Garaż Bogdana

Tematy odnośnie budowy Crawlerów ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#46

Post autor: Bogdan »

Dzięki.

Już znalazłem. To jest firmowy zestaw Axiala.
http://www.axialracing.com/products/ax30793

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#47

Post autor: Bogdan »

Zmiana tematu.
Bully po założeniu karoserii wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Trzeba jeszcze połączyć górą oba boki.
Ostatnio zmieniony 2016-01-10, 19:21 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#48

Post autor: Gorg »

Upalam wraitha już 2 rok a koledzy mogą potwierdzić że nie ma łatwo.
Z tych doświadczeń polecałbym:
- wymiana układu skrętnego na aluminiowy – oryginał tworzywowy jest miękki i gnie się nie przekazując skrętu w ekstremalnych sytuacjach
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2014&pid=1
- a to pociągnie wymianę
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2001&pid=1
no bo metalowy układ skrętny przeniesie skręt ale złamie plastikowy element
a to pociąga za sobą wymianę c-hub
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2275&pid=1
ale to i tak byś wymienił jeśli chcesz założyć wały cvd (czyli inaczej kardany) które poprawią skręt
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2497&pid=1
a jeśli chcesz uzyskać zwinność w terenie zakładasz konwersje na skrętny tył
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 4279&pid=1
i DIG
i masz full wypas.
No może jeszcze warto wymienić wahacze
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 4062&pid=1
w SCX tworzywowe się gną ale w wraicie nie zauważyłem tego wiec może to tylko kosmetyka
Jeszcze dla estetyki wymienisz końcówki tylnego mostu
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2273&pid=1
Obecnie obserwuje że pokrywy w moście są już mocno przetarte od kamieni więc może warto byłoby założyć aluminiowe
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 6558&pid=1
jeśli chodzi o klatkę to nie udało mi się jeszcze jej uszkodzić i nie sądzę abym poprzez upadki, loty itp. Ją uszkodził – jedynie najechanie samochodem 1:1

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#49

Post autor: Bogdan »

A amortyzatory i ich mocowania masz fabryczne, z tworzywa?

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#50

Post autor: Sławek »

Jerry_Cornelius pisze:
Gorg pisze:Ciao
Ja mojego Wraita doposarzyłem w alu w tym sklepie
http://www.asiatees.com/model?Axial-Wra ... raith&c=z1
napewno warto kupić do przodu wały cvd bo zwiekszają skręt ale do kompletu potrzebujesz też końcówki przedniego mostu i c-huby a reszta jak tam Ci się podoba. Są też konwersje na dwie osie skrętne no i gąsienice :OK
Najlepiej poprawia skręt to półośki kardanowe ;) niż cvd czyli dokładnie to:
http://www.amain.com/product_info.php/c ... l-Axle-Set
A niby z jakiego powodu ? bo na ile się znam, to w kardanie występuje zjawisko "pulsacji", im więszy kąt tym pulsacja większa, a w CVD które są przegubami homokinetycznymi to zjawisko nie występuje :)

Jerry, poczytaj proszę zanim kogoś sprowadzisz na zły tor http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99 ... o_wychylne :W

Pozdr

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#51

Post autor: Sławek »

Spoko, zatem zaznaczaj, że to Twoja prywatna opinia a nie ogólnie obowiązująca doktryna:)

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#52

Post autor: Bogdan »

Ponieważ garaż mój, to wtrącę dwa grosze.
Bierzecie pod uwagę różne właściwości.
Pojedynczy krzyżak będzie dawał pulsację, bo zmienia się jak pamiętam, prędkość kątowa.
Czy w modelach stosuje się przeguby homokinetyczne?
Nie wiem, ale na pewno nie robi ich RC4WD.
Przegub homokinetyczny ma bardziej skomplikowaną budowę i w przypadku modeli
wymagałby sporej precyzji oraz jako skutek uboczny konstrukcji niestety również ograniczał promień skrętu bardziej niż krzyżak.

