Garaż Bogdana
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Upalam wraitha już 2 rok a koledzy mogą potwierdzić że nie ma łatwo.
Z tych doświadczeń polecałbym:
- wymiana układu skrętnego na aluminiowy – oryginał tworzywowy jest miękki i gnie się nie przekazując skrętu w ekstremalnych sytuacjach
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2014&pid=1
- a to pociągnie wymianę
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2001&pid=1
no bo metalowy układ skrętny przeniesie skręt ale złamie plastikowy element
a to pociąga za sobą wymianę c-hub
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2275&pid=1
ale to i tak byś wymienił jeśli chcesz założyć wały cvd (czyli inaczej kardany) które poprawią skręt
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2497&pid=1
a jeśli chcesz uzyskać zwinność w terenie zakładasz konwersje na skrętny tył
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 4279&pid=1
i DIG
i masz full wypas.
No może jeszcze warto wymienić wahacze
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 4062&pid=1
w SCX tworzywowe się gną ale w wraicie nie zauważyłem tego wiec może to tylko kosmetyka
Jeszcze dla estetyki wymienisz końcówki tylnego mostu
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2273&pid=1
Obecnie obserwuje że pokrywy w moście są już mocno przetarte od kamieni więc może warto byłoby założyć aluminiowe
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 6558&pid=1
jeśli chodzi o klatkę to nie udało mi się jeszcze jej uszkodzić i nie sądzę abym poprzez upadki, loty itp. Ją uszkodził – jedynie najechanie samochodem 1:1
Z tych doświadczeń polecałbym:
- wymiana układu skrętnego na aluminiowy – oryginał tworzywowy jest miękki i gnie się nie przekazując skrętu w ekstremalnych sytuacjach
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2014&pid=1
- a to pociągnie wymianę
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2001&pid=1
no bo metalowy układ skrętny przeniesie skręt ale złamie plastikowy element
a to pociąga za sobą wymianę c-hub
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2275&pid=1
ale to i tak byś wymienił jeśli chcesz założyć wały cvd (czyli inaczej kardany) które poprawią skręt
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2497&pid=1
a jeśli chcesz uzyskać zwinność w terenie zakładasz konwersje na skrętny tył
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 4279&pid=1
i DIG
i masz full wypas.
No może jeszcze warto wymienić wahacze
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 4062&pid=1
w SCX tworzywowe się gną ale w wraicie nie zauważyłem tego wiec może to tylko kosmetyka
Jeszcze dla estetyki wymienisz końcówki tylnego mostu
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 2273&pid=1
Obecnie obserwuje że pokrywy w moście są już mocno przetarte od kamieni więc może warto byłoby założyć aluminiowe
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 6558&pid=1
jeśli chodzi o klatkę to nie udało mi się jeszcze jej uszkodzić i nie sądzę abym poprzez upadki, loty itp. Ją uszkodził – jedynie najechanie samochodem 1:1
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
A niby z jakiego powodu ? bo na ile się znam, to w kardanie występuje zjawisko "pulsacji", im więszy kąt tym pulsacja większa, a w CVD które są przegubami homokinetycznymi to zjawisko nie występujeJerry_Cornelius pisze:Najlepiej poprawia skręt to półośki kardanowe niż cvd czyli dokładnie to:Gorg pisze:Ciao
Ja mojego Wraita doposarzyłem w alu w tym sklepie
http://www.asiatees.com/model?Axial-Wra ... raith&c=z1
napewno warto kupić do przodu wały cvd bo zwiekszają skręt ale do kompletu potrzebujesz też końcówki przedniego mostu i c-huby a reszta jak tam Ci się podoba. Są też konwersje na dwie osie skrętne no i gąsienice
http://www.amain.com/product_info.php/c ... l-Axle-Set
Jerry, poczytaj proszę zanim kogoś sprowadzisz na zły tor http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99 ... o_wychylne :W
Pozdr
Ponieważ garaż mój, to wtrącę dwa grosze.
