Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)

Tematy odnośnie budowy modeli, które nie pasują do powyższych kategorii.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)

#91

Post autor: kokos »

Dzięki wielkie za pomysły :) serwo mam w tej chwili 20kg i dlatego tak gnie. Pomysł z nową ramą byłby najprostszy, ale uparłem się rozwijać to co już stworzyłem. Przeniesienie mocowania amortyzatorów pozwoliło mi na zamontowanie serwa bezpośrednio na dyferencjale przy użyciu oryginalnych otworów. Dzięki temu skręt jest bardziej bezpośredni i pomijamy kwestie ramy, tak jak montaż serwa na tradycyjnym moście. Tyle teorii, w praktyce to przyciąłem już profil aluminiowy i jutro będę wiercił w nim otwory i może uda mi się to poskładać.
Załączniki
PSX_20190107_224716.jpg

Awatar użytkownika
Koza94
Początkujący
Początkujący
Posty: 317
Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 4 razy

Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)

#92

Post autor: Koza94 »

Aż mi głupio, że tego rozwiązania nie zaproponowałem! Na pewno będzie po problemie ;) Może wymodzisz jakieś górne wzmocnienia z aluminium?

Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)

#93

Post autor: Gorg »

Jeżeli to serwo gnie to rozwiązanie jest tylko jedno – ograniczyć end-pionty na apce. Jeżeli gnie to znaczy że zwrotnica odchodzi do ogranicznika a serwo dalej ciągnie – po co? To już nic nie da oprócz zniszczenia w końcu zwrotnicy.

Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)

#94

Post autor: kokos »

Udało się, wszystko skręcone i upchane, skręt lepiej reaguje i zwiększył się zakres skrętu. Zakres pracy serwa wyregulowany, w niedzielę testy w terenie :)
Załączniki
PSX_20190109_000854.jpg
PSX_20190109_000758.jpg
PSX_20190109_000730.jpg

Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)

#95

Post autor: kokos »

Cześć, po raz drugi strzeliła półoś z przodu, podobno metalowy zamiennik z Chin jest równie słaby. Postanowiłem wypróbować traxxasa.
Jest to traxxas 7151, oryginalnie pochodzi z e-revo 1:16.

Aby zamontować półoś musimy ją delikatnie zmodyfikować.
Należy przełożyć z oryginału trzpień. Aby go zamontować trzeba rozwiercić do 5mm otwór na trzpień w traxxasie. Aby całość wpasowała się w c-huba i łożyska w feiyue należy jeszcze spolerować brzeg otworu na trzpień tak, żeby całość weszła do końca (można wsunąć pin od hexa) .
Półoś traxxasa trzeba skrócić o ok 1.5-2 cm.
Otwór w wale od strony dyfra również trzeba rozwiercić do 5mm. Traxxasowski pin do przymocowania półosi nie wchodzi w otwór w wałku w dyfrze, ja zastosowałem 1.5 mm wkręt.

Zobaczymy jak długo będzie jeździć :)

Ostatnia uwaga jest taka, że traxxas jest trochę grubszy, wchodzi na styk, ale trzeba odrobinę wykręcić śrubę od amortyzatora inaczej może robić rysę na półosi.
Załączniki
PSX_20190114_210718.jpg
PSX_20190114_210750.jpg
PSX_20190114_210821.jpg
PSX_20190114_211135.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Inne ...”