Garaż Bogdana

Tematy odnośnie budowy Crawlerów ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#31

Post autor: Bogdan »

Dzięki za dobre słowo.
Martwi mnie, że jest taki ciężki. Kompletnie uzbrojony waży 3,46 kg,
a raczej nie powinien przekroczyć 3 kg, no i jeszcze powinienem dociążyć przednie koła.
Rozkład ciężaru powinien być podobno 6:4.
Przyjdzie czas na przesunięcie środka ciężkości i odchudzanie tyle, że nie bardzo wiem z czego.

Awatar użytkownika
ford-1983
Teoretyk
Posty: 446
Rejestracja: 2013-09-30, 21:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zawidów(dolnyśląsk)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#32

Post autor: ford-1983 »

Pojeździsz trochę ,to dojdziesz co i gdzie odciążyć czy dociążyć. Karoseria wyszła elegancja szklancja :D :OK

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#33

Post autor: Bogdan »

Dzięki.
Muszę ją jeszcze trochę dopasować, bo jednak przy maksymalnych wychyleniach zaczepia o serwa. Jak skończę to pokażę jakiś nowy obrazek.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#34

Post autor: Bogdan »

Doszły nareszcie wypełnienia do opon.
Mają zastosowanie głównie przy skalnym crawlingu.
Zamówiłem je z czystej ciekawości, żeby mieć pojęcie o rodzaju użytych gąbek
i ewentualnie móc później samemu coś pokombinować.

Komplet na jedno koło składa się z:
- głównego wypełnienia z bardzo miękkiej pianki - tak miękkiej chyba nie miałem jeszcze nigdy w ręku,
- wewnętrznego pierścienia z b. twardej gąbki o zamkniętych porach,
- zewnętrznego, uzupełniającego pierścienia z miękkiej gąbki,
- dwóch bocznych pierścieni z twardej gąbki o zamkniętych porach.
Ostatnio zmieniony 2014-09-14, 14:00 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#35

Post autor: Radzik »

To jest jakiś gotowy set ??
Gdzie taki kupiłeś
Pozdrawiam :W
Radek

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#36

Post autor: Bogdan »

To nie jest komplet. Każdą pozycję można kupić oddzielnie. Ma to tylko jedna firma w USA:

http://www.crawlerfoams.com/

Nie bardzo opłaca się to sprowadzać, bo szybki transport wychodzi drożej od wartości zamówienia.
Zrobiłem to raz żeby rozgryźć z czego to jest wykonane i jakiej twardości.
Na stronie jest też instrukcja doboru komponentów w zależności od nawierzchni
i warunków pogodowych (wilgotnej powierzchni).

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#37

Post autor: Bogdan »

Będzie drugi pojazd w moim garażu.
Mimo, że Wraith to nie najnowsza konstrukcja, postanowiłem go kupić.
Daje duże możliwości przeróbek i tuningu.
Na początek zamówiłem dodatkowo porządne amortyzatory,
inne drążki układu kierowniczego i wewnętrzne obudowy wnęk kół.
Reszta po dokładniejszym przyjrzeniu się całej konstrukcji.
Jeśli macie jakieś rady tuningowe, to będę za nie wdzięczny.

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#38

Post autor: Gorg »

Ciao
Ja mojego Wraita doposarzyłem w alu w tym sklepie
http://www.asiatees.com/model?Axial-Wra ... raith&c=z1
napewno warto kupić do przodu wały cvd bo zwiekszają skręt ale do kompletu potrzebujesz też końcówki przedniego mostu i c-huby a reszta jak tam Ci się podoba. Są też konwersje na dwie osie skrętne no i gąsienice :OK

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#39

Post autor: Bogdan »

Dzięki za podpowiedź.
Myślałem o późniejszym wymienieniu całych osi na metalowe.
Czy wtedy będę też miał wały o większym kącie skrętu?
Producentów jest chyba tylko dwóch Integy i Vanquish?

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#40

Post autor: Bogdan »

Gorg pisze:Ciao
Ja mojego Wraita doposarzyłem w alu w tym sklepie
http://www.asiatees.com/model?Axial-Wra ... raith&c=z1 .....
Zajrzałem na tę stronę.
Mają tam stosunkowo tani, zgrabny, spawany szkielet karoserii.
Wychodzi znacznie taniej niż kupowanie wszystkiego pojedynczo.
Widziałeś coś takiego w naturze?
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 8054&pid=1

Swoje dodatki kupiłem tu:
http://kayhobbies.at/shop/index.php
Nie jest drogo, transport też tani, szybki i bez cła.
Ostatnio zmieniony 2014-04-16, 09:22 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#41

Post autor: jaruso »

Bogdan pisze:Mają tam stosunkowo tani, zgrabny, spawany szkielet karoserii.
Wychodzi znacznie taniej niż kupowanie wszystkiego pojedynczo.
Widziałeś coś takiego w naturze?
http://www.asiatees.com/display?Axial-W ... 8054&pid=1
Waga tego "zgrabnego szkieletu" to 820g...
Jeśli chodzi Ci o polepszenie właściwości jezdnych modelu to odradzam :W
Jeśli chodzi tylko o wydanie $$$ i aby było "HD" to "jak tak, to spoko, fajnie"..

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#42

Post autor: Bogdan »

jaruso13 pisze: Waga tego "zgrabnego szkieletu" to 820g...
Nie spojrzałem na wagę.
Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę.
Czy Wraith wymaga usztywnienia klatki?
Czy lepiej skupić się na metalowym zawieszeniu, napędzie i jego przeniesieniu?
Widziałeś może w działaniu dwubiegową skrzynię do niego?

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#43

Post autor: jaruso »

Ja to bym najpierw pojeździł oryginałem i później decydował co jest do poprawy.
Klatki bym nie usztywniał, bo i po co? Znając jakość tworzywa klatek do scx to nie widzę sensu na zastępowanie tego innym rodzajem materiału. Elastyczność tworzywa jest tu zaletą.
Metalowe zawieszenie i układ skrętu ma większą precyzje przy wyższych prędkościach wraitha ale wymaga wymiany też innych elementów, bo inaczej pourywasz np. mocowania w mostach itp.
Plastikowe elementy przyjmują część energii, metalowe przekazują dalej...
To samo dotyczy metalowych wałów, nie wszystko co metalowe jest od razu "HD".
Można się czasem mocno zdziwić, gdy po wymianie wszystkiego na super-hiper-HD alu części za kupę $$$ model sprawuję się gorzej niż oryginał.

Dwubiegowej skrzyni we wraithcie nie widziałem, interesowałem się za to DIGiem do oryginalnej skrzyni. Wszystko zależy do jakiej jazdy ma służyć wraith.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#44

Post autor: Bogdan »

Chciałem skorzystać z wiedzy bardziej doświadczonych.
jaruso13 pisze: ... interesowałem się za to DIGiem do oryginalnej skrzyni...
Masz pod ręką link do DIG'a?

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#45

Post autor: jaruso »

Link do sklepu - na TH chwilowo niedostępny zestaw ale po nr katalogowym możesz poszukać gdzie indziej. Dig blokuje lub odłącza napęd standardowo tylnej osi co wpływa m.in na promień skrętu.

Od 3 minuty gdzieś widać jak to działa:
[youtube][/youtube]

I drugi filmik w terenie:
[youtube][/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Crawler ...”