Bierzecie pod uwagę różne właściwości.
Pojedynczy krzyżak będzie dawał pulsację, bo zmienia się jak pamiętam, prędkość kątowa.
Czy w modelach stosuje się przeguby homokinetyczne?
Nie wiem, ale na pewno nie robi ich RC4WD.
Przegub homokinetyczny ma bardziej skomplikowaną budowę i w przypadku modeli
wymagałby sporej precyzji oraz jako skutek uboczny konstrukcji niestety również ograniczał promień skrętu bardziej niż krzyżak.
Bierzecie pod uwagę różne właściwości.
Pojedynczy krzyżak będzie dawał pulsację, bo zmienia się jak pamiętam, prędkość kątowa.
Czy w modelach stosuje się przeguby homokinetyczne?
Nie wiem, ale na pewno nie robi ich RC4WD.
Przegub homokinetyczny ma bardziej skomplikowaną budowę i w przypadku modeli
wymagałby sporej precyzji oraz jako skutek uboczny konstrukcji niestety również ograniczał promień skrętu bardziej niż krzyżak.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
amortyzatory zostały oryginalne - przy prędkościach trialowych nie ma sensu inwestować w amory z dodatkową komorą na olej lub jakieś inne cuda (to moja prywatna opinia )Bogdan pisze:A amortyzatory i ich mocowania masz fabryczne, z tworzywa?
Mocowania też fabryczne - wszystko się trzyma
Jeszcze wracając do cvd - po założeniu kąt skrętu jest napewno większy ale nie mam porównania z kardanem.
Chyba się nie rozumiemy.Gorg pisze:... ale nie mam porównania z kardanem.
Przegub Cardana jest przegubem krzyżakowym.
Wał Cardana ma w swojej konstrukcji dwa przeguby krzyżakowe stosowane po to, by uniknąć pulsacji pomiędzy "wejściem i wyjściem napędu".
Mówiąc inaczej prędkości kątowe na początku i końcu wału Cardana są wtedy jednakowe - nie ma pulsacji.
Skrót CVD może dotyczyć tylko kompletnego wału Cardana (z dwoma krzyżakami), bo pochodzi od słów "Constant Velocity Drive".
Siłą rzeczy nie ma zastosowania do półosi napędowej z jednym krzyżakiem, a takie są stosowane w znanych mi modelach.
Przegub homokinetyczny to inna konstrukcja nie powodująca pulsacji, ale powodująca duże straty momentu (mocy).
Różnice między przegubami bardzo dobrze pokazuje ta prezentacja:
http://www.wykop.pl/link/1096921/niesam ... a-cardana/
Pierwszy z omawianych w niej to przegub krzyżakowy, drugi to homokinetyczny stosowany w samochodach 1:1 a trzeci to przegub Thompsona.
Podsumowując, aby wyeliminować różnicę w prędkości kątowej (pulsację) trzeba zastosować dwa przeguby krzyżakowe lub jeden homokinetyczny czy Thompsona i dopiero wtedy można mówić o CVD.
Wracając do głównego tematu - nie znalazłem nigdzie informacji o tym, że w wymienionych przez Ciebie półosiach jest przegub homokinetyczny (CVD).
Może masz jakieś zdjęcie to potwierdzające?
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Zdjęcie z poniższego linku prezentuje przegub jaki można dostać w asiatees do Wraitha - nazwij go sobie jak chcesz. Pytałeś co można zmienić w Wrajcie to Ci napisałe. Zakupiłem taki przegób i w ten sposób zwiekszyłem skręt w stosunku do orginału. Czy to cvd/kardan/gównolit/sruty-druty przykro mi bardzo ale nie wiem.
Tak jest, bo mają podwójny przegub krzyżakowy.Kajetan pisze:cvd (te trzy pośrodku) :
http://rc-wheels.info/dane-e/E-maxx/foto/cvd-emaxx.jpg
Więc jednak istnieją i w modelarstwie, choć nie homokinetyczne. A może też są?