzebna.
Dostarczone fabrycznie (z krzyżakiem) dają skręt o kącie 43 – 45 stopni.
Więcej się nie da, bo inne ograniczenia mechaniczne nie pozwolą na to (patrz foto poniżej).
Zresztą nie ma takiej potrzeby.
Parę złotych zostaje w kieszeni.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-10, 19:24 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#70

Post autor: Kajetan »

:OK

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#71

Post autor: Bogdan »

Dzięki za link.
Z serwem miałem ten sam problem. Około 12-to kilogramowe nie było w stanie wykonać na
stojącym pełnego skrętu. Dopiero 20-to kilogramowe macha kołami w obie strony bez
problemu. Teoretycznie i praktycznie chyba też, zbyt duży kąt skrętu nie ma sensu,
bo krzyżaki przestają się wyrabiać. Poza tym, jaka by miała być jego przydatność?
Może, gdyby napędzany był tylko przód to jakoś by się wyrabiał w tak ciasnym zakręcie,
ale przy napędzie na cztery to chyba sztuka dla sztuki - będzie pewnie częściowo pchał
skręcone przednie w przód, jak spychacz.
Może ktoś to przerabiał w praktyce?
We Wraithcie zawieszenie nie przeszkadza w tak ciasnym zakręcie, więc rada z poszerzeniem
rozstawu nie ma zastosowania.

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#72

Post autor: Kajetan »

Co to za serwo?

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#73

Post autor: Bogdan »

Kajetan pisze:Co to za serwo?
Savox SC-1256TG.

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... ital-savox

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#74

Post autor: Kajetan »

Dzięki :OK

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#75

Post autor: Gorg »

Bodzio - a kiedy zaczniesz jeździć bo na razie to tylko inwestujesz :D
Przyjedz na zawody na Jurę - pożyczę Ci do jazdy jakiś z moich modeli może zarazisz się czymś bardziej skalowym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Crawler ...”