Cześć.
Opiszę swoje WPLe, co mi tam :P
Zaczęło się od tego, że już od dawna chodziła za mną ciężarówka terenowa RC. Złożenie takiego wozu od podstaw to jednak wyzwanie, oferta gotowych modeli/zestawów też szału nie robi... tymczasem na Allegro trafiłem na ciężarówkę B1 i B24. No fajne, ale to pewnie typowa chińszczyzna, zaraz się rozleci, poza tym chcę 6x6. Mimo wszystko podrążyłem temat i okazało się, że do tych autek istnieje całkiem spore zaplecze części i dodatkowych akcesoriów, a do sklepów właśnie wchodzi nowy model, czyli piękny Ural 4320 z zabudową radiostacji. Auto tak mi się spodobało, ze stwierdziłem "raz kozie śmierć", najwyżej będę zamawiał części z Chin, albo sztukował wszystko na drucie
Model wytrzymał 3 tygodnie, po czym straciłem napęd na obydwie tylne osie z powodu uszkodzonego kardana - zamówiłem więc komplet metalowych wałów, wraz z łożyskami i nowym typem środkowej osi. Zestaw przyszedł, zacząłem to składać, po czym okazało się, że... nie da się tego dopasować do standardowej skrzyni biegów. Za długi wał. W ramach prób i testów poskładałem to jakoś tam na siłę, no i spaliłem silnik Zamówiłem więc metalową skrzynię biegów z mocniejszym silnikiem - a gdyby miała nie pasować, to do kompletu dobrałem jeszcze skrzynię dwubiegową (mniej polecaną ze względu na plastikowe zębatki), w międzyczasie kupiłem też kit Gaza 66 (B24), żeby móc czymkolwiek pojeździć. Poskładałem, zamontowałem elektronikę i mosty z Urala... no i po tygodniu Gaz miał już połamane obydwa wały
Finalnie Ural otrzymał skrzynię dwubiegową, dokupiłem elektronikę z trzema kanałami (HPI MTX243), regulator 60A i akumulator 3500mAh - wszystko zamontowane na pace. Efekt - nie ten model, jeździ precyzyjnie, nie brakuje mocy, całkiem fajnie radzi sobie w terenie. Nie działają tylko światła, ale podepnę je pod 4 kanał, jeśli kiedyś dorobię się takiej elektroniki. Problemem może być co najwyżej wysoko położony środek ciężkości, no ale to już cena ładnej budy :P mały test:
[youtube][/youtube]
Z kolei Gaz jeździ na standardowej elektronice i metalowej skrzyni biegów, dostał też metalowe kardany i opony w jodełkę, takie same jak w B36 - nie jeździ tak ładnie jak Ural, ale jako, ze jest mniejszy i lżejszy, to całkiem sprytnie radzi sobie w terenie.
[youtube][/youtube]
No i tak to. Szkoda, że te modele nie wychodzą z fabryki w takiej konfiguracji, ich odbiór byłby zupełnie inny, modyfikacje dają jednak bardzo dużo. Albo gdyby importer zadbał chociaż o części zamienne...
Pozdrawiam!
WPL B36 i B24 po tuningu
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: WPL B36 i B24 po tuningu
mi się podoba, nawet bardzo
szkoda tylko że na filmikach tak szybko jeździsz.
Z jaką prędkością minimalną jadą te modele?
szkoda tylko że na filmikach tak szybko jeździsz.
Z jaką prędkością minimalną jadą te modele?
Re: WPL B36 i B24 po tuningu
W sumie to ciężko powiedzieć, więc nagrałem takie porównanie:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Jak widać, B24 na standardowej elektronice zdycha przy niskich prędkościach, silnik zatrzymuje się przy skręcie kół, zatem Gazem najlepiej jeździć z gazem w podłodze :P Jazda Uralem jest dużo bardziej precyzyjna, auto na niskim biegu całkiem nieźle radzi sobie z przeszkodami nawet przy minimalnej prędkości - tyle że jak już pisałem, to auto ma zmienioną elektronikę i normalny akumulator.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Jak widać, B24 na standardowej elektronice zdycha przy niskich prędkościach, silnik zatrzymuje się przy skręcie kół, zatem Gazem najlepiej jeździć z gazem w podłodze :P Jazda Uralem jest dużo bardziej precyzyjna, auto na niskim biegu całkiem nieźle radzi sobie z przeszkodami nawet przy minimalnej prędkości - tyle że jak już pisałem, to auto ma zmienioną elektronikę i normalny akumulator.
-
- Teoretyk
- Posty: 28
- Rejestracja: 2019-03-06, 14:41
- Imię: Daniel
Re: WPL B36 i B24 po tuningu
ta skrzynia robi robotę, mam ją w wpl c24 z silnikiem 370 to podjeżdża pod pionowe ściany - oczywiście się przewraca ale moc ma aż nad to :P Gaz zdycha przy wolnej jeździe ponieważ ma za ciężkie przełożenia do tego silnika
Re: WPL B36 i B24 po tuningu
Gaz też ma silnik 370, tylko połączony z metalową skrzynią o stałym przełożeniu. Nie ma co narzekać, w terenie śmiga aż miło