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#53

Post autor: Radzik »

Pamiętaj, że kardan i tak pracuje do pewnego kąta ;)
Pamiętaj, że w kardanie takiego typu masz piny które często lubią wylatać ;)
Ja już takie zajechałem nie raz w bagusie ;)

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#54

Post autor: Bogdan »

Radzik pisze:Pamiętaj, że kardan ...
Tyle, że i tak nadal z tego rozwiązania korzystamy, bo nie ma innego wyjścia.

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#55

Post autor: Gorg »

Bogdan pisze:A amortyzatory i ich mocowania masz fabryczne, z tworzywa?
amortyzatory zostały oryginalne - przy prędkościach trialowych nie ma sensu inwestować w amory z dodatkową komorą na olej lub jakieś inne cuda (to moja prywatna opinia ) ;)
Mocowania też fabryczne - wszystko się trzyma
Jeszcze wracając do cvd - po założeniu kąt skrętu jest napewno większy ale nie mam porównania z kardanem.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#56

Post autor: Bogdan »

Gorg pisze:... ale nie mam porównania z kardanem.
Chyba się nie rozumiemy.
Przegub Cardana jest przegubem krzyżakowym.
Wał Cardana ma w swojej konstrukcji dwa przeguby krzyżakowe stosowane po to, by uniknąć pulsacji pomiędzy "wejściem i wyjściem napędu".
Mówiąc inaczej prędkości kątowe na początku i końcu wału Cardana są wtedy jednakowe - nie ma pulsacji.
Skrót CVD może dotyczyć tylko kompletnego wału Cardana (z dwoma krzyżakami), bo pochodzi od słów "Constant Velocity Drive".
Siłą rzeczy nie ma zastosowania do półosi napędowej z jednym krzyżakiem, a takie są stosowane w znanych mi modelach.
Przegub homokinetyczny to inna konstrukcja nie powodująca pulsacji, ale powodująca duże straty momentu (mocy).

Różnice między przegubami bardzo dobrze pokazuje ta prezentacja:

http://www.wykop.pl/link/1096921/niesam ... a-cardana/

Pierwszy z omawianych w niej to przegub krzyżakowy, drugi to homokinetyczny stosowany w samochodach 1:1 a trzeci to przegub Thompsona.
Podsumowując, aby wyeliminować różnicę w prędkości kątowej (pulsację) trzeba zastosować dwa przeguby krzyżakowe lub jeden homokinetyczny czy Thompsona i dopiero wtedy można mówić o CVD.

Wracając do głównego tematu - nie znalazłem nigdzie informacji o tym, że w wymienionych przez Ciebie półosiach jest przegub homokinetyczny (CVD).
Może masz jakieś zdjęcie to potwierdzające?

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#57

Post autor: Kajetan »


Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#58

Post autor: Gorg »

Zdjęcie z poniższego linku prezentuje przegub jaki można dostać w asiatees do Wraitha - nazwij go sobie jak chcesz. Pytałeś co można zmienić w Wrajcie to Ci napisałe. Zakupiłem taki przegób i w ten sposób zwiekszyłem skręt w stosunku do orginału. Czy to cvd/kardan/gównolit/sruty-druty przykro mi bardzo ale nie wiem.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#59

Post autor: Bogdan »

Kajetan pisze:cvd (te trzy pośrodku) :
http://rc-wheels.info/dane-e/E-maxx/foto/cvd-emaxx.jpg
Tak jest, bo mają podwójny przegub krzyżakowy.
Więc jednak istnieją i w modelarstwie, choć nie homokinetyczne. A może też są?

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#60

Post autor: Bogdan »

Gorg pisze:Zdjęcie z poniższego linku ...
Dziękuję CI za wszystkie przydatne rady.
Podaj link jeszcze raz, bo nie widzę.
Nazywałeś je cvd, więc dlatego napisałem parę słów na ten temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Crawler ...”