Garaż Bogdana
Dzięki za dobre słowo.
Martwi mnie, że jest taki ciężki. Kompletnie uzbrojony waży 3,46 kg,
a raczej nie powinien przekroczyć 3 kg, no i jeszcze powinienem dociążyć przednie koła.
Rozkład ciężaru powinien być podobno 6:4.
Przyjdzie czas na przesunięcie środka ciężkości i odchudzanie tyle, że nie bardzo wiem z czego.
Martwi mnie, że jest taki ciężki. Kompletnie uzbrojony waży 3,46 kg,
a raczej nie powinien przekroczyć 3 kg, no i jeszcze powinienem dociążyć przednie koła.
Rozkład ciężaru powinien być podobno 6:4.
Przyjdzie czas na przesunięcie środka ciężkości i odchudzanie tyle, że nie bardzo wiem z czego.
Doszły nareszcie wypełnienia do opon.
Mają zastosowanie głównie przy skalnym crawlingu.
Zamówiłem je z czystej ciekawości, żeby mieć pojęcie o rodzaju użytych gąbek
i ewentualnie móc później samemu coś pokombinować.
Komplet na jedno koło składa się z:
- głównego wypełnienia z bardzo miękkiej pianki - tak miękkiej chyba nie miałem jeszcze nigdy w ręku,
- wewnętrznego pierścienia z b. twardej gąbki o zamkniętych porach,
- zewnętrznego, uzupełniającego pierścienia z miękkiej gąbki,
- dwóch bocznych pierścieni z twardej gąbki o zamkniętych porach.
Mają zastosowanie głównie przy skalnym crawlingu.
Zamówiłem je z czystej ciekawości, żeby mieć pojęcie o rodzaju użytych gąbek
i ewentualnie móc później samemu coś pokombinować.
Komplet na jedno koło składa się z:
- głównego wypełnienia z bardzo miękkiej pianki - tak miękkiej chyba nie miałem jeszcze nigdy w ręku,
- wewnętrznego pierścienia z b. twardej gąbki o zamkniętych porach,
- zewnętrznego, uzupełniającego pierścienia z miękkiej gąbki,
- dwóch bocznych pierścieni z twardej gąbki o zamkniętych porach.
Ostatnio zmieniony 2014-09-14, 14:00 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.
To nie jest komplet. Każdą pozycję można kupić oddzielnie. Ma to tylko jedna firma w USA:
http://www.crawlerfoams.com/
Nie bardzo opłaca się to sprowadzać, bo szybki transport wychodzi drożej od wartości zamówienia.
Zrobiłem to raz żeby rozgryźć z czego to jest wykonane i jakiej twardości.
Na stronie jest też instrukcja doboru komponentów w zależności od nawierzchni
i warunków pogodowych (wilgotnej powierzchni).
http://www.crawlerfoams.com/
Nie bardzo opłaca się to sprowadzać, bo szybki transport wychodzi drożej od wartości zamówienia.
Zrobiłem to raz żeby rozgryźć z czego to jest wykonane i jakiej twardości.
Na stronie jest też instrukcja doboru komponentów w zależności od nawierzchni
i warunków pogodowych (wilgotnej powierzchni).
Będzie drugi pojazd w moim garażu.
Mimo, że Wraith to nie najnowsza konstrukcja, postanowiłem go kupić.
Daje duże możliwości przeróbek i tuningu.
Na początek zamówiłem dodatkowo porządne amortyzatory,
inne drążki układu kierowniczego i wewnętrzne obudowy wnęk kół.
Reszta po dokładniejszym przyjrzeniu się całej konstrukcji.
Jeśli macie jakieś rady tuningowe, to będę za nie wdzięczny.
Mimo, że Wraith to nie najnowsza konstrukcja, postanowiłem go kupić.
Daje duże możliwości przeróbek i tuningu.
Na początek zamówiłem dodatkowo porządne amortyzatory,
inne drążki układu kierowniczego i wewnętrzne obudowy wnęk kół.
Reszta po dokładniejszym przyjrzeniu się całej konstrukcji.
