Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)
Dzięki wielkie za pomysły serwo mam w tej chwili 20kg i dlatego tak gnie. Pomysł z nową ramą byłby najprostszy, ale uparłem się rozwijać to co już stworzyłem. Przeniesienie mocowania amortyzatorów pozwoliło mi na zamontowanie serwa bezpośrednio na dyferencjale przy użyciu oryginalnych otworów. Dzięki temu skręt jest bardziej bezpośredni i pomijamy kwestie ramy, tak jak montaż serwa na tradycyjnym moście. Tyle teorii, w praktyce to przyciąłem już profil aluminiowy i jutro będę wiercił w nim otwory i może uda mi się to poskładać.
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)
Aż mi głupio, że tego rozwiązania nie zaproponowałem! Na pewno będzie po problemie Może wymodzisz jakieś górne wzmocnienia z aluminium?
Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)
Jeżeli to serwo gnie to rozwiązanie jest tylko jedno – ograniczyć end-pionty na apce. Jeżeli gnie to znaczy że zwrotnica odchodzi do ogranicznika a serwo dalej ciągnie – po co? To już nic nie da oprócz zniszczenia w końcu zwrotnicy.
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)
Udało się, wszystko skręcone i upchane, skręt lepiej reaguje i zwiększył się zakres skrętu. Zakres pracy serwa wyregulowany, w niedzielę testy w terenie
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Feiyue fy03 (Mitsubishi Pajero I)
Cześć, po raz drugi strzeliła półoś z przodu, podobno metalowy zamiennik z Chin jest równie słaby. Postanowiłem wypróbować traxxasa.
Jest to traxxas 7151, oryginalnie pochodzi z e-revo 1:16.
Aby zamontować półoś musimy ją delikatnie zmodyfikować.
Należy przełożyć z oryginału trzpień. Aby go zamontować trzeba rozwiercić do 5mm otwór na trzpień w traxxasie. Aby całość wpasowała się w c-huba i łożyska w feiyue należy jeszcze spolerować brzeg otworu na trzpień tak, żeby całość weszła do końca (można wsunąć pin od hexa) .
Półoś traxxasa trzeba skrócić o ok 1.5-2 cm.
Otwór w wale od strony dyfra również trzeba rozwiercić do 5mm. Traxxasowski pin do przymocowania półosi nie wchodzi w otwór w wałku w dyfrze, ja zastosowałem 1.5 mm wkręt.
Zobaczymy jak długo będzie jeździć
Ostatnia uwaga jest taka, że traxxas jest trochę grubszy, wchodzi na styk, ale trzeba odrobinę wykręcić śrubę od amortyzatora inaczej może robić rysę na półosi.
Jest to traxxas 7151, oryginalnie pochodzi z e-revo 1:16.
Aby zamontować półoś musimy ją delikatnie zmodyfikować.
Należy przełożyć z oryginału trzpień. Aby go zamontować trzeba rozwiercić do 5mm otwór na trzpień w traxxasie. Aby całość wpasowała się w c-huba i łożyska w feiyue należy jeszcze spolerować brzeg otworu na trzpień tak, żeby całość weszła do końca (można wsunąć pin od hexa) .
Półoś traxxasa trzeba skrócić o ok 1.5-2 cm.
Otwór w wale od strony dyfra również trzeba rozwiercić do 5mm. Traxxasowski pin do przymocowania półosi nie wchodzi w otwór w wałku w dyfrze, ja zastosowałem 1.5 mm wkręt.
Zobaczymy jak długo będzie jeździć
Ostatnia uwaga jest taka, że traxxas jest trochę grubszy, wchodzi na styk, ale trzeba odrobinę wykręcić śrubę od amortyzatora inaczej może robić rysę na półosi.