Jeśli macie jakieś rady tuningowe, to będę za nie wdzięczny.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Ciao
Ja mojego Wraita doposarzyłem w alu w tym sklepie
http://www.asiatees.com/model?Axial-Wra ... raith&c=z1
napewno warto kupić do przodu wały cvd bo zwiekszają skręt ale do kompletu potrzebujesz też końcówki przedniego mostu i c-huby a reszta jak tam Ci się podoba. Są też konwersje na dwie osie skrętne no i gąsienice
Ja mojego Wraita doposarzyłem w alu w tym sklepie
http://www.asiatees.com/model?Axial-Wra ... raith&c=z1
napewno warto kupić do przodu wały cvd bo zwiekszają skręt ale do kompletu potrzebujesz też końcówki przedniego mostu i c-huby a reszta jak tam Ci się podoba. Są też konwersje na dwie osie skrętne no i gąsienice
Zajrzałem na tę stronę.Gorg pisze:Ciao
Ja mojego Wraita doposarzyłem w alu w tym sklepie
http://www.asiatees.com/model?Axial-Wra ... raith&c=z1 .....
Mają tam stosunkowo tani, zgrabny, spawany szkielet karoserii.
Wychodzi znacznie taniej niż kupowanie wszystkiego pojedynczo.
Widziałeś coś takiego w naturze?
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 8054&pid=1
Swoje dodatki kupiłem tu:
http://kayhobbies.at/shop/index.php
Nie jest drogo, transport też tani, szybki i bez cła.
Ostatnio zmieniony 2014-04-16, 09:22 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Waga tego "zgrabnego szkieletu" to 820g...Bogdan pisze:Mają tam stosunkowo tani, zgrabny, spawany szkielet karoserii.
Wychodzi znacznie taniej niż kupowanie wszystkiego pojedynczo.
Widziałeś coś takiego w naturze?
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 8054&pid=1
Jeśli chodzi Ci o polepszenie właściwości jezdnych modelu to odradzam :W
Jeśli chodzi tylko o wydanie $$$ i aby było "HD" to "jak tak, to spoko, fajnie"..
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Ja to bym najpierw pojeździł oryginałem i później decydował co jest do poprawy.
Klatki bym nie usztywniał, bo i po co? Znając jakość tworzywa klatek do scx to nie widzę sensu na zastępowanie tego innym rodzajem materiału. Elastyczność tworzywa jest tu zaletą.
Metalowe zawieszenie i układ skrętu ma większą precyzje przy wyższych prędkościach wraitha ale wymaga wymiany też innych elementów, bo inaczej pourywasz np. mocowania w mostach itp.
Plastikowe elementy przyjmują część energii, metalowe przekazują dalej...
To samo dotyczy metalowych wałów, nie wszystko co metalowe jest od razu "HD".
Można się czasem mocno zdziwić, gdy po wymianie wszystkiego na super-hiper-HD alu części za kupę $$$ model sprawuję się gorzej niż oryginał.
Dwubiegowej skrzyni we wraithcie nie widziałem, interesowałem się za to DIGiem do oryginalnej skrzyni. Wszystko zależy do jakiej jazdy ma służyć wraith.
Klatki bym nie usztywniał, bo i po co? Znając jakość tworzywa klatek do scx to nie widzę sensu na zastępowanie tego innym rodzajem materiału. Elastyczność tworzywa jest tu zaletą.
Metalowe zawieszenie i układ skrętu ma większą precyzje przy wyższych prędkościach wraitha ale wymaga wymiany też innych elementów, bo inaczej pourywasz np. mocowania w mostach itp.
Plastikowe elementy przyjmują część energii, metalowe przekazują dalej...
To samo dotyczy metalowych wałów, nie wszystko co metalowe jest od razu "HD".
Można się czasem mocno zdziwić, gdy po wymianie wszystkiego na super-hiper-HD alu części za kupę $$$ model sprawuję się gorzej niż oryginał.
Dwubiegowej skrzyni we wraithcie nie widziałem, interesowałem się za to DIGiem do oryginalnej skrzyni. Wszystko zależy do jakiej jazdy ma służyć wraith.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Link do sklepu - na TH chwilowo niedostępny zestaw ale po nr katalogowym możesz poszukać gdzie indziej. Dig blokuje lub odłącza napęd standardowo tylnej osi co wpływa m.in na promień skrętu.
Od 3 minuty gdzieś widać jak to działa:
[youtube][/youtube]
I drugi filmik w terenie:
[youtube][/youtube]
Od 3 minuty gdzieś widać jak to działa:
[youtube][/youtube]
I drugi filmik w terenie:
[youtube][/youtube]